Adresy URL
Moduł Adresy URL daje możliwość przeglądania wszystkich adresów URL dla pozycji aplikacji (w tym również historycznych). Aby moduł był widoczny należy włączyć funkcje przyjaznych adresów URL w ustawieniach sklepu (
) i wygenerować przyjazne adresy URL (przycisk Wygeneruj adresy URL), a następnie zalogować się ponownie.Po wejściu do modułu widoczna jest lista adresów URL. Zawiera ona:
-
Adres URL;
-
Język, dla którego dany adres został wygenerowany np. pl;
-
Informację czy jest to adres aktualny (Tak/Nie) - adresem aktualnym jest ostatni dodany adres dla danego elementu;
-
Typ adresu: Produkt, Kategoria, Strona, News, Oferta, Wartość atrybutu, Atrybut, Wariant;
-
Datę utworzenia.
Po najechaniu na dany adres URL pojawi się symbol strzałki. Po jego kliknięciu zostanie wyświetlone miejsce w Sklepie, do którego dany adres prowadzi.
Podgląd w Sklepie niektórych elementów jest możliwy po zalogowaniu na właściwy Oddział kontrahenta/Magazyn. |
Po zaznaczeniu wybranych adresów można je usunąć, za pomocą widocznego nad listą przycisku Usuń. Jeśli usunięty zostanie aktualny adres URL, do danego Produktu, Kategorii itp. przypisany zostanie adres automatyczny.
Analogicznie jak w innych modułach widok modułu Adresy URL można modyfikować:
-
zmieniając kolejność kolumn — przeciągając je do wybranego miejsca;
-
zmieniając szerokość kolumn — przesuwając krawędzie;
-
zmieniając Wysokość wiersza — wybierając spośród opcji — Komfortowy, Standardowy, Skondensowany pod przyciskiem konfiguracji w prawym górnym rogu;
-
dostosowując Konfigurację kolumn — (opcja pod przyciskiem konfiguracji) na panelu wybierając kolumny, które mają być widoczne.
Wartości wyświetlane można filtrować, klikając w symbol 'lejka' na danej kolumnie lub w prawym górnym rogu. Aktualnie zastosowane filtry są widoczne nad listą adresów URL. Tak jak w innych modułach istnieje również opcja zapisywania ulubionych filtrów.
Wyświetlane w tabeli wartości można sortować, klikając w nagłówek danej kolumny. Obok nazwy kolumny będzie widoczna strzałka z kierunkiem sortowania.
Aby Przywrócić ustawienia domyślne, należy kliknąć tę opcję pod przyciskiem konfiguracji.
Adresy URL można sprawdzać i definiować dla każdej pozycji podmiotów indywidualnie. W przypadku Produktów funkcjonalność znajduje się w zakładce Tłumaczenia. Dla Kategorii, Ofert dedykowanych, Aktualności, Stron własnych i Stron systemowych edycji można dokonać w zakładce Dane podstawowe.
W konfiguracji dostępna jest również opcja automatycznego generowania przyjaznych adresów URL. Dzięki tej funkcjonalności możliwe jest uzyskanie bardziej "przyjaznych" adresów URL, które są krótsze, łatwiejsze do czytania, a także optymalne z punktu widzenia SEO. Jednocześnie "stare" adresy URL są przekierowane (301) na nowy adres URL, dzięki czemu wprowadzone zmiany nie wpłyną na pozycjonowanie. Automatyczne generowanie nie wpływa na przyjazne adresy URL wprowadzone wcześniej ręcznie.
Automatyczna zmiana dla zajętego adresu URL
W modułach udostępnionych w nowej technologi m.in. Kategorie czy Atrybuty umożliwiono wprowadzenie, po potwierdzeniu, Adresu URL, który był już wcześniej używany. Jeśli w przypadku ręcznej zmiany adresu URL wpisany zostanie już istniejący adres, pojawi się komunikat z informacją o tym, że dany adres jest już zajęty i pytaniem, czy nadpisać podany adres. W komunikacie widoczny jest też typ i nazwa elementu, którego dany adres dotyczy. Jeśli dany adres nie jest aktualny, pojawi się informacja o tym, że dany adres jest adresem historycznym.
Jeśli nadpisany zostanie adres aktualny, do elementu, który dotychczas z niego korzystał, będzie prowadził adres systemowy.
Podczas tworzenia Kategorii "Gwarancja 12 miesięcy" wpisany został adres URL '/gwarancja-12-miesiecy' okazało się jednak, że w danym Sklepie adres ten jest już wykorzystywany dla jednej z wartości Atrybutu, o czym informuje stosowny komunikat. |
Opcja ręcznego wpisywania adresu URL dla danej, Kategorii, Atrybutu itd. jest dostępna, jeśli w Sklepie wykorzystywane są przyjazne adresy URL. Włączenie adresów URL możliwe jest w ustawieniach SEO
.Różne adresy URL dla różnych wersji językowych strony głównej
Dla każdego języka innego niż bazowy, do adresu URL strony głównej dodawany jest skrót ISO języka obcego (np. dla strony xyz.pl adresem strony głównej w języku angielskim będzie xyz.pl/en). Wejście na stronę na adres zawierający skrót wersji językowej spowoduje przełączenie języka w sklepie i wyświetlenie strony we wskazanym języku (tylko, jeśli wskazana wersja językowa jest obsługiwaną przez Sklep).