Produkty

Moduł Produkty znajduje się w Menu Sklep  Asortyment

image1 b2b
Rysunek 1. Sklep – Produkty

Moduł Produkty daje możliwość podglądu i zarządzania danymi związanymi z Produktami. Część danych jest pobierana z systemu ERP i nie podlega edycji (indeks katalogowy, cena bazowa produktu, dostępność). Niektóre dane są edytowalne po uprzednim wyłączeniu integracji z systemem ERP - będą to: powiązania Produktów z Kategoriami, aktywność, tłumaczenia, relacje z Produktami powiązanymi, parametry Jednostek produktu, media.

Połączenia z Atrybutami są edytowalne i integrowane z systemem ERP. Elementami nieintegrowanymi są: data utworzenia w WAPRO B2C/B2B/Hybrid, przybliżony czas realizacji.

Widoczność Produktu na stronie sklepu

Istnieje kilka podstawowych powodów, dla których Produkt nie jest widoczny w sklepie:

  • nie jest integrowany lub nie wszystkie jego dane zostały zintegrowane,

  • żadna z Kategorii, do których przypisany jest Produkt, nie jest aktywna,

  • Produkt jest oznaczony jako nieaktywny,

  • Produkt jest niedostępny i w Panelu Administracyjnym wyłączona jest opcja Pokazuj produkty niedostępne(Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Prezentacja dostępności).

Edycję Produktu inicjuje się poprzez kliknięcie jego nazwy.

image2
Rysunek 2. Produkty – inicjowanie edycji

Moduł edycji Produktu został tematycznie podzielony na zakładki:

image3 b2b
Rysunek 3. Produkty – widok karty Produktu

Możliwość przejścia do strony Produktu za pomocą bezpośredniego linku

Do strony Produktu w Sklepie można przejść bezpośrednio za pomocą linku zawierającego identyfikator zewnętrzny Produktu oraz identyfikator zewnętrzny Magazynu. Mechanizm ten może być wykorzystany przy budowaniu dedykowanych rozwiązań i rozszerzeń, które wymagają prostego przejścia do strony z określonym Produktem. Link taki powinien wyglądać następująco:

  • Jeśli Produkt znajduje się w domyślnym Magazynie i domyślnej ofercie: https://[adres sklepu]/product-eid/[id_product_ext]

  • Jeśli produkt znajduje się w Ofercie standardowej zalogowanego klienta lub — jeżeli Sklep jest dostępny dla niezalogowanych Kupujących — w ofercie dla niezalogowanych: https://[adres sklepu]/store-eid/[id_store_ext]/product-eid/[id_product_ext].

W miejsce [id_product_ext] należy podstawić identyfikator zewnętrzny Produktu. W miejsce [id_store_ext] — identyfikator zewnętrzny Magazynu.

Kolumna Krótki opis

Na liście produktów w Panelu Administracyjnym dostępna jest kolumna Krótki opis. Można filtrować i sortować Produkty według wartości znajdujących się w tej kolumnie. Domyślnie jest ona ukryta. Żeby stała się widoczna na liście, należy zaznaczyć ją w ustawieniach Widoczne kolumny znajdujących się nad listą produktów. Dane z tej kolumny są eksportowane do pliku CSV i XLSX.

Dane Produktu

Nazwy i opisy

Każdy Produkt musi mieć swoją Nazwę. Dodatkowo Produkt może mieć Dodatkową nazwę, Krótki opis oraz Opis. Informacje te mogą być integrowane. Można je również edytować w zakładce Tłumaczenia (przy wyłączonej integracji).

Ceny

W Danych produktu pokazywane są ceny produktu: Cena przed rabatem, Cena po rabacie (jeśli nadano rabat), Cena minimalna (jeśli przesłana).

Cena przed rabatem

Jest to bazowa cena Produktu. Może być ona przesyłana integracyjnie lub edytowana w zakładce Ceny (przy wyłączonej integracji).

Cena po rabacie

Cena po rabacie wyświetla się tylko, jeśli na produkt udzielono rabatu. Może to być Rabat ustawiony w zakładce Ceny, obniżenie ceny na Ofercie standardowej i/lub Rabacie na produkcie (Sklep  Oferta  Rabaty i kupony) o ile opcja Rabaty aktywne włączona (Tak).

Cena minimalna

Dla Produktu może być ustawiona Cena minimalna. Wartość Ceny minimalnej przekazywana jest integracyjnie. Jest to najniższa dopuszczalna cena Produktu, po której można go kupić w Sklepie. Funkcja ta zabezpiecza przed udzieleniem upustów poniżej granicy opłacalności. Uwzględnianie jej podczas przeliczeń ceny Produktu, wynikającej np. z rabatów i cenników zależy od włączenia opcji Włączona kontrola ceny minimalnej towaru (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż).

Dla kont, które korzystają z kontroli minimalnej ceny Produktu, umożliwiono dodatkowo wyłączenie tego ograniczenia dla wybranych Grup oddziałów kontrahentów, tak by Cena minimalna nie ograniczała przyznanych im rabatów.

Ustawienia Grup oddziałów kontrahentów, dla których nie będzie obowiązywać kontrola Ceny minimalnej, można dokonać w ustawieniach sprzedaży Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż. Opcja Wyłączona kontrola ceny minimalnej towaru dla wybranych grup oddziałów kontrahentów jest dostępna tylko przy zaznaczonej opcji Włączona kontrola ceny minimalnej towaru. W opcji Wyłączona kontrola ceny minimalnej towaru dla wybranych grup oddziałów kontrahentów można wybrać te Grupy, dla których kontrola ceny minilanej nie będzie obowiązywać. Jeśli nie zostanie wybrana żadna Grupa, kontrola będzie obowiązywać dla wszystkich.

Edycja dostępności

Informacja o dostępności może być pobierana z systemu WAPRO Mag. Można ją również edytować w Panelu Administracyjnym (przy wyłączonej integracji).

W systemie używane są dwa typy dostępności:

  • Ilościowa, w której podawana jest liczbowa Ilość dostępna na stanie, w Jednostce bazowej Produktu;

  • Prosta, w której określane jest tylko czy Produkt jest dostępny czy nie.

Zarządzanie zakresem integracji z systemem ERP:

Zakres integracji z systemem WAPRO Mag obejmuje integracje:

  • aktywności,

  • ceny bazowej,

  • stawki VAT,

  • powiązań z kategoriami,

  • zdjęć,

  • powiązań z akcesoriami,

  • powiązań z produktami podobnymi,

  • parametrów jednostek produktu,

  • tłumaczeń w języku bazowym.

Ręczna edycja cech powiązanych z poszczególnymi integracjami jest możliwa dopiero po wyłączeniu integracji z systemem WAPRO Mag. Można to zrobić w zakładce Dane produktu lub bezpośrednio na konkretnych zakładkach np. Kategorie w przypadku integracji Kategorii.

Data utworzenia

Jest to data pojawienia się Produktu w WAPRO B2C/B2B/Hybrid. Parametru tego nie można edytować.

image3 1 b2b
Rysunek 4. Produkty - widok karty produktu 2

Przybliżony czas realizacji

Przybliżony czas realizacji określa, po upływie jakiego czasu od zamówienia Produkt powinien zostać wysłany. Wybierając opcję Zmień można wybrać Czas realizacji z listy lub dodać nową opcję. Analogicznie można określać Przybliżony czas realizacji, gdy produkt jest niedostępny. Zarządzanie globalne listą Czasów realizacji dostępne jest w module Czasu realizacji (Administracja  Konfiguracja).

Istnieje również możliwość prezentacji w Koszyku w Sklepie przewidywanej daty realizacji Zamówienia. Data ta jest wyliczana na podstawie zdefiniowanych Czasów realizacji poszczególnych pozycji Zamówienia oraz (opcjonalnie) wskazanego kalendarza pracy. Opcję Pokaż przewidywaną datę realizacji zamówienia można włączyć w zakładce Proces składania zamówienia w module Ustawienia sklepu (Administracja  Konfiguracja). Domyślnie opcja jest wyłączona.

Sprzedaż produktu poniżej stanu

Opcja Sprzedaż produktu poniżej stany pozwala na indywidualne określenie czy dany Produkt może (Tak) być sprzedany mimo braku na stanie, czy też Nie. Domyślnie wybrana jest opcja Zgodnie z ustawieniami globalnymi. Globalne zarządzanie Sprzedażą produktów poniżej stanu jest dostępne w Ustawieniach sklepu w zakładce Sprzedaż (Administracja  Konfiguracja).

Ukrywanie ceny na Produkcie

Pozwala na ukrycie ceny Produktu w Sklepie. Jeśli opcja zostanie zaznaczona (Tak), na karcie Produktu w Sklepie, zamiast ceny pojawi się przycisk Zapytaj o cenę, przekierowujący do Formularza kontaktowego ze wstępnie wypełnionymi Tematem/Treścią.

Automatyczna zmiana aktywności

W polu Automatyczna zmiana aktywności można zdefiniować datę aktywacji i dezaktywacji Produktu. Aktywność zostanie zmieniona na początku dnia zdefiniowanego na stronie produktu w odpowiedniej dla konta strefie czasowej. W ten sposób można z wyprzedzeniem zaplanować sezonową sprzedaż wybranych Produktów.

Tłumaczenia

Zakładka umożliwia wprowadzenie wariantów nazw i opisów produktów dla różnych języków.

Modyfikacja tłumaczeń jest możliwa dopiero po wyłączeniu integracji z systemem WAPRO Mag. W przypadku tego modułu istnieje możliwość częściowego wyłączenia integracji, np. tylko dla opisu krótkiego.

W zakładce tej można też dodać nagłówek H1, meta tytuł i meta opis dla danego produktu.

image5 b2b
Rysunek 5. Produkty – tłumaczenia

Adres URL

Przy włączonej obsłudze przyjaznych adresów URL (Administracja  Ustawienia sklepu  SEO) na dole zakładki widoczne jest pole Adres URL, w którym można wpisać własny adres URL lub edytować istniejący, jeśli użyta została opcja automatycznego generowania adresów URL. Szczegółowe informacje o adresach URL znajdują się w module Adresy URL (CMS  Komunikacja z klientem).

W Sklepach, które korzystają z przyjaznych adresów URL, umożliwiono również wybór Schematu generowania przyjaznych adresów URL dla produktów. Adresy takie muszą zawierać nazwę Produktu, ale mogą się w nich pojawiać również: dodatkowa nazwa, indeks katalogowy, producent, kategoria nadrzędna i podrzędna.

Zarządzać opcją przyjaznych adresów URL oraz Schematem generowania przyjaznych adresów URL dla produktów można zarządzać w Ustawieniach sklepu Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  SEO  ustawienia SEO

Można tam również wywołać aktualizację przyjaznych adresów URL dla Produktów, tak by wymusić ich zbudowanie w oparciu o wybrany schemat - przycisk Aktualizuj przyjazne adresy URL dla Produktów.

Kopiowanie wartości z języka bazowego

W zakładce Tłumaczenia istnieje również możliwość skopiowania wartości z języka bazowego. Operacja ta jest niezależna od statusu aktywności integracji i dostępna po zainicjowaniu edycji.

W zakładce Tłumaczenia, w polu Opis można dodać kod, który sprawi, że na stronie produktu w sklepie pojawi się miniaturka, po kliknięciu której otworzy się galeria z filmem. Inne możliwości to dodanie przycisku lub linku otwierającego wideo.

Przycisk:

<button class="video-indicator" data-video-url="https://www.learningcontainer.com/wp-content/uploads/2020/05/sample-mp4-file.mp4">show html5 video movie</button>

Link:

<a href="#" class="video-indicator" data-youtube-url="https://www.youtube.com/watch?v=2oTVHfFP6uw&ab_channel=AssecoBusinessSolutions">show youtube movie</a>

Miniatura:

<a href="#" class="video-indicator" data-vimeo-url="https://vimeo.com/617198452">show vimeo movie</a>

Jednostki produktu

W zakładce Jednostki produktu istnieje możliwość podglądu i zarządzania jednostkami, w jakich dany Produkt może być sprzedawany w Sklepie.

Globalne zarządzanie wszystkimi jednostkami dostępne jest w module Jednostki miary (Sklep  Asortyment).

Jednostki przesyłane są integracyjnie.

Dostępne są:

  • Jednostka bazowa — podstawowa jednostka sprzedaży, która odzwierciedla sposób zapakowania Produktu (np. sztuka, butelka, litr). Jednostka wybierana jest spośród jednostek zdefiniowanych w module Jednostki miary. Dodatkowo można zdefiniować minimalną, maksymalną oraz domyślną ilość do sprzedania, a także Skok jednostki dla produktu;

  • Jednostka referencyjna — jednostka odnosząca się do jednostki bazowej. Pozwala na określenie przelicznika w stosunku do jednostki bazowej, tak by umożliwić np. porównywanie Produktów sprzedawanych w różnych jednostkach. Np. w przypadku Produktu, którego Jednostka bazowa to butelka mieszcząca 2 litry, a jednostka referencyjna to litr, to należy ustawić przelicznik równy 1/2, czyli 0,5),

  • Dodatkowe jednostki sprzedaży — czyli inne w jednostki, w jakich może być sprzedawany dany Produkt (np. wielopak, paleta itd.). Jednostki te można ukryć w Sklepie, (opcja Ukryj pod ikoną 'koła zębatego').

image6 b2b
Rysunek 6. Produkty – jednostki produktu

Ceny

Zakładka Ceny pozwala na wyłączenie integracji w zakresie ceny bazowej produktu/stawki VAT i wprowadzenie własnej ceny/stawki VAT. Podczas edycji można skonfigurować wartość ceny również w innych walutach - cena ta może być wyliczona z ceny w walucie bazowej lub zapisana ręcznie. Możliwe jest także określenie rabatu procentowego/ceny po rabacie i dat jego/jej obowiązywania.

image7 b2b
Rysunek 7. Produkty - ceny

Historia cen (Hybrid)

W zakładce prezentowana jest historia zmiany ceny Produktu, zgodnie z wymaganiami dyrektywy "Omnibus", według której należy prezentować w Sklepie informację o najniższej cenie obowiązującej w ciągu 30 dni przed wprowadzeniem aktualnej obniżki.

W zakładce Historia cen na karcie danego Produktu w Panelu Administracyjnym widoczna jest informacja o tym, czy cena jest obniżona zgodnie z wymaganiami dyrektywy (Cena OMNIBUS aktywna:), Dacie wprowadzenia bieżącej obniżki, Dacie 30 dni przed bieżącą obniżką oraz najniższej cenie Produktu, która obowiązywała pomiędzy tymi datami (Najniższa cena w okresie).

Cena minimalna oznaczona jest symbolem gwiazdki. Jeśli cena produktu będzie zmieniana kilkukrotnie w ciągu danego dnia, w Historii cen zapamiętana będzie najniższa cena.

Dla kont typu Hybrid, dla których wybrano Sposób wyświetlania cen (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż) "Netto i Brutto" w Panelu Administracyjnym, w zakładce Historia cen na karcie Produktu widoczna będzie również informacje o cenach netto wyliczonych dynamicznie na podstawie cen OMNIBUS (Brutto).

W zakładce Historia cen można również dodawać ceny, klikając przycisk Dodaj. W oknie Dodawania ceny do historii cen należy podać datę występowania ceny oraz Cenę brutto. Ceny dodane ręcznie oznaczone są ikoną wykrzyknika.

Ceny można również usuwać z historii, korzystając z ikony kosza, obok konkretnej ceny. Usuwać można również ceny wygenerowane, jednak jeśli z Historii cen usunięte zostaną wszystkie ceny wygenerowane w systemie, żadna z cen dodanych ręcznie nie będzie oznaczona jako cena minimalna, a w Sklepie jako Najniższa cena z 30 dni przed aktualną obniżką prezentowana jest cena regularna.

Jeśli w systemie wygenerowana zostanie kolejna cena, która zostanie uwzględniona w Historii cen, Cena minimalna zostanie wyznaczona spośród wszystkich cen, zarówno tych wygenerowanych, jak i dodanych ręcznie.

Usunięcie ceny z Historii cen nie powoduje jej zablokowania przed ponownym wygenerowaniem.

image52
Rysunek 8. Widok Historii cen

Cenami wygenerowanymi w systemie są:

  • obniżenie ceny Cena po rabacie - w zakładce Ceny na karcie danego Produktu (Sklep  Asortyment  Produkty);

  • obniżenie ceny na Ofercie dedykowanej (Sklep  Oferta  Oferty dedykowane) - jeśli dana Oferta dedykowana jest uwzględniania w Historii cen;

  • obniżenie ceny w Rabacie dla produktów (Sklep  Oferta  Rabaty i kupony) - jeśli dany Rabat dla produktów jest uwzględniany w Historii cen.

W przypadku obniżenia ceny na Ofercie dedykowanej i w Rabacie dla produktów decyzja, czy ceny z nich wynikające mają być uwzględniane w Historii cen, należy do Operatora. Dzięki temu istnieje możliwość wyłączania z Historii cen tych akcji promocyjnych, które z definicji nie podlegają pod dyrektywę Omnibus (np. rabat indywidualny dla konkretnego konsumenta na podstawie unikalnego kuponu rabatowego, oferta typu "zestaw", etc). Jeśli obniżka z danej Oferty dedykowanej czy danego Rabatu dla produktów ma być widoczna w Historii cen, należy włączyć opcję "Uwzględniaj w historii cen" na karcie danej oferty lub rabatu. Domyślnie opcja ta jest wyłączona.

W przypadku, gdy cena Produktu jest obniżona, w Sklepie prezentowana jest informacja o Najniższej cenie z 30 dni przed aktualną obniżką. Oprócz najniższej ceny system wyświetla również informację o różnicy procentowej (in plus / in minus) najniższej ceny w stosunku do ceny aktualnej. Jeśli to bieżąca cena jest najniższą, to właśnie ona będzie wyświetlana w tym miejscu z wartością procentową 0. Informacje te są jawnie wyświetlane przy cenie na karcie Produktu, natomiast na stronach z listami Produktów informacja ta jest dostępna po kliknięciu w wartość procentową rabatu wyświetlaną przy cenie Produktu.

image51
Rysunek 9. Informacja o "Najniższej cenie z 30 dni przed aktualną obniżką" w Sklepie

Cenniki

Zakładka Cenniki informuje o zdefiniowanych Cennikach grupowych lub indywidualnych, w których dany Produkt został ujęty. W zakładce widoczna jest cena Produktu z Cennika. Więcej informacji na temat Cenników patrz: Sklep  Oferta  Cenniki.

image18
Rysunek 10. Produkty - cenniki

Atrybuty

Zakładka Atrybuty pozwala na przeglądanie i edycję przypisań cech produktu (atrybutów).

Z atrybutami powiązane są dwie oddzielne integracje z systemem WAPRO Mag:

  1. integrowanie nazwy Atrybutu,

  2. integrowanie przypisania: Produkt - Atrybut - Wartość atrybutu.

Aby móc wykonywać modyfikacje Atrybutów (wartości i usuwanie), konieczne jest wyłączenie integracji z systemem WAPRO Mag. Aby to zrobić, należy użyć ikony operacji (ikona koła zębatego). Atrybutu, który jest integrowany z systemem WAPRO Mag, nie można usunąć.

Po wejściu w tryb edycji przypisań Atrybutów można usuwać poszczególne Atrybuty lub edytować ich wartości. Jeżeli integrowane jest przypisanie Produkt - Atrybut - Wartość atrybutu, wartość Atrybutu jest nieaktywna. Usunięcie lub edycja wartości Atrybutu są możliwe po wyłączeniu integracji wartości Atrybutu z Produktem. Integrację wyłącza się poprzez kliknięcie przycisku zarządzania integracją z systemem ERP.

image8 b2b
Rysunek 11. Produkty – Atrybuty

Kategorie

Zakładka służy do zarządzania Kategoriami przypisanymi do Produktów.

W systemie wyróżnić można:

  • Kategorie główne - są wykorzystywane do wyliczeń rabatów dla Produktów oraz dostępnych dostaw; Produkt może mieć tylko jedną Kategorię główną,

  • Kategorie dodatkowe - służą do alternatywnej prezentacji Produktów w drzewie kategorii w Sklepie; Produkt może mieć przypisanych wiele Kategorii dodatkowych.

image9 b2b
Rysunek 12. Produkty - Kategorie

Edycja przypisania Produktu do Kategorii jest możliwa dopiero po wyłączeniu integracji z systemem WAPRO Mag.

Produkt musi mieć przypisaną Kategorię główną oraz może mieć dowolną liczbę Kategorii dodatkowych. Kategorie dodatkowe nie są wymagane.

Zarówno w przypadku dodawania Kategorii głównej, jak i Kategorii dodatkowych nie można wybrać Kategorii, która jest nadrzędna dla innej Kategorii. Tego typu Kategorie są "wyszarzone" na liście, tak jak jest to pokazane na obrazku poniżej.

image10 b2b
Rysunek 13. Produkty - edycja kategorii

Etykiety

Szczegółowe informacje na temat etykiet oraz ich rodzajów znajdują się w opisie modułu Etykiety (Sklep  Asortyment).

image11 b2b
Rysunek 14. Produkty - Etykiety

Media

Aby móc dodawać zdjęcia i filmy do Produktu, należy wcześniej wyłączyć integrację z systemem WAPRO Mag.

Po ponownym włączeniu integracji system zapyta Operatora, czy media dodane ręcznie powinny zostać zachowane czy usunięte.

image12 b2b
Rysunek 15. Produkty – media

Jeżeli Produkt ma dodane jedno zdjęcie, jest ono oznaczane jako zdjęcie główne. Jeżeli zdjęć Produktu jest więcej, można decydować o tym, które zdjęcie będzie głównym.

Do Produktu można także dodać film: z zasobów własnych albo z portali Vimeo lub Youtube.

Możliwe jest również dodawanie obiektów typu strona HTML wyświetlana w iframe. Opcja ta umożliwia dodanie do galerii zdjęć na karcie Produktu zasobu dostępnego pod wskazanym adresem URL. Aby dodać obiekt, należy kliknąć przycisk Dodaj obiekt w ramce (iframe) i podać URL strony. Obiekt taki wyświetli się jako kolejna miniaturka w galerii zdjęć Produktu lub jako zdjęcie główne, jeśli do Produktu nie zostaną dodane inne media.

image44
Rysunek 16. Dodawanie obiektu iframe do Produktu
image43
Rysunek 17. Widok obiektu iframe na karcie Produktu w Sklepie
Istnieje również możliwość wyświetlania na kracie Produktu w Sklepie jego prezentacji w widoku 360. W tym celu należy dodać odpowiednią serię zdjęć do Zasobów własnych 2.0. Sposób dodawania prezentacji Produktu w widoku 360 opisano w rozdziale Zasoby własne 2.0 CMS  Edycja treści.

Możliwe jest tutaj również wymuszenie odświeżenia zdjęcia Produktu w sklepie. Funkcja ta może być przydatna, gdy integracyjnie zmieniono dane zdjęcie na inne, ale bez zmiany jego identyfikatora. W takiej sytuacji nie ulega zmianie URL do danego zdjęcia, przez co zawartość takiego zdjęcia może być przechowywana w mechanizmach cachujących na serwerach CDN oraz w samej przeglądarce Kupującego. Skutkiem tego może być wyświetlanie się zdjęcia poprzedniego, zamiast dodanego. Wywołanie odświeżenia powoduje zmianę identyfikatora zdjęcia, co z kolei wymusza pobranie go na nowo, bez korzystania z cache CDN, czy cache przeglądarki. Przycisk odświeżenia widoczny jest w prawym górnym rogu danego zdjęcia Produktu.

image31
Rysunek 18. Przycisk odświeżenia zdjęcia Produktu w Panelu Administracyjnym.

Można grupowo usunąć powiązania wybranych na liście Produktów z Produktami podobnymi oraz Akcesoriami. W tym celu, po zaznaczeniu Produktów do edycji, należy rozwinąć Operacje i wybrać z listy odpowiednią akcję.

Akcesoria, Produkty Podobne, Zamienniki

W tych sekcjach można zarządzać prezentacją Produktów powiązanych, które zostaną wyświetlone w karcie Produktu na stronie sklepu. W ten sposób Kupującemu przeglądającemu informację o wybranym Produkcie można zaproponować Zmienniki, dodatkowe elementy wyposażenia (Akcesoria) lub podpowiedzieć Produkty podobne, o innych parametrach lub cenach.

Włączona integracja z systemem WAPRO Mag uniemożliwia wprowadzanie zmian z poziomu WAPRO B2C/B2B/Hybrid.

image13 b2b
Rysunek 19. Produkty - Produkty powiązane - Akcesoria, Produkty Podobne i Zamienniki

System umożliwia dwa rodzaje relacji pomiędzy Produktami:

  • relacja jednostronna oznacza, że jeżeli do 'Produktu A' przypiszemy 'Produkt B', w karcie 'Produktu A' będzie widoczny powiązany z nim 'Produkt B', ale na karcie 'Produktu B' w Produktach powiązanych nie będzie widoczny 'Produkt A', np. w karcie aparatu fotograficznego będzie widoczny futerał na aparat, ale w karcie futerału nie będzie widać tego aparatu, gdyż np. futerał ten pasuje do wielu innych aparatów.

  • relacja dwustronna oznacza, że jeżeli do 'Produktu A' przypiszemy 'Produkt B', to w kartach 'Produktów A i B' w Produktach powiązanych znajdą się odpowiednio 'Produkty B i A', np. ładowarka do aparatu fotograficznego przeznaczona konkretnie do tego modelu.

Warianty

W zakładce Warianty prezentowana jest lista Produktów składających się na Wariant (prezentowany jest również aktualnie oglądany produkt).

Jeżeli Produkt nie składa się na Wariant, w zakładce zostanie zaprezentowany przycisk przekierowujący do modułu Warianty (Sklep  Asortyment), w którym można zarządzać Wariantami.

Na liście Produkt główny Wariantu oznaczony gwiazdką.

image14 b2b
Rysunek 20. Produkty – Warianty

Koszty dostawy

Zakładka Koszty dostawy daje możliwość sprawdzenia dostępnych sposobów dostawy oraz ich ceny dla danego Produktu. Do szczegółów dostawy można przejść po kliknięciu nazwy Metody dostawy.

image15 b2b
Rysunek 21. Produkty - Koszty dostawy

Magazyny

Jeśli Sklep korzysta z wielu Magazynów, w zakładce tej można określić, w których Magazynach Produkt jest dostępny (dostępność prosta), i w jakiej ilości (dostępność ilościowa).

image16
Rysunek 22. Produkty – Magazyny

Rezerwacje produktów

Umożliwiono śledzenie rezerwacji Produktów, na niepotwierdzonych Zamówieniach na karcie Produktu w zakładce Rezerwacje. Będą w niej widoczne wszystkie Zamówienia, na których dany Produkt jest zarezerwowany. Jeśli produkt nie będzie zarezerwowany, w zakładce pojawi się komunikat, Produkt nie jest zarezerwowany. Do zakładki kieruje również link Pokaż rezerwacje, w zakładce Dane produktu, na karcie danego Produktu, o ile jest on zarezerwowany.

image53 b2b
Rysunek 23. Przycisk "Pokaż rezerwacje" na kracie danego produktu
image54 b2b
Rysunek 24. Zakładka "Rezerwacje"

Rezerwacje Produktów można również odświeżać ręcznie w module Indeksacja i cache (Administracja  Narzędzia) - opcja Odśwież przy Rezerwacje produktów.

Oferty

Zakładka pokazuje listę ofert, do których przypisany jest dany Produkt. Przejście do szczegółów oferty jest możliwe poprzez kliknięcie nazwy oferty.

Więcej informacji dotyczących ofert można znaleźć w rozdziałach opisujących moduły: Ofert standardowych i Ofert dedykowanyc.

image17 b2b
Rysunek 25. Produkty – oferty

Załączniki

Zakładka służy do zarządzania plikami przypisanymi do Produktów. Do Produktu można dołączyć np. instrukcję użytkowania w postaci pliku lub poprzez adresy URL.

Aby załączyć do Produktu pliki posiadane np. na dysku należy skorzystać z opcji Dodaj załącznik i dodać pliki za pomocą opcji Wybierz lub przeciągając je na odpowiednie pole, a następnie zapisać. Możliwe jest również dodanie załączników poprzez adresy URL. Po kliknięciu w przycisk Dodaj URL pojawia się okno, w którym należy wpisać/wkleić adres URL pliku do załączenia i kliknąć przycisk Pobierz. Zostanie sprawdzony rozmiar i rodzaj pliku oraz uzupełniona nazwa i tag. Następnie plik należy zapisać. Nazwę i tag można edytować zarówno podczas dodawania załącznika, jak i później wybierając opcję Edytuj pod danym załącznikiem.

image18 b2b
Rysunek 26. Produkty - załączniki

Dodane do Produktu załączniki są widoczne w Sklepie na karcie Produktu w sekcji Załączniki i/lub Wybrane załączniki o ile takie sekcje zostaną dodane w (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia Sklepu  Strona Produktu) w części Ustawienia sekcji.

Dodawany załącznik można oznaczyć jako Etykieta energetyczna. Będzie on wówczas powiązany z Atrybutem systemowy Klasa energetyczna (Sklep  Asortyment  Atrybuty). Jeśli do poszczególnych Produktów zostanie określona wartość Atrybutu Klasa energetyczna (Sklep  Asortyment  Produkty  Karta Produktu  Atrybuty) oraz oznaczona jego widoczność np. Karta produktu-opis (Sklep  Asortyment  Atrybuty  Klasa energetyczna  Widoczność atrybutu), wówczas na stronie Produktu w Sklepie w jego opisie widoczny będzie odpowiedni znacznik z klasą energetyczną. Natomiast dodanie do Produktu załącznika (Sklep  Asortyment  Produkty  Karta Produktu  Załączniki) z etykietą energetyczną oznaczonego jako Etykieta energetyczna pozwoli na jego wyświetlanie zarówno w sekcji załączników, jak i po kliknięciu w wyżej wymieniony znacznik.

image009
Rysunek 27. Dodawanie etykiety energetycznej Produktu jako załącznika
image010
Rysunek 28. Dodawanie do Produktu Atrybutu Klasa energetyczna
image011
Rysunek 29. Widok znacznika Klasy energetycznej na karcie Produktu w Sklepie
image012
Rysunek 30. Widok etykiety energetycznej wyświetlanej po kliknięciu w znacznik klasy energetycznej

Punkty lojalnościowe

W tej zakładce można zobaczyć lub dodać regułę produktową dotyczącą przeliczania punktów zarabianych i wydawanych w Programie lojalnościowym (Sklep  Oferta).

image19 b2b
Rysunek 31. Produkty - punkty lojalnościowe

Powiadomienia

Można tu zobaczyć adresy e-mailowe Kupujących, którzy zapisali się na powiadomienie o dostępności danego Produktu.

image20 b2b
Rysunek 32. Produkty - powiadomienia