Targety kontrahentów
Moduł Targety kontrahentów znajduje się w Menu
.Moduł ten daje możliwość definiowania Targetów okresowych (zamówieniowych, fakturowych) dla Kontrahentów lub Oddziałów kontrahentów z możliwością przypisywania ich do poszczególnych Grup kontrahentów lub Grup oddziałów kontrahentów.
Konfiguracja
Dodaj nowy Target
W zakładce Konfiguracja można dodać dowolną liczbę Targetów.
Do Targetu można dodać opis widoczny w Sklepie.
Strategia Targetu
W Targetach sprzedażowych można skonfigurować strategię:
-
fakturową - ograniczoną do wybranych Grup kontrahentów lub Grup oddziałów kontrahentów oraz tagów Faktur;
-
zamówieniową ograniczoną do wybranych Grup kontrahentów lub Grup oddziałów kontrahentów oraz statusów Zamówień.
W przypadku Targetu zamówieniowego z określonym statusem dane są zaczytywane według zakresu czasowego Targetu (np. z jednego miesiąca – kwietnia). Aplikacja zlicza wartość Zamówień posiadających dany status w dniu/momencie odświeżenia Targetu.
Zakres czasowy Targetu
Targety można definiować dla trzech rodzajów okresu:
-
miesięczny,
-
kwartalny,
-
roczny.
Targety wyliczają się raz na dobę dla bieżącego okresu oraz przez 30 dni dla poprzedniego (ze względu na możliwość opóźnień w otrzymywaniu Faktur). Odświeżenie Targetu można również wywołać ręcznie, używając przycisku Odśwież targety.
Typ kontrahenta
Target sprzedażowy można zdefiniować dla Oddziału kontrahenta lub Kontrahenta. Dodatkowo Oddziały kontrahentów i Kontrahentów można pogrupować i zdefiniować Targety dla Grup oddziałów kontrahentów lub Grup kontrahentów według własnej strategii grupowania.
Atrybut kontrahenta
Dla każdego Oddziału kontrahenta lub Kontrahenta można zdefiniować inną wartość tego samego Targetu sprzedażowego przy wykorzystaniu Atrybutów kontrahentów (
). W tym celu należy utworzyć Atrybut kontrahenta Typu - Liczbowego (np. "Target"). Następnie na karcie danego Kontrahenta/Oddziału kontrahenta w zakładce Atrybuty należy przypisać wartość tego Atrybutu.