Wykaz zmian do wersji 4.6.0 (05.07.2022)

Unresolved include directive in modules/ROOT/pages/partials/index.adoc - include::../../4.5.1/pl/zmiany.adoc[]

Karta produktu - nowe możliwości w konfiguracji układu

Rozszerzona została możliwość konfiguracji wyglądu Karty produktu w Sklepie. Nowe opcje pozwalają na większą elastyczność w dobieraniu zarówno układu, jak i treści prezentowanych w Sklepie. Dzięki czemu może być on lepiej dostosowany do pełnienia swojej funkcji. Nowe opcje zgromadzone zostały w zakładce Strona produktu (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia Sklepu). Dodano również nowy Obszar:prawa kolumna, w którym podobnie jak w pozostałych obszarach można wyświetlać dostępne sekcje karty produktu.

image16
Rysunek 1. Widok nowej zakładki Strona produktu w kokpicie

Galeria zdjęć produktu - możliwość wyświetlania miniaturek obok zdjęcia głównego

Umożliwiono zmianę miejsca wyświetlania miniaturek kolejnych zdjęć produktów. Wcześniej miniaturki te domyślnie wyświetlały się pod zdjęciem głównym. Obecnie udostępniono możliwość ustawienia ich położenia obok zdjęcia głównego, po jego lewej stronie. Opcja Galeria zdjęć produktu jest dostępna w Panelu administracyjnym (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia Sklepu  Strona Produktu) w części Ustawienia układu.

image15
Rysunek 2. Wybór lokalizacji miniaturek zdjęć produktów na karcie produktu
image30
Rysunek 3. Miniaturki zdjęć obok zdjęcia głównego/pod zdjęciem głównym - widok w sklepie

Sekcja Wideo na karcie produktu

Udostępniona została nowa sekcja Wideo, w której wyświetlane są w postaci galerii filmy dodane do danego produktu. Widoczność sekcji można ustawić w Panelu administracyjnym (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia Sklepu  Strona Produktu) w części Ustawienia sekcji. Sekcja Wideo może być wyświetlana w obszarze paneli, zakładek lub prawej kolumny. Nie można wyświetlać sekcji w kilku miejscach równocześnie.

image17
Rysunek 4. Dodawanie sekcji Wideo do karty produktu z poziomu Panela Administracyjnego
image18
Rysunek 5. Widok sekcji Wideo jako zakładki w Sklepie

Filmy do produktu można dodawać w Panelu Administracyjnym na karcie danego produktu (Sklep  Asortyment  Produkty) w zakładce Media.

Sekcja Wybrane załączniki na karcie produktu

Dodana została nowa sekcja Wybrane załączniki, powiązana z sekcją Załączniki. Wyświetla się w niej wybrana ilość załączników (od 1 do 20) z wszystkich dodanych do produktu. Załączniki są wyświetlane w kolejności alfabetycznej. Do pozostałych załączników prowadzi przycisk Zobacz wszystkie załączniki, (o ile dodano więcej załączników niż ilość wybrana do wyświetlania). Przycisk Zobacz wszystkie załączniki przekierowuje do sekcji Załączniki, dlatego do jego prawidłowego działania konieczne jest umieszczenie sekcji Załączniki w dowolnym obszarze karty produktu. Widoczność sekcji oraz ilość wyświetlanych załączników można ustawić w Panelu administracyjnym (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia Sklepu  Strona Produktu) w części Ustawienia sekcji. Sekcja Wybrane załączniki może być wyświetlana w obszarze paneli, zakładek lub prawej kolumny. Nie można wyświetlać sekcji w kilku miejscach równocześnie.

image20
Rysunek 6. Dodawanie sekcji Wybrane załączniki do karty produktu z poziomu Panela Administracyjnego
image19
Rysunek 7. Widok sekcji Wybrane załączniki jako zakładki w Sklepie

Załączniki do produktu można dodawać w Panelu Administracyjnym na karcie danego produktu (Sklep  Asortyment  Produkty) w zakładce Załączniki.

Sekcja Zobacz także - akcesoria, produkty podobne, produkty kupowane także - nowa konfiguracja

W nowej wersji umożliwiono osobną konfigurację oraz przypisywanie do obszarów wyświetlania sekcji: Akcesoria, Produkty podobne oraz Produkty kupowane także, wcześniej zgromadzonych w zakładce Zobacz także. Zachowano jednak również dotychczasową sekcję Zobacz także, która jest konfigurowana oraz przypisywana niezależnie.

image26
Rysunek 8. Nowe sekcje na liście wyboru

Sekcje z produktami powiązanymi - nowy sposób prezentacji

Dla sekcji, w których wyświetlane są produkty powiązane z głównym produktem na karcie (Zobacz także, Akcesoria, Produkty podobne, Produkty kupowane także, Produkty z takimi samymi etykietami) dodano możliwość wybrania jednego z trzech sposobów prezentacji:

  1. Box prosty - zachowujący dotychczasowy wygląd,

  2. Box rozszerzony - zawierający krótki opis produktu,

  3. Miniaturka - zdjęcie produktu, po najechaniu kursorem na zdjęcie wyświetli się dymek z podstawowymi informacjami o produkcie oraz przyciskiem dodawanie do koszyka. Dodatkowo dla każdej z tych sekcji jest możliwość osobnego wyboru ilości wyświetlanych elementów.

image22
Rysunek 9. Dodawanie sekcji- wybór sposobu prezentacji
image23
Rysunek 10. Przykład produktów podobnych prezentowanych jako boxy proste
image24
Rysunek 11. Przykład produktów podobnych prezentowanych jako boxy rozszerzone
image25
Rysunek 12. Przykład produktów podobnych prezentowanych jako miniaturki

Aby sekcja Produkty z tymi samymi etykietami była widoczna w sklepie, należy najpierw ustawić widoczność na karcie danej etykiety zaznaczając opcję Karta z produktami o tych samych etykietach (Sklep  Asortyment  Etykiety).

Nazwa producenta przy nazwie produktu

Umożliwiono zmianę miejsca wyświetlania nazwy producenta na karcie produktu w Sklepie. Po zaznaczeniu opcji Nazwa producenta przy nazwie produktu nazwa producenta zostanie wyświetlona pod nazwą produktu. Opcja jest dostępna w Panelu administracyjnym (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia Sklepu  Strona Produktu). Aby funkcja działała prawidłowo konieczne jest zaznaczenie na karcie atrybutu Producent widoczności Karta produktu - nagłówek (Sklep  Asortyment  Atrybuty  Producent  Widoczność atrybutu) oraz przypisanie wartości tego atrybutu produktom.

image31
Rysunek 13. Wyświetlanie nazwy producenta przy nazwie produktu i w dotychczasowym miejscu - widok w sklepie

Podstawowe informacje o produkcie wyświetlane w prawej kolumnie

Umożliwiono zmianę miejsca wyświetlania podstawowych informacji o produkcie (np. nazwa, indeks, etykiety, dostępność) na karcie produktu w Sklepie. Po zaznaczeniu opcji Główne informacje o produkcie w prawej kolumnie zostaną one wyświetlone nad informacjami znajdującymi się dotychczas w prawej kolumnie. Opcja jest dostępna w Panelu administracyjnym (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia Sklepu  Strona Produktu).

image32
Rysunek 14. Wyświetlanie głównych informacji o produkcie w prawej kolumnie i w dotychczasowym układzie - widok w sklepie

Widoczność atrybutów w sekcjach załączników i produktów podobnych

Dodano nowe możliwości ustawienia widoczności dla atrybutów (Sklep  Asortyment  Atrybuty) na karcie danego atrybutu - Sekcja "Załączniki" i Sekcja produkty powiązane. Atrybuty, które będą miały wybraną widoczność Sekcja produkty powiązane, będą widoczne w sekcjach: Zobacz także, Akcesoria, Produkty podobne.

image33
Rysunek 15. Widok atrybutów w sekcjach Akcesoria (obszar: prawa kolumna) i Produkty podobne (obszar: panele)

Podpięcie pod Menu główne wstawki własnej

W Panelu administracyjnym (CMS  Konfiguracja układu RWD  Menu główne) dodano możliwość wybrania wstawki własnej jako pozycji menu. Opcja dostępna jest pod przyciskiem Dodaj pozycję menu. Po kliknięciu opcji wstawki pojawi się pole wyboru ze wszystkimi dostępnymi wstawkami zdefiniowanymi w (CMS  Edycja treści  Wstawki własne).

image1
Rysunek 16. Dodawanie wstawki własnej w Menu głównym
image34
Rysunek 17. Widok wstawki w Menu głównym w sklepie

Menu główne - nowy układ drzewa kategorii

W opcji Drzewo kategorii (mega dropdown) (dostępnej w Panelu administracyjnym (CMS  Konfiguracja układu RWD  Menu główne) pod przyciskiem Dodaj pozycję menu) dodano opcję wyboru Konfiguracji układu. Poza dotychczasowym Poziomym układem drzewa kategorii dostępny jest też nowy układ Pionowy. Dodatkowo umożliwiono podpięcie do drzewa kategorii jednej wybranej wstawki własnej.

image9
Rysunek 18. Konfiguracja układu drzewa kategorii w Menu głównym
image35
Rysunek 19. Pionowy układ menu głównego z wstawką własną - widok w sklepie

Wyświetlanie cen zależnie od typu odbiorcy (Hybrid)

Dla kont typu Hybrid w Panelu administracyjnym (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia Sklepu  Sprzedaż) wprowadzono podział konfiguracji na konfigurację dla klienta indywidualnego i użytkownika firmowego, dla których utworzono osobne zakładki ustawień. Do nowych zakładek trafiły ustawienia z sekcji głównej:

  1. Sposób wyświetlania ceny - Netto/Brutto;

  2. Podsumowanie wartości zamówienia na podstawie - wartości netto/wartości brutto;

  3. Minimalna kwota zamówienia w walucie bazowej;

  4. Minimalna ilość zamówienia w jednostce bazowej;

image3
Rysunek 20. Ustawienia wyświetlania cen zależnie od typu odbiorcy

Wyświetlanie dostępności zależnie od typu odbiorcy (Hybrid)

Dla kont typu Hybrid w Panelu administracyjnym (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia Sklepu  Prezentacja dostępności) wprowadzono podział konfiguracji na konfigurację dla klienta indywidualnego i użytkownika firmowego, dla których utworzono osobne zakładki ustawień. Do nowych zakładek trafiły ustawienia z sekcji głównej:

  1. Typ prezentacji stanów magazynowych - Prosty/Stopniowy/Brak prezentacji;

  2. Pokaż ilość;

  3. Pokaż dostępną ilość (pokaż dostępną ilość produktów w komunikacie w momencie kiedy użytkownik spróbuje ją przekroczyć);

  4. Zakres stanów magazynowych - wybór i ustawienie zakresów skali;

image4
Rysunek 21. Ustawienia wyświetlania dostępności zależnie od typu odbiorcy - klient induwidualny
image5
Rysunek 22. Ustawienia wyświetlania dostępności zależnie od typu odbiorcy - użytkownik firmowy

Dodawanie załączników do Karty produktu w postaci linków do zasobów zewnętrznych

Na karcie produktu (Sklep  Asortyment  Produkty) w zakładce Załączniki umożliwiono dodanie załączników poprzez adresy URL. Po kliknięciu w nowy przycisk Dodaj URL pojawia się okno, w którym należy wpisać/wkleić adres URL pliku do załączenia i kliknąć przycisk Pobierz. Zostanie sprawdzony rozmiar i rodzaj pliku oraz uzupełniona nazwa i tag. Nazwę i tag można edytować zarówno podczas dodawania załącznika, jak i później wybierając opcję Edytuj pod danym załącznikiem.

image10
Rysunek 23. Dodawanie załączników poprzez adres URL

Wydzielanie pozycji niedostępnych do nowego koszyka

W nowej wersji dodano możliwość wydzielania pozycji niedostępnych z zamówienia do nowego koszyka. Funkcja jest dostępna tylko przy włączonej funkcji Wiele koszyków. Włączenie funkcji jest dostępne w Panelu administracyjnym (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia Sklepu  Proces składania zamówienia) w dolnej części sekcji Ustawienia procesu składania zamówienia.

image11
Rysunek 24. Włączenie funkcji Wydzielania pozycji niedostępnych do nowego koszyka

Aby funkcja działała prawidłowo konieczna jest zgoda na sprzedaż produktu/produktów poniżej stanu magazynowego. Zgodę taką można włączyć globalnie (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia Sklepu  Sprzedaż  Sprzedaż produktów poniżej stanu) lub na poszczególne produkty (zakładka Dane podstawowe na karcie konkretnego produktu - opcja Sprzedaż poniżej stanu). Ustawienia dla produktów mają wyższy priorytet niż ustawienia globalne, dlatego domyślną opcją jest Zgodnie z ustawieniami globalnymi.

image12
Rysunek 25. Ustawienia Sprzedaży poniżej stanu dla produktu

Jeśli opcje są włączone, podczas składania zamówienia klient zostanie poinformowany o produktach niedostępnych, które mogą wydłużyć czas realizacji oraz zapytany czy chce je przenieść do nowego koszyka. Jeśli wybierze opcję Tak utworzony zostanie nowy koszyk (o nazwie składającej się z daty i godziny wykonania akcji), do którego zostaną przeniesione produkty niedostępne, a klient będzie mógł kontynuować składanie bieżącego zamówienia. Dalsze postępowanie jest analogiczne jak w przypadku utworzonych ręcznie dodatkowych koszyków - można je edytować, usuwać, przenosić pozycje itd.

image13
Rysunek 26. Komunikat o pozycjach niedostępnych i możliwości przeniesienia ich do nowego koszyk
image14
Rysunek 27. Komunikat o przeniesieniu produktów do nowego koszyka oraz opcja zmiany koszyka

Nazwa koszyka i informacje o wybranym oddziale widoczna w trakcie składania zamówienia

W przypadku włączonej funkcji Wiele koszyków dodana została nazwa koszyka do nagłówka podsumowania zamówienia (w koszyku) i nagłówka panelu produktów ostatnio dodanych (po najechaniu na ikonę koszyka). Dodatkowo w przypadku włączenia funkcji Lekki koszyk (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia Sklepu  Proces składania zamówienia), w nagłówku podsumowania zamówienia dodano pływającą belkę z nazwą oddziału/magazynu/punktu odbioru.

image37
Rysunek 28. Widok nazwy koszyka w panelu produktów ostatnio dodanych
image38
Rysunek 29. Widok nazwy koszyka i belka z nazwą oddziału/magazynu/punktu odbioru w podsumowaniu zamówienia

Sortowanie wartości atrybutów

Dla atrybutów (Sklep  Asortyment  Atrybuty) typu Liczbowy, Tekstowy tłumaczony oraz Kolor o zdefiniowanych typach wartości wprowadzono możliwość alfabetycznego sortowania wartości. Na liście wartości dodano również kolumnę Kolejność. Po kliknięciu przycisku Zmień kolejność nad listą wartości danego atrybutu wyświetli się okno umożliwiające ręczną zmianę kolejności wartości oraz nowy przycisk Sortuj alfabetycznie.

image28
Rysunek 30. Przycisk Sortuj alfabetycznie oraz kolumna Kolejność na liście wartości Atrybutu

Wymaganie załącznika zamówienia dla określonej metody dostawy

Dodano możliwość określenia, że dla danej metody dostawy wymagany jest załącznik. Opcja jest dostępna w Panelu administracyjnym (Sklep  Konfiguracja  Metody dostawy). Podczas tworzenia lub edycji metody dostawy w zakładce Dane podstawowe można zaznaczyć opcję Wymagany załącznik.

image6
Rysunek 31. Ustawianie wymagania załącznika dla danej metody dostawy

Notatka operatora

Dodano w Panelu administracyjnym na karcie zamówienia nowy panel Notatka operatora z możliwością dodania/edycji notatki operatora dla danego zamówienia. Notatka taka jest widoczna tylko w Panelu Administracyjnym. Dodawanie/edycja notatki dostępna jest dla operatorów z głównym uprawnieniem Menadżer zamówień lub z uprawnieniem cząstkowym Menadżer notatki operatora w zamówieniach.

image8
Rysunek 32. Dodawanie notatki operatora

Dodano przycisk Zapytaj o produkt w wynikach wyszukiwania w przypadku gdy nie zostaną znalezione produkty odpowiadające kryteriom wyszukiwania. Przycisk przekierowuje do formularza kontaktowego, ze wstępnie uzupełnionymi o treść zapytania danymi.

image21
Rysunek 33. Przycisk Zapytaj o produkt w wynikach wyszukiwania
image36
Rysunek 34. Wstępnie uzupełniony formularz kontaktowy - zapytanie o produkt

Nowy systemowy schemat wyglądu

Udostępniono nowy systemowy schemat wyglądu Sklepu elegant. Schemat jest dostępny w Panelu Administracyjnym w (CMS  Konfiguracja wyglądu  Schematy wyglądu  Schematy systemowe). Po najechaniu kursorem na kartę schematu pojawiają się opcje jego włączenia, podglądu w sklepie lub pobrania źródła.

image27
Rysunek 35. Nowy systemowy schemat wyglądu

Tłumaczenie zgód na języki dodatkowe

Dodano możliwość edycji tłumaczeń zgód w językach dodatkowych. Edycja jest dostępna na karcie danej zgody w Panelu Administracyjnym (Sklep  Konfiguracja  Słownik zgód)

Unresolved include directive in modules/ROOT/pages/partials/index.adoc - include::../../4.5.0/pl/zmiany.adoc[]