Facebook (Hybrid)

Moduł Facebook znajduje się w Menu Administracja  Integracje zewnętrzne.

image1 b2b
Rysunek 1. Sklep – Facebook

Na stronie sklepu w panelu bocznym można pokazać odnośnik do strony sklepu na Facebooku. Aby dodać odniesienie do portalu Facebook na panelu bocznym, należy skonfigurować jego wygląd w module Menu CMS  Układ i wygląd  Panele boczne.

image2
Rysunek 2. Facebook – szczegóły

W module Facebook można dodać konfigurację z portalem społecznościowym. W tym celu w sekcji Ustawienia ogólne trzeba podać adres profilu Facebook. Ponadto moduł daje możliwość ustawienia takich parametrów, jak:

  • wyświetlanie przycisku Lubię to,

  • wyświetlanie przycisku Udostępnij,

  • układ przycisku polubień,

  • rozmiar przycisków,

  • ustawienia wysuwanego panelu Facebook page.

  • włączenie Facebook Pixel (Szczegółowe informacje o usłudze Facebook Pixel i instrukcja jej konfiguracji dostępna jest w dokumentacji Facebook).

Facebook Feed

Udostępniono możliwość eksportowania pliku XML dla Facebooka. Produkty wystawione do usługi mogą pochodzić ze: wszystkich lub wybranych kategorii oraz wszystkich lub wybranych etykiet. Można również ograniczyć eksport informacji o produktach do tylko dostępnych. Aby eksportować informacje o kosztach dostaw: należy wskazać wybrane Metody dostawy, (jeśli nie wybrano żadnej - nie będą eksportowane).

image31
Rysunek 3. Konfiguracja Facebook Feed

Aby w pliku wyświetlane były Kategorie (google_product_category) konieczne jest ich powiązanie z kategoriami Google Shopping. Aby w pliku wyświetlany był dany Atrybut należy go powiązać z Atrybutem Google Shopping oraz podać Wartość domyślną (wyświetlaną w przypadku, gdy dany produkt nie ma przypisanej wartości danego Atrybutu). W zakładce Facebook Feed dostępne są odnośniki do miejsc, w których takiego powiązania można dokonać. Można też skorzystać bezpośrednio z zakładek w module Google Shopping (Administracja  Integracje zewnętrzne  Google).

image30
Rysunek 4. Powiązanie Atrybutów i Kategorii z Google Shopping - odnośniki

Uwierzytelnianie Facebook

W tej zakładce można skonfigurować ustawienia uwierzytelniania takie, jak możliwość logowania się do sklepu za pomocą konta na Facebooku, identyfikator i tajny klucz klienta oraz identyfikator URI przekierowania.

Jeśli Facebook Pixel zostanie aktywowany w konfiguracji pojawi się ustawienie Jeśli użytkownik odmówi zgody na marketingowe pliki cookie z dwiema możliwymi opcjami:

  • Facebook Pixel nie będzie odczytywać ani zapisywać plików cookie - skrypty są ładowane i działają w ograniczonym trybie, tj. przekazywany jest parametr o braku zgody na pliki cookie. Jest to opcja domyślna;

  • Wyłącz całkowicie skrypty Facebook Pixel - nie są ładowane żadne skrypty (brak skryptów w kodzie strony).