Wykaz zmian do wersji 4.2.0 (21.12.2021)
Dostawy na kod pocztowy — deklarowanie kodu pocztowego adresu dostawy
Od nowej wersji w sklepach, które mają aktywne metody dostawy z wprowadzonymi kodami pocztowymi, po wejściu do koszyka Klient zobaczy okno, w którym będzie musiał podać swój kod pocztowy. Na tej podstawie dostępne metody dostaw zaktualizują się o te, które są dostępne dla zamawiających z rejonu podanego kodu pocztowego.
Nad listą metod dostawy pojawi się wprowadzony kod. Można go zmienić po kliknięciu Zmień.
Blokowanie sprzedaży powyżej limitu kupieckiego według statusów zamówienia
Do ustawień limitów kupieckich w Panelu administracyjnym (
) została dodana konfiguracja statusów zamówień, które będą uwzględniane podczas wyliczania stanu limitu kupieckiego klienta.W sytuacji, gdy stan limitu kupieckiego wyliczany jest wyłącznie na podstawie rozrachunków oraz wysokości bieżącego zamówienia, może dojść do sytuacji, w której klient składa wiele zamówień, nie przekraczając limitu kupieckiego, podczas gdy jednak ich sumaryczna wartość taki limit przekracza. W związku z powyższym wprowadziliśmy możliwość wliczania do stanu limitu kupieckiego również wartości złożonych i będących w określonych statusach zamówień. Statusy dostępne w konfiguracji limitów kupieckich są zgodne z tymi, które zostały zdefiniowane w procesie zakupowym (
).W sekcji Zamówienia w statusie, które są uwzględniane przy wyliczeniu limitu kupieckiego można na przykład zaznaczyć status Nowe. W takiej sytuacji wartość złożonych zamówień, będących w statusie Nowe będzie wliczania do limitu kupieckiego. W sytuacji, gdy wartość kolejnego tworzonego zamówienia będzie przekraczać limit kupiecki, zamawiający zostanie o tym poinformowany, a przejście do dalszych etapów procesu składania zamówienia nie będzie możliwe.
Sklepy hybrydowe — Obsługa limitów kupieckich dla klientów detalicznych
Włączono funkcjonalność limitów kupieckich dla klientów detalicznych zamawiających w sklepach hybrydowych (łączących sprzedaż B2B i B2C).
W sklepie informacja o osiągnięciu limitu kupieckiego przez klienta indywidualnego prezentowana jest w Strefie klienta, w sekcji Twoje rozrachunki.
Obsługa planowanej aktywacji i dezaktywacji produktów
Wprowadzona została możliwość zaplanowania zmiany aktywności produktu. W Panelu administracyjnym na stronie produktu (
) w polu Automatyczna zmiana aktywności można zdefiniować datę aktywacji i dezaktywacji produktu. Aktywność zostanie zmieniona na początku dnia zdefiniowanego na stronie produktu w odpowiedniej dla konta strefie czasowej. W ten sposób można z wyprzedzeniem zaplanować sezonową sprzedaż wybranych produktów, np. sadzonek roślin, które mogą być sprzedawane tylko wczesną jesienią.Panel Administracyjny — eksporty danych z tabel
Od nowej wersji można eksportować dane do pliku z głównych tabel w wybranych modułach (
, ). Dane są eksportowane w zakresie zależnym od użytych filtrów i kolejności ustawionego sposobu sortowania.Eksport do pliku dodany został w następujących modułach:
:
Produkty: Lista produktów
Warianty: Lista wariantów
Oferty: Listy ofert
Cenniki: Lista cenników indywidualnych i grupowych, Lista produktów w cenniku indywidualnym i grupowym
Jednostki miary: Lista jednostek
Atrybuty: Lista atrybutów
Magazyny: Lista magazynów
:
Użytkownicy: Lista użytkowników — modyfikacja istniejącego eksportu
Klienci: Lista klientów — modyfikacja istniejącego eksportu
Kontrahenci: Lista kontrahentów
Oddziały kontrahentów: Lista oddziałów kontrahentów
Grupy kontrahentów: Lista grup kontrahentów
Grupy klientów — Lista grup klientów
Grupy oddziałów kontrahentów: Lista grup oddziałów kontrahentów
Targety kontrahentów: Lista targetów kontrahentów (konfiguracja)
Zamówienia: Lista zamówień, Lista zamówień archiwalnych, Lista zamówień wprowadzonych
Faktury: Lista faktur
Rozrachunki: Lista rozrachunków
Rabaty i kupony: Lista kuponów rabatowych — modyfikacja istniejącego eksportu
Program lojalnościowy ⇒ Reguły zdarzeniowe: Lista kodów — modyfikacja istniejącego eksportu
Dynamiczne grupy oddziałów — tworzenie grup na podstawie dowolnego atrybutu
Umożliwione zostało utworzenie dynamicznej grupy oddziałów kontrahenta na podstawie dowolnego atrybutu oddziału. Aby zdefiniować grupę dynamiczną, można teraz użyć dowolnego atrybutu lub atrybutów, które są przypisane do danego oddziału. Atrybuty te można zobaczyć na karcie danego oddziału w zakładce Atrybuty.
Żeby utworzyć nową grupę dynamiczną w module Grupy oddziałów kontrahentów (
), wybieramy przycisk Dodaj dynamiczną grupę. Po wprowadzeniu podstawowych danych w polu Kryteria przypisania oddziałów kontrahentów do grupy wprowadzamy parametry według wzorca znajdującego się w panelu po prawej stronie, w rozwijanej sekcji Atrybuty. Pod spodem pojawi się liczba oddziałów, które spełniają wprowadzone kryteria.Zabezpieczenie zdjęć przed kopiowaniem — możliwość umieszczenia znaku wodnego na zdjęciach produktu
Umożliwiono nałożenie znaku wodnego na zdjęcia produktów.
W ustawieniach sklepu (
) pojawiła się nowa sekcja: Zdjęcia produktowe. Zostały tam przeniesione opcje z ustawień Prezentacja oferty (leniwe ładowanie i miniaturki w mailach). Pojawiła się tam też nowa sekcja konfiguracyjna: Znak wodny, umożliwiająca określenie parametrów znaku wodnego, który będzie automatyczne aplikowany na zdjęcia produktowe.Ze względów technicznych włączenie lub modyfikacja ustawień znaku wodnego wymaga ręcznej konfiguracji po stronie serwera zdjęć. Stąd proces konfiguracji znaku wodnego wygląda w skrócie tak:
1. Wprowadzenie mian w Panelu Administracyjnym — włączenie / wyłączenie znakowania, wybór pliku graficznego dla znaku wodnego, ustawienie jego parametrów, podgląd efektu.
2. Po zapisaniu parametrów wyświetlany jest komunikat, że wprowadzone zmiany muszą teraz być przez skonfigurowane na serwerze po stronie AssecoBS — na tym etapie można zlecić wprowadzenie zmian lub je wycofać.
3. Jeśli wybrano wprowadzenie zmian, to zgłoszenie na wprowadzenie zmian trafia do AssecoBS. Wyświetlany jest komunikat potwierdzający i prośba na oczekiwanie na wprowadzenie zmian.
4. Po wprowadzeniu zmian na serwerze zdjęć po stronie AssecoBS w Panelu Administracyjnym będzie wyświetlony komunikat informujący, że konfiguracja jest zgodna z tą na serwerze, a zdjęcia produktów w sklepie będą już znakowane wprowadzonych ustawień.
Parametry, które zostaną wprowadzone w konfiguracji serwera, będą takie, jakie są one w momencie realizacji konfiguracji po stronie AssecoBS, a nie jakie były w momencie kliknięcia przycisku zlecającego wprowadzenie zmian. Wobec tego, jeśli klient zleci wprowadzenie zmian w konfiguracji serwera, a następnie zmieni parametry znaku wodnego (zanim zmiany zostaną wprowadzone po stronie AssecoBS), to wprowadzone w międzyczasie zmiany będą uwzględnione. |
Opis do pozycji zamówienia
Nowa wersja umożliwia klientom sklepu dodanie komentarza do pozycji zamówienia. Dzięki temu klienci mogą dla każdej pozycji w koszyku przekazać dodatkowe uwagi lub instrukcje (np. tekst grawerunku, nadruku na koszulkę, prośba o zapakowanie na prezent itp.) Opcję można włączyć z poziomu Panelu Administracyjnego (
).Po włączeniu tej opcji w koszyku, przy pozycjach, pojawi się ikonka (przycisk) otwierająca okno komentarza. Wprowadzony komentarz będzie widoczny pod nazwą produktu w koszyku. Dodane komentarze są również widoczne na zamówieniach historycznych, a także w Panelu Administracyjnym w tabeli z pozycjami zamówienia, gdzie mogą być też edytowane lub usuwane przez operatora.
SEO — wzorce mikrodanych produktu
Wprowadzona została funkcjonalność pozwalająca na zdefiniowanie wzorców dla mikrodanych produktu. Ma to znaczenie dla lepszego pozycjonowania strony produktu w wyszukiwarce Google.
Mikrodane w kodzie źródłowym strony www ułatwiają robotom analizę i ocenę zawartości podstrony. Dodatkowo mogą sprawić, że w Google pojawi się rozszerzony wynik z oceną produktu (gwiazdki), ceną, jego stanem itd. Taki wynik będzie wyróżniony na liście wyników wyszukiwania, dzięki czemu będzie on zwracał na siebie większą uwagę. W tej sytuacji, nawet jeśli na wyższych pozycjach będą inne wyniki, są większe szanse, że użytkownik pominie je i przejdzie na naszą stronę.
Wzorce możemy zdefiniować w ustawieniach SEO (
) w sekcji Konfiguracja produktu SEO. Wprowadziliśmy tam pola, które odpisują produkt i ofertę.Pola te zawierają następujące informacje:
-
Mikrodane - Description — opis produktu (domyślnie {short_desc})
-
Mikrodane - Manufacturer Part Number — np. indeks katalogowy (domyślnie {index})
-
Mikrodane - Global Trade Item Number — globalny numer jednostki handlowej
-
Mikrodane - Brand — marka produktu
-
Mikrodane - Manufacturer — producent (domyślnie {attribute:2})
-
Mikrodane - Price Valid Until — data ważności ceny (domyślnie 365 dni)
Ponadto, jeśli produkt ma więcej niż jedno zdjęcie, wszystkie powinny być oznaczone atrybutem schema image.
SEO — nowe parametry konfiguracji strony kategorii
Zakres zmiennych możliwych do zastosowania w tytułach stron i meta opisie dla listy produktów został wzbogacony o parametry związane z numeracją stron. Nowe zmienne umożliwiają precyzyjną konfigurację generowanych tytułów stron i meta opisów dostosowaną do strategii SEO klienta.
Nowe zmienne to:
-
page_count,
-
pager,
-
page_skip1,
-
page_count_skip1,
-
pager_skip1.
Zmienne zawierające "_skip1" umożliwiają zagnieżdżanie dodatkowych napisów, które będą również wyświetlać się wyłącznie na innych niż pierwsza stronach listy produktów z danej kategorii.
SEO — tekst alternatywny (ALT) na dodatkowych zdjęciach produktu
Atrybut ALT, czyli opis alternatywny, służy do opisywania zawartości plików graficznych. Z perspektywy pozycjonowania jest on istotny, ponieważ informuje roboty Google o tym, co znajduje się na obrazie. Dzięki tej informacji wyszukiwarka może powiązać dane zdjęcie z zapytaniem użytkownika wpisanym w wyszukiwarce graficznej.
Tekst alternatywny na dodatkowych zdjęciach produktu w sklepie jest teraz taki sam jak nazwa produktu, ale z dodatkowym numerem (1, 2, 3 itd.), zależącym od kolejności tego zdjęcia na stronie produktu.
Prezentacja filmów po kliknięciu miniaturki, przycisku lub linku
Dodano możliwość osadzenia na stronach sklepu miniaturki, po kliknięciu której otworzy się galeria z filmem. Inne możliwości to dodanie przycisku lub linku otwierającego wideo. Ten sposób prezentacji filmów zwiększa przejrzystość prezentowanych treści. Zmiana została wprowadzona przy jednoczesnym wykorzystaniu nowej wersji komponentu LightGallery, który w lepszy sposób prezentuje galerię zdjęć produktu przy oglądaniu pełnej ich wersji (również na urządzeniach mobilnych).
Galerię z filmem można dodać m.in. na karcie produktu albo na stronach własnych i systemowych.
Przykłady użycia poniżej.
Przycisk:
<button class="video-indicator" data-video-url="https://www.learningcontainer.com/wp-content/uploads/2020/05/sample-mp4-file.mp4">show html5 video movie</button>
Link:
<a href="#" class="video-indicator" data-youtube-url="https://www.youtube.com/watch?v=2oTVHfFP6uw&ab_channel=AssecoBusinessSolutions">show youtube movie</a>
Miniatura:
<a href="#" class="video-indicator" data-vimeo-url="https://vimeo.com/617198452">show vimeo movie</a>
Nowe pola opisujące oferty
W nowej wersji wprowadziliśmy dodatkowe usprawnienia w zarządzaniu ofertami dedykowanymi. Wprowadziliśmy nowe pole identyfikacyjne Nazwa kodowa, oraz dodaliśmy możliwość tworzenia i przypisywania do ofert budżetów. Zmiany te mają na celu zwiększenie możliwości w zakresie kategoryzacji, zarządzania i rozliczania ofert promocyjnych.
Nazwa kodowa
W szczegółach ofert w Panelu Administracyjnym (
) zostało dodane nowe pole: Nazwa kodowa. Można wprowadzić do niego dodatkową nazwę oferty, która będzie niewidoczna w sklepie, a operatorowi pozwoli na łatwiejszą identyfikację oferty.Nazwa kodowa oferty widoczna jest na liście ofert, w raportach ofert i raportach zamówień. Nie jest ona tłumaczona.
Budżety ofert
Do modułu Oferty dodano nową zakładkę: Budżety. Można tam wprowadzić, edytować i usuwać budżety, które następnie mogą zostać przypisane do poszczególnych ofert dedykowanych.
Aby w szczegółach oferty dedykowanej dodać zdefiniowany wcześniej budżet, należy przejść do tej oferty i w polu Budżet oferty dedykowanej wybrać z rozwijanej listy ten właściwy. Dodany do oferty budżet będzie widoczny w szczegółach oferty, w raportach ofert dedykowanych i w raportach zamówień.
Systemowa grupa oddziałów dla użytkowników anonimowych
Utworzono nowy typ grupy oddziałów: grupa systemowa o nazwie Anonimowi użytkownicy. Za jej pomocą można konfigurować dostawy, płatności oraz rabaty dla klientów niezalogowanych. Dzięki temu Klient, zanim jeszcze zarejestruje się lub zaloguje do sklepu, będzie widział w nim dostępne metody dostaw, płatności oraz wybrane rabaty.
Produkty — kolumna Krótki opis
Na liście produktów w Panelu Administracyjnym (
) dodana została kolumna Krótki opis. Można filtrować i sortować produkty według wartości znajdujących się w tej kolumnie. Domyślnie jest ona ukryta. Żeby stała się widoczna na liście, należy zaznaczyć ją w ustawieniach Widoczne kolumny znajdujących się nad listą produktów. Dane z tej kolumny są eksportowane do pliku CSV i XLSX.