Program lojalnościowy
Konfiguracja programu lojalnościowego jest dostępna w
.Ustawienia ogólne
-
Włączenie/Wyłączenie programu,
-
Nazwa własna programu,
-
Symbol punktów,
-
Strategia przeterminowania się punktów: 1) Nigdy, 2) Po określonej liczbie dni,
-
Przeliczniki punktów zarabianych i wydawanych,
-
Dzielnik punktów,
-
Cena do obliczenia punktów wydawanych - 1) Cena podstawowa, 2) Po wszystkich rabatach (nie dotyczy rabatów z Ofert dedykowanych),
-
Kwota dopłaty do produktu kupowanego za punkty (netto/brutto),
-
Pokazywanie punktów zarabianych,
-
Odroczenie aktywacji zarobionych punktów.
Dzielnik punktów
Umożliwia definiowanie Dzielnika punktów w programie lojalnościowym na potrzeby prezentacji dla kupującego w Sklepie. Domyślnie ma on ustawiona wartość 1 co nie ma wpływu na prezentację punktów zarabianych. Ustawienie wartości np. 10 spowoduje, że przy przeliczniku 1 PLN = 0,01 pkt, w Sklepie przy produkcie o wartości 100 złotych wyświetlana będzie wartość punktów zarabianych 0,1 pkt ((0,01/10)*100=0,1). A przy zakupie produktów tańszych, widoczna będzie ilość punktów zarabianych 0, ale będą one naliczane w tle i widoczne w podsumowaniu zamówienia przy zakupie większej ilości produktów. Dzielnik punktów działa analogicznie w przypadku punktów wydawanych.
Odroczenie aktywacji zarobionych punktów
Parametr ten pozwala na zdefiniowanie liczby dni, po których punkty za zrealizowane zamówienie zostaną naliczone. Można dzięki niemu zapobiec sytuacji, kiedy użytkownik wykorzysta punkty naliczone za zamówienie, a następnie dokona zwrotu zamówionego towaru (na co przysługuje określony czas).
Punkty zarobione za złożone zamówienie będą widoczne jako oczekujące. Po czasie skonfigurowanym jako odroczenie, jeśli zamówienie nie zostanie anulowane, punkty staną się aktywne. Aktywacja następuje raz dziennie.
Reguły
W zakładce Reguły można zdefiniować zasady przeliczania punktów zarabianych i wydawanych, związane z zamawianymi produktami. Przeliczniki punktowe można definiować w kontekście:
-
transakcji (grup klientów, płatności, dostaw),
-
produktów (etykiet, kategorii),
-
zakresu czasowego.
Parametry z ustanowionych reguł będą się nadpisywały na ustawienia ogólne.
Reguły zamówieniowe
W zakładce Reguły zamówieniowe można zdefiniować zasady wyliczania liczby punktów zarabianych za zamówienie. Punkty według tych reguł są liczone od wartości zamówienia netto po rabatach i dotyczą tylko punktów zarabianych. Sumaryczna liczba punktów zarobiona za wartość zamówienia według reguł zamówieniowych zostanie doliczona do punktów zarobionych za zamówienie według innych reguł. Mogą też jednak być liczone osobno.
Możliwe są tu dwa sposoby naliczania punktów:
-
liniowy - 1 PLN zamówienia przelicza się na X punktów, np. każda złotówka zamówienia to 1 punkt,
-
stopniowy - za każde X PLN przyznaje się Y punktów, np. za każde 10 zł przyznaje się 2 punkty.
Dodatkowo dla każdej z tych reguł (liniowej i stopniowej) można określić limit kwotowy, np. za każde 10 PLN zarabia się 2 punkty, ale tylko dla zamówień o maksymalnej wartości 100 PLN netto po rabatach. Powyżej 100 PLN punkty wynikające z tej reguły już nie będą naliczane.
Można zdefiniować kilka reguł zamówieniowych (np. 10 punktów za każde 100 PLN zamówienia oraz 50 punktów za każde 300 PLN zamówienia).
Punkty z reguł zamówieniowych mogą być doliczane do punktów wynikających z reguł produktowych lub z konfiguracji ogólnej. Mogą też być liczone osobno. Jeżeli reguła zamówieniowa ma być jedyną regułą uwzględnianą przy zarabianiu punktów, należy:
-
dezaktywować reguły produktowe (zakładka Reguły),
-
w zakładce Konfiguracja ogólna w polu Przelicznik punktów zarabianych - ustawić "0".
Reguły zdarzeniowe
W zakładce Reguły zdarzeniowe można utworzyć regułę zdarzeniową, która umożliwi wygenerowanie kodów do zasilenia konta programu lojalnościowego punktami. Aby dodać regułę, należy użyć przycisku Nowa reguła, wypełnić parametry i zapisać.
Parametry dostępne do skonfigurowania to:
-
nazwa reguły,
-
zawężenie do wybranej grupy klientów,
-
nagroda punktowa - liczba punktów powiększająca konto po zastosowaniu kodu,
-
powtarzalność reguły - liczba użyć kodu/wykorzystania reguły w kontekście klienta: jednorazowo, bez ograniczeń, po X dniach (dni liczone godzinowo, np. po 2 dniach = od 12:00 we wtorek do 12:00 w czwartek, kolejne użycie możliwe w czwartek po 12:00),
-
globalny limit wykorzystań reguły - określa, ile razy reguła może być wykorzystana w sklepie (dotyczy wszystkich Klientów sklepu), jeśli "0" - bez ograniczeń,
-
typ kodu - jednorazowe, wielokrotne - parametr określa sposób wykorzystania pojedynczego kodu.
Po utworzeniu reguły, można wygenerować lub dodać kody działające w ramach reguły. Aby wykonać akcję, należy przejść do sekcji Kody w panelu wybranej reguły zdarzeniowej.
Kody można wygenerować automatycznie. Liczba generowanych w ten sposób kodów jest ograniczona do 1000 jednorazowo. Kody można również dodać ręcznie, nadając im dowolną nazwę związaną np. ze świętami. Dla jednej reguły może być maksymalnie 100 000 kodów.
Wygenerowane/dodane kody można wyeksportować w dwóch formatach plików: csv oraz xlsx.
Wykorzystanie kodów w sklepie
Kody można dystrybuować do Klientów na wiele sposobów, np. poprzez newsletter. Użytkownik może wykorzystać kod zgodnie z zasadami reguły zdarzeniowej, wprowadzając go w sklepie w module Program lojalnościowy w przeznaczonym do tego oknie.
Okno do wprowadzenia kodu pojawi się w module Program lojalnościowy po aktywowaniu reguły w Panelu administracyjnym.
Odroczenie aktywacji zarobionych punktów
W konfiguracji ogólnej programu lojalnościowego dodany został nowy parametr konfiguracyjny: Odroczenie aktywacji zarobionych punktów. Pozwala on na zdefiniowanie liczby dni, po których punkty za zrealizowane zamówienie zostaną naliczone.
Konfiguracja ta blokuje możliwość wykorzystania przez Klienta naliczonych za zamówienie punktów, a następnie dokonanie zwrotu zamówionego towaru, na co przysługuje określony czas.
Punkty zarobione za złożone zamówienie będą widoczne jako oczekujące. Po czasie skonfigurowanym jako odroczenie, jeśli zamówienie nie zostanie anulowane, punkty staną się aktywne. Aktywacja następuje raz dziennie.
Ograniczenia
-
Produkty zarabiające punkty - Określenie zbioru produktów zarabiających punkty - jeśli nie zaznaczono żadnej kategorii/etykiety punkty ;
-
Określenie zbioru produktów zarabiających punkty (wszystkie/kategorie/etykiety)
-
Określenie zbioru produktów, które można kupić za punkty (wszystkie/kategorie/etykiety)
-
Określenie produktów, które są nagrodami
-
Określenie grup klientów, którzy mogą korzystać z programu (wszyscy / wybrane grupy)
-
Globalne wykluczanie udziału w programie:
-
produktów, za które przyznawane są punkty (etykiety/kategorie)
-
produktów, które można kupić za punkty (etykiety/kategorie)
-
magazynów
-
Program lojalnościowy w karcie klienta
W karcie klienta dodana została nowa zakładka Program lojalnościowy, w której znajdują się informacje dotyczące liczby zgromadzonych i wydanych punktów oraz tabela z widokiem transakcji w programie lojalnościowym.
Raport stanu punktów programu lojalnościowego
Możliwe jest wygenerowanie raportu stanu punktów programu lojalnościowego
. Dostęp do tego raportu zależy jednak od uprawnień operatora. W raporcie zostały zaprezentowane dane klientów (imię nazwisko, adres e-mail), identyfikator zewnętrzny klienta, stan punktów aktywnych oraz oczekujących.Program lojalnościowy w sklepie
Punkty zarabiane i wydawane
Punkty można zarabiać w Sklepie za zakupy produktów zgodnie z Regułami ustanowionymi w konfiguracji Programu lojalnościowego. Punkty przyznawane są za zakup produktów, o ile nie zostały na nie Ograniczenia. Informacja o tym ile punktów można zrobić za zakup danego produktu widoczna jest na jego karcie w Sklepie oraz na liście produktów.
Informacja przy produkcie
Na liście produktów oraz w karcie produktu widoczna jest informacja, za ile punktów można nabyć dany produkt oraz ile punktów można zyskać za zakup danego produktu.
W koszyku natomiast widoczna jest informacja, ile punktów można zyskać za zakupy. Informacja jest prezentowana w podsumowaniu zamówienia i dotyczy całego zamówienia.