Wykaz zmian do wersji 5.1.0 (17.04.2024)

Nowy układ Menu w Panelu Administracyjnym

W nowej wersji WAPRO B2C/B2B/Hybrid wprowadziliśmy nowy układ Menu, reorganizując jego poszczególne sekcje i pozycje, dzięki czemu struktura menu przyjęła formę bardziej logiczną i przejrzystą. Zmiana ta zwiększa intuicyjność i ułatwia odnajdywanie właściwych opcji, choć zapewne dla dotychczasowych operatorów nowe menu będzie początkowo wymagało krótkiego okresu przyzwyczajenia.

W ramach sekcji Sklep wyodrębnione zostały nowe bloki opcji: Oferta oraz Klienci. Bloki opcji Konfiguracja oraz Integracje zewnętrzne zostały przeniesione do sekcji Administracja. W sekcji CMS wyodrębniony został blok opcji Komunikacja z klientem. Uporządkowaliśmy także przypisanie poszczególnych modułów do określonych bloków i sekcji. W wykazie zmian prezentujemy szczegółowe informacje wskazujące miejsce, w jakie została przeniesiona dana opcja ze starego menu.

Opcja Preferencje, dotycząca konfiguracji danych wyświetlanych na dashbordzie, została przeniesiona pod ikonę widoczną przy nazwie zalogowanego Operatora.

image1 b2b
Rysunek 1. Przycisk Preferencje w Menu

Moduł Poczta jest obecnie dostępny pod ikoną 'koperty' na górnej belce Panelu Administracyjnego. Natomiast pod ikoną 'dzwoneczka' dostępne są Powiadomienia.

image18 b2b
Rysunek 2. Przycisk Poczta w Panelu Administracyjnym

W tabeli poniżej prezentujemy strukturę dotychczasowego Menu wraz z informacją o ich położeniu w nowym układzie. Na zdjęciach zaprezentowano także nowy układ Menu.

Tabela 1. Zestawienie położenia modułów w dotychczasowym i nowym układzie Menu w Panelu Administracyjnym

Moduł

Dotychczasowy układ

Nowy układ

Kategorie

Sklep → Asortyment

Bez zmian

Produkty

Sklep → Asortyment

Bez zmian

Warianty

Sklep → Asortyment

Bez zmian

Oferty

Sklep → Asortyment

Podział na osobne moduły Oferty standardowe (tylko B2B/HYBRID), Oferty dedykowane Sklep → Oferta

Budżety ofert

Sklep → Asortyment

Sklep → Oferta

Gazetki

Sklep → Asortyment

Sklep → Oferta

Cenniki (tylko B2B/HYBRID)

Sklep → Asortyment

Sklep → Oferta

Jednostki miary

Sklep → Asortyment

Bez zmian

Atrybuty

Sklep → Asortyment

Bez zmian

Etykiety

Sklep → Asortyment

Bez zmian

Magazyny (tylko B2B/HYBRID)

Sklep → Asortyment

Bez zmian

Użytkownicy (tylko B2B/HYBRID)

Sklep → Sprzedaż

Sklep → Klienci

Kontrahenci (tylko B2B/HYBRID)

Sklep → Sprzedaż

Sklep → Klienci

Oddziały kontrahentów (tylko B2B/HYBRID)

Sklep → Sprzedaż

Sklep → Klienci

Grupy kontrahentów (tylko B2B/HYBRID)

Sklep → Sprzedaż

Sklep → Klienci

Grupy oddziałów kontrahentów (tylko B2B/HYBRID)

Sklep → Sprzedaż

Sklep → Klienci

Targety kontrahentów (tylko B2B/HYBRID)

Sklep → Sprzedaż

Sklep → Klienci

Klienci (tylko B2C)

Sklep → Sprzedaż

Bez zmian

Grupy klientów (tylko B2C)

Sklep → Sprzedaż

Bez zmian

Zamówienia

Sklep → Sprzedaż

Bez zmian

Archiwum zamówień

Sklep → Sprzedaż

Bez zmian

Faktury

Sklep → Sprzedaż

Bez zmian

Rozrachunki (tylko B2B/HYBRID)

Sklep → Sprzedaż

Bez zmian

Zgłoszenia (tylko B2B/HYBRID)

Sklep → Sprzedaż

Bez zmian

Metody dostawy

Sklep → Konfiguracja

Administracja → Konfiguracja

Czasy realizacji

Sklep → Konfiguracja

Administracja → Konfiguracja

Metody płatności

Sklep → Konfiguracja

Administracja → Konfiguracja

Proces zakupowy

Sklep → Konfiguracja

Administracja → Konfiguracja

Atrybuty kontrahenta (tylko B2B/HYBRID)

Sklep → Konfiguracja

Administracja → Konfiguracja

Atrybuty klienta (tylko B2C)

Sklep → Konfiguracja

Administracja → Konfiguracja

Atrybuty zamówienia

Sklep → Konfiguracja

Administracja → Konfiguracja

Rabaty i kupony

Sklep → Konfiguracja

Sklep → Oferta

Kalendarze

Sklep → Konfiguracja

Administracja → Konfiguracja

Słownik zgód

Sklep → Konfiguracja

CMS → Komunikacja z klientem

Pliki cookie

Sklep → Konfiguracja

CMS → Komunikacja z klientem

Program lojalnościowy

Sklep → Konfiguracja

Sklep → Oferta

Porównywarki (tylko B2C)

Sklep → Integracje zewnętrzne

Administracja → Integracje zewnętrzne

Eksport

Sklep → Integracje zewnętrzne

Administracja → Integracje zewnętrzne

Facebook (tylko B2C)

Sklep → Integracje zewnętrzne

Administracja → Integracje zewnętrzne

Google

Sklep → Integracje zewnętrzne

Administracja → Integracje zewnętrzne

Serwisy opinii (tylko B2C)

Sklep → Integracje zewnętrzne

Administracja → Integracje zewnętrzne

SMSAPI

Sklep → Integracje zewnętrzne

Administracja → Integracje zewnętrzne

Uwierzytelnianie

Sklep → Integracje zewnętrzne

Administracja → Integracje zewnętrzne

Edrone

Sklep → Integracje zewnętrzne

Administracja → Integracje zewnętrzne

Strony systemowe

CMS → Edycja treści

Bez zmian

Strony własne

CMS → Edycja treści

Bez zmian

Wstawki systemowe

CMS → Edycja treści

Bez zmian

Wstawki własne

CMS → Edycja treści

Bez zmian

Wyskakujące okienka

CMS → Edycja treści

Bez zmian

Szablony wiadomości

CMS → Edycja treści

Bez zmian

Aktualności

CMS → Edycja treści

Bez zmian

Tłumaczenia interfejsu

CMS → Edycja treści

Bez zmian

Zasoby własne

CMS → Edycja treści

Bez zmian

Zasoby własne 2.0

CMS → Edycja treści

Bez zmian

Adresy URL

CMS → Edycja treści

CMS → Komunikacja z klientem

Strona główna

CMS → Konfiguracja układu

CMS → Układ i wygląd

Panele

CMS → Konfiguracja układu

CMS → Układ i wygląd

Menu główne

CMS → Konfiguracja układu

CMS → Układ i wygląd

Stopka

CMS → Konfiguracja układu

CMS → Układ i wygląd

Schematy wyglądu

CMS → Konfiguracja wyglądu

CMS → Układ i wygląd

Logo i ikony

CMS → Konfiguracja wyglądu

CMS → Układ i wygląd

Własny CSS

CMS → Konfiguracja wyglądu

CMS → Układ i wygląd

Dane firmy

Administracja → Konfiguracja

CMS → Edycja treści

Ustawienia sklepu

Administracja → Konfiguracja

Bez zmian

Operatorzy

Administracja → Konfiguracja

Bez zmian

Opiekunowie klienta (tylko B2B/HYBRID)

Administracja → Konfiguracja

Sklep → Klienci

Moje rozrachunki

Administracja → Konfiguracja

bez zmian

Indeksacja i cache

Administracja → Narzędzia

Bez zmian

Biuletyn informacyjny

Administracja → Narzędzia

CMS → Komunikacja z klientem

Kolejka wiadomości

Administracja → Narzędzia

Bez zmian

Preferencje

Administracja → Narzędzia

Przycisk przy nazwie zalogowanego operatora w danych konta (ikona sylwetki człowieka w prawej części paska menu)

Raporty

Administracja → Narzędzia

Bez zmian

Ekstrakty

Administracja → Narzędzia

Bez zmian

Stany limitów kupieckich (tylko B2B/HYBRID)

Administracja → Narzędzia

Sklep → Klienci

Powiadomienia (tylko B2B/HYBRID)

Administracja → Narzędzia

Bez zmian

Audyt

Administracja → Narzędzia

Bez zmian

Linki afiliacyjne

Administracja → Narzędzia

CMS → Komunikacja z klientem

Poczta

Administracja → Narzędzia

ikona 'koperty' na belce w Panelu Administracyjnym

Statystyki integracji

Administracja → Integracja ERP

Bez zmian

Kolejki integracyjne

Administracja → Integracja ERP

Bez zmian

image2 b2b
Rysunek 3. Menu — Sklep nowy układ Menu w Panelu Administracyjnym - konto B2B
image2 b2c
Rysunek 4. Menu — Sklep nowy układ Menu w Panelu Administracyjnym - konto B2C
image3 b2b
Rysunek 5. Menu — CMS nowy układ Menu w Panelu Administracyjnym
image4 b2b
Rysunek 6. Menu — Administracja nowy układ Menu w Panelu Administracyjnym - konto B2B
image4 b2c
Rysunek 7. Menu — Administracja nowy układ Menu w Panelu Administracyjnym - konto B2C

Modernizacja Panelu Administracyjnego — Oferty standardowe (B2B / Hybrid)

Kontynuując proces migracji technologicznej Panelu Administracyjnego, udostępniono kolejny moduł w nowej technologii - Oferty standardowe (Sklep  Oferta). Moduł został wyodrębniony z dotychczasowego moduły Oferty i został gruntownie przebudowany, tak aby udoskonalić proces zarządzania i tworzenia Ofert standardowych, czyli podstawowych form sprzedaży Produktów w Sklepie.

Widok listy Ofert w Panelu Administracyjnym

Po wejściu do modułu widoczna jest lista Ofert standardowych. Zawiera ona Nazwę danej oferty, jej Identyfikator zewnętrzny, informację czy dana oferta jest Domyślna dla nowych kontrahentów i Domyślna dla nowych produktów, Datę utworzenia, Liczbę kontrahentów, którzy są przypisani do oferty oraz przypisane Grupy Oddziałów kontrahentów. Jeśli Sklep korzysta z wielu Magazynów, widoczna będzie również kolumna z nazwą Magazynu, którego dotyczy dana Oferta standardowa.

Oferty standardowe definiowane są dla każdego Magazynu indywidualnie.

Przy nazwie danej Oferty standardowej może byc widoczny symbol gwiazdki. Oznacza to, że dana Oferta standardowa jest ofertą domyślną dla niezalogowanych Kupujących. Opcja Ustaw jako domyślną dla niezalogowanych jest dostępna pod symbol wielokropka obok nazwy oferty. Należy pamiętać, że tylko jedna Oferta standardowa zdefiniowana dla danego Magazynu może być ofertą Domyślną dla niezalogowanych, wiec oznaczenie w ten sposób kolejnej oferty zdejmuje to oznaczenie z poprzedniej.

Klikając w wiersz danej Oferty standardowej — wyświetlony zostanie panel boczny z danymi tej Oferty, a nad listą pojawi się przyciski Dodaj pozycje i Usuń. Przycisk Dodaj pozycje umożliwia dodanie Produktów bezpośrednio do zaznaczonej oferty (patrz: Pozycje oferty standardowej ). Przycisk Usuń umożliwia (po potwierdzeniu) usunięcie danej Oferty standardowej. Oferty można również usuwać grupowo, zaznaczając wybrane linie. Przycisk Usuń może być niekatywny, gdy danej oferty/ofert nie można usunąć. Po najechaniu na niego pojawi się tooltip z nazwą oferty i powodem zablokowania usuwania np. wykorzystanie oferty w Zamówieniach.

Analogicznie jak w innych modułach widok modułu Oferty standardowe można modyfikować:

  • zmieniając kolejność kolumn — przeciągając je do wybranego miejsca;

  • zmieniając szerokość kolumn — przesuwając krawędzie;

  • zmieniając Wysokość wiersza — wybierając spośród opcji — Komfortowy, Standardowy, Skondensowany pod przyciskiem konfiguracji w prawym górnym rogu;

  • dostosowując Konfigurację kolumn — (opcja pod przyciskiem konfiguracji) na panelu wybierając kolumny, które mają być widoczne.

Wartości wyświetlane można filtrować, klikając w symbol 'lejka' na danej kolumnie lub w prawym górnym rogu. Aktualnie zastosowane filtry są widoczne nad listą Ofert standardowych. Tak jak w innych modułach istnieje również opcja zapisywania ulubionych filtrów.

Wyświetlane w tabeli wartości można sortować, klikając w nagłówek danej kolumny. Obok nazwy kolumny będzie widoczna strzałka z kierunkiem sortowania.

Aby Przywrócić ustawienia domyślne, należy kliknąć tę opcję pod przyciskiem konfiguracji.

Istnieje również możliwość wyeksportowania listy Ofert standardowych do pliku .xlsx. Służy do tego przycisk w prawym górnym rogu — 'owal ze strzałką do góry'. W pliku znajdą się informacje widoczne na liście ofert. Jeśli na listę Ofert standardowych zostaną nałożone filtry, wyeksportowane zostaną tylko wyfiltrowane oferty.

image5
Rysunek 8. Widok listy Ofert standardowych w Panelu Administracyjnym

Dodawanie nowej Oferty standardowej

Po kliknięciu przycisku Dodaj ofertę wyświetli się okno, w którym należy podać nazwę Oferty standardowej. Jeśli Sklep korzysta z wielu Magazynów, należy również zwrócić uwagę na wybrany Magazyn, ponieważ nie można go edytować po dodaniu oferty. Domyślnie wybierany jest Magazyn, na który aktualnie zalogowany jest Operator. Natomiast strategie ofertowe, można edytować także po zapisaniu. Dostępne są strategie:

  • Strategia naliczania rabatów ceny bazowej produktu — domyślnie wybrana Rabatowanie wszystkich pozycji;

  • Strategia naliczania rabatów dla produktów — domyślnie wybrana Ignorowanie rabatów;

  • Strategia naliczania rabatów dla produktów z cenników — domyślnie wybrana Rabatowanie pozycji bez cen ofertowych;

  • Strategia naliczania rabatów dla zamówień — domyślnie wybrana Ignorowanie rabatów.

Dodając Ofertę standardową można również dodać do niej automatycznie wszystkie Produkty dodane do Systemu — przełącznik Dodaj wszystkie produkty. Pozycjami oferty można zarządzać na karcie oferty w zakładce Pozycje.

Oferta standardowa może być:

  • Domyślna dla nowopowstałych produktów — włączenie tej opcji oznacza, że Produkty dodane do Systemu będą automatycznie dodawane też jako pozycja tej oferty;

  • Domyślna dla nowych kontrahentów — włączenie tej opcji oznacza, że nowe Oddziały kontrahenta będą z automatu przypisywane do danej Oferty standardowej. Tylko jedna Oferta standardowa (lub tylko jedna Oferta standardowa z danego Magazynu) może być oznaczona jako Domyślna dla nowych kontrahentów, dlatego włączenie tej opcji na danej ofercie automatycznie wyłącza ją na innej ofercie.

Na karcie Oferty standardowej dodano opcje dodania Notatki operatora. Notatka taka jest widoczna jedynie w Panelu Administracyjnym.

image6
Rysunek 9. Dodawanie nowej Oferty standardowej
image7
Rysunek 10. Widok karty Oferty standardowej w Panelu Administracyjnym

Pozycje Oferty standardowej

Produktami dodanymi do Oferty standardowej można zarządzać na karcie danej oferty w zakładce Pozycje. Po wybraniu opcji Dodaj pozycję pojawi się okno z listą Produktów, które mogą zostać dodane do Oferty standardowej. Dany Produkt może być dodany do oferty tylko raz. Dodawane Produkty można filtrować analogicznie jak przy przypisywaniu Produktów w innych modułach.

image8
Rysunek 11. Widok listy Produktów dodanych do Oferty Standardowej

Pozycje oferty można również importować. Po wybraniu opcji Importuj pozycje pojawi się okno, w którym można wybrać Typ identyfikatora produktu oraz wpisać/wkleić listę tych identyfikatorów rozdzielonych przecinkiem, średnikiem lub znajdujących się w osobnych liniach.

image9
Rysunek 12. Import pozycji oferty

Aby usunąć Produkt z oferty można skorzystać z opcji Usuń dostępnej pod symbolem wielokropka obok nazwy Produkty lub zaznaczyć wybrany Produkt/Produkty. Nas listą pojawi się przycisk grupowego usuwania. Przycisk Usuń może być niekatywny, gdy danej/danych pozycji nie można usunąć. Po najechaniu na niego pojawi się tooltip z nazwą pozycji i powodem zablokowania usuwania np. złożenie Zamówienia na pozycję.

Dla każdego Produktu dodanego do Oferty standardowej można ustawić dostępność i cenę. Opcje są dostępne pod symbolem wielokropka obok nazwy Produktu. Operacji tych można dokonać również grupowo. Należy zaznaczyć wybrane Produkty i wybrać odpowiednią opcję pod przyciskiem Operacje grupowe nad listą Produktów.

Po wybraniu opcji Zmień dostępność pojawi się okno z wybranym Produktem/Produktami i możliwością zaznaczenia/odznaczenia czy dany Produkt ma być dostępny. Jeśli Dostępność Produktu na danej Ofercie standardowej ustawiona będzie na 'Nie', to dla Kupujących z tej oferty Produkt ten nie będzie w Sklepie widoczny na liście Produktów. Nie będzie też możliwy do wyszukania w Wyszukiwarce.

image10
Rysunek 13. Zmiana dostępności Produktu na Ofercie standardowej — opcja w Panelu Administracyjnym

Po wybraniu opcji Zmień cenę pojawi się okno z wybranym Produktem/Produktami i opcją zarządzania cenami. Jeśli wybrano wiele Produktów, można ustawić taką samą cenę dla wszystkich wybranych Produktów w nagłówku nad listą. W lewym górnym rogu okna dostępna jest opcja zmiany wyświetlanych cen Pokaż ceny — Netto/Brutto.

Na Produkt można udzielić rabatu Procentowego lub Kwotowego wybierając odpowiedni przełącznik w kolumnie Rodzaj rabatu.

Wybierając rabat Kwotowy, należy podać Cenę po rabacie. W tym przypadku można również nadpisać Cenę wyjściową, która domyślnie jest pobierana z danych Produktu (wyszarzona wartość w polu Cena wyjściowa). Jeśli cena ta zostanie zmieniona, przy ponownej edycji ceny pojawi się tooltip z informacją, że cena z Produktu została w tym miejscu nadpisana inną ceną.

Wybierając rabat Procentowy, należy podać Wysokość rabatu w procentach. W tym przypadku cena dla Kupującego będzie dynamicznie wyliczana na podstawie ceny z Produktu.

W przypadku rabatów Kwotowych można wybrać Walutę, w której podana zostanie nowa cena. Cena w pozostałych walutach zostanie wyliczona na jej podstawie.

Aby usunąć wprowadzone zmiany cen, należy wybrać opcję Usuń cenę pozycji dostępną pod ikoną wielokropka przy nazwie danego Produktu.

image11
Rysunek 14. Edycja ceny pozycji Oferty standardowej

Odziały kontrahenta a Oferta standardowa

Aby możliwe było dokonywanie zakupów w Sklepie przez zalogowanego Użytkownika, konieczne jest przypisane Oferty standardowej do Oddziału kontrahenta. Można tego dokonać na karcie wybranej Oferty standardowej w zakładce Oddziały kontrahenta (przycisk Przypisz oddziały) i/lub Grupy oddziałów kontrahentów (przycisk Przypisz grupy oddziałów).

Każdy Oddział kontrahenta może korzystać tylko z jednej Oferty standardowej, dlatego podczas przypisywania oddziału do oferty jest on równocześnie odpisywany od dotychczasowej Oferty standardowej. Tak samo podczas przypisywania Grupy oddziałów kontrahentów do danej oferty jest ona równocześnie odpisywana od dotychczasowej. Ponadto do Oferty standardowej można przypisać tylko takie Grupy oddziałów kontrahenta (Sklep  Klienci), które oznaczone są Kwalifikator przypisania oddziału — GRUPY OFERT STANDARDOWYCH, co zapobiega sytuacjom, w których dany Oddział kontrahenta znajdzie się w więcej niż jednej grupie przypisanej do ofert.

Przypisanie Oddziału kontrahenta bezpośrednio do Oferty standardowej ma wyższy priorytet niż przypisanie Grupy oddziałów kontrahentów.

image12
Rysunek 15. Oddziały kontrahenta przypisane do Oferty standardowej

Zamówienia z Oferty standardowej

Na karcie danej Oferty standardowej dostępna jest również zakładka Zamówienia, w której można znaleźć listę Zamówień Produktów z danej Oferty standardowej.

image13
Rysunek 16. Zakładka Zamówienia na karcie Oferty standardowej w Panelu Administracyjnym

Modernizacja Panelu Administracyjnego — Operatorzy

Kontynuując proces migracji technologicznej Panelu Administracyjnego, udostępniliśmy kolejny moduł w nowej technologii  — Operatorzy (Administracja  konfiguracja). Moduł został przebudowany, tak aby usprawnić zarządzanie Operatorami mogącymi korzystać z Systemu.

Widok listy Operatorów w Panelu Administracyjnym

Po wejściu do modułu widoczna lista Operatorów. Zawiera ona Identyfikator danego Operatora, Imie, Nazwisko, Adres e-mail, informację czy dany Operator jest Aktywny, Konto, do którego przypisany jest Operator oraz przydzielone Role własne.

Analogicznie jak w innych modułach widok modułu Operatorzy można modyfikować:

  • zmieniając kolejność kolumn — przeciągając je do wybranego miejsca;

  • zmieniając szerokość kolumn — przesuwając krawędzie;

  • zmieniając Wysokość wiersza — wybierając spośród opcji — Komfortowy, Standardowy, Skondensowany pod przyciskiem konfiguracji w prawym górnym rogu;

  • dostosowując Konfigurację kolumn — (opcja pod przyciskiem konfiguracji) na panelu wybierając kolumny, które mają być widoczne.

Wartości wyświetlane można filtrować, klikając w symbol 'lejka' na danej kolumnie lub w prawym górnym rogu. Aktualnie zastosowane filtry są widoczne nad listą wiadomości. Tak jak w innych modułach istnieje również opcja zapisywania ulubionych filtrów.

Wyświetlane w tabeli wartości można sortować, klikając w nagłówek danej kolumny. Obok nazwy kolumny będzie widoczna strzałka z kierunkiem sortowania.

Aby Przywrócić ustawienia domyślne, należy kliknąć tę opcję pod przyciskiem konfiguracji.

Klikając w wiersz danego Operatora — wyświetlony zostanie panel boczny z danymi Operatora.

image14
Rysunek 17. Widok listy Operatorów w Panelu Administracyjnym

Widok karty danego Operatora

Po kliknięciu w Identyfikator danego Operatora wyświetli się jego karta, gdzie dostępne są zakładki:

  • Ustawienia ogólne, w której można zarządzać danymi podstawowymi Operatora;

  • (tylko B2B/HYBRID) Magazyny, w której uprawnieni Operatorzy mogą zarządzać dostępem danego Operatora do danych dotyczących poszczególnych Magazynów;

  • Role własne - w której można zarządzać przypisanymi do Operatora rolami

Na karcie danego Operatora, jeśli taka opcja jest dostępna, widoczny jest również przycisk Usuń.

image15 b2b
Rysunek 18. Widok karty Operatora w Panelu Administracyjnym

SEO - wdrożenie Hreflang

W Systemie zaimplementowano obsługę atrybutu Hreflang. Jest to atrybut umieszczony w kodzie HTML, który informuje wyszukiwarki o języku i terytorialnym zasięgu danej strony. Dzięki temu wyszukiwarki będą pokazywały Kupującym najodpowiedniejszą wersję strony w zależności od ich lokalizacji i używanego języka. W przypadku Sklepów korzystających z wielu języków będzie to miało również pozytywny wpływ na pozycjonowanie Strony.

Rabat produktowy na wybraną jednostkę produktu

Udostępniono opcję udzielania Rabatu dla produktów (Sklep  Oferta  Rabaty i kupony) dla Produktów zakupionych w ilości odpowiadającej konkretnej Jednostce miary lub jej wielokrotności. Opcja Rabat na jednostkę sprzedaży dostępna jest na karcie danego Rabatu dla produktów w zakładce Kryteria naliczenia. Opcja ta pozwoli np. premiować zakup Produktów w opakowaniach zbiorczych np. kartonach czy paletach.

PRZYKŁAD:

PRODUKT A sprzedawany jest w Jednostce bazowej np. 'Sztuka' oraz w Jednostce dodatkowej np. 'Karton'. W 'Kartonie' znajduje się 12 'Sztuk' PRODUKTU A. Przygotowano Rabat dla produktu "Rabat na pełne kartony" udzielany na PRODUKT A z Rabatem na jednostkę sprzedaży - 'Karton'. Przy spełnieniu pozostałych kryteriów Rabat będzie naliczany na PRODUKT A, jeśli w Zamówieniu znajdą jego pełne 'Kartony' to jest, jeśli będzie kupowany w tej właśnie jednostce i/lub liczbie 12,24,36 itd. 'Sztuk'

Jeśli jeden Rabat dla produktów ma być udzielany dla Produktów sprzedawanych w różnych jednostkach, można również utworzyć pomocniczą jednostkę np. "Jednostka rabatowa" (Sklep  Asortyment  Jednostki miary), która nie musi być widoczna w Sklepie i dodać ją z odpowiednimi przelicznikami, jako jednostkę dodatkową do wybranych Produktów na karcie danego Produktu (Sklep  Asortyment) w zakładce Jednostki produktu.
image16 b2c
Rysunek 19. Opcja Rabat na jednostkę sprzedaży na karcie Rabatu w Panelu Administracyjnym

Przycisk płatności za Zamówienie w powiadomieniu e-mail

Udostępniono parametr ${order_make_epayment}, który umożliwia dodanie do wiadomości email dotyczących Zamówienia przycisku przekierowującego bezpośrednio do płatności elektronicznej. Parametr taki można dodać do wybranych Szablonów wiadomości (CMS  Edycja treści  Szablony wiadomości).

Dodatkowo istnieje możliwość opcjonalnego dodania tekstu przed i za przyciskiem. Należy wówczas uzupełnić w Tłumaczeniach interfejsu (CMS → Edycja treści) Komunikaty: order.make.epayment.inset.before i/lub order.make.epayment.inset.after, które domyślnie są puste.

Grupowanie Wariantów w Wyszukiwarce

Udostępniono opcję, która pozwala na grupowanie Wariantów w Sklepie, także podczas korzystania z filtrów. Dotychczas filtrowanie produktów powodowało zawsze rozgrupowanie Wariantu, czyli wyszukiwanie pojedynczo Produktów należących do danego Wariantu. Obecnie, jeśli włączona zostanie opcja Grupuj produkty według wariantu przy aktywnych filtrach (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Prezentacja oferty), Warianty podczas wyszukiwania będą zgrupowane.

Opcja Grupuj produkty według wariantu przy aktywnych filtrach jest dostępna tylko przy wyłączonej opcji Ignoruj grupowanie według wariantu.

Po zmianie ustawień grupowania Wariantów należy przeindeksować konto. Opcja Przeindeksuj konto dostępna jest w module Indeksacja i cache (Administracja  Narzędzia).

Podgląd Historii cen w cenach netto (Hybrid)

Dla kont typu Hybrid, dla których wybrano Sposób wyświetlania cen (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż) "Netto i Brutto" w Panelu Administracyjnym, w zakładce Historia cen na karcie Produktu (Sklep  Asortyment  Produkty), dodano informacje o cenach netto wyliczonych dynamicznie na podstawie cen OMNIBUS (Brutto).

Identyfikatory zewnętrzne w Powiadomieniach (B2B / Hybrid)

W wiadomościach o zamówieniach o określonym statusie wysyłanych w ramach Powiadomień dobowych własnych i Powiadomień bieżących (Administracja  Narzędzia  Powiadomienia) dodano informację o identyfikatorze zewnętrznym Zamówienia, Kontrahenta i Oddziału kontrahenta.

Jeśli identyfikatory te są dostępne, będą widoczne:

  • identyfikator Zamówienia w nowej kolumnie obok Numeru zamówienia;

  • identyfikator Kontrahenta w nawiasie po jego nazwie;

  • identyfikator Oddziału kontrahenta w nawiasie po jego nazwie.

Opinie o Produktach w Trusted Shop (B2C / Hybrid)

Dodano opcję Włączone opinie produktowe w Trusted Shop (Administracja  Integracje zewnętrzne  Serwisy opinii). Jeśli Trusted Shop będzie poprawnie skonfigurowane i opcja włączona ('Tak') do serwisu TrustedShops wysyłane będą dane zakupionych Produktów — link, zdjęcie, nazwa, indeks katalogowy oraz opcjonalnie, (jeśli uzupełnione), marka i indywidualny kod produktu Google).

Przelewy24 i eService - obsługa nowego API i płatności BLIK

Dodana została obsługa systemowych Metod płatności Przelewy24 i eService w wersji RestApi. Dotychczasowa integracja (Classic API), nadal jest aktywna. Sugerowana jest jednak migracja na nowszą wersję (RestApi). Nowa wersja umożliwia między innymi ustawienie Przelewów 24 lub eService jako Pośrednik płatności elektronicznej BLIK. W celu migracji należy na karcie Metody płatności Przelewy24/eService (Administracja  Konfiguracja  Metody płatności) w polu Rodzaj punktu płatności wybrać RestApi i podać wymagane ID i Klucze.

Aby ustawić Przelewy24 lub eService na pośrednika płatności BLIK, należy po migracji tej metody na RestApi, na karcie Metody płatności BLIK wybrać Przelewy24 lub eService w polu Pośrednik płatności elektronicznej BLIK.

W przypadku Metody płatności eService migracja na RestAPI umożliwia również uprawnionym Operatorom dokonywanie zwrotów nadpłat bezpośrednio w Panelu Administracyjnym na karcie Zamówienia (Sklep  Sprzedaż) opłaconego elektronicznie za pośrednictwem eService.

Usunięcie niewspieranych systemowych Metod płatności

Z Systemu usunięte zostały niewspierane już Metody płatności (Administracja  Konfiguracja) Dotpay Legacy oraz PayU Romania.

Dotychczasowa Metoda płatności Dotpay T2 jest obecnie obsługiwana przez Przelewy 24.