Wykaz zmian do wersji 4.4.0 (16.03.2022)

Dynamiczny atrybut systemowy "Kategoria"

W nowej wersji udostępniliśmy mechanizm pozwalający na automatyczne tworzenie atrybutów produktów na podstawie ich kategorii.

Żeby uruchomić ten mechanizm, najpierw w module Atrybuty (Sklep  Asortyment  Atrybuty) trzeba odnaleźć atrybut Kategoria i ustawić go jako aktywny.

Inicjalne uzupełnienie tego atrybutu dla wszystkich produktów następuje w procesie nocnym, stąd też efekt aktywacji będzie widoczny następnego dnia. Wartości atrybutu Kategoria dla konkretnego produktu aktualizowane są natomiast po wystąpieniu jakiejkolwiek zmiany w danych tego produktu.

W Panelu administracyjnym atrybuty te będą widoczne na karcie produktu w zakładce Atrybuty. W sklepie — zgodnie z ustawieniami widoczności dla atrybutu Kategoria.

image6
Rysunek 1. Atrybut Kategoria w panelu administracyjnym
image5
Rysunek 2. Atrybut Kategoria w sklepie
Nowa funkcjonalność może być szczególnie użyteczna przy jednocześnie włączonej widoczności atrybutu Kategoria w filtrach. Dzięki temu klienci sklepu będą mogli sprawnie włączać lub wykluczać kategorie produktowe z poziomu wyszukiwarki.

Nowe możliwości łączenia rabatów

Dodane zostały nowe opcje konfigurowania rabatów na zamówienie. Pierwszą z nich jest możliwość wyboru, czy rabat ma być naliczany dla produktów z ofert standardowych, dedykowanych czy wszystkich. Druga to rozbudowane parametry łączenia rabatów.

W danych podstawowych definiujących rabat (Sklep  Konfiguracja  Rabaty i kupony  Rabaty dla zamówień  Pola obowiązkowe) dodano ustawienie Naliczaj dla produktów z ofert. Do wyboru są tu opcje: Wszystkich, Standardowych oraz Dedykowanych. Za ich pomocą można ograniczyć działanie rabatu do wybranego typu oferty.

image2
Rysunek 3. Naliczaj dla produktów z ofert

Rozbudowane też zostały ustawienia łączenia rabatów dostępne dotychczas pod nazwą Podstawą wyliczenia rabatu jest suma pozycji produktowych uwzględniająca (do wyboru: Tylko produkty nieobjęte żadnym upustem i Wszystkie produkty). Ich obecna nazwa to: Pomijaj naliczanie dla produktów. Do wyboru są następujące opcje:

  1. Nie pomijaj — zawsze naliczaj rabat (odpowiednik dawnego ustawienia Wszystkie produkty),

  2. Z jakimkolwiek rabatem (odpowiednik Tylko produkty nieobjęte żadnym upustem),

  3. Z ceną ustaloną w cenniku,

  4. Z upustem ceny bazowej produktu lub oferty (cena ustawiona dla produktu w ofercie standardowej albo dedykowanej),

  5. Z rabatem produktowym.

image3
Rysunek 4. Pomijaj naliczanie dla produktów

Próg aktywowania rabatów zależny od etykiet produktów

Do strategii obliczania kwoty progowej do aktywowania rabatu została dodana opcja Produkty z wybranych etykiet. Po wybraniu tej opcji rabat dla całego zamówienia zostanie aktywowany dopiero wtedy, kiedy znajdą się w nim towary przypisane do wskazanej etykiety (lub etykiet) o wartości wprowadzonej jako kryterium wartości zamówienia (zakładka Kryteria wartości zamówienia).

image1
Rysunek 5. Strategia obliczania kwoty progowej do aktywowania rabatu

Dodanie adresu e-mail do adresu dostawy (B2B i Hybrid)

W sklepach B2B i Hybrid (dla klienta firmowego) do formularza adresu dostawy wyświetlanego podczas finalizowania zamówienia dodane zostało pole z adresem e-mail. Niektórzy spedytorzy wymagają podania tej informacji, na przykład wtedy, kiedy dostępna jest możliwość śledzenia przesyłki.

Wprowadzenie adresu e-mail dla adresu dostawy można ustawić jako obligatoryjne. W tym celu w ustawieniach dostępu (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Dostęp) zaznaczyć pole Wymagany adres e-mail adresu dostawy.

image4
Rysunek 6. Wymagany adres e-mail adresu dostawy

Podczas dodawania nowego adresu do wysyłki lub zmiany obecnego (jeśli nie ma podanego e-maila), konieczne będzie wprowadzenie adresu e-mail.

image15
Rysunek 7. Pole e-mail w oknie adresu dostawy w Sklepie

Raport liczby zamówień wg firmy/oddziału (B2B i Hybrid)

Dodano nowy raport: Raport liczby zamówień wg firmy/oddziału (Administracja  Narzędzia  Raporty). Prezentuje on liczbę zamówień, o statusie innym niż Anulowany, w ujęciu Firm i Oddziałów.

image24
Rysunek 8. Raport liczby zamówień wg firmy/oddziału

Prezentowanie wybranych etykiet w panelu bocznym strony kategorii

Dodano możliwość umieszczenia wybranych etykiet w panelu bocznym strony kategorii. Kliknięcie jednej z nich przenosi do wyników wyszukiwania produktów z tej etykiety. Etykiety są wyświetlane tu w kolejności zgodnej z liczbą produktów w danej etykiecie (od najbardziej licznej). Liczba ta jest wyświetlona przy nazwie etykiety.

Aby dodać ten panel, należy włączyć go w Panelu administracyjnym w ustawieniach paneli bocznych (CMS  Konfiguracja układu RWD  Panele boczne  zakładka Rozkład paneli).

image18
Rysunek 9. Umieszczenie listy etykiet w lewej kolumnie

Aby dana etykieta była widoczna w tym miejscu, trzeba odpowiednio ustawić jej widoczność. W tym celu na karcie etykiety (Sklep  Asortyment  Etykiety  wybrana etykieta) w polu Widoczność etykiety należy zaznaczyć opcję Panel — lista etykiet.

image17
Rysunek 10. Ustawienie widoczności etykiety
image16
Rysunek 11. Etykiety w panelu bocznym w sklepie

Nowa zakładka na karcie produktu - Produkty z takimi samymi etykietami

Nowa wersja wnosi możliwość zdefiniowania nowej zakładki na karcie produktu: Produkty z takimi samymi etykietami (nazwa ta może być zmieniona w ramach tłumaczeń interfejsu, by lepiej odpowiadała biznesowemu użyciu tej funkcjonalności, np. Inne produkty z tej serii). W zakładce tej będą wyświetlane inne produkty posiadające tę samą etykietę(y), co oglądany produkt, jeśli etykieta(y) ta ma włączoną widoczność Karta z produktami o tych samych etykietach.

Zakładki na karcie produktu definiowane są w Ustawienia sklepu  Prezentacja oferty  Ustawienia zakładek. W tym miejscu określa się także, ile maksymalnie produktów może być prezentowanych w takim zestawieniu (Limit produktów na listach produktów powiązanych). Podobnie jak inne zakładki, treść może być wyświetlana nie formie zakładki, lecz jako 'Panel' — wówczas zawartość wyświetla się zawsze nad panelem zakładek. W sytuacji, gdy nie ma produktów, które mogłyby być pokazane w takim kontekście, zakładka (lub panel) nie są w ogóle wyświetlane.

Widocznościami etykiet steruje się w module zarządzania etykietami (Sklep  Etykiety  [wybrana etykieta → Widoczność etykiety]).

Sortowanie produktów w widoku z lepszą obsługą numerów w nazwie

Usprawnione zostało sortowanie produktów w sklepie po nazwie w przypadku, kiedy nazwy zawierają liczby. Przed zmianą liczby w nazwach były traktowane jak napisy i tak też były sortowane. Obecnie liczby w takich nazwach są sortowane numerycznie, a nie alfabetycznie.

Przykładowo produkty "Sok jabłkowy 1L", "Sok jabłkowy 2L", "Sok jabłkowy 10L". Zostaną posortowane w następujący sposób:

  1. Sok jabłkowy 1L,

  2. Sok jabłkowy 2L,

  3. Sok jabłkowy 10L.

Przed zmianą efekt sortowania takich produktów po nazwie był następujący:

  1. Sok jabłkowy 1L,

  2. Sok jabłkowy 10L,

  3. Sok jabłkowy 2L.

Oferty standardowe — dodanie adresacji po grupach oddziałów (B2B i Hybrid)

Dodano możliwość przypisywania oddziałów kontrahentów do ofert standardowych za pomocą grup oddziałów kontrahentów (Sklep  Sprzedaż  Oferty  Oferty standardowe  karta wybranej oferty  Zakładka Grupy oddziałów kontrahentów).

image10
Rysunek 12. Grupy oddziałów kontrahentów

Do ofert standardowych można przypisać tylko grupy oddziałów z ustawionym systemowym kwalifikatorem przypisania oddziału "GRUPY OFERT STANDARDOWYCH" (Sklep  Sprzedaż  Grupy oddziałów kontrahentów  karta wybranej grupy).

image9
Rysunek 13. Kwalifikator przypisania oddziału

Tylko takie grupy wyświetlą się po kliknięciu przycisku Dodaj grupę. Grupa oddziałów NIE może być ponadto przypisana do innej oferty standardowej (w ramach tego samego magazynu dla kont z obsługą wielu magazynów).

Takie ograniczenia wykluczają możliwość przypisania poprzez grupy oddziałów tego samego oddziału kontrahenta do różnych ofert standardowych jednocześnie (w ramach tego samego magazynu dla kont z obsługą wielu magazynów).

Oferty dedykowane — limit wielokrotności oferty w ramach zamówienia (B2B i Hybrid)

Strategia wielokrotnego zamawiania została rozbudowana o możliwość określenia limitu wykorzystania oferty.

Już wcześniej można było określić, ile razy w ramach jednego oddziału można złożyć zamówienie zawierające produkty z wybranej oferty dedykowanej. Teraz można też zdefiniować, ile razy dany oddział może skorzystać z danej oferty w ramach jednego lub większej liczby zamówień.

Limit konfiguruje się na karcie wybranej oferty dedykowanej (Sklep  Asortyment  Oferty  Oferty dedykowane) w zakładce Warunki ofertowe. Po dodaniu warunku i wybraniu opcji Wielokrotna w polu Strategia wielokrotnego zamawiania można wprowadzić Limit wielokrotności oferty.

image12
Rysunek 14. Limit wielokrotności oferty w warunkach ofertowych

Informacja o spełnieniu tego warunku bądź przekroczeniu limitu pojawi się w sklepie na karcie oferty oraz w koszyku.

image13
Rysunek 15. Informacja o spełnieniu warunku na karcie oferty
image14
Rysunek 16. Informacja o przekroczeniu limitu widoczna w koszyku

Przycisk powrotu na górę strony

W nowej wersji pojawiła się możliwość dodania przycisku powrotu na górę strony. Dzięki niemu można za pomocą jednego kliknięcia wrócić na początek strony, nawet wtedy, kiedy jest na niej dużo treści.

Przycisk ten można dodać w Panelu administracyjnym, w ustawieniach prezentacji oferty (Administracja  Ustawienia sklepu  Prezentacja oferty) w polu Wyświetlanie przycisku powrotu na górę strony. Domyślnie wyświetlanie tego przycisku jest wyłączone.

image20
Rysunek 17. Wyświetlanie przycisku powrotu na górę strony
image21
Rysunek 18. Przycisk powrotu do góry strony widoczny w sklepie

Kolorowa belka z nazwą oferty dedykowanej na liście pozycji w zamówieniu

W Panelu administracyjnym dodano możliwość konfiguracji koloru tła wyświetlanej w sklepie belki z nazwą oferty dedykowanej oraz koloru tła dla ofert w ramach danej grupy (Sklep  Asortyment  Oferty  Grupy ofert dedykowanych).

Konfiguracji koloru tła informacji o grupie możliwa jest tylko przy włączonej konfiguracji "Wyświetlaj informacje o grupie". Skonfigurowany kolor tła informacji o grupie widoczny jest na liście ofert oraz w koszyku systemowym.

image7
Rysunek 19. Kolor belki dla grupy ofert dedykowanych w Panelu administracyjnym
image8
Rysunek 20. Kolorowa belka w Sklepie

Tabela ofert w Panelu Administracyjnym: nowe informacje i możliwości filtrowania

Tabela ofert dedykowanych w Panelu administracyjnym została wzbogacona o nowe funkcjonalności. Wprowadzono możliwość filtrowania i sortowania według tego, czy oferta została wyprzedana (kolumna Wyprzedana) oraz tego, czy oferta jest dostępna (kolumna Dostępna). Dodano także kolumnę zawierającą kod budżetu oferty (Kod budżetu), w której również możliwe jest filtrowanie i sortowanie.

Ponadto zarówno na liście ofert standardowych, jak i dedykowanych prezentowane są grupy, do których przypisana jest dana oferta (kolumna Grupy).

Dodawanie produktów do ofert na podstawie indeksów katalogowych lub identyfikatorów zewnętrznych

W Panelu Administracyjnym dodano możliwość importu pozycji ofert standardowych oraz dedykowanych na podstawie listy indeksów katalogowych lub identyfikatorów zewnętrznych produktów (Sklep  Asortyment  Oferty).

Osoba wystawiająca zamówienie (B2B i Hybrid)

W sklepie na liście zamówień historycznych została dodana informacja o kliencie, który składał dane zamówienie. Informację tę można znaleźć w Strefie Klienta, w module Moje zamówienia, w kolumnie Miejsce dostawy pod nazwą oddziału.

image19
Rysunek 21. Nazwa klienta składającego zamówienie

Minimalna kwota zamówienia w podziale na klientów hurtowych i detalicznych (Hybrid)

Dla sklepów typu Hybrid została dodana możliwość definiowania Minimalnej kwoty zamówienia oddzielnie dla klienta indywidualnego (detalicznego) i dla klienta firmowego. Parametry te definiować można w Panelu Administracyjnym w sekcji Administracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż.

image25
Rysunek 22. Definiowanie minimalnych kwot zamówień w podziale na typ klienta

Zapytanie o wycenę — zmiana daty zamówienia

W nowej wersji platformy poprawiliśmy obsługę dat dla zapytań ofertowych. Dotychczas zamówienie, które powstało na podstawie zapytania ofertowego utrzymywało w polu "Data zamówienia" datę złożenia zapytania ofertowego. W nowej wersji w polu tym jest wyświetlana data złożenia faktycznego zamówienia, czyli przejścia zapytania ofertowego w zamówienie. Datę złożenia zapytania ofertowego można nadal odczytać ślędząc historię tego zamówienia.