Wykaz zmian do wersji 3.19.0 (28.05.2020)

Nowe ustawienia sklepu w Panelu administracyjnym

W Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu dodana została nowa sekcja Proces składania zamówienia. Do sekcji tej przeniesiona została część ustawień z sekcji Sprzedaż oraz dodane zostały nowe opcje: "Lekki" koszyk, określenie liczby kroków w koszyku, wyświetlanie strony podsumowania zamówienia czy domyślny widok panelu podsumowania.

W Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu dodana została nowa sekcja Proces składania zamówienia. Do sekcji tej przeniesiona została część ustawień z sekcji Sprzedaż oraz dodane zostały nowe opcje: "Lekki" koszyk, wyświetlanie strony podsumowania zamówienia czy domyślny widok panelu podsumowania.

Nowy proces składania zamówienia

W Panelu administracyjnym można skonfigurować ilość kroków w koszyku: 1 lub 2 kroki oraz opcjonalnie strona podsumowania zamówienia. Można również włączyć opcję "Lekki" koszyk — wyświetlenie pomniejszonej wersji nagłówka i stopki na stronach koszyka oraz procesu zakupowego. W koszyku 2-krokowym umiejscowienie elementów procesu zamawiania jest takie samo jak dotychczas, w koszyku 1-krokowym elementy z drugiego kroku zostały przeniesione do pierwszego kroku. Jeśli w koszyku nie została włączona strona podsumowania zamówienia, zgody do zaznaczenia przez użytkownika zostaną zaprezentowane w kroku drugim lub pierwszym — zgodnie z wyborem procesu składania zamówienia.

W koszyku 1-krokowym znajdują się wszystkie elementy z danymi, potrzebnymi do złożenia zamówienia.

Na powyższym obrazie zastosowana została również opcja "Lekki" koszyk. Na stronie koszyka, inaczej niż na innych stronach sklepu, nie jest widoczny nagłówek strony ani jej stopka.

W Panelu administracyjnym można skonfigurować działanie koszyka: 2 kroki lub 2 kroki oraz strona podsumowania zamówienia. Można również włączyć opcję "Lekki" koszyk — wyświetlenie pomniejszonej wersji nagłówka i stopki na stronach koszyka oraz procesu zakupowego. Jeśli w koszyku nie została włączona strona podsumowania zamówienia, zgody do zaznaczenia przez użytkownika zostaną zaprezentowane w kroku drugim.

Zmiany w obsłudze klienta niezalogowanego

W procesie zamawiania przez klienta niezalogowanego zmienione zostały opcje zakupu. Obecnie po przejściu do drugiego kroku w koszyku klient trafi na stronę z dwoma opcjami: Zaloguj się i Kupuję po raz pierwszy. Jeśli klient wybierze drugą opcję, w kolejnym kroku — na stronie danych adresowych — będzie miał możliwość rejestracji.

W Panelu administracyjnym można skonfigurować miejsce prezentowania klientowi opcji utworzenia konta w sklepie. W Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Proces składania zamówienia dostępna jest funkcja Tworzenie konta klienta podczas składania zamówienia, która posiada trzy opcje:

  • Proponuj podczas składania zamówienia,

  • Proponuj po złożeniu zamówienia,

  • Proponuj podczas i po złożeniu zamówienia — ustawienie domyślne.

Zmiany w opcji "Szybki koszyk"

W aplikacji usunięty został moduł "Szybki koszyk". Funkcjonalnosć została przeniesiona na stronę koszyka. Obecnie wyszukiwarka funkcjonuje jako element koszyka umiejscowiony pod listą pozycji zamówienia. Zaznaczenie opcji "Szybki koszyk" w Panelu administracyjnym: Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Proces składania zamówienia  Szybki koszyk włącza wyszukiwarkę, z poziomu której można od razu dodawać produkty do koszyka.

Panele boczne w procesie składania zamówienia

Wyłączone zostało wyświetlanie paneli bocznych w koszyku w sklepie. W Panelu administracyjnym (CMS  Konfiguracja układu RWD  Panele boczne) wyłączona została możliwość dodawania paneli bocznych dla strony Koszyk.

Proces zakupowy — widok panelu podsumowania

W koszyku 2-krokowym istnieje możliwość wyboru domyślnego widoku panelu podsumowania zamówienia: Blok pod zamówieniem lub Pływająca kolumna po prawej. W koszyku 1-krokowym jako domyślny widok zawsze występuje pływająca kolumna po prawej. Konfiguracja wyglądu jest dostępna w Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Proces składania zamówienia  Domyślny widok panelu podsumowania.

Istnieje możliwość wyboru domyślnego widoku panelu podsumowania zamówienia w koszyku: Blok pod zamówieniem lub Pływająca kolumna po prawej. Konfiguracja wyglądu jest dostępna w Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Proces składania zamówienia  Domyślny widok panelu podsumowania.

Koszyk — deklaracja gotówkowego opłacenia faktur przy dostawie zamówienia

W koszyku wprowadzona została możliwość deklaracji opłacenia faktur przy dostawie składanego zamówienia. Nową funkcjonalność można skonfigurować w Panelu administracyjnym: Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Proces składania zamówienia  Umożliwiaj deklarację płatności za faktury przy odbiorze zamówienia. Lista niezapłaconych faktur zostanie wyświetlona w koszyku. Użytkownik będzie mógł oznaczyć faktury, które chce opłacić gotówkowo przy dostawie składanego zamówienia. Wartość oznaczonych faktur nie wchodzi do wartości zamówienia.

Koszyk — obsługa oferty zwrotnej podczas składania zamówienia

W koszyku dodany został panel prezentujący ofertę zwrotną. Nową funkcjonalność można skonfigurować w *Panelu administracyjnym*: Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Proces składania zamówienia  Włącz obsługę oferty zwrotnej. Użytkownik podczas składania zamówienia będzie mógł dodać produkty z oferty zwrotnej. Wartość wybranych produktów z oferty zwrotnej nie wchodzi do wartości zamówienia.

Google Analytics — dostosowanie konfiguracji do nowego procesu zakupowego

W związku ze zmianą procesu składania zamówienia w Google Analytics należy dostosować konfigurację śledzenia składania zamówień (sekcja Cele) do nowego procesu składania zamówień. Dotyczy wszystkich sklepów korzystających z tego narzędzia.

Nowe wstawki systemowe na stronie koszyka

Dodano możliwość zdefiniowania nowych wstawek systemowych: Nad panelem koszyka, Pod panelem adresów w koszyku. Nowe wstawki umożliwiają umieszczenie treści nad panelem całego koszyka oraz pod panelem adresów w procesie zakupowym.

W sklepie wstawki są umieszczone jak na poniższych obrazach.

Rozszerzenie etykiet o funkcję ograniczania sprzedaży

W module Etykiety w Panelu administracyjnym (Sklep  Asortyment  Etykiety) dodana została sekcja Konfiguracja sprzedaży produktów. W miejscu tym można wprowadzić ograniczenia dotyczące sprzedaży produktów z wybranej etykiety: 1) Sprzedaż bez ograniczeń, 2) Sprzedaż ograniczona do wybranych grup oddziałów kontrahentów, 3) Sprzedaż zablokowana. W opcji drugiej należy przypisać grupy oddziałów kontrahentów, które będą mogły kupować produkty z danej etykiety. Dodatkowo w polu Komunikat ograniczenia sprzedaży produktów można wpisać informację dla użytkowników, którzy nie będą mogli zakupić produktów z tej etykiety. Pole komunikatu jest dostępne również w opcji Sprzedaż zablokowana. Ograniczenia sprzedaży działają tylko wtedy, gdy etykieta jest widoczna w sklepie, o czym przypomina specjalny komunikat dla operatorów. Treść komunikatu jest widoczna w sklepie na liście produktów, w karcie produktu, przechowalni w miejscu przycisku dodawania produktu do koszyka. Zastosowanie biznesowe: np. ograniczenia w przypadku sprzedaży produktów koncesjonowanych, blokady w przypadku asortymentu typu: Produkt do nabycia tylko stacjonarnie, Zapowiedź.

W module Etykiety w Panelu administracyjnym (Sklep  Asortyment  Etykiety) dodana została sekcja Konfiguracja sprzedaży produktów. W miejscu tym można wprowadzić ograniczenia dotyczące sprzedaży produktów z wybranej etykiety: 1) Sprzedaż bez ograniczeń, 2) Sprzedaż zablokowana. W opcji drugiej w polu Komunikat ograniczenia sprzedaży produktów można wpisać informację dla użytkowników, którzy nie będą mogli zakupić produktów z tej etykiety. Ograniczenia sprzedaży działają tylko wtedy, gdy etykieta jest widoczna w sklepie, o czym przypomina specjalny komunikat dla operatorów. Treść komunikatu jest widoczna w sklepie na liście produktów, w karcie produktu, przechowalni w miejscu przycisku dodawania produktu do koszyka. Zastosowanie biznesowe: np. ograniczenia w przypadku sprzedaży produktów koncesjonowanych, blokady w przypadku asortymentu typu: Produkt do nabycia tylko stacjonarnie, Zapowiedź.

Oferty dedykowane — warunek kwotowy na produkty z danej oferty

W ofertach dedykowanych dodana została możliwość ustawienia minimalnej kwoty zamówienia na produkty z danej oferty. Aby spełnić warunek, należy wybrać taką ilość produktów z danej oferty, aby przekroczyć kwotę warunku. Jednocześnie nadal można ustawić warunek kwotowy dla całego zamówienia (wszystkie oferty dedykowane oraz oferta standardowa poza ofertą, w której taki warunek został ustanowiony). Konfiguracja obydwu opcji jest dostępna w karcie oferty dedykowanej w zakładce Warunki ofertowe pod przyciskiem Dodaj warunek kwotowy. Warunek dotyczy: 1) Produktów z danej oferty, 2) Produktów spoza danej oferty.

Rabaty dla produktów — dopuszczalna wartość 0%

Powstały dwie nowe możliwości konfiguracyjne dotyczące rabatowania produktów. Pierwsza z nich dopuszcza ustawienie w rabacie produktowym wartości 0%, a następnie na podstawie przypisanego atrybutu definiowanie różnych wartości dla poszczególnych oddziałów kontrahentów. Druga opcja dopuszcza ustawienie wartości 0% na atrybucie w wybranym oddziale, co spowoduje nadpisanie jej na wartość rabatu dla produktów (wartość powyżej zera) powiązanego z tym atrybutem.

Pierwszą opcję należy skonfigurować następująco:

  • W Sklep  Konfiguracja  Atrybuty kontrahenta  Oddział kontrahenta należy dodać atrybut, na podstawie którego będzie definiowana wartość rabatu dla produktów dla poszczególnych oddziałów kontrahentów.

  • Następnie w Sklep  Konfiguracja  Rabaty i kupony  Rabaty dla produktów należy dodać rabat o wartości procentowej = 0%, a w polu Wartość rabatu na podstawie atrybutu należy wybrać atrybut dodany w kroku 1. Dalsza konfiguracja rabatu zgodnie ze ścieżką opisaną w Instrukcji użytkownika.

  • Aby wprowadzić wartość rabatu inną niż 0% dla wybranego oddziału kontrahenta, należy przejść do karty tego oddziału w Panelu administracyjnym (Sklep  Sprzedaż  Oddziały kontrahentów  karta oddziału  zakładka Atrybuty), a następnie przypisać atrybut dodany w kroku 1 i wprowadzić wartość, jaką ten atrybut będzie przyjmował dla danego oddziału.

Drugą opcję należy skonfigurować podobnie, jak pierwszą. Różnica jest taka, że w kroku 2 podczas definiowania rabatu dla produktów należy wprowadzić wartość rabatu inną niż 0%, natomiast w kroku 3 dla wybranych oddziałów można zdefiniować wartość atrybutu użytego w rabacie = 0%. Oddział z tak skonfigurowanym atrybutem nie będzie mógł korzystać z danego rabatu dla produktów.