Program lojalnościowy

Konfiguracja programu lojalnościowego jest dostępna w Sklep  Oferta.

image12 b2b
Rysunek 1. Sklep - Program lojalnościowy

Ustawienia ogólne

  • Włączenie/Wyłączenie programu,

  • Nazwa własna programu,

  • Symbol punktów,

  • Strategia przeterminowania się punktów: 1) Nigdy, 2) Po określonej liczbie dni,

  • Kontekst zbierania punktów: 1) Oddział kontrahenta, 2) Kontrahent - jeżeli wybrany zostanie Oddział kontrahenta, to punkty zarabiane w programie lojalnościowym będą sumowane dla oddziału kontrahenta. Jeśli wybrany zostanie Kontrahent – to dla kontrahenta, niezależnie od oddziału, w ramach którego zostało złożone zamówienie.

  • Przeliczniki punktów zarabianych i wydawanych,

  • Dzielnik punktów,

  • Cena do obliczenia punktów wydawanych - 1) Cena podstawowa, 2) Po wszystkich rabatach (nie dotyczy rabatów z Ofert dedykowanych),

  • Kwota dopłaty do produktu kupowanego za punkty (netto/brutto),

  • Pokazywanie punktów zarabianych,

  • Odroczenie aktywacji zarobionych punktów.

image1 b2b
Rysunek 2. Program lojalnościowy – konfiguracja ogólna

Dzielnik punktów

Umożliwia definiowanie Dzielnika punktów w programie lojalnościowym na potrzeby prezentacji dla kupującego w Sklepie. Domyślnie ma on ustawiona wartość 1 co nie ma wpływu na prezentację punktów zarabianych. Ustawienie wartości np. 10 spowoduje, że przy przeliczniku 1 PLN = 0,01 pkt, w Sklepie przy produkcie o wartości 100 złotych wyświetlana będzie wartość punktów zarabianych 0,1 pkt ((0,01/10)*100=0,1). A przy zakupie produktów tańszych, widoczna będzie ilość punktów zarabianych 0, ale będą one naliczane w tle i widoczne w podsumowaniu zamówienia przy zakupie większej ilości produktów. Dzielnik punktów działa analogicznie w przypadku punktów wydawanych.

Odroczenie aktywacji zarobionych punktów

Parametr ten pozwala na zdefiniowanie liczby dni, po których punkty za zrealizowane zamówienie zostaną naliczone. Można dzięki niemu zapobiec sytuacji, kiedy użytkownik wykorzysta punkty naliczone za zamówienie, a następnie dokona zwrotu zamówionego towaru (na co przysługuje określony czas).

Punkty zarobione za złożone zamówienie będą widoczne jako oczekujące. Po czasie skonfigurowanym jako odroczenie, jeśli zamówienie nie zostanie anulowane, punkty staną się aktywne. Aktywacja następuje raz dziennie.

Reguły

W zakładce Reguły można zdefiniować zasady przeliczania punktów zarabianych i wydawanych, związane z zamawianymi produktami. Przeliczniki punktowe można definiować w kontekście:

  • transakcji (magazynów, grup oddziałów kontrahentów, płatności, dostaw),

  • produktów (etykiet, kategorii),

  • zakresu czasowego.

Parametry z ustanowionych reguł będą się nadpisywały na ustawienia ogólne.

image2 b2b
Rysunek 3. Program lojalnościowy – reguły

Reguły zamówieniowe

W zakładce Reguły zamówieniowe można zdefiniować zasady wyliczania liczby punktów zarabianych za zamówienie. Punkty według tych reguł są liczone od wartości zamówienia netto po rabatach i dotyczą tylko punktów zarabianych. Sumaryczna liczba punktów zarobiona za wartość zamówienia według reguł zamówieniowych zostanie doliczona do punktów zarobionych za zamówienie według innych reguł. Mogą też jednak być liczone osobno.

Możliwe są tu dwa sposoby naliczania punktów:

  • liniowy - 1 PLN zamówienia przelicza się na X punktów, np. każda złotówka zamówienia to 1 punkt,

  • stopniowy - za każde X PLN przyznaje się Y punktów, np. za każde 10 zł przyznaje się 2 punkty.

Dodatkowo dla każdej z tych reguł (liniowej i stopniowej) można określić limit kwotowy, np. za każde 10 PLN zarabia się 2 punkty, ale tylko dla zamówień o maksymalnej wartości 100 PLN netto po rabatach. Powyżej 100 PLN punkty wynikające z tej reguły już nie będą naliczane.

Można zdefiniować kilka reguł zamówieniowych (np. 10 punktów za każde 100 PLN zamówienia oraz 50 punktów za każde 300 PLN zamówienia).

Punkty z reguł zamówieniowych mogą być doliczane do punktów wynikających z reguł produktowych lub z konfiguracji ogólnej. Mogą też być liczone osobno. Jeżeli reguła zamówieniowa ma być jedyną regułą uwzględnianą przy zarabianiu punktów, należy:

  • dezaktywować reguły produktowe (zakładka Reguły),

  • w zakładce Konfiguracja ogólna w polu Przelicznik punktów zarabianych - ustawić "0".

image3 b2b
Rysunek 4. Definiowanie reguły zamówieniowej

Reguły zdarzeniowe

W zakładce Reguły zdarzeniowe można utworzyć regułę zdarzeniową, która umożliwi wygenerowanie kodów do zasilenia konta programu lojalnościowego punktami. Aby dodać regułę, należy użyć przycisku Nowa reguła, wypełnić parametry i zapisać.

Parametry dostępne do skonfigurowania to:

  • nazwa reguły,

  • zawężenie do wybranej grupy oddziałów kontrahentów,

  • nagroda punktowa - liczba punktów powiększająca konto po zastosowaniu kodu,

  • powtarzalność reguły - liczba użyć kodu/wykorzystania reguły w kontekście kontrahenta: jednorazowo, bez ograniczeń, po X dniach (dni liczone godzinowo, np. po 2 dniach = od 12:00 we wtorek do 12:00 w czwartek, kolejne użycie możliwe w czwartek po 12:00),

  • globalny limit wykorzystań reguły - określa, ile razy reguła może być wykorzystana w sklepie (dotyczy wszystkich Użytkowników sklepu), jeśli "0" - bez ograniczeń,

  • typ kodu - jednorazowe, wielokrotne - parametr określa sposób wykorzystania pojedynczego kodu.

image4 b2b
Rysunek 5. Dodawanie reguły zdarzeniowej

Po utworzeniu reguły, można wygenerować lub dodać kody działające w ramach reguły. Aby wykonać akcję, należy przejść do sekcji Kody w panelu wybranej reguły zdarzeniowej.

Kody można wygenerować automatycznie. Liczba generowanych w ten sposób kodów jest ograniczona do 1000 jednorazowo. Kody można również dodać ręcznie, nadając im dowolną nazwę związaną np. ze świętami. Dla jednej reguły może być maksymalnie 100 000 kodów.

Wygenerowane/dodane kody można wyeksportować w dwóch formatach plików: csv oraz xlsx.

Wykorzystanie kodów w sklepie

Kody można dystrybuować do Użytkowników na wiele sposobów, np. poprzez newsletter. Użytkownik może wykorzystać kod zgodnie z zasadami reguły zdarzeniowej, wprowadzając go w sklepie w module Program lojalnościowy w przeznaczonym do tego oknie.

Okno do wprowadzenia kodu pojawi się w module Program lojalnościowy po aktywowaniu reguły w Panelu administracyjnym.

Odroczenie aktywacji zarobionych punktów

W konfiguracji ogólnej programu lojalnościowego dodany został nowy parametr konfiguracyjny: Odroczenie aktywacji zarobionych punktów. Pozwala on na zdefiniowanie liczby dni, po których punkty za zrealizowane zamówienie zostaną naliczone.

Konfiguracja ta blokuje możliwość wykorzystania przez Użytkownika naliczonych za zamówienie punktów, a następnie dokonanie zwrotu zamówionego towaru, na co przysługuje określony czas.

image5 b2b
Rysunek 6. Odroczenie aktywacji zarobionych punktów - konfiguracja

Punkty zarobione za złożone zamówienie będą widoczne jako oczekujące. Po czasie skonfigurowanym jako odroczenie, jeśli zamówienie nie zostanie anulowane, punkty staną się aktywne. Aktywacja następuje raz dziennie.

Ograniczenia

  • Produkty zarabiające punkty - Określenie zbioru produktów zarabiających punkty - jeśli nie zaznaczono żadnej kategorii/etykiety punkty ;

  • Określenie zbioru produktów zarabiających punkty (wszystkie/kategorie/etykiety)

  • Określenie zbioru produktów, które można kupić za punkty (wszystkie/kategorie/etykiety)

  • Określenie produktów, które są nagrodami

  • Określenie grup klientów, którzy mogą korzystać z programu (wszyscy / wybrane grupy)

  • Globalne wykluczanie udziału w programie:

    • produktów, za które przyznawane są punkty (etykiety/kategorie)

    • produktów, które można kupić za punkty (etykiety/kategorie)

    • magazynów

image6 b2b
Rysunek 7. Program lojalnościowy – ograniczenia

Program lojalnościowy w karcie oddziału kontrahenta

W karcie oddziału kontrahenta dodana została nowa zakładka Program lojalnościowy, w której znajdują się informacje dotyczące liczby zgromadzonych i wydanych punktów oraz tabela z widokiem transakcji w programie lojalnościowym.

image7
Rysunek 8. Program lojalnościowy – karta oddziału kontrahenta

Rola użytkownika sklepu: Inspektor programu lojalnościowego

Użytkownikowi sklepu można nadać rolę Inspektor programu lojalnościowego. Użytkownik, który ma przypisaną tę rolę, będzie widział dane związane z obowiązującym programem lojalnościowym. Pozostali użytkownicy - z wyjątkiem tych, którzy mają rolę Menadżer - nie będą widzieli tych informacji w menu ani w podsumowaniu koszyka. Rola ta nie wpływa na możliwość zdobywania przez użytkownika punktów w programie lojalnościowym podczas składania zamówień.

Aby nadać użytkownikowi takie uprawnienia, należy włączyć kontrolę uprawnień Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Dostęp  Włączona kontrola uprawnień. Następnie na karcie użytkownika Sklep  Klienci  Użytkownicy  karta Użytkownika  zakładka Role zaznaczyć opcję Inspektor programu lojalnościowego - Może przeglądać dane programu lojalnościowego i usunąć zaznaczenie roli Menadżer - Ma dostęp do wszelkich funkcji, jakie oferuje sklep.

Rola użytkownika sklepu: Kupujący z programu lojalnościowego

Użytkownik sklepu może mieć możliwość tworzenia, zapisywania i składania zamówienia tylko na produkty związane z programem lojalnościowym, np. nagrody. Nie będzie on widział innych produktów i ofert. Aby nadać użytkownikowi taką rolę, wcześniej należy włączyć kontrolę uprawnień w sklepie.

Raport stanu punktów programu lojalnościowego

Możliwe jest wygenerowanie raportu stanu punktów programu lojalnościowego Administracja  Narzędzia  Raporty. Dostęp do tego raportu zależy jednak od uprawnień operatora. W zależności od kontekstu zbierania punktów zdefiniowanego w programie lojalnościowym: oddział kontrahenta lub kontrahent, w raporcie zostaną zaprezentowane dane oddziałów lub kontrahentów.

Kolejnymi danymi prezentowanymi w raporcie są: identyfikator zewnętrzny oddziału/kontrahenta, stan punktów aktywnych oraz oczekujących.

Program lojalnościowy w sklepie

Strefa klienta

W Strefie klienta można sprawdzić liczbę punktów naliczonych oraz liczbę punktów oczekujących (ze względu np. na niezakończone zamówienia).

image8
Rysunek 9. Program lojalnościowy – widok w sklepie

Moduł w Menu głównym

Do menu głównego na stronie sklepu można dodać moduł Program lojalnościowy. W module można sprawdzić stan punktów oraz śledzić transakcje, które sprawiły, że liczba punktów na koncie zwiększyła się lub zmniejszyła.

image9
Rysunek 10. Program lojalnościowy – moduł w sklepie

Punkty zarabiane i wydawane

Punkty można zarabiać w Sklepie za zakupy produktów zgodnie z Regułami ustanowionymi w konfiguracji Programu lojalnościowego. Punkty przyznawane są za zakup produktów, o ile nie zostały na nie Ograniczenia. Informacja o tym ile punktów można zrobić za zakup danego produktu widoczna jest na jego karcie w Sklepie oraz na liście produktów.

Informacja przy produkcie

Na liście produktów oraz w karcie produktu widoczna jest informacja, za ile punktów można nabyć dany produkt oraz ile punktów można zyskać za zakup danego produktu.

image10
Rysunek 11. Program lojalnościowy – karta produktu

W koszyku natomiast widoczna jest informacja, ile punktów można zyskać za zakupy. Informacja jest prezentowana w podsumowaniu zamówienia i dotyczy całego zamówienia.

image11
Rysunek 12. Program lojalnościowy – koszyk

Integracja punktów programu lojalnościowego z WAPRO Mag (B2B/Hybrid)

Dodano integrację punktów programu lojalnościowego z WAPRO Mag do Programu lojalnościowego dostępnego w WAPRO B2C/B2B/Hybrid Sklep  Oferta, dzięki czemu kontrahenci mogą zbierać punkty Programu lojalnościowego niezależnie od kanału sprzedaży.

Funkcjonalność przesyłania punktów jest włączona automatycznie dla Kontrahentów dostępnych w B2B/Hybrid. W naliczaniu punktów pomijane są faktury z zamówień pochodzących z B2B/Hybrid (te punkty naliczane są przez mechanizmy Programu Lojalnościowego w sklepie). Z kolei dla pozostałych faktur naliczane punkty przesyłane są do B2B/Hybrid w momencie całkowitego rozliczenia dokumentu handlowego.

Program lojalnościowy w systemie WAPRO B2C/B2B/Hybrid jest funkcją dodatkową. Jej zakupu można dokonać w module Moje rozrachunki Administracja  Konfiguracja.