Oddziały kontrahentów

Moduł Oddziały kontrahentów znajduje się w Menu Sklep  Klienci.

image1
Rysunek 1. Sklep - Oddziały kontrahentów

Moduł prezentuje listę Oddziałów kontrahentów i umożliwia zarządzanie nimi. Dane Kontrahentów najczęściej są integrowane z systemem ERP.

Integracji podlegają:

  • dane podstawowe,

  • aktywność,

  • atrybuty,

  • magazyny,

  • oferta standardowa.

Ręczna edycja cech powiązanych z poszczególnymi integracjami jest możliwa dopiero po wyłączeniu integracji z systemem ERP. Można to zrobić w karcie Oddziału kontrahenta w zakładce Dane kontrahenta lub bezpośrednio na konkretnych zakładkach np. Atrybuty w przypadku integracji atrybutów.

Akcje dostępne z poziomu listy oddziałów:

  • dodawanie,

  • zmiana aktywności,

  • przypisanie do grupy oddziałów kontrahenta,

  • przypisanie do kontrahenta.

Oddziały kontrahentów – operacje

image2

Dane oddziału kontrahenta

W zakładce Dane oddziału kontrahenta prezentowane są podstawowe dane Kontrahenta, informacja o aktywnych integracjach, adresy dostawy (integrowane z systemem ERP lub dodane w WAPRO B2C/B2B/Hybrid). Można też zobaczyć oferty, z których może skorzystać Oddział kontrahenta, oraz adresy e-mail, na które są wysyłane powiadomienia.

W polu Podsumowanie wartości zamówienia na podstawie można ustawić sposób sumowania cen w wartości netto lub brutto na poziomie danego Oddziału kontrahenta. Opcja ta jest przydatna w sytuacji, kiedy firma ma Kupujących, dla których ceny powinny być sumowane w wartości brutto, jak i takich, dla których ceny są sumowane w wartościach netto. Domyślnie w polu Podsumowanie wartości zamówienia wybrana jest wartość Zgodnie z ustawieniami globalnymi. Ustawienia te dostępne są w zakładce Sprzedaż (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu).

W danych Oddziału kontrahenta można również ustawić walutę bazową dla każdego z oddziałów, (najpierw należy wyłączyć integrację danych bazowych). W Sklepie, po przełączeniu się między oddziałami z innymi walutami bazowymi, ceny Produktów będą prezentowane w walucie bazowej danego oddziału.

image3
Rysunek 2. Oddziały kontrahentów - waluta bazowa - widok w panelu administratora

W sekcji Adresy powiadomień widoczne są adresy mailowe, na które wysyłane są powiadomienia dotyczące danego oddziału. Możliwe jest integracyjne ustawianie tych adresów, synchronizacja ich z WAPRO Mag.

Zamówienia

Na liście Zamówień prezentowane są podstawowe dane dotyczące danego Zamówienia. Klikając w numer dokumentu, możemy przejść do karty informacyjnej ze szczegółami wybranego Zamówienia.

image5
Rysunek 3. Oddziały kontrahentów – Zamówienia

Więcej informacji dotyczących Zamówień znaleźć można w opisie modułu (Sklep  Sprzedaż  Zamówienia).

Użytkownicy

Zakładka pokazuje listę Użytkowników powiązanych z oddziałem oraz umożliwia zarządzanie nimi – dodanie nowego Użytkownika, przypisanie istniejącego oraz odłączenie Użytkowników (akcja grupowa).

image6
Rysunek 4. Oddziały kontrahentów - Użytkownicy

Atrybuty

Zakładka służy do przeglądu i zarządzania atrybutami przypisanymi do Oddziału kontrahenta. Przycisk umożliwiający dodanie atrybutu pojawi się po wyłączeniu integracji z systemem ERP.

image7
Rysunek 5. Oddziały kontrahentów - atrybuty

Grupy oddziałów kontrahentów

Prezentowane są tu Grupy oddziałów kontrahentów (klasyfikacje). Mogą one być integrowane z systemem ERP.

Można tu przypisać oddział do innej grupy oddziałów po uprzednim wyłączeniu integracji. Więcej informacji dotyczących Grup oddziałów kontrahentów znaleźć można w opisie modułu (Sklep  Klienci  Grupy oddziałów kontrahentów).

image8
Rysunek 6. Oddziały kontrahentów - grupy oddziałów kontrahentów

Oferty

Tutaj można zobaczyć Oferty dostępne dla danego Oddziału, a także ograniczyć prezentowanie Oferty standardowej dostępnej dla Oddziału kontrahenta do Produktów należących do wybranych Etykiet. Działanie funkcji opisano w rozdziale "Oferta standardowa - zawężanie prezentacji asortymentu do wybranych etykiet" (Sklep  Oferta  Oferty standardowe).

image9
Rysunek 7. Oferty dostępne dla danego oddziału
Jeśli w module Etykiety (Sklep  Asortyment) usunięta zostanie Etykieta dodana jako ograniczenie w zakładce Oferty na karcie danego Oddziału kontrahenta, nazwa usuniętej Etykiety zostanie wyświetlona na czerwono z przekreśleniem, ale ograniczenie będzie działać. Aby zakończyć działanie ograniczenia, należy również usunąć nazwę Etykiety na karcie danego Oddziału kontrahenta w zakładce Oferty.

Cenniki

W tej zakładce prezentowane są Cenniki dla wybranego Oddziału kontrahenta. Szczegółowe informacje na ten temat opisano w rozdziale Cenniki (Sklep  Oferta)

image10
Rysunek 8. Oddziały kontrahentów - Cenniki

Rozrachunki

W tej zakładce można przeglądać Rozrachunki faktur VAT wystawionych w systemie ERP oraz saldo tych Rozrachunków. Jest tu też informacja o ewentualnym Limicie kupieckim.

W sklepie w Strefie klienta w sekcji Rozrachunki prezentowane są informacje o wykorzystaniu, w tym przekroczeniu, limitu kupieckiego. Informacja ta jest powiązana z wartością limitu. Jeśli wartość została przekroczona, taka informacja jest prezentowana w Strefie klienta.

W systemie WAPRO B2C/B2B/Hybrid dostępny jest element miękkiej windykacji - powiadomienia mailowe informujące o zbliżającym się lub przekroczonym terminie płatności. Funkcjonalność parametryzowana jest w Panelu administracyjnym w module Powiadomienia dostępnym w Menu (Administracja  Narzędzia  Powiadomienia). Więcej informacji dotyczących rozrachunków znaleźć można w opisie modułu Rozrachunki (Sklep  Sprzedaż).

image11
Rysunek 9. Oddziały kontrahentów - Rozrachunki

Faktury

W tej zakładce można przeglądać faktury wystawione dla wybranego oddziału kontrahenta. Więcej informacji dotyczących Faktur znaleźć można w opisie modułu (Sklep  Sprzedaż  Faktury).

Magazyny

Zakładka daje możliwość przeglądu oraz zarządzania (dodawanie, odpisywanie i ustawianie domyślności) Magazynami dostępnymi dla danego Oddziału kontrahenta.

Program lojalnościowy

W tej zakładce można zobaczyć, liczbę punktów zarobionych w Programie lojalnościowym, dodać punkty oraz sprawdzić historię aktualizacji salda punktów. Szczegółowe informacje na temat Programu lojalnościowego znajdują się w opisie modułu (Sklep  Oferta  Program lojalnościwoy).

Punkty odbioru

Można tu powiązać Oddział kontrahenta z Punktami odbioru osobistego. Dostępne są Punkty odbioru osobistego zdefiniowane wcześniej w Metodach dostawy (Adminstracja  Konfiguracja  Metody dostawy  Metody i koszty dostawy). Dzięki temu można ograniczyć listę punktów odbioru dostępnych dla Zamówienia do tych, które są przypisane do danego Oddziału kontrahenta.

Ograniczenia

Tu można wprowadzić Etykiety powiązane z Produktami, które mają być dostępne dla danego Oddziału kontrahenta. Oferty zawierające Produkty nienależące do danej Etykiety/Etykiet zostaną ukryte.

Aby nałożenie Ograniczenia co do Etykiety nie powodowało ukrycia w Sklepie Oferty dedykowanej, (czyli również np. podpiętej do niej Gazetki) wszystkie produkty dostępne w ofercie muszą być zawarte w Etykiecie. W przypadku gdy 'Oferta1' zawiera produkty X, Y, Z, a 'Etykieta1' tylko produkty Y, Z, to cała 'Oferta1' nie będzie widoczna dla Oddziału Kontrahenta, na którego nałożono ograniczenie do 'Etykiety1'. Ale jeśli do Ograniczeń zostanie dodana jeszcze 'Etykieta2' z produktem X - wówczas sumarycznie wszystkie produkty X, Y, Z będą zawarte w ograniczeniu i 'Oferta1' będzie widoczna.
Jeśli w module Etykiety (Sklep  Asortyment) usunięta zostanie Etykieta dodana w zakładce Ograniczenia na karcie danego Oddziału kontrahenta, nazwa usuniętej Etykiety zostanie wyświetlona na czerwono z przekreśleniem, ale ograniczenie będzie działać. Aby zakończyć działanie ograniczenia, należy również usunąć nazwę Etykiety na karcie danego Oddziału kontrahenta.