Raporty

Moduł Raporty znajduje się w Menu Administracja  Narzędzia.

image1 b2b
Rysunek 1. Administracja – Raporty

Moduł pozwala na generowanie różnego rodzaju Raportów np.:

  • Raport grup oddziałów,

  • Raport liczby zamówień wg firmy/oddziału,

  • Raport przypisań użytkownik/oddział,

  • Raport reklamacji,

  • Raport wykorzystania kodów rabatowych,

  • Raport zamówień,

  • Raport zamówień wg ofert dedykowanych (szczegółowy),

  • Raport zamówień wg ofert dedykowanych (zbiorczy),

  • Raport koszyków,

  • Raport historii zamówień Użytkownika,

  • Raport stanu punktów programu lojalnościowego,

  • Raport subskrypcji powiadomień o dostępności produktu,

  • Raport zgód Użytkowników.

Widoczność Raportów jest ograniczana przez uprawnienia Operatora.

image2
Rysunek 2. Raporty – karta raportu

Generuj Raport

Aby wygenerować Raport, należy najpierw przejść na kartę danego typu Raportu, klikając w jego nazwę, a następnie kliknąć przycisk Generuj raport i wskazać parametry dla Raportu. Parametry mogą być różne w zależności od rodzaju Raportu. Raporty mogą być generowane w formacie xlsx lub pdf, a w niektórych przpadkach także csv.

Po wygenerowaniu raportu pojawi się on na liście Historia, skąd można go pobrać, używając opcji w kolumnie Plik.

image3 b2b
Rysunek 3. Raporty – generuj raport na żądanie
Jeżeli liczba Oddziałów kontrahenta do wyboru w oknie generowania Raportu przekracza 3000, filtr przyjmuje postać pola, w którym należy wprowadzić listę identyfikatorów ID oddziałów lub kontrahentów oddzielonych separatorem (przecinek, średnik lub nowa linia).

Definiuj wywołanie cykliczne

System umożliwia opcję definiowania automatycznej cyklicznej wysyłki Raportów na adres e-mail. Wywołania cykliczne można zdefiniować na karcie danego Raportu.

Po wybraniu opcji Definiuj wywołania cykliczne należy w pierwszym kroku zdefiniować parametry dla Raportu analogicznie jak w przypadku generowaniu Raportu na żądanie (np. Grupy kontrahentów, Statusy zamówień). Jeśli dany typ raportu nie wymaga definiowania tego rodzaju parametrów, w pierwszym kroku pojawi się komunikat "Brak parametrów raportu".

W drugim kroku należy zdefiniować parametry związane z cyklicznością:

  • CzęstotliwośćCo miesiąc lub Inną co określoną liczbę dni;

  • Godzinę generowania;

  • Datę pierwszego raportu;

  • Format pliku — XLSX, PDF, (w niektórych przypadkach dostępny jest również format CSV);

  • Odbiorców — listę adresów e-mail, na które ma być przesyłany raport, oddzielonych średnikiem.

Raport będzie również dostępny do pobrania w zakładce Historia.

Informacja o typie raportu: czy został on wygenerowany na żądanie, czy jest generowany cyklicznie, dostępna jest w kolumnie Typ raportu.

Opcja Raportów cyklicznych jest dodatkowo płatna. By umożliwić zapoznanie się z funkcjonalnością, do 10 lutego udostępniamy ją bezpłatnie. Następnie w przypadku chęci korzystania z usługi konieczne będzie jej dodatkowe wykupienie w Moich rozrachunkach (Administracja  Konfiguracja).

Historia

Lista wygenerowanych Raportów, zarówno na żądanie, jak i cyklicznych, z możliwością ich pobrania (opcja dostępna w kolumnie Plik).

Wywołania cykliczne

Lista zawiera sparametryzowane Raporty cykliczne. Z poziomu listy Raporty można edytować, dezaktywować lub usunąć. Nieaktywne raporty oznaczone są specjalną ikoną w kolumnie Nazwa.

Widok modułu w Sklepie

Moduł Raporty dostępny dla operatorów w Panelu Administracyjnym można udostępnić w Sklepie – w menu głównym, panelach bocznych lub jako odnośnik w stopce strony.

image5
Rysunek 4. Raporty – widok modułu w sklepie

W sklepie użytkownicy otrzymają dostęp do Raportu historii zamówień klienta, zawierającego szczegóły złożonych przez kontrahenta zamówień, m.in. datę zamówienia, wartości zakupionych produktów czy status zamówień.

W module Raporty uprawnieni użytkownicy (przypisani do głównego oddziału kontrahenta) mają dostęp do Raportu rozrachunków (format xlsx). Raport rozrachunków jest również dostępny z poziomu strony z listą rozrachunków kontrahenta.

W przypadku generowania zestawienia z poziomu listy rozrachunków eksportowane są takie dane, jakie wynikają z założonych kryteriów filtrowania i sortowania. Po wywołaniu generowania raportu, użytkownik zostanie przeniesiony do modułu raportu rozrachunków, gdzie będzie mógł pobrać wygenerowany raport zgodnie z ustawieniami filtrowania i sortowania.