Targety kontrahentów

Moduł Targety kontrahentów znajduje się w Menu Sklep  Klienci.

image1
Figure 1. Sklep – Targety kontrahentów

Moduł ten daje możliwość definiowania Targetów okresowych (zamówieniowych, fakturowych) dla Kontrahentów lub Oddziałów kontrahentów z możliwością przypisywania ich do poszczególnych Grup kontrahentów lub Grup oddziałów kontrahentów.

Konfiguracja

Dodaj nowy Target

W zakładce Konfiguracja można dodać dowolną liczbę Targetów.

image2
Figure 2. Targety sprzedażowe – dodaj Target

Do Targetu można dodać opis widoczny w Sklepie.

image3
Figure 3. Targety sprzedażowe - widok w Sklepie

Strategia Targetu

W Targetach sprzedażowych można skonfigurować strategię:

  1. fakturową - ograniczoną do wybranych Grup kontrahentów lub Grup oddziałów kontrahentów oraz tagów Faktur;

  2. zamówieniową ograniczoną do wybranych Grup kontrahentów lub Grup oddziałów kontrahentów oraz statusów Zamówień.

W przypadku Targetu zamówieniowego z określonym statusem dane są zaczytywane według zakresu czasowego Targetu (np. z jednego miesiąca – kwietnia). Aplikacja zlicza wartość Zamówień posiadających dany status w dniu/momencie odświeżenia Targetu.

Zakres czasowy Targetu

Targety można definiować dla trzech rodzajów okresu:

  1. miesięczny,

  2. kwartalny,

  3. roczny.

Targety wyliczają się raz na dobę dla bieżącego okresu oraz przez 30 dni dla poprzedniego (ze względu na możliwość opóźnień w otrzymywaniu Faktur). Odświeżenie Targetu można również wywołać ręcznie, używając przycisku Odśwież targety.

image4
Figure 4. Targety sprzedażowe - Odśwież targety

Typ kontrahenta

Target sprzedażowy można zdefiniować dla Oddziału kontrahenta lub Kontrahenta. Dodatkowo Oddziały kontrahentów i Kontrahentów można pogrupować i zdefiniować Targety dla Grup oddziałów kontrahentów lub Grup kontrahentów według własnej strategii grupowania.

pdf width=50%
Figure 5. Targety sprzedażowe – Typ kontrahenta

Atrybut kontrahenta

Dla każdego Oddziału kontrahenta lub Kontrahenta można zdefiniować inną wartość tego samego Targetu sprzedażowego przy wykorzystaniu Atrybutów kontrahentów (Administracja  Konfiguracja  Atrybuty kontrahentów). W tym celu należy utworzyć Atrybut kontrahenta Typu - Liczbowego (np. "Target"). Następnie na karcie danego Kontrahenta/Oddziału kontrahenta w zakładce Atrybuty należy przypisać wartość tego Atrybutu.

Realizacje

W zakładce Realizacje można sprawdzić stan realizacji poszczególnych Targetów przez wybrane Oddziały kontrahentów lub Kontrahentów.

image7
Figure 6. Targety sprzedażowe – realizacje

Targety zewnętrzne

W module Targety kontrahentów możliwe jest tworzenie Targetów dla Kupujących, a także aktualizacja ich poprzez wczytywanie pliku XLSX z aktualnymi danymi. Targety są zakładane na zdefiniowany okres, powinna zostać wskazana data początku i końca obowiązywania Targetu.

Wykonanie Targetu może być rozliczane procentowo (jaki procent zakładanego celu został zrealizowany), liczbowo (jaka wartość Targetu została zrealizowana), walutowo (jaka kwota Targetu została osiągnięta) lub logicznie (czy Target został zrealizowany: tak/nie).

Plik aktualizujący wykonanie Targetu można wczytać po kliknięciu przycisku Import wartości dla oddziałów. Następnie z rozwijanej listy w polu Rodzaj importowanego pliku należy wybrać Import targetów zewnętrznych.

image8
Figure 7. Import wartości dla Oddziałów
image9
Figure 8. Import Targetów zewnętrznych

Wykonanie Targetów prezentowane jest w zakładce Realizacje targetów zewnętrznych oraz w Sklepie. Targety można dodać do menu głównego w Sklepie.

image10
Figure 9. Wizualizacja wykonania Targetów