Serwisy opinii (Hybrid)

Moduł Serwisy opinii znajduje się w Menu Admninistracja  Integracje zewnętrzne.

image1 b2b
Rysunek 1. Sklep – Serwisy opinii

Moduł ma na celu umożliwienie zestawienia integracji z tzw. Serwisami opinii. Moduł umożliwia również pokazanie na stronie Sklepu w Panelu (Menu CMS  Układ i wygląd  Panele) elementu z odniesieniami do Serwisów zbierających opinie o poziomie jakości obsługi klienta w sklepach internetowych. System WAPRO B2C/B2B/Hybrid umożliwia integrację z następującymi Serwisami opinii:

  • Opineo,

  • Ceneo,

  • Okazje.info,

  • Trusted Shops.

Serwisy opinii wydają certyfikaty dla sklepów internetowych, które można umieścić w widocznym miejscu na stronie sklepu, co jest gwarancją uczciwości i rzetelności sklepu. Aby korzystać z programów w Serwisach opinii, trzeba wcześniej aktywować usługę na stronie danego serwisu. W module Serwisy opinii przy każdym serwisie, aby zestawić integrację, należy podać Identyfikator sklepu.

image2
Rysunek 2. Serwisy opinii – widok

Opineo

W ustawieniach Serwisu Administracja  Integracje zewnętrzne  Serwisy opinii  Opineo, można zarządzać wyświetlaniem w Sklepie panelu z Serwisem - Ustawienia panelu bocznego z ostatnio dodanymi opiniami. Aby panel ten był widoczny w Sklepie należy dodać go do jednej z sekcji w module Panele CMS  Układ i wygląd.

Dodatkowo w Sklepie można również włączyć wyświetlanie wysuwanego panelu z certyfikacją Sklepu.

Dostępna jest tu również opcja ustalenia Czasu w dniach do wysyłki ankiety.

Panele będą wyświetlane w Sklepie, tylko jeśli dokonano prawidłowej konfiguracji Serwisu.

Ceneo

Konfiguracja funkcjonalności "Zaufane Opinie" serwisu Ceneo realizowana jest w ustawieniach serwisu Administracja  Integracje zewnętrzne  Serwisy opinii  Ceneo

ceneo conf
Rysunek 3. Konfiguracja funkcjonalności "Zaufane Opinie" serwisu Ceneo

W celu włączenia funkcjonalności "Zaufane Opinie" należy aktywować opcję "Zaufane Opinie" oraz uzupełnić konfigurację podając:

  1. GUID sklepu (pozyskany z Ceneo)

  2. Liczbę dni od zamówienia, po których ma być wysłana ankieta

  3. Informację, czy pytać o przekazywanie danych do Ceneo - stan opcji przekłada się na poniższe działanie:

  • Jeśli opcja jest WŁĄCZONA: kupujący przed złożeniem zamówienia zobaczą pytanie o zgodę (obraz poniżej) na przekazanie danych osobowych (w tym przypadku adresu e-mail) do Ceneo. Jeśli kupujący nie zaznaczy tej opcji, to adres e-mail kupującego nie zostanie przekazany do Ceneo i nie otrzyma on ankiety.

ceneo checkbox
Rysunek 4. Pytanie o zgodę na przekazanie danych do Ceneo przy składaniu zamówienia
  • Jeśli opcja jest WYŁĄCZONA: kupujący nie zobaczy pytania o przekazanie danych do Ceneo. Adres e-mail kupującego zostanie przekazany do Ceneo i na ten e-mail zostanie wysłana ankieta dotycząca opinii. Opcji tej można użyć w sytuacji, gdy kwestia przekazywania danych osobowych do Ceneo jest uregulowana w inny sposób i nie wymaga dedykowanego checkboxa na stronie zamówienia.

Trusted Shops

W ustawieniach Serwisu Administracja  Integracje zewnętrzne  Serwisy opinii  Trusted Shops dostępna jest opcja Włączone opinie produktowe. Jeśli Trusted Shop będzie poprawnie skonfigurowane i opcja włączona ('Tak') do serwisu TrustedShops wysyłane będą dane zakupionych Produktów — link, zdjęcie, nazwa, indeks katalogowy oraz opcjonalnie, (jeśli uzupełnione), marka i indywidualny kod produktu Google).

Można tu również zarządzać wyświetlaniem komponentu Trustbadge - m.in. schematem kolorów i sposobami wyświetlania w widoku desktopowym i mobilnym.

Serwis będzie wyświetlany w Sklepie, tylko jeśli dokonano jego prawidłowej konfiguracji.