Kalendarze

Moduł Kalendarze znajduje się w Menu Administracja  Konfiguracja.

image1 b2b
Rysunek 1. Sklep – Kalendarze

Moduł pozwala na zdefiniowanie kalendarzy ogólnych, kalendarzy dostaw oraz kalendarzy pracy Biura Obsługi Klienta (BOK).

Podczas tworzenia Kalendarza można określić dni tygodnia, w które są wykonywane dostawy, oraz dodać daty wykluczone ogólne (np. święta, czyli tzw. dni z czerwoną kartką) lub daty wykluczone przez operatora. Można również określić, w jakie dni są wykonywane dostawy całopojazdowe, 14-paletowe, dostawy ekspresowe.

image2
Rysunek 2. Kalendarze – nowy kalendarz ogólny
image3
Rysunek 3. Kalendarze – edycja kalendarza dostaw

W zakładce Kalendarze dostaw można uszczegółowić dane dot. terminarza dostaw:

  • wskazać dni wolne od pracy,

  • wykluczyć konkretne godziny danego dnia dostawy,

  • określić dni zamawiania przez ustawienie godzin końcowych dnia (z dokładnością do minut).

Aby zdefiniować Kalendarz dostaw, należy najpierw zdefiniować Kalendarz ogólny.

Ograniczenie zakresu wyboru daty dostawy

Zaznaczenie pola Ograniczenie zakresu wyboru daty dostawy w dniach pozwala na ustawienie odpowiednio krótkiego okresu do wyboru jako daty dostawy. Pozwala to zoptymalizować proces biznesowy producenta/dystrybutora. Ograniczenie to sprawia, że w sklepie, w sekcji dotyczącej dostawy, daty z zakresu wykraczającego poza ustawioną w kalendarzu dostaw liczbę dni są niedostępne. Parametr ten jest powiązany z dniami wolnymi zdefiniowanymi w kalendarzu dostaw oraz datami wykluczonymi z Kalendarza ogólnego powiązanego z Kalendarzem dostaw.

image4
Rysunek 4. Ograniczenie zakresu wyboru daty dostawy - Panel Administracyjny
image5
Rysunek 5. Ograniczenie zakresu wyboru daty dostawy w dniach — powiązanie z dniami wolnymi od pracy