Targety kontrahentów

Moduł Targety kontrahentów znajduje się w Menu Sklep  Klienci.

image1
Rysunek 1. Sklep – Targety kontrahentów

Moduł ten daje możliwość definiowania Targetów okresowych (zamówieniowych, fakturowych) dla Kontrahentów lub Oddziałów kontrahentów z możliwością przypisywania ich do poszczególnych Grup kontrahentów lub Grup oddziałów kontrahentów.

Konfiguracja

Dodaj nowy Target

W zakładce Konfiguracja można dodać dowolną liczbę Targetów.

image2
Rysunek 2. Targety sprzedażowe – dodaj Target

Do Targetu można dodać opis widoczny w Sklepie.

image3
Rysunek 3. Targety sprzedażowe - widok w Sklepie

Strategia Targetu

W Targetach sprzedażowych można skonfigurować strategię:

  1. fakturową - ograniczoną do wybranych Grup kontrahentów lub Grup oddziałów kontrahentów oraz tagów Faktur;

  2. zamówieniową ograniczoną do wybranych Grup kontrahentów lub Grup oddziałów kontrahentów oraz statusów Zamówień.

W przypadku Targetu zamówieniowego z określonym statusem dane są zaczytywane według zakresu czasowego Targetu (np. z jednego miesiąca – kwietnia). Aplikacja zlicza wartość Zamówień posiadających dany status w dniu/momencie odświeżenia Targetu.

Zakres czasowy Targetu

Targety można definiować dla trzech rodzajów okresu:

  1. miesięczny,

  2. kwartalny,

  3. roczny.

Targety wyliczają się raz na dobę dla bieżącego okresu oraz przez 30 dni dla poprzedniego (ze względu na możliwość opóźnień w otrzymywaniu Faktur). Odświeżenie Targetu można również wywołać ręcznie, używając przycisku Odśwież targety.

image4
Rysunek 4. Targety sprzedażowe - Odśwież targety

Typ kontrahenta

Target sprzedażowy można zdefiniować dla Oddziału kontrahenta lub Kontrahenta. Dodatkowo Oddziały kontrahentów i Kontrahentów można pogrupować i zdefiniować Targety dla Grup oddziałów kontrahentów lub Grup kontrahentów według własnej strategii grupowania.

pdf width=50%
Rysunek 5. Targety sprzedażowe – Typ kontrahenta

Atrybut kontrahenta

Dla każdego Oddziału kontrahenta lub Kontrahenta można zdefiniować inną wartość tego samego Targetu sprzedażowego przy wykorzystaniu Atrybutów kontrahentów (Administracja  Konfiguracja  Atrybuty kontrahentów). W tym celu należy utworzyć Atrybut kontrahenta Typu - Liczbowego (np. "Target"). Następnie na karcie danego Kontrahenta/Oddziału kontrahenta w zakładce Atrybuty należy przypisać wartość tego Atrybutu.

Realizacje

W zakładce Realizacje można sprawdzić stan realizacji poszczególnych Targetów przez wybrane Oddziały kontrahentów lub Kontrahentów.

image7
Rysunek 6. Targety sprzedażowe – realizacje