Oddziały kontrahentów

Moduł Oddziały kontrahentów znajduje się w Menu Sklep  Klienci.

image1
Rysunek 1. Sklep - Oddziały kontrahentów

Moduł prezentuje listę Oddziałów kontrahentów i umożliwia zarządzanie nimi. Dane Kontrahentów najczęściej są integrowane z systemem ERP.

Integracji podlegają:

  • dane podstawowe,

  • aktywność,

  • atrybuty,

  • magazyny,

  • oferta standardowa.

Ręczna edycja cech powiązanych z poszczególnymi integracjami jest możliwa dopiero po wyłączeniu integracji z systemem ERP. Można to zrobić w karcie Oddziału kontrahenta w zakładce Dane kontrahenta lub bezpośrednio na konkretnych zakładkach np. Atrybuty w przypadku integracji atrybutów.

Akcje dostępne z poziomu listy oddziałów:

  • dodawanie,

  • zmiana aktywności,

  • przypisanie do grupy oddziałów kontrahenta,

  • przypisanie do kontrahenta.

Oddziały kontrahentów – operacje

image2

Dane oddziału kontrahenta

W zakładce Dane oddziału kontrahenta prezentowane są podstawowe dane Kontrahenta, informacja o aktywnych integracjach, adresy dostawy (integrowane z systemem ERP lub dodane w WAPRO B2C/B2B/Hybrid). Można też zobaczyć oferty, z których może skorzystać Oddział kontrahenta, oraz adresy e-mail, na które są wysyłane powiadomienia.

W polu Podsumowanie wartości zamówienia na podstawie można ustawić sposób sumowania cen w wartości netto lub brutto na poziomie danego Oddziału kontrahenta. Opcja ta jest przydatna w sytuacji, kiedy firma ma Kupujących, dla których ceny powinny być sumowane w wartości brutto, jak i takich, dla których ceny są sumowane w wartościach netto. Domyślnie w polu Podsumowanie wartości zamówienia wybrana jest wartość Zgodnie z ustawieniami globalnymi. Ustawienia te dostępne są w zakładce Sprzedaż (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu).

W danych Oddziału kontrahenta można również ustawić walutę bazową dla każdego z oddziałów, (najpierw należy wyłączyć integrację danych bazowych). W Sklepie, po przełączeniu się między oddziałami z innymi walutami bazowymi, ceny Produktów będą prezentowane w walucie bazowej danego oddziału.

image3
Rysunek 2. Oddziały kontrahentów - waluta bazowa - widok w panelu administratora

W sekcji Adresy powiadomień widoczne są adresy mailowe, na które wysyłane są powiadomienia dotyczące danego oddziału. Możliwe jest integracyjne ustawianie tych adresów, synchronizacja ich z WAPRO Mag.

Dezaktywacja nieużywanych Oddziałów kontrahentów

Istnieje możliwość automatycznej dezaktywacji Oddziałów kontrahentów, w imieniu których Użytkownicy nie logowali się przez określony czas. Dostępne są wartości:

  • 6 miesięcy,

  • rok,

  • 18 miesięcy,

  • 2 lata.

Domyślnie wybrana wartość to rok.

Jeśli w tym czasie nie nastąpi logowanie żadnego Użytkownika w imieniu danego Oddziału kontrahenta, zostanie on automatycznie dezaktywowany. Zostanie również przesłany komunikat integracyjny o dezaktywacji.

Jeśli dla danego Oddziału włączona jest integracja, Oddział taki może zostać ponownie aktywowany odpowiednim komunikatem.

Dane takiego Oddziału nie będą synchronizowane, co pozwoli na optymalizację przesyłania komunikatów integracyjnych.

Data ostatniej zmiany statusu aktywności jest wyświetlana w szczegółach Oddziału kontrahenta w zakładce Dane oddziału kontrahenta, obok statusu aktywności. Jeśli była to dezaktywacja automatyczna, wyświetlana będzie również informacja, że Oddział został: "Dezaktywowany jako nieużywany".

Jeśli dla danego Oddziału nie jest włączona "Integracja aktywności", w tym miejscu dostępna jest również możliwość ręcznej jego aktywacji/dezaktywacji.

Opcja: Dezaktywacja nieużywanych oddziałów kontrahentów dostępna jest w Ustawieniach dostępu B2b Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Dostęp.

Jeśli Użytkownik, który miał dostęp tylko jednego Oddziału kontrahenta i Oddział ten został dezaktywowany, będzie próbował zalogować się do Sklepu, zostanie poinformowany, że nie jest powiązany z aktywnym Oddziałem i konieczny jest kontakt z właścicielem Sklepu.

image25
Rysunek 3. Informacja o dezaktywacji nieużywanego Oddziału kontrahenta w jego szczegółach w Panelu Administracyjnym - przykład

Zamówienia

Na liście Zamówień prezentowane są podstawowe dane dotyczące danego Zamówienia. Klikając w numer dokumentu, możemy przejść do karty informacyjnej ze szczegółami wybranego Zamówienia.

image5
Rysunek 4. Oddziały kontrahentów – Zamówienia

Więcej informacji dotyczących Zamówień znaleźć można w opisie modułu (Sklep  Sprzedaż  Zamówienia).

Użytkownicy

Zakładka pokazuje listę Użytkowników powiązanych z oddziałem oraz umożliwia zarządzanie nimi – dodanie nowego Użytkownika, przypisanie istniejącego oraz odłączenie Użytkowników (akcja grupowa).

image6
Rysunek 5. Oddziały kontrahentów - Użytkownicy

Atrybuty

Zakładka służy do przeglądu i zarządzania atrybutami przypisanymi do Oddziału kontrahenta. Przycisk umożliwiający dodanie atrybutu pojawi się po wyłączeniu integracji z systemem ERP.

image7
Rysunek 6. Oddziały kontrahentów - atrybuty

Grupy oddziałów kontrahentów

Prezentowane są tu Grupy oddziałów kontrahentów (klasyfikacje). Mogą one być integrowane z systemem ERP.

Można tu przypisać oddział do innej grupy oddziałów po uprzednim wyłączeniu integracji. Więcej informacji dotyczących Grup oddziałów kontrahentów znaleźć można w opisie modułu (Sklep  Klienci  Grupy oddziałów kontrahentów).

image8
Rysunek 7. Oddziały kontrahentów - grupy oddziałów kontrahentów

Oferty

Tutaj można zobaczyć Oferty dostępne dla danego Oddziału, a także ograniczyć prezentowanie Oferty standardowej dostępnej dla Oddziału kontrahenta do Produktów należących do wybranych Etykiet. Działanie funkcji opisano w rozdziale "Oferta standardowa - zawężanie prezentacji asortymentu do wybranych etykiet" (Sklep  Oferta  Oferty standardowe).

image9
Rysunek 8. Oferty dostępne dla danego oddziału
Jeśli w module Etykiety (Sklep  Asortyment) usunięta zostanie Etykieta dodana jako ograniczenie w zakładce Oferty na karcie danego Oddziału kontrahenta, nazwa usuniętej Etykiety zostanie wyświetlona na czerwono z przekreśleniem, ale ograniczenie będzie działać. Aby zakończyć działanie ograniczenia, należy również usunąć nazwę Etykiety na karcie danego Oddziału kontrahenta w zakładce Oferty.

Cenniki

W tej zakładce prezentowane są Cenniki dla wybranego Oddziału kontrahenta. Szczegółowe informacje na ten temat opisano w rozdziale Cenniki (Sklep  Oferta)

image10
Rysunek 9. Oddziały kontrahentów - Cenniki

Rozrachunki

W tej zakładce można przeglądać Rozrachunki faktur VAT wystawionych w systemie ERP oraz saldo tych Rozrachunków. Jest tu też informacja o ewentualnym Limicie kupieckim.

W sklepie w Strefie klienta w sekcji Rozrachunki prezentowane są informacje o wykorzystaniu, w tym przekroczeniu, limitu kupieckiego. Informacja ta jest powiązana z wartością limitu. Jeśli wartość została przekroczona, taka informacja jest prezentowana w Strefie klienta.

W systemie WAPRO B2C/B2B/Hybrid dostępny jest element miękkiej windykacji - powiadomienia mailowe informujące o zbliżającym się lub przekroczonym terminie płatności. Funkcjonalność parametryzowana jest w Panelu administracyjnym w module Powiadomienia dostępnym w Menu (Administracja  Narzędzia  Powiadomienia). Więcej informacji dotyczących rozrachunków znaleźć można w opisie modułu Rozrachunki (Sklep  Sprzedaż).

image11
Rysunek 10. Oddziały kontrahentów - Rozrachunki

Faktury

W tej zakładce można przeglądać faktury wystawione dla wybranego oddziału kontrahenta. Więcej informacji dotyczących Faktur znaleźć można w opisie modułu (Sklep  Sprzedaż  Faktury).

Magazyny

Zakładka daje możliwość przeglądu oraz zarządzania (dodawanie, odpisywanie i ustawianie domyślności) Magazynami dostępnymi dla danego Oddziału kontrahenta.

Jeśli oddział ma włączony dostęp do wszystkich Magazynów, ale jest przypisany do Grupy oddziałów kontrahentów, która jest przypisana do określonego Magazynu, będzie miał on dostęp tylko do tego Magazynu.

Program lojalnościowy

W tej zakładce można zobaczyć, liczbę punktów zarobionych w Programie lojalnościowym, dodać punkty oraz sprawdzić historię aktualizacji salda punktów. Szczegółowe informacje na temat Programu lojalnościowego znajdują się w opisie modułu (Sklep  Oferta  Program lojalnościowy).

Punkty odbioru

Można tu powiązać Oddział kontrahenta z Punktami odbioru osobistego. Dostępne są Punkty odbioru osobistego zdefiniowane wcześniej w Metodach dostawy (Administracja  Konfiguracja  Metody dostawy  Metody i koszty dostawy). Dzięki temu można ograniczyć listę punktów odbioru dostępnych dla Zamówienia do tych, które są przypisane do danego Oddziału kontrahenta.

Ograniczenia

Tu można wprowadzić Etykiety powiązane z Produktami, które mają być dostępne dla danego Oddziału kontrahenta. Oferty zawierające Produkty nienależące do danej Etykiety/Etykiet zostaną ukryte.

Aby nałożenie Ograniczenia co do Etykiety nie powodowało ukrycia w Sklepie Oferty dedykowanej, (czyli również np. podpiętej do niej Gazetki) wszystkie produkty dostępne w ofercie muszą być zawarte w Etykiecie. W przypadku gdy 'Oferta1' zawiera produkty X, Y, Z, a 'Etykieta1' tylko produkty Y, Z, to cała 'Oferta1' nie będzie widoczna dla Oddziału Kontrahenta, na którego nałożono ograniczenie do 'Etykiety1'. Ale jeśli do Ograniczeń zostanie dodana jeszcze 'Etykieta2' z produktem X - wówczas sumarycznie wszystkie produkty X, Y, Z będą zawarte w ograniczeniu i 'Oferta1' będzie widoczna.
Jeśli w module Etykiety (Sklep  Asortyment) usunięta zostanie Etykieta dodana w zakładce Ograniczenia na karcie danego Oddziału kontrahenta, nazwa usuniętej Etykiety zostanie wyświetlona na czerwono z przekreśleniem, ale ograniczenie będzie działać. Aby zakończyć działanie ograniczenia, należy również usunąć nazwę Etykiety na karcie danego Oddziału kontrahenta.