Użytkownicy

Moduł Użytkownicy znajduje się w Menu Sklep  Klienci.

image1
Rysunek 1. Sklep – Użytkownicy

Moduł Użytkownicy daje możliwość podglądu i zarządzania danymi Użytkowników (np. pracowników Kontrahentów). Dane Użytkowników mogą być przekazywane do systemu ERP, a także importowane z niego za pomocą komunikatu integracyjnego.

W systemie WAPRO B2C/B2B/Hybrid elementem, który identyfikuje Użytkownika, jest adres e-mail. Nie można zarejestrować więcej niż jednego Użytkownika o danym adresie e-mail.

image2
Rysunek 2. Użytkownicy — dodawanie Użytkownika w Panelu Administracyjnym

Listę Użytkowników można wyeksportować do pliku CSV lub XLSX za pomocą opcji dostępnych nad listą.

image20
Rysunek 3. Eksport listy Użytkowników do pliku

Aby zobaczyć szczegółowe informacje o danym użytkowniku, należy kliknąć w jego adres e-mail. Akcja ta spowoduje przeniesienie do widoku karty danego Użytkownika, w której znajdują się informacje:

  • Dane użytkownika,

  • Zamówienia — podgląd zamówień złożonych przez danego Użytkownika.,

  • Atrybuty,

  • Oddziały kontrahentów,

  • Role — jeśli w Sklepie włączona jest Kontrola uprawnień,

  • Zgody,

  • Ograniczenia,

  • Magazyny - jeśli Sklep korzysta z wielu Magazynów.

Dane użytkownika

W zakładce Dane użytkownika, oprócz podstawowych informacji o nim, operator ma możliwość zobaczyć, czy dane z tej zakładki zostały przekazane do systemu WAPRO Mag.

image3
Rysunek 4. Użytkownicy – Dane użytkownika w Panelu Administracyjnym

Opcje zarządzania Użytkownikiem:

  • Resetuj hasło użytkownika – zostanie wysłana wiadomość e-mail umożliwiająca Użytkownikowi zresetowanie dotychczasowego hasła.

  • Eksport danych użytkownika – funkcja pozwala na pobranie Danych użytkownika oraz danych jego głównego Oddziału kontrahenta w postaci pliku .json.

  • Anonimizuj dane i usuń użytkownikaUżytkownik jest usuwany z listy, a jego dane na złożonych przez niego zamówieniach są w sposób nieodwracalny anonimizowane (zastępowane innymi znakami).

  • Zablokuj użytkownikaUżytkownik nie będzie miał możliwości zalogowania się do Sklepu, akcja odwracalna.

  • Zaloguj jako —  umożliwia zalogowanie się do Sklepu w imieniu danego Użytkownika. Operacja dostępna tylko dla uprawnionych Operatorów. Jeśli podczas takiego logowania Operator złoży np. Zamówienie, zarówno w Panelu Administracyjnym, jak i w Strefie klienta widoczna będzie informacja, że zostało ono złożone przez tego Operatora w imieniu Użytkownika. Należy zwrócić uwagę, że na dane konto Użytkownika można być zalogowanym tylko w jednym miejscu, więc użycie opcji Zaloguj jako może spowodować wylogowanie Użytkownika.

Podczas tworzenia Użytkownika można ustawić jeden ze Wspieranych języków. Powiadomienia będą wysyłanego do tego Użytkownika w tym języku, jeśli są zdefiniowane w nim Szablony wiadomości CMS  Edycja treści. Języka powiadomień dla danego Użytkownika nie można edytować. Lista wspieranych języków zależy od konfiguracji Sklepu;

Listą wspieranych języków można zarządzać w Ustawieniach sklepu Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Waluta i język.

Grupy zarządzane

Istnieje możliwość przypisywania Użytkownikowi, Grup użytkowników, jako Grup zarządzanych. Opcję tą można wykorzystać np. do umożliwienia Użytkownikowi śledzenia realizacji Targetów innych Użytkowników - Sklep  Klienci  Targety kontrahentów.

Opcja przypisania Grup zarządzanych dostępna jest w szczegółach danego Użytkownika. Po kliknięciu opcji Przypisz grupy należy z dostępnej listy Grup użytkowników wybrać te, które mają zostać przypisane jako zarządzane i zapisać konfigurację.

image34
Rysunek 5. Przypisywanie Użytkownikowi Grup zarządzanych - przykład w Panelu Administracyjnym

Atrybuty

W zakładce tej można przypisywać danemu Użytkownikowi atrybuty i ich wartości. Atrybutami tymi można zarządzać w zakładce Użytkownicy w module Atrybuty kontrahenta Administracja  Konfiguracja

Oddziały kontrahentów

Prezentowane są tu dane Oddziałów kontrahentów, w których imieniu Użytkownik może składać Zamówienia. Zakładka daje również możliwość zarządzania oddziałami przypisanymi do Użytkownika (dodawanie, usunięcie, oznaczenie jako główny).

Można tutaj także włączyć Użytkownikowi dostęp do wszystkich Oddziałów kontrahentów — niezależnie od tego, do jakich oddziałów jest on przypisany — za pomocą przycisku Włącz dostęp do wszystkich oddziałów kontrahentów.

image5
Rysunek 6. Włączanie dostęp do wszystkich Oddziałów kontrahentów ma karcie Użytkownika w Panelu Administracyjnym

Role

Zakładka Role jest widoczna, jeśli w Ustawieniach sklepu (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Dostęp  Uprawnienia i dostęp) włączona jest opcja Włączona kontrolę uprawnień.

image7
Rysunek 7. Ustawienia sklepu - dostęp

Role pozwalają na udzielenie Użytkownikom Sklepu dostępu tylko do wybranych elementów/akcji. Pełny dostęp do wszystkich funkcji daje Rola "Właściciel". Role zawierające w nazwie "Menadżer" pozwalają na wykonywanie akcji w określonych miejscach, natomiast role zawierające w nazwie słowo "Inspektor" pozwalają jedynie na podgląd danego miejsca w Sklepie, bez możliwości wykonywania akcji.

image6
Rysunek 8. Użytkownicy sklepu – role

Zgody

W zakładce prezentowane są zgody, których udzielił Użytkownik, np. na przesyłanie biuletynu informacyjnego.

image8
Rysunek 9. Użytkownicy – zgody

Operator może zmieniać Status zgód Użytkownika, jeżeli ma przypisaną rolę systemową Menadżer statusów zgód klienta. Po przydzieleniu takiej roli na karcie Użytkownika w Panelu administracyjnym, w zakładce Zgody Operator będzie widział dodatkową kolumnę z operacjami, w które dostępna będzie aktywacja i dezaktywacja zgody. W historii zmian statusów zgód widoczna będzie informacja, kto i kiedy dokonał zmiany statusu zgody.

Ograniczenia

Tu można wprowadzić Etykiety powiązane z Produktami, które mają być dostępne dla danego Użytkownika. Oferty zawierające Produkty nienależące do danej Etykiety/danych Etykiet zostaną ukryte.

Aby nałożenie Ograniczenia co do Etykiety nie powodowało ukrycia w Sklepie Oferty dedykowanej, (czyli również np. podpiętej do niej Gazetki) wszystkie Produkty dostępne w ofercie muszą być zawarte w Etykiecie. W przypadku gdy 'Oferta1' zawiera produkty X, Y, Z, a 'Etykieta1' tylko produkty Y, Z - cała 'Oferta1' nie będzie widoczna dla Użytkownika, na którego nałożono ograniczenie do 'Etykiety1'. Ale jeśli do Ograniczeń zostanie dodana jeszcze 'Etykieta2' z produktem X - wówczas sumarycznie wszystkie produkty X, Y, Z będą zawarte w ograniczeniu i 'Oferta1' będzie widoczna.
Jeśli w module Etykiety (Sklep  Asortyment) usunięta zostanie Etykieta dodana w zakładce Ograniczenia na karcie danego Użytkownika, nazwa usuniętej Etykiety zostanie wyświetlona na czerwono z przekreśleniem, ale ograniczenie będzie działać. Aby zakończyć działanie ograniczenia, należy również usunąć nazwę Etykiety na karcie danego Użytkownika.

Zdjęcia profilowe Użytkownika sklepu

Jeśli Użytkownik posiadający konto w Sklepie, będzie miał zdjęcie dodane do serwisu Gravatar i powiązane z tym samym adresem e-mail, będzie ono wyświetlane jako jego zdjęcie profilowe w Strefie Klienta w Sklepie.