Wykaz zmian do wersji 3.17.0 (14.01.2020)
Szablony zamówień (B2B)
W nowej wersji WAPRO B2C/B2B/Hybrid wprowadzona została nowa funkcjonalność – Szablony zamówień. Funkcjonalność ta dostępna jest po stronie sklepu i umożliwia klientom tworzenie własnych szablonów zamówień i zapisywanie ich pod własnymi nazwami z opcjonalnym opisem. Każdy użytkownik może stworzyć dowolną liczbę szablonów. Lista stworzonych szablonów dostępna jest z poziomu składania zamówienia (sekcja Import/Export), a także z poziomu Strefy Klienta w module Szablony zamówień. Możliwość tworzenia szablonów prywatnych i publicznych pozwala kontrolować dostęp i korzystanie z poszczególnych szablonów.
Rodzaje szablonów
Szablony mogą być:
-
prywatne – widoczne i dostępne tylko dla użytkownika, który stworzył dany szablon,
-
publiczne – widoczne i dostępne dla innych użytkowników danego kontrahenta.
Tworzenie szablonów zamówień
Szablony można tworzyć z poziomu koszyka/zamówienia. Po dodaniu produktów
do koszyka/zamówienia, należy w sekcji Import/eksport zamówienia wybrać opcję Zapisz szablon → Nowy.
Po wyborze opcji zapisu, pojawi się okno zapisu szablonu, w którym będzie możliwe nadanie nazwy szablonu oraz dodanie opisu. W tym miejscu można również zdefiniować rodzaj szablonu: prywatny lub publiczny.
Po zapisaniu szablonu, w sklepie pojawi się komunikat informujący o tym, że szablon został poprawnie zapisany. Zapisanie szablonu można sprawdzić w module Szablony zamówień.
UWAGA!
Szablony działają w kontekście produktów. Oznacza to, że w szablonie nie zostaną zapisane oferty dedykowane, które znajdowały się w koszyku/zamówieniu podczas zapisywania szablonu.
Wczytywanie szablonu zamówienia
Szablon zamówienia można wczytać do koszyka/zamówienia w dwóch miejscach:
-
w koszyku/zamówieniu w sekcji Import/eksport zamówienia – przycisk
Wczytaj z szablonu
, -
w module Szablony zamówień – przycisk
Wczytaj
.
W przypadku błędu w zaczytaniu pozycji szablonu (np. z powodu braku produktu, niepoprawnej jednostki, niedostępności), dana pozycja zamówienia zostanie pominięta. O niewczytanych pozycjach użytkownik zostanie poinformowany w komunikacie informacyjnym.
Jeśli podczas wczytywania szablonu zamówienia, w koszyku/zamówieniu będą się znajdowały produkty, system udostępni dwie opcje działania:
-
połączenie dotychczasowej zawartości koszyka/zamówienia z pozycjami wybranego szablonu,
-
zastąpienie dotychczasowej zawartości koszyka/zamówienia pozycjami wybranego szablonu.
Edycja/usuwanie szablonu zamówienia
Edycja szablonu zamówienia
Edytować szablon może tylko użytkownik, który dany szablon stworzył. Jeżeli do koszyka wczytany zostanie szablon stworzony przez innego użytkownika, a następnie zostanie on zmodyfikowany,
to będzie go można zapisać tylko jako nowy szablon.
Edycja szablonu jest inicjowana z pozycji koszyka/zamówienia. Aby edytować szablon, należy:
-
wczytać do koszyka/zamówienia szablon przeznaczony do edycji,
-
dokonać modyfikacji w produktach lub ich ilości,
-
zapisać szablon z wykorzystaniem opcji Zapisz szablon → Zastąp istniejący,
-
w oknie zapisu wybrać szablon, który będzie zastępowany (w tym miejscu można również zmienić nazwę szablonu, opis oraz jego dostępność: prywatny/publiczny),
-
zapisać zmiany.
Usuwanie szablonu zamówienia
Usuwać szablon może tylko użytkownik, który dany szablon stworzył, nawet jeżeli ten szablon jest dostępny dla innych użytkowników (publiczny). Szablon można usunąć w module Szablony zamówień. Przycisk usuwania znajduje się w kolumnie Akcje tylko przy szablonach, dla których możliwe jest wykonanie takiej akcji (szablony stworzone przez danego użytkownika).
Oferta standardowa – zawężenie prezentacji asortymentu do wybranych etykiet (B2B)
Funkcjonalność umożliwia zawężenie asortymentu z oferty standardowej dla wybranego oddziału w wybranym magazynie do produktów przypisanych do określonych etykiet. Jeżeli pozycje oferty standardowej powiązanej z wybranym oddziałem zostaną ograniczone do konkretnej etykiety, w asortymencie dostępnym w sklepie użytkownik z oddziału, w którym takie ograniczenie zostanie wprowadzone, zobaczy tylko produkty z wybranej etykiety. Jeżeli oferta standardowa dostępna w danym oddziale zostanie zawężona przez etykietę, w sklepie użytkownik tego oddziału nie zobaczy produktów z tej oferty nieprzypisanych do żadnej etykiety.
Oferta standardowa zawężana do etykiet – widok w sklepie
Zawężenie prezentacji asortymentu z oferty standardowej do produktów przypisanych do konkretnych etykiet w sklepie będzie widoczne w:
-
drzewie kategorii – lista kategorii w Menu głównym zostanie zawężona do tych, z których produkty są przypisane do etykiet ograniczających ofertę standardową,
-
liście produktów – zasoby asortymentowe sklepu zostaną ograniczone do produktów przypisanych do etykiet powiązanych z ofertą standardową w kontekście oddziału kontrahenta,
-
koszyku – jeśli użytkownik nie sfinalizował koszyka, a w międzyczasie zmieniło się przypisanie produktów do etykiet powiązanych z ofertą standardową, po kolejnym zalogowaniu do sklepu koszyk zostanie zaktualizowany – produkty usunięte z etykiet zostaną również usunięte z koszyka,
-
wyszukiwarce – wyszukiwanie asortymentu w sklepie jest zawężone do produktów przypisanych do etykiet powiązanych z ofertą standardową w kontekście oddziału kontrahenta,
-
panel produktów z etykietami – na stronie sklepu w etykietach wybranych do prezentacji produktów w panelu produktowym zaprezentowane zostaną tylko produkty przypisane do etykiet powiązanych z ofertą standardową.
Oferta standardowa zawężana do etykiet a oferta dedykowana
Zawężenie asortymentu w ofercie standardowej nie wpływa na oferty dedykowane. Produkty, które nie występują w ofercie standardowej zawężonej do określonych etykiet, mogą pojawić się w ofercie dedykowanej i będą w niej widoczne w sklepie.
Usprawnienia w zakresie sortowania i wyszukiwania grup oddziałów/kontrahentów w Panelu Administracyjnym
W nowej wersji wprowadzone zostały zmiany w zakresie grup kontrahentów lub oddziałów kontrahentów. Dodano sortowanie alfabetycznie po nazwie oraz okno wyszukiwania.
Zmiany dotyczą obszarów:
-
Targety kontrahentów – wybór grupy kontrahentów lub oddziałów kontrahentów podczas dodawania/edycji targetu,
-
Grupy oddziałów kontrahentów – funkcjonalność Przenieś oddziały kontrahentów,
-
Oferty dedykowane – zakładka Grupy oddziałów kontrahentów w karcie oferty dedykowanej,
-
Wyskakujące okienka – zakłada Grupy oddziałów kontrahentów w karcie wyskakującego okienka,
-
Biuletyn informacyjny – wybór grupy oddziałów kontrahentów podczas wysyłki newslettera,
-
Rabaty i kupony – zakładka Kryteria grup docelowych.
Obsługa znaków specjalnych w danych adresowych
Dopuszczone zostało wprowadzanie znaków specjalnych w danych adresowych kontrahenta lub oddziału kontrahenta. Znaki specjalne w danych adresowych nie blokują złożenia zamówienia w sklepie.
Strony własne, wstawki własne oraz aktualności – adresacja per grupa oddziałów kontrahentów (B2B)
Treści domyślne w stronach i wstawkach własnych oraz aktualnościach można adresować do wybranych grup oddziałów kontrahentów.
Strony własne, wstawki własne oraz aktualności – adresacja per grupa klientów (B2C)
Treści domyślne w stronach i wstawkach własnych oraz aktualnościach można adresować do wybranych grup klientów.
Ustawienia sklepu – leniwe ładowanie obrazków
Dodana została opcja konfiguracyjna w Ustawieniach sklepu (
) pozwalająca na włączenie lub wyłączenie leniwego ładowania obrazków (lazy loading). Jeżeli checkbox jest zaznaczony, obrazki na stronie ładują się dopiero podczas przewijania strony, co przyspiesza wgrywanie treści po wejściu stronę. W przypadku odznaczenia checkboxa, wszystkie obrazki ładują się jednocześnie po wejściu na stronę.Strategia minimalnej kwoty zamówienia
W ustawieniach sklepu (
) można wprowadzić minimalną kwotę dla wartości zamówienia. W nowej wersji dodana została konfiguracja strategii wyliczania minimalnej kwoty zamówienia.Dostępne opcje to:
-
po wszystkich rabatach – wartość zamówienia po uwzględnieniu wszystkich rabatów musi osiągnąć minimalną kwotę zamówienia,
-
przed rabatem na zamówienie – wartość zamówienia przed naliczeniem rabatu dla zamówień musi osiągnąć minimalną kwotę zamówienia,
-
przed wszystkimi rabatami – wartość zamówienia przed naliczeniem rabatów musi osiągnąć minimalną kwotę zamówienia.
Obsługa interpretowania HTML dla pola produktu "Krótki opis"
W nowej wersji pole z opisem krótkim produktu może zawierać znaczniki HTML, które będą interpretowane po stronie sklepu wszędzie tam, gdzie opis krótki się wyświetla.
Łatwe duplikowanie ofert pomiędzy magazynami (B2B)
W Panelu Administracyjnym, dla kont z wieloma magazynami, dodana została możliwość kopiowania ofert personalnych pomiędzy magazynami. Na karcie oferty dodano przycisk Duplikuj pomiędzy magazynami
. Operację można także wykonać z poziomu listy ofert. Kopiowanie oferty nie powiedzie się jeżeli na magazynie docelowym nie istnieją produkty wskazane jako pozycje oferty źródłowej. t
Numer telefonu jako alternatywny login dla klientów sklepu
W nowej wersji dodana została możliwość logowania się w sklepie za pomocą numeru telefonu aktywnego użytkownika (B2B) / klienta (B2C) jako zamiennik adresu e-mail. Dodano także możliwość przypomnienia hasła użytkownika/klienta za pomocą numeru telefonu (przy założeniu, że w systemie istnieje tylko jeden użytkownik/klient o danym numerze telefonu niezależnie od jego aktywności czy też jego blokady). Jeśli w systemie występuje więcej niż jeden użytkownik o takim samym numerze telefonu logowanie oraz przypomnienie hasła nie powiedzie się.