Strony własne

Moduł Strony własne znajduje się w Menu CMS  Edycja treści. Daje on możliwość tworzenia stron własnych, które mogą zawierać dowolną treść.

image1 b2c
Rysunek 1. CMS – Strony własne

Na stronie Sklepu można umieszczać odnośniki do stron:

  • Można dodać link do strony do Menu głównego Sklepu wybierając pozycję dostępne w sekcji Strony → Strony własne pod przyciskiem Dodaj pozycję menu (CMS  Układ i wygląd  Menu główne);

  • Link do strony można dodać do Stopki (CMS  Układ i wygląd  Stopka), w trakcie dodawania (przycisk Dodaj panel) lub edycji (ikona 'Długopisu') panelu Odnośniki wybierając pozycję dostępne w sekcji Strony → Strony własne pod przyciskiem Dodaj pozycję panelu.

Dodawanie i edycja strony

Aby dodać Stronę własną należy kliknąć przycisk Dodaj stronę i podać jej Tytuł. Aby przejść do podglądu lub edycji Strony własnej, wystarczy kliknąć jej tytuł. Podgląd danej strony w sklepie jest możliwy po kliknięciu na URL.

image3 b2c
Rysunek 2. Strony własne – karta strony

Aktywacja/dezaktywacja strony

Ustawiając Status strony decydujemy czy będzie ona widoczna w Sklepie (Aktywna) czy też nie (Nieaktywna). Strony nieaktywne oznaczone są na liście specjalną ikoną. Operację aktywacji/dezaktywacji danej strony można dokonać poprzez kliknięcie Aktywuj/Dezaktywuj na jej karcie lub na liście stron, pod ikoną Operacji (koło zębate).

Widoczna dla niezalogowanych

Jeśli ustawione na Nie, odnośnik do strony nie będzie widoczna w Menu głównym/Stopce, dla Klientów niezalogowanych. A jeśli Klient będzie korzystał bezpośrednio z linku do danej strony, zostanie przekierowany do strony logowania.

Do indeksacji przez wyszukiwarki (SEO)

Jeśli dla jakiejś Strony własnej opcja Do indeksacji przez wyszukiwarki (SEO) zostanie wyłączona (Nie):

  • w nagłówkach meta danej strony pojawi się znacznik <meta name="robots" content="noindex,nofollow">;

  • linki do takiej strony dodane do Menu głównego i/lub Stopki będą miały znacznik rel="nofollow";

  • strona taka będzie pomijana w mapie strony.

Określanie czasu aktywności

Możliwe jest określenie czasu wyświetlania Stron własnych, dzięki czemu np. informacje o akcjach promocyjnych mogą być wyświetlane w Sklepie tylko w terminie ich obowiązywania. Aby określić termin wyświetlania strony w Sklepie, należy w trakcie jej tworzenia/edycji podać Data aktywności od i/lub Data aktywności do. Można również określić dowolną pełną godzinę rozpoczęcia/zakończenia wyświetlania strony własnej (domyślnie ustawiona jest 00:00). Żeby strona własna wyświetlała się w Sklepie, musi mieć Status: Aktywna. Nawet jeśli podamy daty aktywności strony własnej, ale nie będzie ona miała Statusu Aktywna, nie wyświetli się ona w Sklepie. Podobnie, jeśli w trakcie trwania wyświetlania, Status strony własnej zmieniony zostanie na Niekatywny, przestanie ona być widoczna w Sklepie, mimo że termin jej aktywności nie upłynął. Można również podać tylko Datę aktywności od - wówczas strona będzie wyświetlać się w sklepie od podanego terminu do momentu jej dezaktywacji za pomocą Statusu lub tylko Datę aktywności do - wówczas strona własna będzie widoczna od momentu aktywacji za pomocą Statusu do upływu określonego terminu.

Wielojęzyczność

Jeżeli w sklepie są zdefiniowane języki dodatkowe, to istnieje możliwość zdefiniowania strony systemowej osobno dla każdego zdefiniowanego języka. Kod języka bazowego jest wyróżniony poprzez gwiazdkę. Będąc w edycji dla języka dodatkowego, mamy możliwość skopiowania wartości dla strony bazowej poprzez kliknięcie Kopiuj z języka bazowego.

Tytuł

Warto zwrócić uwagę, że dobrze dobrany tytuł, zwłaszcza dla strony głównej, może pomóc w polepszeniu pozycji strony w wyszukiwarce internetowej.

Treść

Treść strony można edytować przy użyciu HTML lub edytora zaawansowanego dostępnego po kliknięciu na Edycja zaawansowana.

Usuwanie stron

Usuwać strony można pojedynczo poprzez wybranie Usuń z listy, która pojawi się po kliknięciu w ikonę operacji w kolumnie Operacje.

Usuwanie grupowe odbywa się poprzez zaznaczenie pól wyboru przy stronach do usunięcia i kliknięcie przycisku Usuń strony.

image2
Rysunek 3. Strony własne – operacje

H1, Meta tytuł i Meta opis

Są to wartości, które nie są prezentowane bezpośrednio kontrahentowi odwiedzającemu stronę sklepu. Są jednak bardzo ważne, ponieważ mają duży wpływ na pozycjonowanie strony, czyli na to jak łatwo kontrahent odnajdzie sklep w wyszukiwarce internetowej.

Meta opis prezentowany jest w tagu html:

<meta name=„description” content=„Sprzedaż produktów AGD, serwis AGD” />

W ten sposób przekazywana jest do wyszukiwarki internetowej skrócona informacja o tym, czego dotyczy ta strona.

Adres URL

Przy włączonej obsłudze przyjaznych adresów URL (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  SEO) na dole zakładki Dane podstawowe widoczne jest pole Adres URL, w którym można wpisać własny adres URL lub edytować istniejący. Szczegółowe informacje o adresach URL znajdują się zakładce Adresy URL

Grupa klientów

W zakładce o tej nazwie można określić, dla jakiej grupy klientów ma być widoczna strona własna.

Strona własna z formularzem

Istnieje możliwość tworzenia Stron własnych z własnymi formularzami kontaktowymi. Szczegółowe informacje na ten opisane są w podrozdziale "Tworzenie własnych formularzy" CMS  Edycja treści  Wstawki własne.