Kontrahenci
Moduł Kontrahenci znajduje się w Menu
.Moduł prezentuje listę Kontrahentów i umożliwia zarządzanie nimi (dodawanie, usuwanie, zmianę aktywności). Dane kontrahentów najczęściej są integrowane z zewnętrznym systemem ERP.
Dane firmy
Zakładka daje możliwość podejrzenia i edycji podstawowych danych Kontrahenta, m.in nazwy firmy, NIP-u, adresu e-mail. Można tutaj też ustawić preferowany język, w jakim mają być przesyłane powiadomienia zdefiniowane wcześniej w module Szablony wiadomości (
)Oddziały kontrahentów
Prezentowane są tu dane Oddziałów kontrahentów przynależnych do wybranego Kontrahenta (płatnika). Widać tu także, ile zamówień poszczególne oddziały złożyły w Systemie i na jaką wartość.
Zakładka daje również możliwość zarządzania Oddziałami kontrahenta przypisanymi do Kontrahenta (dodawanie, usunięcie, oznaczenie jako główny).
Więcej informacji dotyczących Oddziałów kontrahentów znaleźć można w opisie modułu (
).Atrybuty
Przegląd atrybutów przypisanych do Kontrahenta i ich wartości. Atrybuty kontrahenta można tworzyć i edytować w module
.Grupy kontrahentów
Dzięki tej zakładce operator ma możliwość zarządzania Grupami kontrahentów, do jakich przypisany jest Kontrahent.
Więcej informacji dotyczących Grup kontrahentów znaleźć można w opisie modułu (
).Rozrachunki
W tej zakładce można przeglądać Rozrachunki do faktur VAT wystawionych w systemie ERP oraz saldo tych Rozrachunków. Są tu też informacja o ewentualnym Limicie kupieckim, który może być ustawionym w systemie ERP lub konfigurowany z poziomu Panelu Administracyjnego.
Więcej informacji dotyczących Rozrachunków znaleźć można w opisie modułu (
).Limit kupiecki i strategie blokowania
W zakładce Rozrachunki można zarządzać również Limitem kupieckim danego Kontrahenta i Strategią blokowania, która może uniemożliwić składanie Zamówień, jeśli Kontrahent nie zapłacił zaległych należności (zależnie od konfiguracji). Na konfigurację limitu kupieckiego składają się: Kwota limitu i jej waluta, Limit dni przeterminowania oraz Strategia blokowania.
Stan Limitów kupieckich można pokazywać również w Sklepie, w Strefie klienta. Opcja Włączone limity kupieckie/rozrachunki dostępna jest w ustawieniach Limitu kupieckiego (
). Można tam również zarządzać ogólnymi regułami wyliczania Limitów kupieckich oraz elementami, które mogą być wyświetlane w Sklepie, (patrz: Rozrachunki i limity kupieckie ( ).W omówieniu Strategii blokowania uwzględniono wyświetlania wszystkich dostępnych opcji.
Strategie blokowania:
-
Strategia Blokuj - ustawienie tej strategii dla Kontrahenta zablokuje możliwość złożenia Zamówienia dla Oddziałów kontrahenta do czasu zmiany strategii, niezależnie od salda. W Strefie klienta pokazywane jest saldo i informacja o blokadzie składania Zamówień. Nie ma informacji o stanie Limitu kupieckiego przekroczony/nieprzekroczony). Wykresy pokazują wartości w kolorach neutralnych;
-
Strategia Nie blokuj - ustawienie tej strategii dla Kontrahenta spowoduje, że możliwość złożenia Zamówienia dla Oddziałów kontrahenta nie będzie zablokowana do czasu zmiany strategii, niezależnie od salda. W Strefie klienta pokazywane jest saldo i informacja o możliwości składania Zamówień. Nie ma informacji o stanie Limitu kupieckiego. Wykresy pokazują wartości w kolorach neutralnych;
-
Strategia Blokuj dla przeterminowanych należności - ustawienie tej strategii dla Kontrahenta zablokuje możliwość złożenia Zamówienia dla Oddziałów kontrahenta do czasu spłaty przeterminowanych należności. W Strefie klienta pokazywane jest saldo i informacja o możliwości/blokadzie składania Zamówień. Nie ma informacji o stanie Limitu kupieckiego - blokada nie jest zależna od przekroczenia limitu kwotowego, a od przekroczenia terminów płatności dla wierzytelności. Wykres dni przeterminowania odzwierciedla stan limitu w dniach, a wykres wartości pokazuje się w kolorach neutralnych, bez informacji o ustawionym na limicie kwotowym.
-
Strategia Blokuj dla wszystkich należności powyżej limitu - ustawienie tej strategii dla Kontrahenta zablokuje możliwość złożenia Zamówienia dla Oddziałów kontrahenta do czasu spłaty należności przekraczających ustaloną Kwotę limitu. W Strefie klienta pokazywane jest saldo i informacja możliwości/blokadzie składania Zamówień. Jest wyświetlana także informacja o stanie Limitu kupieckiego (przekroczony/nieprzekroczony), gdyż blokada zależna jest od przekroczenia limitu kwotowego. Wykres dni przeterminowania wyświetla się w kolorach neutralnych, bez informacji o ustawionym limicie w dniach. Wykres wartości kwotowej limitu odzwierciedla stan wykorzystania limitu kwotowego.
-
Strategia Blokuj dla wszystkich należności powyżej limitu lub przeterminowanych - ustawienie tej strategii dla Kontrahenta zablokuje możliwość złożenia Zamówienia dla Oddziałów kontrahenta do czasu spłaty należności przekraczających ustaloną Kwotę limitu i/lub przeterminowanych. W Strefie klienta pokazywane jest saldo i informacja o możliwości/blokadzie składania Zamówień. Jest wyświetlana także informacja o stanie Limitu kupieckiego (przekroczony/nieprzekroczony), gdyż blokada zależna jest również od przekroczenia limitu kwotowego. Wykresy pokazują stan wykorzystania limitu w dniach i limitu kwotowego. Jest również wyświetlana informacja o wartościach ustawionych limitów.
-
Strategia Blokuj dla przeterminowanych należności powyżej limitu - ustawienie tej strategii dla Kontrahenta zablokuje możliwość złożenia Zamówienia dla Oddziałów kontrahenta do czasu spłaty przeterminowanych należności przekraczających ustaloną Kwotę limitu. W Strefie klienta pokazywane jest saldo i informacja o braku możliwości/blokadzie składania Zamówień. Jest wyświetlana także informacja o stanie Limitu kupieckiego (przekroczony/nieprzekroczony), gdyż blokada zależna jest również od przekroczenia limitu kwotowego (ale w tym przypadku tylko dla wierzytelności przeterminowanych). Wykres dni przeterminowania odzwierciedla stan limitu w dniach. Wykres kwoty wykorzystanej pokazuje się w kolorach neutralnych, bez informacji o ustawionym dla Kontrahenta limicie kwotowym, gdyż ten dotyczy wartości wierzytelności przeterminowanych. Z tego względu informacja o limicie pojawia się w wykresie "Przeterminowanych", który odzwierciedla stan limitu w kontekście wierzytelności przeterminowanych.
Powiadomienia o terminie płatności
W systemie WAPRO B2C/B2B/Hybrid dostępny jest element miękkiej windykacji - powiadomienia mailowe informujące o zbliżającym się lub przekroczonym terminie płatności. Funkcjonalność parametryzowana jest w Panelu administracyjnym w module Powiadomienia (
).