Linki afiliacyjne

Umożliwiono tworzenie linków afiliacyjnych. Wejście do Sklepu poprzez taki link spowoduje zapisanie na złożonym zamówieniu dodatkowej wartości (Wartość linku afiliacyjnego). Wartość ta podawana jest podczas generowania linku i pozwala identyfikować zamówienia pochodzące z danego linku. Link taki można wygenerować na karcie danej Oferty dedykowanej (Sklep  Asortyment  Sprzedaż) klikając w przycisk Generuj link afiliacyjny w prawym górnym rogu karty danej oferty. Pojawi się okienko, w którym należy wpisać Wartość linku afiliacyjnego, a po kliknięciu przycisku Generuj wyświetlony zostanie link z zaszyfrowaną wartością, który należy skopiować. Link jest generowany zdarzeniowo i nie jest zapisywany. Po złożeniu zamówienia przez Kupującego, który złożył zamówienie po tym, jak przeszedł do Sklepu przez taki link, na karcie danego Zamówienia w Panelu Administracyjnym, w sekcji Dane podstawowe widoczna będzie informacja z odszyfrowaną wartością, jaka była wprowadzona w chwili generowania linku. Informacja ta jest zapisywana na zamówieniu.

image68
Figure 1. Generowanie linku afiliacyjnego na karcie oferty
image6 b2b
Figure 2. Wartość linku afiliacyjnego na karcie zamówienia w Panelu Administracyjnym

Można również ustawić Domyślna wartość linku afiliacyjnego, która będzie się pojawiać się automatycznie w polu Wartość linku afiliacyjnego podczas jego generowania. Wartość domyślną można ustawić w sekcji Inne modułu Preferencje (Administracja  Narzędzia).

image4
Figure 3. Ustawianie Domyślnej wartości linku afiliacyjnego

Google Tag Manager - kontynuacja

W ramach kontynuacji prac umożliwiających współpracę witryny z Google Tag Managerem dokonano kolejnych ulepszeń. Aby narzędzie działało poprawnie, należy po dokonaniu konfiguracji na stronie, dokonać zmian w ustawieniach Tagów.

W tym celu będąc zalogowanym do Google Tag Managera należy przejść do zakładki "Administracja" i wybrać opcję "Ustawienia kontenera".

image9
Figure 4. Opcja "Ustawienia kontenera" w Google Tag Manager

W oknie edycji należy zaznaczyć opcję "Włącz przegląd ustawień uzyskiwania zgody" i zapisać ustawienie.

image10
Figure 5. Włączanie opcji "Włącz przegląd ustawień uzyskiwania zgody"

Następnie w zakładce "Obszar roboczy" należy przejść do sekcji "Tagi" i kliknąć w widoczny w prawym górnym rogu symbol tarczy, który umożliwia przejście do ustawień uzyskiwania zgody.

image11
Figure 6. Przejście do ustawień uzyskiwania zgody

W ustawieniach uzyskania zgody należy zaznaczyć wybraną zgodę/wybrane zgody GA4 i kliknąć w widoczny w prawym górnym rogu symbol tarczy z kołem zębatym, który umożliwia edycję ustawień dotyczących zgody użytkownika.

image12
Figure 7. Przejście do edycji ustawień dotyczących zgody użytkownika

Następnie w ustawieniu "Mechanizmy sprawdzania dodatkowej zgody" należy wybrać "Brak wymogu uzyskania dodatkowej zgody" i zapisać ustawienie. Dzięki temu zbieranie zdarzeń zostanie oparte na zgodzie systemowej Analityczne pliki cookie, (o ile zostanie wyrażona przez Kupującego).

image13
Figure 8. Ustawienia dotyczące wyrażania zgody - edycja

Rezerwacja produktów

W Panelu Administracyjnym udostępniono możliwość śledzenia rezerwacji produktów, na niepotwierdzonych zamówieniach. Na karcie produktu (Sklep  Asortyment  Produkty) dodano nową zakładkę Rezerwacje. Będą w niej widoczne wszystkie zamówienia, na których dany produkt jest zarezerwowany. Jeśli produkt nie będzie zarezerwowany, w zakładce pojawi się komunikat, Produkt nie jest zarezerwowany. Do zakładki kieruje również link Pokaż rezerwacje, w zakładce Dane produktu, na karcie danego produktu, o ile jest on zarezerwowany.

image2 b2b
Figure 9. Przycisk "Pokaż rezerwacje" na kracie danego produktu
image1 b2b
Figure 10. Zakładka "Rezerwacje"

Rezerwacje produktów można również odświeżać ręcznie w module Indeksacja i cache (Administracja  Narzędzia) - opcja Odśwież przy Rezerwacje produktów.

Sortowanie wyszukiwanych produktów

Uporządkowano sortowanie wyników wyszukiwania w przypadku, gdy ustawiono, że widoczność stanów magazynowych dostępna jest tylko dla kupujących zalogowanych. Przy wybraniu opcji Tylko dla zalogowanych w ustawieniu Pokaż stany magazynowe (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Prezentacja dostępności  Ustawienia stanów magazynowych) również opcja Produkty dostępne w pierwszej kolejności, (jeśli włączona - Tak), będzie działać tylko dla Kupujących zalogowanych. Dla kupujących niezalogowanych, kolejności wyników wyszukiwania będzie w tym przypadku wynikać z pozostałych kryteriów wyszukiwania bez uwzględnienia dostępności produktów.

Produkty nieskategoryzowane w eksporcie produktów

Umożliwiono uwzględniania w Eksporcie (Sklep  Integracje zewnętrzne) również produktów nieskategoryzowanych. W tym celu podczas dodawania/edytowania należy wybrać opcję Produkty wystawione do usługi pochodzą z: wszystkich kategorii i nieskategoryzowanych. Wówczas wyeksportowane zostaną również produkty bez kategorii (zgodnie z pozostałymi ustawieniami).

image3 b2b
Figure 11. Uwzględnianie produktów nieskategoryzowanych w eksporcie

Domyślny język dla brakujących tłumaczeń

Umożliwiono wybranie w Panelu Administracyjnym Domyślnego języka dla brakujących tłumaczeń w sytuacji, gdy w Sklepie wykorzystywany jest język inny niż wspierane w standardzie. Jeśli dla niestandardowego języka nie będą zdefiniowane wszystkie tłumaczenia, w ich miejsce automatycznie zostaną podstawione wartości z wybranego języka standardowego (polski, angielski, niemiecki, rumuński, rosyjski). Podstawowym językiem dla brakujących tłumaczeń jest język angielki. Aby pozostałe języki standardowe były dostępne, muszą znajdować się na liście Wspieranych języków i być oznaczone jako widoczne. Zarządzanie językami dostępne jest w sekcji Waluta i język w Ustawieniach sklepu (Administracja  Konfiguracja)

Przykład: Udostępniono w Sklepie język czeski i słowacki i uznano, że ze względu na przynależność do tej samej grupy językowej, lepiej będzie, by brakujące tłumaczenia były pobierane z języka polskiego. W tej sytuacji to język polski ustawiono jako Domyślny język dla brakujących tłumaczeń.

image7
Figure 12. Ustawienie domyślnego języka dla brakujących tłumaczeń

Udostępniono nowy moduł Pliki cookie (Sklep  Konfiguracja). W tej wersji moduł służy jedynie do podglądu gromadzonych plików cookie. Nastąpi jego napełnienie danymi wynikającymi z bieżącej pracy Sklepu, tak by w kolejnych wersjach umożliwić, jak najsprawniejsze zarządzanie plikami wykorzystywanymi w Sklepie.

Moduł dostępny jest tylko dla operatorów z rolami: Właściciel, Menadżer plików cookie, Inspektor plików cookie.
image8
Figure 13. Widok modułu "Pliki cookie"

Wyszukiwanie produktów podczas tworzenia zgłoszenia

Podczas tworzenia w Sklepie Zgłoszenia dotyczącego produktów, umożliwiono wyszukiwanie produktów również po indeksie katalogowym i numerze EAN.