Oddziały kontrahentów
Moduł Oddziały kontrahentów znajduje się w Menu .
Moduł prezentuje listę Oddziałów kontrahentów i umożliwia zarządzanie nimi. Dane Kontrahentów najczęściej są integrowane z systemem ERP.
Integracji podlegają:
-
dane podstawowe,
-
aktywność,
-
atrybuty,
-
magazyny,
-
oferta standardowa.
Ręczna edycja cech powiązanych z poszczególnymi integracjami jest możliwa dopiero po wyłączeniu integracji z systemem ERP. Można to zrobić w karcie Oddziału kontrahenta w zakładce Dane kontrahenta lub bezpośrednio na konkretnych zakładkach np. Atrybuty w przypadku integracji atrybutów.
Akcje dostępne z poziomu listy oddziałów:
-
dodawanie,
-
zmiana aktywności,
-
przypisanie do grupy oddziałów kontrahenta,
-
przypisanie do kontrahenta.

Dane oddziału kontrahenta
W zakładce Dane oddziału kontrahenta prezentowane są podstawowe dane Kontrahenta, informacja o aktywnych integracjach, adresy dostawy (integrowane z systemem ERP lub dodane w WAPRO B2C/B2B/Hybrid). Można też zobaczyć oferty, z których może skorzystać Oddział kontrahenta, oraz adresy e-mail, na które są wysyłane powiadomienia.
W polu Podsumowanie wartości zamówienia na podstawie można ustawić sposób sumowania cen w wartości netto lub brutto na poziomie danego Oddziału kontrahenta. Opcja ta jest przydatna w sytuacji, kiedy firma ma Kupujących, dla których ceny powinny być sumowane w wartości brutto, jak i takich, dla których ceny są sumowane w wartościach netto. Domyślnie w polu Podsumowanie wartości zamówienia wybrana jest wartość Zgodnie z ustawieniami globalnymi. Ustawienia te dostępne są w zakładce Sprzedaż ().
W danych Oddziału kontrahenta można również ustawić walutę bazową dla każdego z oddziałów, (najpierw należy wyłączyć integrację danych bazowych). W Sklepie, po przełączeniu się między oddziałami z innymi walutami bazowymi, ceny Produktów będą prezentowane w walucie bazowej danego oddziału.
W sekcji Adresy powiadomień widoczne są adresy mailowe, na które wysyłane są powiadomienia dotyczące danego oddziału. Możliwe jest integracyjne ustawianie tych adresów, synchronizacja ich z WAPRO Mag.
Dezaktywacja nieużywanych Oddziałów kontrahentów
Istnieje możliwość automatycznej dezaktywacji Oddziałów kontrahentów, w imieniu których Użytkownicy nie logowali się przez określony czas. Dostępne są wartości:
-
6 miesięcy,
-
rok,
-
18 miesięcy,
-
2 lata.
Domyślnie wybrana wartość to rok.
Jeśli w tym czasie nie nastąpi logowanie żadnego Użytkownika w imieniu danego Oddziału kontrahenta, zostanie on automatycznie dezaktywowany. Zostanie również przesłany komunikat integracyjny o dezaktywacji.
Jeśli dla danego Oddziału włączona jest integracja, Oddział taki może zostać ponownie aktywowany odpowiednim komunikatem.
Dane takiego Oddziału nie będą synchronizowane, co pozwoli na optymalizację przesyłania komunikatów integracyjnych.
Data ostatniej zmiany statusu aktywności jest wyświetlana w szczegółach Oddziału kontrahenta w zakładce Dane oddziału kontrahenta, obok statusu aktywności. Jeśli była to dezaktywacja automatyczna, wyświetlana będzie również informacja, że Oddział został: "Dezaktywowany jako nieużywany".
Jeśli dla danego Oddziału nie jest włączona "Integracja aktywności", w tym miejscu dostępna jest również możliwość ręcznej jego aktywacji/dezaktywacji.
Opcja: Dezaktywacja nieużywanych oddziałów kontrahentów dostępna jest w Ustawieniach dostępu B2b .
Jeśli Użytkownik, który miał dostęp tylko jednego Oddziału kontrahenta i Oddział ten został dezaktywowany, będzie próbował zalogować się do Sklepu, zostanie poinformowany, że nie jest powiązany z aktywnym Oddziałem i konieczny jest kontakt z właścicielem Sklepu.
Zamówienia
Na liście Zamówień prezentowane są podstawowe dane dotyczące danego Zamówienia. Klikając w numer dokumentu, możemy przejść do karty informacyjnej ze szczegółami wybranego Zamówienia.
Więcej informacji dotyczących Zamówień znaleźć można w opisie modułu ().
Użytkownicy
Zakładka pokazuje listę Użytkowników powiązanych z oddziałem oraz umożliwia zarządzanie nimi – dodanie nowego Użytkownika, przypisanie istniejącego oraz odłączenie Użytkowników (akcja grupowa).
Atrybuty
Zakładka służy do przeglądu i zarządzania atrybutami przypisanymi do Oddziału kontrahenta. Przycisk umożliwiający dodanie atrybutu pojawi się po wyłączeniu integracji z systemem ERP.
Grupy oddziałów kontrahentów
Prezentowane są tu Grupy oddziałów kontrahentów (klasyfikacje). Mogą one być integrowane z systemem ERP.
Można tu przypisać oddział do innej grupy oddziałów po uprzednim wyłączeniu integracji. Więcej informacji dotyczących Grup oddziałów kontrahentów znaleźć można w opisie modułu ().
Oferty
Tutaj można zobaczyć Oferty dostępne dla danego Oddziału, a także ograniczyć prezentowanie Oferty standardowej dostępnej dla Oddziału kontrahenta do Produktów należących do wybranych Etykiet. Działanie funkcji opisano w rozdziale "Oferta standardowa - zawężanie prezentacji asortymentu do wybranych etykiet" ().
| Jeśli w module Etykiety () usunięta zostanie Etykieta dodana jako ograniczenie w zakładce Oferty na karcie danego Oddziału kontrahenta, nazwa usuniętej Etykiety zostanie wyświetlona na czerwono z przekreśleniem, ale ograniczenie będzie działać. Aby zakończyć działanie ograniczenia, należy również usunąć nazwę Etykiety na karcie danego Oddziału kontrahenta w zakładce Oferty. |
Cenniki
W tej zakładce prezentowane są Cenniki dla wybranego Oddziału kontrahenta. Szczegółowe informacje na ten temat opisano w rozdziale Cenniki ()
Rozrachunki
W tej zakładce można przeglądać Rozrachunki faktur VAT wystawionych w systemie ERP oraz saldo tych Rozrachunków. Jest tu też informacja o ewentualnym Limicie kupieckim.
W sklepie w Strefie klienta w sekcji Rozrachunki prezentowane są informacje o wykorzystaniu, w tym przekroczeniu, limitu kupieckiego. Informacja ta jest powiązana z wartością limitu. Jeśli wartość została przekroczona, taka informacja jest prezentowana w Strefie klienta.
W systemie WAPRO B2C/B2B/Hybrid dostępny jest element miękkiej windykacji - powiadomienia mailowe informujące o zbliżającym się lub przekroczonym terminie płatności. Funkcjonalność parametryzowana jest w Panelu administracyjnym w module Powiadomienia dostępnym w Menu (). Więcej informacji dotyczących rozrachunków znaleźć można w opisie modułu Rozrachunki ().
Faktury
W tej zakładce można przeglądać faktury wystawione dla wybranego oddziału kontrahenta. Więcej informacji dotyczących Faktur znaleźć można w opisie modułu ().
Magazyny
Zakładka daje możliwość przeglądu oraz zarządzania (dodawanie, odpisywanie i ustawianie domyślności) Magazynami dostępnymi dla danego Oddziału kontrahenta.
| Jeśli oddział ma włączony dostęp do wszystkich Magazynów, ale jest przypisany do Grupy oddziałów kontrahentów, która jest przypisana do określonego Magazynu, będzie miał on dostęp tylko do tego Magazynu. |
Program lojalnościowy
W tej zakładce można zobaczyć, liczbę punktów zarobionych w Programie lojalnościowym, dodać punkty oraz sprawdzić historię aktualizacji salda punktów. Szczegółowe informacje na temat Programu lojalnościowego znajdują się w opisie modułu ().
Punkty odbioru
Można tu powiązać Oddział kontrahenta z Punktami odbioru osobistego. Dostępne są Punkty odbioru osobistego zdefiniowane wcześniej w Metodach dostawy (). Dzięki temu można ograniczyć listę punktów odbioru dostępnych dla Zamówienia do tych, które są przypisane do danego Oddziału kontrahenta.
Ograniczenia
Tu można wprowadzić Etykiety powiązane z Produktami, które mają być dostępne dla danego Oddziału kontrahenta. Oferty zawierające Produkty nienależące do danej Etykiety/Etykiet zostaną ukryte.
| Aby nałożenie Ograniczenia co do Etykiety nie powodowało ukrycia w Sklepie Oferty dedykowanej, (czyli również np. podpiętej do niej Gazetki) wszystkie produkty dostępne w ofercie muszą być zawarte w Etykiecie. W przypadku gdy 'Oferta1' zawiera produkty X, Y, Z, a 'Etykieta1' tylko produkty Y, Z, to cała 'Oferta1' nie będzie widoczna dla Oddziału Kontrahenta, na którego nałożono ograniczenie do 'Etykiety1'. Ale jeśli do Ograniczeń zostanie dodana jeszcze 'Etykieta2' z produktem X - wówczas sumarycznie wszystkie produkty X, Y, Z będą zawarte w ograniczeniu i 'Oferta1' będzie widoczna. |
| Jeśli w module Etykiety () usunięta zostanie Etykieta dodana w zakładce Ograniczenia na karcie danego Oddziału kontrahenta, nazwa usuniętej Etykiety zostanie wyświetlona na czerwono z przekreśleniem, ale ograniczenie będzie działać. Aby zakończyć działanie ograniczenia, należy również usunąć nazwę Etykiety na karcie danego Oddziału kontrahenta. |