Kluczowe pojęcia dla Administratorów systemu

System

tam, gdzie w instrukcji jest mowa o „systemie”, należy przez to rozumieć WAPRO B2C/B2B/Hybrid

System ERP

WAPRO Mag - system ERP zintegrowany z WAPRO B2C/B2B/Hybrid

Panel Administracyjny

dostępny dla Administratora/Operatora zbiór funkcjonalności systemu WAPRO B2C/B2B/Hybrid pozwalające na zarządzanie Sklepem internetowym; jest to miejsce, w którym Administrator Serwisu może wprowadzić zmiany dotyczące działania Systemu oraz jego konfiguracji.

Przechowalnia produktów

dodatkowa funkcjonalność w Sklepie, dzięki której Kupujący może zapisać w jednym miejscu Produkty, jakimi jest zainteresowany, ale jeszcze nie zdecydował, czy chce je kupić (dodać do Koszyka). Z poziomu Przechowalni produktów może następnie dodać wybrane Produkty do Koszyka, aby złożyć Zamówienie. Przechowalnie można włączyć/wyłączyć w Ustawieniach sklepu Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Prezentacja oferty.

Porównywarka wewnętrzna

dodatkowa funkcjonalność w Sklepie, dzięki której można porównać produkty na podstawie cech (atrybutów), które posiadają. Dla Kupującego funkcjonalność ta jest przydatna pod względem wyboru jakościowo najlepszego produktu w najkorzystniejszej cenie.

Wyszukiwarka

funkcjonalność pozwalająca na wyszukanie konkretnego produktu w sklepie i szybkie przejście do karty tego produktu.

Kategorie produktów

są to grupy produktów posiadających wspólne cechy, np. dla sklepu z asortymentem fotograficznym będą to: aparaty kompaktowe, lustrzanki, karty pamięci. Każdy produkt w sklepie musi mieć przydzieloną kategorię główną, do której przynależy. Można też zdefiniować kategorie dodatkowe, przy wyborze których dany produkt również pojawi się w wyszukiwaniu/prezentacji w drzewie kategorii w menu głównym sklepu. Można wyróżnić jeszcze kategorie nadrzędne, które mają szerszy zakres, np. aparaty fotograficzne, akcesoria. Z nimi będą powiązane kategorie podrzędne, np. z aparatami fotograficznymi będą powiązane aparaty kompaktowe i lustrzanki, z akcesoriami będą powiązane karty pamięci. Menu Sklep  Asortyment  Kategorie.

Drzewo kategorii

widok powiązań między kategoriami nadrzędnymi i podrzędnymi w menu głównym na stronie sklepu. Po najechaniu na nazwę kategorii strona wyświetla kategorie w postaci drzewa.

Atrybuty

są to cechy produktów, które można z nimi powiązać, aby dookreślić produkt i pokazać więcej informacji o danym produkcie lub kategorii. Atrybuty mogą przybierać różne wartości (liczbowe, logiczne – Tak/Nie, tekstowe, kolor, data). Atrybuty można łączyć w grupy atrybutów (np. dane techniczne, wymiary i waga). Atrybuty można powiązać z kategoriami, wtedy podczas dodawania produktu do kategorii, zostaną mu przypisane atrybuty, które posiada dana kategoria. Atrybuty produktów są konieczne do działania Porównywarki wewnętrznej. Atrybuty mogą się również pojawiać w Wyszukiwarce. Menu Sklep  Asortyment  Atrybuty.

Warianty produktów

są to produkty posiadające wspólne cechy, ale różniące się od siebie atrybutami, np. wersją kolorystyczną. Jeden z wariantów będzie widoczny w sklepie jako główny, np. czerwony. Menu Sklep  Asortyment  Warianty.

Etykiety produktowe

służą do grupowania produktów, ich celem jest maksymalne usprawnienie odnalezienia produktu w sklepie. Etykiety systemowe są na stałe obecne w Panelu Administracyjnym, ale można je ukryć, aby nie były widoczne na stronie sklepu. Etykiety systemowe to: bestseller, promocje (dostępne na kontach Hybrid) i nowości. Oprócz wykorzystania etykiet systemowych Operator może stworzyć etykiety własne, do których zostaną przypisane produkty. Etykiety można umieścić w menu głównym lub panelu bocznym na stronie sklepu. Po etykietach można również filtrować produkty w Wyszukiwarce. Menu Sklep  Asortyment  Etykiety.

Produkty powiązane

dodatkowe elementy wyposażenia (akcesoria) lub produkty podobne o innych parametrach lub cenach, produkty te są wyświetlane w karcie produktu na stronie Sklepu.

Karta produktu

strona, na której wyświetlane są szczegółowe informacje o jednym, wybranym produkcie w Sklepie.

Karta zamówienia

strona zawierająca szczegółowe informacje o zamówieniu złożonym przez Kupującego w Sklepie.

Karuzela produktów

sposób wyświetlania produktów w panelu produktów polegający na ciągłym lub interwałowym przesuwaniu się ikonek ze zdjęciem przedmiotów.

Mapa strony

to plik, w którym tworzy się listę stron internetowych sklepu (podstron/zakładek), aby poinformować wyszukiwarki internetowe o tym, jak strona sklepu została uporządkowana. W pliku tym można również zawrzeć metadane o stronie.

SEO (search engine optimization)

optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki typu Google, działania promujące serwisy internetowe, zmierzające do osiągnięcia jak najwyższej pozycji podczas wyszukiwania danej frazy np. poprzez wybór odpowiednich słów do meta opisu strony.

Metadane

dane służące do identyfikacji i wyszukiwania informacji (opis, tytuł, słowa kluczowe), mają duże znaczenie w kwestii SEO.

Identyfikatory integracyjne

identyfikatory pozwalające na mapowanie (dopasowanie) oznaczenia produktów/atrybutów/sposobów płatności/dostaw w systemie WAPRO B2C/B2B/Hybrid oraz w systemie ERP Właściciela.

Google Analytics

usługa polegająca na zbieraniu danych dot. ruchu internetowego na stronie naszego sklepu.

Google reCAPTCHA

jest darmowym serwisem, który chroni strony internetowe przed spamem oraz botami (zabezpieczenie znane m.in. jako potwierdzenie, że odwiedzający stronę nie jest robotem). Usługa opiera się na zaawansowanych metodach analizy ryzyka ataku i pozwala na zachowanie bezpieczeństwa m.in. dla sklepów internetowych.

Google Maps

widget mapy jest wykorzystywany przez sklepy internetowe (i nie tylko) do pokazania lokalizacji firmy w zakładce Kontakt na stronie internetowej.

Regulamin

dokument określający zasady korzystania z serwisu, zawierania umowy kupna-sprzedaży, zasad zwrotu i reklamacji itp.

Polityka prywatności

dokument określający sposób ochrony danych przekazywanych przez serwis, zbierania ciasteczek, profilowania zachowań zakupowych kupujących itp.

Biuletyn informacyjny

newsletter, wysyłany do kupujących/subskrybentów z informacjami o zmianach w sklepie, promocjach itp.