Wykaz zmian do wersji 4.6.1 (05.10.2022)
Zgłoszenia, integrowane z WAPRO Mag (B2B / Hybrid)
Wprowadzona została możliwość uruchomienia usługi do komunikacji pomiędzy kupującym a sprzedającym. Jest to nowy moduł Zgłoszenia, który pozwala Użytkownikom na zgłaszanie reklamacji, uwag, sugestii itp. z poziomu Sklepu i w odniesieniu do konkretnych zamówień/faktur, a Operatorom na ich wygodną obsługę w jednym miejscu. Dzięki możliwości konfiguracji m.in. kategorii, typów czy atrybutów zgłoszeń moduł można dopasować do indywidualnych potrzeb. Możliwość przypisywania opiekunów do typów zgłoszeń, automatycznego wysyłania powiadomień o zmianie statusu, czy komentarzach usprawnia proces. Możliwe jest również powiązanie typów zgłoszeń z Grupami oddziałów kontrahentów.
Zgłoszenia podlegają integracji z programem WAPRO Mag, która funkcjonuje w wersji komunikatów 3.14 wprowadzonych w WAPRO Mag w najnowszej wersji 8.80.0 wydanej 3 października br. Wprowadzane przez klientów zgłoszenia (np. reklamacje) przekazywane są do programu WAPRO Mag, z komentarzami i ewentualnym załącznikiem plikowym, zwrotnie natomiast integrowane są statusy zgłoszeń oraz komentarze.
Funkcjonalność Zgłoszenia jest usługą dodatkowo płatną. Zakupu usługi na wybrany okres można dokonać z poziomu sekcji
.W Panelu administracyjnym został dodany nowy moduł (
). W module dostępne są zakładki Lista zgłoszeń, zawierająca listę wszystkich zgłoszeń oraz Konfiguracja, w której można określić: kategorie, typy i atrybuty zgłoszeń.Zgłoszenia wprowadza Użytkownik sklepu. Wybiera on Kategorię i Podkategorię zgłoszenia, a następnie wskazuje dokument, którego zgłoszenie dotyczy, podaje jego tytuł i opis. Może również dodawać załączniki. Po wprowadzeniu zgłoszenia nie ma on możliwości wprowadzenia zmian. Może jedynie przeglądać listę swoich zgłoszeń. Żeby moduły Lista zgłoszeń oraz Karta zgłoszeń były widoczne w sklepie trzeba ustawić ich widoczność z poziomu Panela Administracyjnego (
) - w zależności od tego w którym miejscu/miejscach mają być widoczne moduły.Dla sklepów z włączoną kontrolą uprawnień ( | ) dodano nową rolę użytkowników sklepu "Menadżer zgłoszeń - Ma dostęp do funkcji przeglądania i tworzenia zgłoszeń".
Lista zgłoszeń
W tej zakładce prezentowane są wszystkie zgłoszenia dotyczące oddziałów, do których operator ma uprawnienia. Gdy operator dokona modyfikacji zgłoszenia (zmiana statusu, dodanie komentarza), zgłaszający otrzyma również automatyczny e-mail z powiadomieniem (o ile zaznaczona zostanie taka opcja).
Po kliknięciu numeru zgłoszenia operator zostanie przeniesiony do jego szczegółów, gdzie będzie miał możliwość obsługi zgłoszenia poprzez:
-
zmianę statusu,
-
rozwiązanie zgłoszenia (Anulowane, Odrzucone i Rozpatrzone pozytywnie),
-
zmianę typu zgłoszenia,
-
edycję zgłaszającego i opiekuna zgłoszenia,
-
dodawanie nowych obserwujących zgłoszenie oraz usuwanie tych, którzy byli dotychczas dodani,
-
modyfikację treści zgłoszenia,
-
dodanie załącznika,
-
przegląd i zarządzanie komentarzami,
-
przegląd historii zmian w zgłoszeniu.
Wybrane akcje są też dostępne na Liście zgłoszeń w kolumnie Operacje.
Kategorie zgłoszeń
Główna klasyfikacja zgłoszeń grupująca typy zgłoszeń. Umożliwia dodawanie nowych typów zgłoszeń i ich podział na kategorie nadrzędne i podkategorie. Możliwa jest również zmiana kolejności kategorii oraz edycja i usuwanie istniejących kategorii (pod przyciskiem Operacje).
Przykład: w firmie zatrudnione są trzy osoby odpowiedzialne za obsługę kontrahentów. Każda z nich odpowiada za inny etap procesu zakupowego: Towar na zamówieniu, Logistyka oraz Płatności i Faktury. W takim przypadku, aby ułatwić pracę operatorom, należy dodać kategorie, które pozwolą im w łatwy sposób wyszukać zgłoszenia dotyczące ich specjalizacji np. _Zamówienie, Transport, Faktura i płatność. Dzięki temu użytkownik sklepu będzie miał możliwość wstępnego zawężenia tematu zgłoszenia. np. w przypadku wystąpienia problemu na fakturze wybierze z listy dostępnych opcji kategorię Faktura i płatność oraz podkategorię Faktura.
Typy zgłoszeń
Typ zgłoszenia jest doprecyzowaniem tematu zgłoszenia (sklasyfikowaniem go). W zakładce Typy zgłoszeń można dodawać typy zgłoszeń, zmieniać ich kolejność na liście, a także - za pomocą Operacji - edytować, dezaktywować lub usuwać już istniejące.
Definiując nowy typ zgłoszenia, oprócz jego nazwy, należy określić:
-
domyślna – ogólny typ zgłoszenia,
-
strategię typu zgłoszenia:
-
zamówienie – dotyczy konkretnego zamówienia. Użytkownikowi składającemu zgłoszenie zostanie wyświetlone dodatkowe pole do podania (wyszukania) numeru zamówienia, którego dotyczy zgłoszenie,
-
produkt na zamówieniu – dotyczy konkretnego produktu i zamówienia. W przypadku użycia tej opcji użytkownikowi składającemu zgłoszenie zostaną wyświetlone dodatkowe pola pozwalające na określenie, o jaki produkt i zamówienie chodzi, oraz wskazanie ilości reklamowanej. Lista dostępnych do wyboru zamówień jest zawężana na podstawie wybranego produktu,
-
faktura - umożliwia składanie zgłoszenia dotyczącego dokumentu faktury znajdującego się w naszym systemie,
-
pozycja faktury - umożliwia składanie zgłoszenia dotyczącego jednej z pozycji faktury znajdującej się w naszym systemie,
-
-
kategorię zgłoszenia – jedna kategoria może być przypisana do wielu typów zgłoszeń, ale każdy typ zgłoszenia może mieć przypisaną tylko jedną kategorię;
-
domyślnie przypisany opiekun – pole nieobowiązkowe; można wybrać operatora, który będzie odpowiedzialny za obsługę danego typu zgłoszenia;
-
adresy e-mail powiadomień – pole nieobowiązkowe; operator może dodać adresy e-mail, na które mają przychodzić powiadomienia o złożeniu danego typu zgłoszenia;
-
czy typ zgłoszenia ma być powiązany z grupami oddziałów kontrahenta.
Powiązanie typów zgłoszeń z kategoriami i podkategoriami
Typy zgłoszeń mogą być powiązane z kategoriami nadrzędnymi i kategoriami podrzędnymi (podkategoriami). Podczas dodawania typu zgłoszenia należy wybrać kategorię nadrzędną lub podrzędną, z którą będzie powiązany nowy typ zgłoszenia. Powiązania te można również edytować podczas edycji typu zgłoszenia (kolumna Operacje opcja Edytuj).
Typy zgłoszeń powiązane z kategoriami nadrzędnymi w sklepie są prezentowane na jednej liście razem z kategoriami podrzędnymi, co widać na poniższym obrazie.
Atrybuty zgłoszeń
W celu dodatkowej klasyfikacji zgłoszeń lub w przypadku potrzeby wymuszenia na zgłaszającym dostarczenia dodatkowych informacji do zgłoszenia można dodać atrybuty. Atrybuty są przypisywane poszczególnym typom zgłoszeń. Obsługiwane są następujące typy atrybutów:
-
logiczny,
-
datowy,
-
tekstowy,
-
liczbowy,
-
przedział czasowy.
Google Analytics 4
Udostępniono możliwość włączenia modułu Google Analytics 4 (
). Jest to usługa do zbierania danych, która ma za zadanie lepsze poznanie ścieżek klienta w witrynie internetowej (i/lub aplikacji mobilnej) tak by można było dopasować do nich działania marketingowe. Do pomiarów używane są zdarzenia. Poza zdarzeniami zbieranymi automatycznie w ramach usługi udostępniane są zdarzenia:-
view_cart - informacja o wyświetleniu koszyka;
-
add_to_cart - informacja o produkcie/produktach dodanych do koszyka;
-
remove_from_cart - informacja o produkcie/produktach usuniętych z koszyka;
-
add_shipping_info - informacja o dostawie, jest powiązana z informacją o płatności - zmiana jednej powoduje wyświetlenie obu;
-
add_payment_info - informacja o płatności, jest powiązana z informacją o dostawie - zmiana jednej powoduje wyświetlanie obu;
-
login - informacja o zalogowaniu się do sklepu;
-
view_item - informacja o wyświetlonej karcie produktu;
-
view_promotion - informacja o wyświetlonej ofercie;
-
purchase - informacja o złożonym zamówieniu;
-
search - informacja o wyszukiwaniu;
-
sign_up - informacja o rejestracji nowego użytkownika;
-
page_view - informacja o wyświetleniu strony.
Usługę po stronie Panela Administracyjnego można włączyć w zakładce Google Analytics (
). Z listy Wersja Google Analytics należy wybrać Google Analytics 4, a następnie zaznaczyć opcję Czy włączyć moduł Google Analytics Ecommerce? oraz podać Identyfikator usługi internetowej Google Analytics 4. Identyfikator ten (jako "Identyfikator pomiaru") jest dostępny do skopiowania na koncie Google Analytics w "Szczegółach strumienia danych z internetu" po skonfigurowaniu usługi.Szczegółowe informacje o usłudze Google Analytics 4 i instrukcja jej konfiguracji dostępna jest w dokumentacji Google. |
Systemowe grupy dynamiczne (Hybrid)
Dla sklepów typu Hybrid utworzono nowy typ Grup oddziałów kontrahentów, systemowe grupy dynamiczne, które pozwolą na łatwiejsze zarządzanie różnymi grupami kupujących i dostosowanie do nich np. dostępnych promocji. Grupy te napełniają się synchronicznie przy tworzeniu oddziałów. Utworzono następujące grupy:
-
Osoby fizyczne i anonimowi;
-
Osoby fizyczne (działa tylko dla zalogowanych);
-
Oddziały kontrahentów (firmy) (działa tylko dla zalogowanych);
-
Osoby fizyczne i oddziały kontrahentów (firmy) (działa tylko dla zalogowanych);
-
Wszyscy - działa dla zalogowanych oraz anonimowych.
Grupy te na liście Grup oddziałów kontrahentów (
) wyróżnia podany w kolumnie Typ grupy typ Dynamiczna systemowa.Podobnie jak w przypadku grupy systemowej Użytkownicy anonimowi grup Dynamiczna systemowa nie można edytować ani usunąć.
Kwota dopłaty do produktu kupowanego za punkty
Dodano możliwość określenia czy kwota dopłaty do produktu kupowanego za punkty w programie lojalnościowym ma być kwotą brutto czy netto. Edycja jest dostępna w (
) w opcji Kwota dopłaty do produktu kupowanego za punkty.Nagłówki paneli Strony produktu
W sekcji Nagłówki paneli (
) dodano konfigurację nagłówków dla paneli i zakładek na stronie produktu. Można tam określić, jakie tagi zostaną użyte w kodzie strony dla tytułów tych sekcji, dopasowując je do swojej strategii SEO. Dla każdej z tych sekcji można ustawić tag nagłówkowy (H1-H6) lub nienagłówkowy (wówczas będzie użyty znacznik SPAN).