Wykaz zmian do wersji 4.8.1 (31.01.2023)
Historia zmian cen (Omnibus) - B2C i HYBRID
Nowa wersja systemu wnosi funkcjonalności umożliwiające spełnienie wymagań określonych przez dyrektywę Omnibus w zakresie prezentacji cen produktów.
W przypadku, gdy cena produktu jest obniżona, system prezentuje informację o Najniższej cenie z 30 dni przed aktualną obniżką. Oprócz najniższej ceny system wyświetla również informację o różnicy procentowej (in plus / in minus) najniższej ceny w stosunku do ceny aktualnej. Jeśli to bieżąca cena jest najniższą, to właśnie ona będzie wyświetlana w tym miejscu z wartością procentową 0. Informacje te są jawnie wyświetlane przy cenie na karcie produktu, natomiast na stronach z listami produktów informacja ta jest dostępna po kliknięciu w wartość procentową rabatu wyświetlaną przy cenie produktu.
Informacja o najniższej cenie jest pobierana z historii zmian ceny produktu, która również w tej wersji została wprowadzona, a która dostępna jest w Panelu Administracyjnym, na karcie produktu, w zakładce Historia cen. Historia cen produktów tworzona jest w sposób automatyczny i uwzględnia zmiany cen wynikające z ceny podstawowej i cenników, a także ofert promocyjnych i rabatów produktowych — jednakże w przypadku tych dwóch ostatnich decyzja, czy ceny z nich wynikające mają być uwzględniane w historii cen, należy do Operatora. Dzięki temu istnieje możliwość wyłączania z historii cen tych akcji promocyjnych, które z definicji nie podlegają pod dyrektywę Omnibus (np. rabat indywidualny dla konkretnego konsumenta na podstawie unikalnego kuponu rabatowego, oferta typu "zestaw", etc.).
UWAGA!!! Ustawienie dotyczące tego, czy określona oferta dedykowana lub rabat produktowy mają być uwzględniane w historii cen Omnibus, jest domyślnie WYŁĄCZONE. Prosimy o weryfikację aktualnych ofert dedykowanych i rabatów produktowych pod kątem tego, czy podlegają one pod dyrektywę Omnibus — dla takich przypadków należy włączyć opcję "Uwzględniaj w historii cen".
System zbiera ceny od momentu aktualizacji do wersji 4.8.1. Jeśli w momencie aktualizacji cena produktu będzie obniżona w stosunku do ceny regularnej, zostanie to uwzględnione w Historii cen, a w Sklepie pojawi się komunikat o najniższej cenie. |
Historia cen w Panelu Administracyjnym
Zmiany ceny produktu można śledzić w Panelu Administracyjnym, na karcie danego Produktu (
) w zakładce Historia cen. Cena minimalna oznaczona jest symbolem gwiazdki. Jeśli cena produktu będzie zmieniana kilkukrotnie w ciągu danego dnia, w Historii cen zapamiętana będzie najniższa cena.W zakładce Historia cen można również dodawać ceny, klikając przycisk Dodaj. W oknie Dodawania ceny do historii cen należy podać datę występowania ceny oraz Cenę brutto. Ceny dodane ręcznie oznaczone są ikoną wykrzyknika.
Ceny można również usuwać z historii, korzystając z ikony kosza, obok konkretnej ceny. Usuwać można również ceny wygenerowane, jednak jeśli z Historii cen usunięte zostaną wszystkie ceny wygenerowane w systemie, żadna z cen dodanych ręcznie nie będzie oznaczona jako cena minimalna, a w Sklepie jako Najniższa cena z 30 dni przed aktualną obniżką prezentowana jest cena regularna.
Jeśli w systemie wygenerowana zostanie kolejna cena, która zostanie uwzględniona w Historii cen, Cena minimalna zostanie wyznaczona spośród wszystkich cen, zarówno tych wygenerowanych, jak i dodanych ręcznie.
Usunięcie ceny z Historii cen nie powoduje jej zablokowania przed ponownym wygenerowaniem.
Cenami wygenerowanymi w systemie są:
-
obniżenie ceny Cena po rabacie - w zakładce Ceny na karcie danego Produktu (
); -
obniżenie ceny na Ofercie dedykowanej (
) - jeśli dana Oferta dedykowana jest uwzględniania w Historii cen; -
obniżenie ceny w Rabacie dla produktów (
) - jeśli dany Rabat dla produktów jest uwzględniany w Historii cen.
Uwzględnianie cen z Ofert dedykowanych w Historii cen
W zakładce Dane podstawowe na karcie danej Oferty dedykowanej (
) udostępniono nową opcję Uwzględniaj w historii cen. Jeśli wybrana zostanie opcja Włączone, ceny produktów obniżone w ofercie będą uwzględniane w Historii cen. Domyślnie opcja jest Wyłączona. Jeśli cena z oferty została zapamiętana w Historii cen, to po ponownym Wyłączeniu uwzględniania danej Oferty, cena ta pozostanie zapamiętana w Historii cen.Uwzględnianie cen z Rabatów dla produktów w Historii cen
W zakładce Pole obowiązkowe na karcie danego Rabatu dla produktu (
) udostępniono nową opcję Uwzględniaj w historii cen. Jeśli wybrana zostanie opcja Włączone, ceny produktów obniżone przez dany Rabat będą uwzględniane w Historii cen. Domyślnie opcja jest Wyłączona.