Wykaz zmian do wersji 4.13.1 (11.01.2024)

Unresolved include directive in modules/ROOT/pages/partials/index.adoc - include::../../4.13.0/pl/zmiany.adoc[]

Raporty cykliczne

Udostępniono nową opcję definiowania automatycznej cyklicznej wysyłki Raportów na adres e-mail. Wywołania cykliczne można zdefiniować na karcie danego Raportu (Administracja  Narzędzia  Raporty).

Po wybraniu opcji Definiuj wywołania cykliczne należy w pierwszym kroku zdefiniować parametry dla Raportu analogicznie jak w przypadku generowaniu Raportu na żądanie (np. Grupy kontrahentów, Statusy zamówień). (np. Klientów, Statusów zamówień). Jeśli dany typ raportu nie wymaga definiowania tego rodzaju parametrów, w pierwszym kroku pojawi się komunikat "Brak parametrów raportu".

W drugim kroku należy zdefiniować parametry związane z cyklicznością:

  • CzęstotliwośćCo miesiąc lub Inną co określoną liczbę dni;

  • Godzinę generowania;

  • Datę pierwszego raportu;

  • Format pliku — XLSX, PDF, (w niektórych przypadkach dostępny jest również format CSV);

  • Odbiorców — listę adresów e-mail, na które ma być przesyłany raport, oddzielonych średnikiem.

Raport będzie również dostępny do pobrania w zakładce Historia.

Informacja o typie raportu: czy został on wygenerowany na żądanie, czy jest generowany cyklicznie, dostępna jest w kolumnie Typ raportu.

Opcja Raportów cyklicznych jest dodatkowo płatna. By umożliwić zapoznanie się z funkcjonalnością, do 10 lutego udostępniamy ją bezpłatnie. Następnie w przypadku chęci korzystania z usługi konieczne będzie jej dodatkowe wykupienie w Moich rozrachunkach (Administracja  Konfiguracja).
image1
Rysunek 1. Raporty cykliczne — drugi krok generowania w Panelu Administracyjnym

Raport koszyków

Udostępniony został nowy typ RaportuRaport koszyków (Administracja  Narzędzia  Raporty). Umożliwia on wygenerowanie listy Produktów dodanych do koszyka w Sklepie przez poszczególne Oddziały kontrahentów. Podobnie jak pozostałe Raporty, także Raport koszyków można wygenerować zdarzeniowo, określając wybrany zakres dat oraz Kontrahentów/Oddziały kontrahentów lub zdefiniować wywołanie cykliczne.

Raport koszyków dotyczy zarówno koszyka głównego, jak i kolejnych koszyków, gdy włączona jest opcja Wiele koszyków (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Proces składania zamówienia). Data złożenia dotyczy daty utworzenia danego koszyka w Systemie.

image2
Rysunek 2. Generowanie Raportu koszyków w Panelu Administracyjnym

Modyfikacja ceny Produktu w Zamówieniu/Zapytaniu o wycenę

Podczas edycji cen danego Zamówienia/Zapytania o wycenę (Sklep  Sprzedaż  Zamówienia), które złożone zostało w  walucie innej niż bazowa, umożliwiono wybór waluty, w której podawana jest nowa cena. Nowa cena może być podana w walucie zamówienia lub walucie bazowej systemu (domyślnie). Edycji ceny pozycji na karcie danego Zamówienia/Zapytania można dokonać wybierając opcję Ustaw cenę produktu pod przyciskiem Operacji.

image3 b2b
Rysunek 3. Edycja ceny pozycji zamówienia w walucie innej niż bazowa w Panelu Administracyjnym

Integracja punktów programu lojalnościowego z WAPRO Mag (B2B/Hybrid)

Dodano integrację punktów programu lojalnościowego z WAPRO Mag do Programu lojalnościowego dostępnego w WAPRO B2C/B2B/Hybrid (Sklep  Konfiguracja), dzięki czemu kontrahenci mogą zbierać punkty Programu lojalnościowego niezależnie od kanału sprzedaży.

Funkcjonalność przesyłania punktów jest włączona automatycznie dla kontrahentów dostępnych w B2B/Hybrid. W naliczaniu punktów pomijane są faktury z zamówień pochodzących z B2B/Hybrid (te punkty naliczane są przez mechanizmy Programu Lojalnościowego w sklepie). Z kolei dla pozostałych faktur naliczane punkty przesyłane są do B2B/Hybrid w momencie całkowitego rozliczenia dokumentu handlowego.

Program lojalnościowy w systemie WAPRO B2C/B2B/Hybrid jest funkcją dodatkową. Jej zakupu można dokonać w module Moje rozrachunki (Administracja  Konfiguracja).

Integracja Faktur z WAPRO Mag jako załączników do zamówień (B2C)

Dla kont B2C umożliwiona została integracja Faktur z WAPRO Mag jako załączników do Zamówień. Pliki Faktur w formacie PDF podobnie jak pozostałe załączniki do Zamówień będą dostępne do pobrania na karcie Zamówienia: w Panelu Administracyjnym w sekcji Załączniki oraz w Sklepie: w zakładce Pliki. Integracja jest uruchamiana z poziomu WAPRO Mag w Kreatorze rejestracji usługi lub w oknie edycji parametrów usługi, gdzie należy zaznaczyć opcję Przesyłaj faktury do zamówień internetowych z modułu e-Dokumentów.

image4
Rysunek 4. Włączanie opcji "Przesyłania faktur do zamówień interenetowych" w WAPRO Mag
image5
Rysunek 5. Faktura jako załącznik do Zamówienia - widok w Sklepie

Punkty odbioru DPD Pickup

Wprowadzona została obsługa nowej systemowej Metody dostawy - DPD Pickup, która umożliwia wysyłanie paczek z odbiorem w punktach i automatach DPD Pickup. Metodę dostawy można aktywować na jej karcie (Sklep  Konfiguracja  Metody dostawy).

Zgodnie z polityką DPD, Klucz mapy punktów DPD Pickup udzielany jest klientom indywidualnie. W tym celu należy przesłać zgłoszenie na adres e-mail itcustomer@dpd.com.pl z nazwą domeny, w której będzie on wykorzystywany.

Blokowanie rejestracji Kontrahenta, gdy jest już zarejestrowany Kontrahent o tym samym numerze NIP (Hybrid)

Dla kont Hybrid udostępniono możliwość blokowania rejestracji w Sklepie Kontrahentów, gdy w systemie zarejestrowany jest już Kontrahent o tym samym numerze NIP. Opcją Zezwalaj na duplikowanie wartości pola NIP formularza rejestracji kontrahenta można zarządzać w ustawieniach Rejestracji kontrahenta (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Dostęp).