Wykaz zmian do wersji 4.7.0 (02.11.2022)

e-Commerce Chatbot by Asseco

W nowej wersji platformy udostępniamy Państwu nową usługę dodatkową — Chatbot (Sklep  Konfiguracja). Nowa usługa pozwoli na wykorzystanie w sklepie gotowego do działania bota, który udzieli odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. Usługa posiada własną bazę wiedzy, która będzie systematycznie rozbudowywana i ulepszana. Istnieje również możliwość edytowania domyślnych odpowiedzi na pytania i zastąpienia ich własnymi. Jeśli Chatbot nie będzie w stanie udzielić odpowiedzi na zadane pytanie, pytający będzie mógł za jego pośrednictwem przekazać pytanie na adres e-mail podany podczas konfiguracji usługi lub (jeśli taka opcja zostanie podana podczas konfiguracji usługi) zostać przekierowany do Czatu z Konsultantem.

Szczegółowe informacje na temat uruchomienia i konfiguracji Chatbota oraz wszystkich dostępnych funkcji znajdują się w przygotowanym przez nas dokumencie e-Commerce Chatbot by Asseco. Plik ten dostępny jest także do ściągnięcia w Panelu Administracyjnym w module zarządzania Chatbotem (Sklep  Konfiguracja  Chatbot).

chatbot faq

Nowy wygląd Panelu Administracyjnego

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom stawianym nowoczesnym aplikacjom webowym, rozpoczęliśmy proces migracji technologicznej Panelu Administracyjnego. Migracja ta będzie postępować sukcesywnie, a w ramach kolejnych wersji platformy poszczególne moduły będą zastępowane ich nowocześniejszymi wersjami. Naszym celem jest nie tylko wizualne odświeżenie wyglądu aplikacji, ale przede wszystkim zwiększenie komfortu pracy, szybkości działania interfejsu oraz wprowadzenie nowych funkcji, których brakowało w dotychczasowych modułach Panelu Administracyjnego.

Pierwszym zauważalnym efektem prowadzonych w tym zakresie działań jest ogólna zmiana wyglądu Panelu Administracyjnego w obszarze kolorystyki tła, menu, akcji wyboru konta i zmiany magazynu oraz stopki. Natomiast pierwszymi modułami wykonanymi w nowej technologii są Magazyny (B2B) , Jednostki miar, a także nowy, opisany wyżej moduł zarządzania usługą Chatbot.

Udostępniono też nowy element w Menu Panela Administracyjnego - Szybki dostęp. Jest to opcja pozwalająca na szybszy dostęp do najczęściej używanych elementów Menu. Składa się z dwóch części:

  • Ulubione - w której można zebrać te opcje Menu, które Użytkownik chce mieć pod ręką. Aby dodać element do Ulubionych należy po najechaniu na opcję we właściwym Menu zaznaczyć pojawiający się obok symbol gwiazdki. Usuwanie elementu z Menu Ulubione odbywa się poprzez odznaczenie gwiazdki (pozostaje sam kontur) w dowolnym punkcie Menu.

  • Ostatnio otwierane - zawiera osiem ostatnio otwartych elementów Menu.

image19 b2b
Rysunek 1. Widok opcje Szybki dostęp w Panelu Administracyjnym
image13 b2b
Rysunek 2. Widok nowego Menu głównego - sekcja Sklep
image16
Rysunek 3. Widok nowego modułu Magazyny
image17 b2b
Rysunek 4. Widok nowego modułu Jednostki miar

Informacje na temat zalogowanego użytkownika, możliwość wylogowania oraz opcje zmiany konta/magazynu/języka są teraz dostępne pod ikonką w prawym górnym rogu, obok przycisku Do sklepu.

Informacje na temat zalogowanego użytkownika, możliwość wylogowania oraz opcje zmiany konta/języka są teraz dostępne pod ikonką w prawym górnym rogu, obok przycisku Do sklepu.

image14 b2b
Rysunek 5. Informacje na temat aktywnego konta

Nazwa obecnie używanego konta widoczna jest również tuż pod paskiem menu po prawej stronie. Po najechaniu na nazwę konta wyświetli się przycisk Wybierz, który pozwoli na zmianę konta i/lub magazynu.

image15 b2b
Rysunek 6. Nazwa aktywnego konta i przycisk Wybierz

Strategia prezentacji zniżek na pozycjach zamówienia

Udostępniono możliwość decydowania w jaki sposób mają być prezentowane zniżki w trakcie składania zamówienia. Opcja Strategia prezentacji zniżek na pozycjach zamówienia dostepna jest w Panelu Administracyjnym (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Proces składania zamówienia  Ustawienia wyświetlania pozycji koszyka) i pozwala na wybranie jednej z dwóch strategii:

  • Po rabacie na produkt - jest to dotychczasowy sposób prezentacji cen. W strategii tej przy poszczególnych produktach w koszyku widoczne są rabaty udzielone na produkt, natomiast rabat udzielony na zamówienie pokazywany jest w jego podsumowaniu;

  • Po rabacie na zamówienie - nowy sposób prezentacji cen. Rabat udzielany na zamówienie jest rozdzielany na wszystkie pozycje w koszyku i odejmowany od ceny zakupu, z uwzględnieniem innych udzielonych rabatów. Szczegóły udzielonych rabatów można sprawdzić po najechaniu myszką na obszar prezentujący zniżkę procentową. Pojawi się dymek, w którym będą wyszczególnione udzielone rabaty i ich wartość.

image18 b2b
Rysunek 7. Ustawienie Strategii prezentacji zniżek na pozycjach zamówienia

Zerowy rabat na produkty

Dodano możliwość zdefiniowania zerowego Rabatu dla produktów (Sklep  Konfiguracja  Rabaty i kupony), co pozwoli na większą elastyczność w przyznawaniu rabatów - dzięki tej funkcjonalności można skonfigurować przypadek, w którym jakikolwiek rabat jest przyznawany dopiero od określonego progu ilościowego.

Przykład:

Ustawienie wartości 0 (kwotowo lub procentowo) w Wysokości rabatu w Konfiguracja progów rabatowych - ustawienia ogólne dla zakresu od 0 do 10 spowoduje brak rabatu (zerowy rabat) w przypadku zakupu 10 lub mniej jednostek towaru oraz udzielnie rabatu zgodnego z ustawieniami w Konfiguracji ogólnej przy zakupie więcej niż 10 jednostek produktu, (lub zgodnie z kolejnymi progami). Natomiast ustawienie wartości 0 przy wybranej opcji Stała cena i zakresie 0 do 10 umożliwi zakup maksymalnie 10 jednostek towaru w cenie 1 grosz za jednostkę (minimalna dopuszczalna cena zakupu). A dodanie do koszyka więcej niż 10 jednostek produktu spowoduje udzielnie rabatu na ten produkt zgodnego z ustawieniami w Konfiguracji ogólnej, (lub zgodnie z kolejnymi progami). Analogicznie wygląda sytuacja w przypadku ustawiania progów rabatowych dla poszczególnych produktów, przy czym minimalna wartość Dolnej granicy musi być większa od 0 (zgodnie z jednostką bazową produktu).

Dodawanie etykiet energetycznych do produktów

Udostępniono nowy atrybut systemowy Klasa energetyczna (Sklep  Asortyment  Atrybuty). Atrybut ten pozwala na oznaczenie produktów odpowiednią klasą energetyczną oraz dodanie graficznej etykiety energetycznej wyświetlanej po kliknięciu w ten znacznik. Jeśli do poszczególnych produktów zostanie określona wartość atrybutu Klasa energetyczna (Sklep  Asortyment  Produkty  Karta Produktu  Atrybuty) oraz oznaczona jego widoczność np. Karta produktu-opis (Sklep  Asortyment  Atrybuty  Klasa energetyczna  Widoczność atrybutu), wówczas na stronie produktu w sklepie w jego opisie widoczny będzie odpowiedni znacznik z klasą energetyczną. Natomiast dodanie do produktu załącznika (Sklep  Asortyment  Produkty  Karta Produktu  Załączniki) z etykietą energetyczną oznaczonego jako Etykieta energetyczna pozwoli na jego wyświetlanie zarówno w sekcji załączników, jak i po kliknięciu w wyżej wymieniony znacznik.

image9
Rysunek 8. Dodawanie etykiety energetycznej produktu jako załącznika
image10
Rysunek 9. Dodawanie do produktu atrybutu Klasa energetyczna
image11
Rysunek 10. Widok znacznika Klasy energetycznej na karcie produktu w Sklepie
image12
Rysunek 11. Widok etykiety energetycznej wyświetlanej po kliknięciu w znacznik klasy energetycznej

Pomijanie pierwszego wiersza przy imporcie zamówień

Dodano opcję pozwalającą na import plików, w których nie dodano wiersza z nazwami kolumn importowanych danych. Opcja Pomiń pierwszy wiersz z nagłówkami kolumn dostępna jest w koszyku w Sklepie podczas Importu zamówienia oraz w Panelu Administracyjnym podczas Importu pozycji zamówienia (Sklep  Sprzedaż  Zamówienia). Opcja ta jest domyślnie zaznaczona.

image6
Rysunek 12. Opcja pomijania pierwszego wiersza z nagłówkami kolumn - widok podczas importu pozycji zamówienia w Panelu Administracyjnym
image7
Rysunek 13. Opcja pomijania pierwszego wiersza z nagłówkami kolumn - widok w Sklepie podczas importu zamówienia w Sklepie

Prezentowanie Aktualności przy pomocy danych strukturalnych ze schema.org

Dodano funkcjonalność, która rozszerza zakres danych prezentowanych w wynikach wyszukiwania. Są to dane strukturalne dla artykułów (Article) aktualności, które ułatwi dotarcie do użytkowników szukających informacji na dany temat. Dzięki tym danym robot wyszukiwarki szybciej zrozumie stronę internetową, którą analizuje i zaprezentuje w wynikach wyszukiwania dodatkowe informacje.

Potwierdzanie zapisu do newslettera

Umożliwiono wybór sposobu zapisu do newslettera. Nowa funkcja Sposób potwierdzenia zapisu do biuletynu informacyjnego dostępna jest w zakładce Biuletyn informacyjny (Administracja  Konfiguracja  Ustawienie sklepu). Dostępne są opcje:

  • Natychmiastowy - reprezentuje dotychczasowy i domyślny sposób zapisu do newslettera, gdzie zapis do newslettera następuje od razu po podaniu przez użytkownika adresu e-mail w Sklepie (pole zapisu do newslettera) lub po zaznaczeniu zgody na otrzymywanie newslettera;

  • Przez link potwierdzający - po podaniu przez niezalogowanego użytkownika adresu e-mail w Sklepie (pole zapisu do newslettera) zostanie do niego wysłany e-mail z prośbą o potwierdzenie zapisu. Dopiero potwierdzenie skutkuje zapisem do newslettera i wysłaniem kolejnej wiadomości o pomyślnym zapisaniu się do newslettera.

image8
Rysunek 14. Wybór sposobu zapisu do biuletynu informacyjnego

Optymalizacje SEO: unikalny adres URL strony głównej dla różnych wersji językowych

Nowa wersja wnosi ze sobą modyfikację, która wprowadza różne adresy URL dla różnych wersji językowych strony głównej. Dotychczas wszystkie wersje językowe wiązały się z tym samem adresem strony głównej serwisu, co było niekorzystne z punktu widzenia SEO. W nowej wersji, dla każdego języka innego niż bazowy, do adresu URL strony głównej dodawany jest skrót ISO języka obcego (np. dla strony xyx.pl adresem strony głównej w języku angielskim będzie xyz.pl/en). Wejście na stronę na adres zawierający skrót wersji językowej spowoduje przełączenie języka w sklepie i wyświetlenie strony we wskazanym języku, oczywiście tylko, jeśli wskazana wersja językowa jest obsługiwaną przez Sklep.

Szybka lista produktów

Udostępniono moduł Szybka lista produktów. Jego włączenie jest możliwe w zakładce Prezentacja oferty (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu). Moduł umożliwia przeglądanie oferty sklepu w postaci tabeli, która ma ułatwić szybkie wyszukiwanie produktów oraz promocji i sprawne składanie zamówień, np. przez pracownika telesprzedaży (podczas telefonicznej obsługi klienta) lub przedstawiciela handlowego zalogowanego na konto użytkownika. Widok produktów w nowym widoku stronicowany jest tak, że na jednej stronie prezentowanych może być nawet do 500 produktów. Wyszukiwanie produktów ułatwiają filtry, które mogą być umieszczone nad listą produktów albo w panelu bocznym. Nad listą produktów znajduje się też panel z Ofertami dedykowanymi.

Aby móc korzystać z modułu Szybka lista produktów, należy użytkownikom, którzy mają widzieć ten moduł, nadać rolę własną: Operator szybkiej listy produktów — Może tworzyć, zapisywać i składać zamówienia w module szybkiej listy produktów. (Sklep  Sprzedaż  Użytkownicy  Karta użytkownika  Role).