Produkty

Moduł Produkty znajduje się w Menu Sklep  Asortyment

image1 b2c
Rysunek 1. Sklep – Produkty

Moduł Produkty daje możliwość podglądu i zarządzania danymi związanymi z Produktami. Część danych jest pobierana z systemu ERP i nie podlega edycji. Niektóre dane są edytowalne po uprzednim wyłączeniu integracji z systemem ERP - będą to: powiązania Produktów z Kategoriami, aktywność, tłumaczenia, relacje z Produktami powiązanymi, parametry Jednostek produktu, media.

Połączenia z Atrybutami są edytowalne i integrowane z systemem ERP. Elementami nieintegrowanymi są: data utworzenia w WAPRO B2C/B2B/Hybrid, przybliżony czas realizacji.

Widoczność Produktu na stronie sklepu

Istnieje kilka podstawowych powodów, dla których Produkt nie jest widoczny w sklepie:

  • nie jest integrowany lub nie wszystkie jego dane zostały zintegrowane,

  • żadna z Kategorii, do których przypisany jest Produkt, nie jest aktywna,

  • Produkt jest oznaczony jako nieaktywny,

  • Produkt jest niedostępny i w Panelu Administracyjnym wyłączona jest opcja Pokazuj produkty niedostępne(Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Prezentacja dostępności).

Ze względu na rozbudowaną strukturę modułu zmiany związane z migracją technologiczną będą wprowadzane stopniowo. Obecnie przebudowana została lista Produktów, ich dodawanie oraz związane z nimi operacje grupowe, a także zakładki Karty produktu, Tłumaczeń i Jednostek.

Przejście na szczegóły Produktu odbywa się poprzez klikniecie w jego nazwę.

Lista Produktów

Po wejściu do modułu widoczna jest lista Produktów.

Nad listą dostępne są przyciski umożliwiające szybkie wyfiltrowanie Produktów:

  • Wszystkie - czyli lista wszystkich Produktów, bez nałożonych filtrów. Widok domyślny;

  • Aktywne i dostępne - czyli Produkty, które są Dostępne i Aktywne. Za 'Dostępne' uznawane są: Produkty o Dostępności prostej ustawionej na 'Tak' lub Dostępności ilościowej większej od 0;

  • Niedostępne - czyli wszystkie Produkty, które są 'Aktywne', ale 'Niedostępne'. Za 'Niedostępne' uznawane są: Produkty o Dostępności prostej ustawionej na 'Nie' lub Dostępności ilościowej równej 0;

Możliwe jest również nakładanie dodatkowych filtrów na panelu filtrów, należy jednak pamiętać, że przechodzenie pomiędzy przyciskami z predefiniowanymi filtrami czyści inne nałożone filtry.

Przy nazwie danego Produktu mogę być widoczne symbole:

  • etykietka - jeśli dany Produkt jest powiązany z co najmniej jedną Etykietą - po najechaniu na symbol wyświetli się tooltip z nazwami Etykiet, z którymi dany Produkt jest powiązany;

  • przekreślone kółko - jeśli dany Produkt jest nieaktywny;

  • strzałki - określające możliwość integracji danego Produktu. Jeśli jedna lub więcej opcji integracji jest wyłączona, symbol ten jest oznaczony dodatkowo trójkątem z wykrzyknikiem. Po najechaniu na ten symbol pojawi się lista integracji, wraz z ich statusem oraz przyciskiem Zarządzaj integracją, który wywołuje okienko zarządzania integracją;

Po najechaniu na nazwę Produktu pojawi się symbol strzałki. Po jego kliknięciu zostanie wyświetlona jego karta w Sklepie.

Dostępność Produktu może być określana, jako Dostępność prosta - Tak/Nie lub dostępność ilościowa - z określoną liczbowo ilością dostępnego Produktu, podawaną w jednostce bazowej.

Ceny Produktów wyświetlane są w walucie bazowej konta. Wartość może być podawana jako cena netto lub brutto zależnie od konfiguracji sposobu wyświetlania cen dla Sklepu.

Jeśli w kolumnie wyświetlone będą przekreślone ceny, oznacza to, że cena bazowa Produktu została obniżona, a przekreślona cena jest ceną przed obniżką.

Listę Produktów można wyświetlać w kontekście: Ofert dedykowanych - patrz: Widok listy Produktów w kontekście Ofert dedykowanych;

Po zaznaczeniu co najmniej jednej jednego Produktu nad listą pojawia się przycisk - Operacje grupowe - patrz: Operacje grupowe na Produkcie;

Podstawowe informacje o zarządzaniu modułem opisano w rozdziale: Funkcjonalności w modułach.
Można wymusić odświeżenie widocznej w Panelu Administracyjnym listy Produktów za pomocą opcji Odśwież widok listy produktów Administracja  Konfiguracja  Narzędzia  Indeksacja i cache.
image55 b2c
Rysunek 2. Widok listy Produktów

Operacje grupowe na Produkcie

Na liście Produktów dostępny jest szereg operacji grupowych:

  • Dodanie atrybutów - grupowe dodawanie Atrybutów i ich wartości do Produktów - patrz: Dodanie atrybutów;

  • Nowa reguła produktowa - grupowe dodawanie reguł punktów wydawanych/zarabianych dla wybranych Produktów w ramach Programu lojalnościowego. Opcja dostępna, jeśli Program lojalnościowy Sklep  Ofertajest aktywny - patrz: Definicja reguły Programu lojalnościowego;

  • Usunięcie wszystkich reguł produktowych - pozwala usunąć wszystkie reguły punktów wydawanych/zarabianych dla wybranych Produktów w ramach Programu lojalnościowego. Opcja dostępna, jeśli Program lojalnościowy Sklep  Oferta jest aktywny;

  • Edycja tłumaczeń - umożliwia edycję tłumaczeń dla wybranych Produktów w ramach wybranego języka - w ramach opcji możliwe jest ustawienie różnych treści dla wybranych Produktów - patrz: Edycja tłumaczeń Produktów

  • Zmiana tłumaczeń - umożliwia zmianę tłumaczeń dla wybranych Produktów w wielu językach - w ramach opcji możliwe jest ustawienie jednakowej treści dla wszystkich wybranych Produktów - patrz: Zmiana tłumaczeń Produktów

  • Edycja integracji - grupowe włączanie/wyłączanie integracji danych Produktów (z wyjątkiem integracji tłumaczeń) - patrz: Edycja integracji Produktów

  • Edycja integracji tłumaczeń - grupowe włączenie/wyłączenie integracji tłumaczeń Produktów - patrz: Edycja integracji tłumaczeń Produktów;

  • Przypisanie zdjęcia - grupowe przypisywanie zdjęć do Produktów - patrz: Przypisanie zdjęć do Produktów

  • Usunięcie przypisanych zdjęć - pozwala na grupowe usuwanie zdjęć Produktów - patrz: Usunięcie przypisania zdjęć do Produktów;

  • Przypisanie załączników - pozwala na grupowe przypisywanie Załączników do Produktów - patrz: Przypisanie Załączników do Produktów;

  • Usuniecie przypisanych załączników - pozwala na grupowe usuwanie Załączników z Produktów - patrz: Usunięcie Załączników z Produktów;

  • Przypisanie kategorii - grupowe przypisanie Kategorii do Produktów - patrz: Przypisanie Kategorii do Produktów

  • Usunięcie przypisanych kategorii - grupowe usuwanie Kategorii z Produktów - pozwala na usunięcie powiązania wybranych Produktów z Kategorią/Kategoriami - po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu opcji wyświetlona zostanie lista, na której można zaznaczyć wybrane Kategorie. Po zapisaniu wybrane Kategorie zostaną usunięte z wybranych Produktów;

Nie można usunąć Kategorii głównej Produktu.
  • Przypisanie do oferty dedykowanej - grupowe powiązanie Produktów z Ofertami - patrz: Powiązanie Produktów i Ofert

  • Usunięcie przypisanych do oferty dedykowanej - grupowe usunięcie powiązania Produktów z Ofertami - patrz: Powiązanie Produktów i Ofert

  • Przypisanie etykiety - grupowe przypisanie Etykiet do Produktów - patrz: Przypisanie Etykiety do Produktu;

  • Usunięcie przypisanych etykiet - grupowe usuwanie przypisania Etykiet do Produktów - po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu opcji wyświetlona zostanie lista, na której można zaznaczyć wybrane Etykiety. Po zapisaniu wybrane Etykiety zostaną usunięte z wybranych Produktów;

  • Zarządzanie produktami powiązanymi - grupowe przypisywanie do wybranych Produktów powiązanych z nimi np. Akcesoriów czy Produktów podobnych oraz ich usuwanie- patrz: Zarządzanie produktami powiązanymi;

  • Przypisanie czasu realizacji - grupowe przypisywanie Przybliżonego czasu realizacji i/lub Przybliżonego czas realizacji, gdy produkt jest niedostępny - patrz: Przypisanie czasu realizacji;

  • Przypisanie sprzedaży poniżej stanu - grupowe określanie sposobu sprzedaży poniżej stanu dla wybranych Produktów - patrz: Przypisanie sprzedaży poniżej stanu;

  • Ukrycie ceny - określenie czy dla wybranych Produktów włączone ma być Ukrywanie ceny na produkcie ('Tak') czy też cena ma być widoczna ('Nie');

  • Zmiana aktywności - określenie czy wybrane Produkty mają być aktywne ('Tak'), czy nieaktywne ('Nie'). Jeśli Produkty mają włączoną integrację aktywności, zostanie ona wyłączona, o czym poinformuje stosowny komunikat;

  • Edycja jednostki bazowej - grupowa edycja parametrów Jednostki bazowej, dla wybranych Produktów - patrz: Edycja jednostki bazowej Produktów;

image56 b2c
Rysunek 3. Operacje grupowe na Produktach

Dodanie atrybutów

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Dodanie atrybutów wyświetlone zostanie okno z listą Atrybutów. Następnie po zaznaczeniu Atrybutów i kliknięcia Wybierz, wyświetlone zostanie okno, w którym można wpisać/wybrać wartości, które zostaną przypisane do wszystkich wybranych Produktów. Jeśli jakieś Atrybuty mają włączoną integrację powiązań z Produktami, zostanie ona wyłączona, o czym poinformuje stosowny komunikat.

image57 b2c
Rysunek 4. Grupowe przypisywanie wartości Atrybutów do Produktów

Definicja reguły Programu lojalnościowego

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Nowa reguła produktowa wyświetlone zostanie okno, w którym można określić regułę, na podstawie której mają być naliczane punkty wydawane/zarabiana podczas zakupu wybranych Produktów w ramach Programu lojalnościowego. Uzupełnienie wszystkich danych jest konieczne do zapisu reguły. W oknie dodawania reguły znajdują się pola:

  • Nazwa - podstawowa nazwa identyfikująca regułę. Nazwa w języku bazowym jest obowiązkowa. Przechodząc pomiędzy zakładkami, możliwe jest również dodanie nazwy w językach dodatkowych.

  • Aktywne - włączanie/wyłączanie za pomocą suwaka aktywności reguły. Domyślnie reguła jest nieaktywna;

  • Typ reguły:

    • Reguła produktowa punktów wydawanych - określa ilość punktów w ramach Programu lojalnościowego, za które można "kupić dany" Produkt;

    • Reguła produktowa punktów zarabianych - określa ilość punktów w ramach Programu lojalnościowego, które można zyskać za zakup danego Produktu;

  • Data rozpoczęcia/Data zakończenia - określenie daty i godziny rozpoczęcia i zakończenia obowiązywania reguły;

  • Kontekst grupy - należy wybrać Grupy klientów, dla których dana reguła ma obowiązywać. Tylko Kupujący należący do wybranych grup będą mogli zarabiać/wydawać punkty w ramach danej reguły.

Regułami w ramach Programu lojalnościowego dla danego Produktu można zarządzać na jego karcie w zakładce Punkty lojalnościowe.

Szczegółowe informacje na temat konfiguracji Programu lojalnościowego zawarto w opisie modułu Sklep  Oferta  Program lojalnościowy.
image58 b2c
Rysunek 5. Definicja nowej reguły programu lojalnościowego

Edycja tłumaczeń Produktów

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i najechaniu w Operacjach grupowych na opcję: Edycja tłumaczeń wyświetlone zostanie lista ze skrótami używanych w konfiguracji danego Sklepu języków. Po wybraniu jednego z nich wyświetli się okno, w którym można zarządzać danymi wybranych Produktów w wybranym języku. Są to: Nazwa w wybranym języku, Dodatkowa nazwa, Krótki opis, H1, Meta tytuł, Meta opis i Adres URL, (jeśli włączona jest konfiguracja przyjaznych adresów URL).

Zmian można dokonać tylko przy wyłączonej integracji tłumaczeń dla danego elementu. Obok nazwy każdego Produktu widoczny jest symbol strzałek. Po jego kliknięciu jest możliwe zarządzanie integracja tłumaczeń dla danego Produktu.

Podanie Nazwy w wybranym języku jest obowiązkowe, aby można było zapisać zmiany.

Adresy URL muszą być unikalne. Jeśli w trakcie edycji wprowadzony zostanie adres, który jest już używany w Sklepie, pojawi się komunikat z informacją o tym, że dany adres jest już zajęty oraz danymi elementu, do którego ten adres jest przypisany. Jeśli mimo to zmiany zostaną zapisane, adres ten zostanie odpisany od dotychczasowego elementu i przypisany do edytowanego Produktu. Do dotychczasowego elementu zostanie przypisany adres systemowy. Jeśli podczas edycji grupowej jakiś adres URL zostanie użyty więcej niż raz, danych takich nie będzie można zapisać, o czym poinformuje odpowiedni komunikat.

Obok nazwy kolumn widoczny jest ikonka przekreślonego 'oka'. Kliknięcie na nią pozwala ukryć kolumny, które nie są aktualnie potrzebne. Widocznymi kolumnami można też zarządzać po kliknięciu symbolu w prawym górnym rogu okna.

image59 b2c
Rysunek 6. Grupowa edycja tłumaczeń Produktów

Zmiana tłumaczeń Produktów

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Zmiana tłumaczeń wyświetlone zostanie okno, w którym można ustawić wspólne dane dla wybranych Produktów w różnych językach. Są to: Nazwa, Dodatkowa nazwa, Krótki opis, H1, Opis, Meta tytuł i Meta opis.

Aby wprowadzić zmiany danego elementu, należy najpierw odznaczyć opcję Bez zmian. Jeśli opcja zostanie odznaczona, a pole pozostanie puste, dane z tego pola zostaną wyczyszczone dla wszystkich wybranych Produktów.

Aby wprowadzić zmiany w innych językach, należy kliknąć w zakładkę ze skrótem danego języka. Jeśli jego nazwa jest wyszarzona, oznacza to, że dany język nie jest widoczny w Sklepie. Widoczność języka w Sklepie zależy od jego konfiguracji.

Aby możliwe było zapisanie pozostałych danych Produktu w danym języku, musi on mieć wypełnione pole Nazwa w danym języku. Nazwę można dodać w trakcie edycji grupowej, wówczas wszystkie edytowane Produkty otrzymają taką samą nazwę lub może ona być podana wcześniej.

Zapisanie zmian, dla elementów podlegających integracji spowoduje jej wyłączenie, o czym przypomina stosowne ostrzeżenie przed zapisem.

image60 b2c
Rysunek 7. Grupowa zmiana tłumaczeń

Edycja integracji Produktów

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Edycja integracji wyświetlone zostanie okno z listą integracji. Aby włączyć/wyłączyć daną integrację, należy najpierw odznaczyć przy danym ustawieniu okienko Bez zmian, a następnie ustawić za pomocą suwaka czy ma być ono aktywne, czy też nie. Po zapisaniu dla wszystkich wybranych Produktów ustawione zostaną wszystkie te integracje, przy których odznaczono opcję Bez zmian. Zakres dostępnych ustawień integracyjnych może być różny zależnie od konfiguracji danego Sklepu.

image61 b2c
Rysunek 8. Grupowa edycja integracji

Edycja integracji tłumaczeń Produktów

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji Edycja integracji tłumaczeń wyświetlone zostanie okno z listą integracji dla języka bazowego. Aby włączyć/wyłączyć daną integrację, należy najpierw odznaczyć przy danym ustawieniu okienko Bez zmian, a następnie ustawić za pomocą suwaka czy ma być ono aktywne, czy też nie. Można również masowo zmienić ustawienie wszystkich parametrów dla integracji tłumaczeń w języku bazowym poprzez przestawienie przełącznika przy odpowiedniej opcji.

Po zapisaniu dla wszystkich wybranych Produktów ustawione zostaną wszystkie te integracje tłumaczeń, przy których odznaczono opcję Bez zmian. Zakres dostępnych ustawień integracyjnych może być różny zależnie od konfiguracji danego Sklepu.

image62 b2c
Rysunek 9. Grupowa edycja integracji tłumaczeń

Przypisanie zdjęć do Produktów

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i najechaniu w Operacjach grupowych na opcję: Przypisanie zdjęcia wyświetlone zostanie lista z możliwością wyboru:

  • Przypisanie zdjęcia z URL - pozwala na przypisanie do wybranych Produktów, zdjęć bezpośrednio z adresu URL z domen: abstore.pl i assecobs.com.

  • Przypisanie zdjęcia z zasobu - pozwala na przypisanie do wybranych Produktów zdjęć bezpośrednio z dysku. Obsługiwane formaty to jpg, jpeg, png.

Można również oznaczyć dodane zdjęcie, jako zdjęcie główne Produktu, za pomocą przełącznika w oknie dodawania.

Zdjęciami przypisanymi do Produktu można zarządzać na jego karcie w zakładce media.

Jeśli Produkt nie posiadał wcześniej zdjęć, nowo dodane zdjęcie zostanie automatycznie zapisane jako jego "zdjęcie główne", nawet jeśli opcja ta nie zostanie zaznaczona.
image63 b2c
Rysunek 10. Przypisanie zdjęcia do Produktów - z URL
image64 b2c
Rysunek 11. Przypisanie zdjęcia do Produktu - z zasobu

Usunięcie przypisania zdjęć do Produktów

Po zaznaczeniu wybranych Produktów, w Operacjach grupowych można wybrać opcję Usunięcie przypisanych zdjęć, a następnie:

  • Usunięcie przypisanych zdjęć z URL - po wybraniu opcji wyświetlone zostanie okno ze wszystkimi zdjęciami dodanymi do wybranych Produktów za pomocą adresu URL. Nawet jeśli dane zdjęcie jest dodane to wielu Produktów, na liście wyświetlone zostanie tylko raz. Jeśli zostanie ono usunięte, zostanie tym samym usunięte ze wszystkich zaznaczonych Produktów. Aby usunąć dane zdjęcie, należy je zaznaczyć, a następnie kliknąć przycisk Usuń.

  • Usunięcie przypisanych zdjęć z zasobów - po wybraniu opcji wyświetlone zostanie okno z możliwością wyboru jednego lub obu rodzajów zdjęć do usunięcia: Zdjęcia dodane ręcznie/Zdjęcia dodane integracyjnie. Po wybraniu opcji i kliknięciu Usuń, usunięte zostaną wszystkie zdjęcia dodane do zaznaczonych Produktów odpowiednio ręcznie/integracyjnie. Jeśli wybrana zostanie opcja usuwania Zdjęć dodanych integracyjnie, a pośród zaznaczonych Produktów będą znajdować się takie z włączoną: Integracją zdjęć, pojawi się ostrzeżenie o tym, że usunięcie zdjęć dodanych integracyjnie spowoduje wyłączenie integracji oraz listą Produktów, których do dotyczy.

image83 b2c
Rysunek 12. Operacja grupowa usuwania zdjęć na liście Produktów w Panelu Administracyjnym

Przypisanie Załączników do Produktów

W celu grupowego dodania Załączników należy zaznaczyć wybrane Produkty, a następnie z listy Operacji grupowych wybrać opcję Przypisanie załączników i jeden ze sposobów przypisania:

  • Przypisanie załącznika z URL - jeśli opcja zostanie wybrana, wyświetlone zostanie okno, w którym należy podać adres URL z domen: Na jego podstawie uzupełnione zostaną informacje o zdjęciu. Jego Nazwę i Tag można edytować. Po zapisaniu Załącznik zostanie dodany do wszystkich zaznaczonych Produktów.

  • Przypisanie załączników z zasobu - jeśli opcja zostanie wybrana, wyświetlone zostanie okno, w którym można dodać pliki z dysku za pomocą opcji: Wybierz pliki. Równocześnie można dodać maksymalnie 5 plików. Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 20 MB. Po zapisaniu Załącznik/Załączniki zostaną dodane do wszystkich zaznaczonych Produktów.

Dodawane pliki można oznaczyć go jako Etykieta energetyczna. Ze względu na mechanizm pozwalający na wyświetlanie pliku z etykietą po kliknięciu w znacznik klasy energetycznej zalecane jest oznaczanie jako Etykieta energetyczna tylko jednego Załącznika Produktu.
image84 b2c
Rysunek 13. Operacja grupowa przypisywania Załączników do Produktów na liście Produktów w Panelu Administracyjnym

Usunięcie Załączników z Produktów

W celu grupowego usuwania Załączników, Po zaznaczeniu wybranych Produktów, w Operacjach grupowych można wybrać opcję Usunięcie przypisanych załączników, a następnie:

  • Usunięcie przypisanych załączników z URL - po wybraniu opcji wyświetlone zostanie okno ze wszystkimi załącznikami dodanymi do wybranych Produktów za pomocą adresu URL. Nawet jeśli dany załącznik jest dodany do wielu Produktów, na liście zostanie wyświetlony tylko raz. Jeśli zostanie on usunięty, zostanie tym samym usunięty ze wszystkich zaznaczonych Produktów. Aby usunąć dany załącznik, należy go zaznaczyć, a następnie kliknąć przycisk Usuń.

  • Usunięcie przypisanych załączników z zasobów - po wybraniu opcji wyświetlone zostanie okno z pytaniem: czy na pewno chcesz usunąć wszystkie załączniki przypisane z zasobu. Potwierdzenie spowoduje usunięcie wszystkich załączników dodanych z dysku z zaznaczonych Produktów.

image85 b2c
Rysunek 14. Operacje grupowe usuwania Załączników z Produktów na liście Produktów w Panelu Administracyjnym

Przypisanie Kategorii do Produktów

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Przypisanie kategorii wyświetlone zostanie okno z listą Kategorii.

Dostępne jest filtrowanie po nazwie Kategorii, jej dostępności, ilości przypisanych Produktów oraz tym czy do Kategorii przypisane jest zdjęcie.

Po wybraniu Kategorii i zapisaniu zostaną one dodane jako Kategorie dodatkowe zaznaczonych Produktów.

Aby zmienić Kategorię główną, należy po wyświetleniu listy Kategorii włączyć opcję Przypisz jako kategorię główną u góry okna, wybrać jedną Kategorię z listy i zapisać.

Analogiczne okno z listą Kategorii i możliwością filtrowania dostępne jest podczas operacji grupowej usuwania przypisanych Kategorii.

image86 b2c
Rysunek 15. Operacje grupowe na liście Produktów - przypisywanie Kategorii w Panelu Administracyjnym

Powiązanie Produktów i Ofert

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Przypisanie do oferty dedykowanej w Operacjach grupowych wyświetlone zostanie lista Ofert. Po zaznaczeniu i zapisaniu wyboru Produkty zostaną powiązane z wybranymi Ofertami.

Analogicznie po wybraniu opcji Usunięcie przypisanych do oferty dedykowanej, wybraniu konkretnych Ofert i zapisaniu akcji, powiązanie zaznaczonych Produktów z wybranymi Ofertami zostanie usunięte.

image72 b2c
Rysunek 16. Przypisywanie Produktów do Oferty - operacja grupowa w Panelu Administracyjnym

Przypisanie Etykiety do Produktu

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Przypisanie etykiety wyświetlona zostanie lista, na której można zaznaczyć wybrane Etykiety. Po zapisaniu wybrane Etykiety zostaną przypisane do wybranych Produktów;

Za pomocą Operacji grupowych można przypisać do Produktów tylko Etykiety własne. Napełnianie Etykiet dynamicznych oraz Etykiet systemowych odbywa się automatycznie na podstawie ich konfiguracji.
image67 b2c
Rysunek 17. Przypisane Etykiet do Produktów

Zarządzanie produktami powiązanymi

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i najechaniu w Operacjach grupowych na opcję: Zarządzanie produktami powiązanymi w Operacjach grupowych wyświetlone zostanie lista z możliwością wyboru akcji przypisywania/usuwania:

  • Akcesoriów;

  • Innych produktów powiązanych

  • Produktów podobnych;

W przypadku Akcesoriów:

  • po wybraniu opcji ich dodawania wyświetlone zostanie okno, w którym należy wybrać rodzaj relacji, który ma zostać dodana - relacja jednostronna lub dwustronna, a następnie zaznaczyć wybrane Produkty. Jeśli powiązanie z Akcesoriami jest integrowane, najpierw wyświetlony zostanie komunikat ostrzegawczy o wyłączeniu integracji. Po zaznaczeniu wybranych i zapisaniu:

    • jeśli wybrana została relacja jednostronna - zaznaczone w drugim kroku Produkty zostaną zapisane jako Akcesoria Produktów, których dotyczyła dana Operacja grupowa;

    • jeśli wybrana została relacja dwustronna - zaznaczone w drugim kroku Produkty zostaną zapisane jako Akcesoria Produktów, których dotyczyła dana Operacja grupowa a Produkty, których dotyczyła Operacja grupowa, zostaną zapisane jako Akcesoria Produktów wybranych w drugim kroku.

  • po wybraniu opcji ich usuwania wyświetlone zostanie okno, w którym należy wybrać rodzaj relacji, który ma zostać usunięta - relacja jednostronna lub dwustronna. Jeśli powiązanie z Akcesoriami jest integrowane, najpierw wyświetlony zostanie komunikat ostrzegawczy o wyłączeniu integracji. Po wybraniu relacji i zapisaniu:

    • jeśli wybrana została relacja jednostronna - usunięte zostaną wszystkie Akcesoria Produktów, których dotyczyła Operacja grupowa;

    • jeśli wybrana została relacja dwustronna - usunięte zostaną wszystkie Akcesoria Produktów, których dotyczyła Operacja grupowa, a one zostaną usunięte z listy Akcesoriów wszystkich Produktów, z którymi łączyła ich relacja dwustronna.

Analogicznie wygląda sytuacja dla Innych produktów powiązanych i Produktów podobnych.

Produktami powiązanymi z danym Produktem można również zarządzać na jego karcie w zakładce Produkty powiązane.

image68 b2c
Rysunek 18. Zarządzanie produktami powiązanymi

Przypisanie czasu realizacji

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i najechaniu w Operacjach grupowych na opcję: Przypisanie czasu realizacji wyświetlone zostanie lista z możliwością wyboru akcji: Dla produktów dostępnych lub Dla produktów niedostępnych. W obu przypadkach wyświetlone zostanie okno, w którym można wybrać jeden z wcześniej dodanych Czasów realizacji lub dodać nowy.

Aby dodać nowy Czas realizacji, należy po kliknięciu w oknie wyboru w ikonę 'plusa' w oknie wyboru, należy podać jego Nazwę, można również określić jego Wartość godzinową maksymalnego czasu realizacji. Nowy Czas realizacji można również określić jako Domyślny dla produktów dostępnych i/lub Domyślny dla produktów niedostępnych. Będzie on wówczas Czasem realizacji dla wszystkich Produktów odpowiednio dostępnych/niedostępnych, dla których określono Czas realizacji jako Domyślny.

Dostępnymi Czasami realizacji można zarządzać w module Administracja  Konfiguracja  Czasy realizacji.

image69 b2c
Rysunek 19. Przypisanie czasu realizacji

Przypisanie sprzedaży poniżej stanu

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Przypisanie sprzedaży poniżej stanu wyświetlone zostanie okno wyboru z opcjami:

  • Tak - czyli Kupujący będą mogli zamówić Produkty, nawet jeśli nie będą dostępne na stanie;

  • Nie - czyli możliwe będzie zakupienie tylko Produktów z dodatnią dostępnością i maksymalnie w takiej ilości, jaka jest dostępna.

  • Zgodnie z ustawieniami globalnymi - możliwość sprzedaży poniżej stanu jest zależna od ogólnej konfiguracji Sklepu. Ustawienie globalne Sprzedaż produktów poniżej stanu dostępne jest w ustawieniach sprzedaży Adminstracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż

Opcja Sprzedaż poniżej stanu dotyczy tylko Produktów o dostępności ilościowej.
image70 b2c
Rysunek 20. Przypisanie sprzedaży poniżej stanu

Edycja jednostki bazowej Produktów

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Edycja jednostki bazowej wyświetlone zostanie okno, w którym można zarządzać parametrami jednostek bazowych Produktów:

  • Minimalna ilość do sprzedania - minimalna ilość (w jednostce bazowej) Produktu do sprzedania, należy zwrócić uwagę, aby ilość było zgodna z ustawionym Skokiem jednostki dla produktu, błędna konfiguracja może uniemożliwić zakup Produktu;

  • Maksymalna ilość do sprzedania - maksymalna ilość (w jednostce bazowej) Produktu, którą można zakupić jednorazowo. Wartość może być równa lub większa od Minimalnej ilości do sprzedania;

  • Domyślnie sprzedawana ilość - domyślna wartość, która będzie pokazywać się w miejscach dodawania Produktów do koszyka, ale Kupujący będzie mógł ją zwiększać/zmniejszać dowolnie, zgodnie z pozostałymi parametrami. Jeśli wartość Minimalnej ilości do sprzedania, będzie większa, Domyślnie sprzedawana ilość nie będzie wyświetlana;

  • Skok jednostki dla produktu- wartość o ile można zmniejszać/zwiększać ilość Produktu dodanego do Koszyka. Skok jednostki dla produktu musi być zgodny z podstawowym Skokiem Jednostki. Mogą być sobie równe lub też Skok jednostki dla Produktu może być wielokrotnością Skoku Jednostki. Jeśli więc w trakcie grupowej Edycji jednostki bazowej ustawiany będzie wspólny Skok jednostki dla produktu dla Produktów o Jednostkach bazowych o różnych Skokach, należy pamiętać o wybraniu wspólnej wielokrotności wszystkich Skoków jednostek. Jeśli Skok jednostki dla produktu nie zostanie ustawiony, będzie traktowany tak, jakby był on równy Skokowi Jednostki.

Aby wprowadzić zmiany danego elementu, należy najpierw odznaczyć opcję Bez zmian. Jeśli opcja zostanie odznaczona, a pole pozostanie puste, dane z tego pola zostaną wyczyszczone dla wszystkich wybranych Produktów. Natomiast jeśli pole Bez zmian zostanie zaznaczone, w polach zostanie zachowana ich dotychczasowa, indywidualna dla każdego Produktu wartość.

image71 b2c
Rysunek 21. Edycja parametrów jednostki bazowej - operacja grupowa

Widok listy Produktów w kontekście Ofert dedykowanych

Umożliwiono ograniczenie wyświetlania listy Produktów w kontekście Ofert. Opcja ta pozwala na ograniczenie listy Produktów oraz wyświetlania ich cen w zależności od wybranego kontekstu.

  1. Jeśli nie wybrano żadnego kontekstu, wyświetlana jest pełna lista Produktów, a ceny uwzględniają obniżki ceny bazowej.

  2. Jeśli wybrano kontekst Oferty, lista zostanie ograniczona do Produktów powiązanych z daną Ofertą, a ceny będą uwzględniały zmiany z tej Oferty. Jeśli na danej ofercie naliczane są dodatkowo obniżki wynikające z Rabatu dla produktu, zostaną one również uwzględnione.

W przypadku Ofert dedykowanych dany Produkt może być przypisany jako pozycja Oferty więcej niż raz. W takiej sytuacji prezentowana jest jedna z cen, a obok nazwy Produktu będzie widoczna ostrzegawcza, czerwona ikonka 'trójkąta z wykrzyknikiem', a w tooltipie pojawi się informacja o tym, że cena może się różnić dla pozostałych pozycji.
Obniżki wynikające z Rabatu dla produktów wyświetlane są tylko przy wyborze kontekstu Oferty, jeśli nałożone są na konkretne Produkty i jeśli spełnione są pozostałe warunki naliczania.
image74
Rysunek 22. Widok listy Produktów w Panelu Administracyjnym w kontekście - opcje wyboru

Wyświetlanie wartości Atrybutów na liście Produktów

Umożliwiono wyświetlanie na liście Produktów dodatkowych kolumn z wartościami wybranych Atrybutów Produktów. W celu wyświetlania wybranego Atrybutu na liście należy na jego karcie Skep  Asortyment  Atrybuty zaznaczyć widoczność Lista produktów - kolumna (1-5). Następnie na liście Produktów, w opcji Widoczne kolumny należy zaznaczyć widoczność wybranej kolumny Atrybut (1-5). W nawiasie podana będzie nazwa Atrybutu wyświetlanego w danej kolumnie. Na liście Produktów może być widoczne maksymalnie pięć Atrybutów. Oznaczenie widoczności np. Lista produktów - kolumna 1 dla danego Atrybutu spowoduje równoczesne odznaczenie tej widoczności dla Atrybutu, który miał ją włączoną wcześniej.

image76 b2c
Rysunek 23. Włączenie widoczności Atrybutu na liście Produktów w Panelu Administracyjnym
image77 b2c
Rysunek 24. Włączenie widoczności kolumn z Atrybutami na liście Produktów w Panelu Administracyjnym
image78 b2c
Rysunek 25. Widok kolumn z Atrybutami na liście Produktów w Panelu Administracyjnym

Szczegóły Produktu

Udostępniano trzy pierwsze zakładki karty Produktu w nowej technologii. Udostępniono również nową listę zakładek na karcie Produktu. W nowych zakładach obok listy zakładek widoczny jest również przycisk zbiorczego zarządzania integracją Produktów - patrz: Integracja Produktu.

Szczegóły Produktu została podzielona na zakładki:

Integracja Produktu

W zakładkach udostępnionych w nowej technologii obok ich listy widoczny jest przycisk Zarządzaj integracją. Po jego kliknięciu można zarządzać wszystkimi ustawieniami integracji danego Produktu. Poszczególne opcje można też zarządzać w zakładach, których dotyczą np. integracja cen w zakładce Ceny.

image79 b2c
Rysunek 26. Przykładowa opcja zarządzania zakresem integracji danych Produktu w Panelu Administracyjnym

Karta produktu

Udostępniono nową wersję zakładki z podstawowymi danymi Produktu. Dane podzielono na sekcje:

  • Dane podstawowe - zawiera podstawowe informacje o Produkcie, jego Indeks katalogowy, Identyfikator zewnętrzny, Dodatkową nazwę oraz Datę utworzenia.

Nazwę i Dodatkową nazwę można edytować w zakładce Tłumaczenia, jeśli nie są one integrowana.
  • Statystyki sprzedaży - nowa sekcja prezentująca informacje o wielkości sprzedaży w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. W statystykach uwzględniane są złożone zamówienia, które zostały zweryfikowane i przetworzone (zależnie od konfiguracji Sklepu). Zamówienie uwzględniane jest w miesiącu, w którym zostało złożone. Dostępne są dane:

    • Wartość sprzedaży - zbiorcza wartość sprzedanego Produktu netto (brutto) w walucie bazowej konta;

    • Wielkość sprzedaży - ilość sprzedanego Produktu w jego jednostce bazowej;

    • Liczba zamówień - całkowita liczba zamówień z danym Produktem w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

Wartości te dla poszczególnych miesięcy można sprawdzić w tooltipach widocznych na wykresie po najechaniu na odpowiednie pole zgodnie z legendą.

Dane zbierane są asynchronicznie, dlatego mogą wystąpić niewielkie opóźnienia w ich aktualizacji.
  • Popularność - nowa sekcja prezentująca informacji o zainteresowaniu danym Produktem:

    • W koszykach - informacja o tym w ilu koszykach aktualnie znajduje się dany Produkt;

    • W ulubionych - informacja o tym w ilu przechowalniach znajduje się aktualnie dany Produkt;

  • Ceny - zawiera ogólne informacje o cenie Produktu i opcjach naliczania Cen np. Informację o bazowej cenie, cenie po rabacie, opcję ukrycia ceny na Produkcie itp - patrz: Ceny w szczegółach Produktu, a także podejrzeć liczbę zapisów na powiadomienie o dostępności Produktu. Listę adresów e-mail zapisanych na to powiadomienie można sprawdzić w zakładce Powiadomienia;

  • Dostępność - zawiera informacje i opcje zarządzania Dostępnością danego Produktu- patrz: Dostępność Produktu oraz informacje o jego Czasie realizacji - patrz: Czas realizacji zamówienia z Produktem.

Może również zawierać informacje o Najbliższej przewidzianej dostawie - patrz: Informacja o planowanym uzupełnieniu stanu magazynowego.

  • Aktywność - zawiera status aktywności Produktu oraz daty Automatycznej zmiany aktywności.

image81 b2c
Rysunek 27. Widok zakładki Karta Produktu w Panelu Administracyjnym

Ceny w szczegółach Produktu

W Danych produktu pokazywane są ceny produktu: Cena przed rabatem, Cena po rabacie (jeśli nadano rabat), Cena minimalna, (jeśli przesłana).

Cena przed rabatem

Jest to bazowa cena Produktu. Może być ona przesyłana integracyjnie lub edytowana w zakładce Ceny (przy wyłączonej integracji).

Cena po rabacie

Cena po rabacie wyświetla się tylko, jeśli na produkt udzielono Rabatu. Może to być Rabat ustawiony w zakładce Ceny, obniżenie ceny na i/lub Rabacie na produkcie (Sklep  Oferta  Rabaty i kupony) o ile opcja Rabaty aktywne włączona (Tak).

Cena minimalna

Dla Produktu może być ustawiona Cena minimalna. Wartość Ceny minimalnej przekazywana jest integracyjnie. Jest to najniższa dopuszczalna cena Produktu, po której można go kupić w Sklepie. Funkcja ta zabezpiecza przed udzieleniem upustów poniżej granicy opłacalności. Uwzględnianie jej podczas przeliczeń ceny Produktu, wynikającej np. z rabatów

zależy od włączenia opcji Włączona kontrola ceny minimalnej towaru (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż).

Ukryj cenę na produkcie Pozwala na ukrycie ceny Produktu w Sklepie. Jeśli opcja zostanie zaznaczona (Tak), na karcie Produktu w Sklepie, zamiast ceny pojawi się przycisk Zapytaj o cenę, przekierowujący do Formularza kontaktowego ze wstępnie wypełnionymi Tematem/Treścią.

Dostępność Produktu

W systemie używane są dwa typy dostępności Produktów:

  • Ilościowa, w której podawana jest liczbowa Ilość dostępna na stanie, w Jednostce bazowej Produktu;

  • Prosta, w której określane jest tylko czy Produkt jest dostępny czy nie. Informacja o dostępności może być pobierana z systemu WAPRO Mag. Można ją również edytować w Panelu Administracyjnym (przy wyłączonej integracji).

Aby edytować dostępność, należy wybrać ikonę długopisu obok Dostępności, a następnie wybrać typ dostępności i określić ją zgodniez wybranym typem.

Jeśli dany Produkt jest zarezerwowany, w tym miejscu będzie również widoczna ikona "domku": Pokaż rezerwacje. Kliknięcie w nią powoduje przeniesienie do zakładki Rezerwacje ze szczegółową listą rezerwacji.

Jeśli prezentowana jest dostępność ilościowa, po najechaniu na liczbę wyświetli się tooltip z ilością Produktu w sprzedaży/na stanie/zarezerwowaną.

Sprzedaż produktu poniżej stanu

Opcja Sprzedaż produktu poniżej stany pozwala na indywidualne określenie czy dany Produkt może (Tak) być sprzedany mimo braku na stanie, czy też Nie. Domyślnie wybrana jest opcja Zgodnie z ustawieniami globalnymi.

Globalne zarządzanie Sprzedażą produktów poniżej stanu jest dostępne w Ustawieniach sklepu w zakładce Sprzedaż (Administracja  Konfiguracja).

Czas realizacji zamówienia z Produktem

W tym miejscu można zarządzać Przybliżonym czasem realizacji i Przybliżonym czasem realizacji, gdy produkt jest niedostępny.

Przybliżony czas realizacji określa, po upływie jakiego czasu od zamówienia Produkt powinien zostać wysłany. Wybierając opcję: Zmień można wybrać Czas realizacji z listy lub dodać nową opcję. Analogicznie można określać Przybliżony czas realizacji, gdy produkt jest niedostępny. Zarządzanie globalne listą Czasów realizacji dostępne jest w module Czasu realizacji (Administracja  Konfiguracja).

Istnieje również możliwość prezentacji w Koszyku w Sklepie przewidywanej daty realizacji Zamówienia. Data ta jest wyliczana na podstawie zdefiniowanych Czasów realizacji poszczególnych pozycji Zamówienia oraz (opcjonalnie) wskazanego kalendarza pracy.

Opcję Pokaż przewidywaną datę realizacji zamówienia można włączyć w zakładce Proces składania zamówienia w module Ustawienia sklepu (Administracja  Konfiguracja). Domyślnie opcja jest wyłączona.

Informacja o planowanym uzupełnieniu stanu magazynowego

Umożliwiono integracyjne przekazywanie informacji o planowanym uzupełnieniu stanu magazynowego danego Produktu. Informacja taka będzie wyświetlana w Panelu Administracyjnym w szczegółach danego Produktu w zakładce Karta produktu.

image87 b2c
Rysunek 28. Informacje o planowanym uzupełnieniu stanu magazynowego - widok w zakładce Karta produktu w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym

Informacja o planowanych dostawach może być również prezentowana w Sklepie na karcie/listach Produktów. Jeśli dla danego Produktu przekazana jest również informacja o kolejnych planowanych dostawach/ilościach będzie ona wyświetla w wyskakującym okienku po kliknięciu w prezentowaną datę najbliższej dostawy.

Opcja: Pokazuj informacje o planowanych dostawach produktu dostępna jest w ustawieniach Prezentacji dostępności Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu.

image89 b2c
Rysunek 29. Informacje o planowanych dostawach Produktu - widok w Sklepie

Informacje taką można również wykorzystać do prezentowania przewidywanej daty realizacji zamówienia dla Produktów niedostępnych. Opcję Używaj planowanej daty dostawy do wyznaczania daty realizacji produktu niedostępnego tą można włączyć w ustawieniach Czasów realizacji Administracja  Konfiguracja. Dodatkowo można również określić Przesunięcie daty realizacji produktu niedostępnego na podstawie planowanej daty dostawy. Opcja ta pozwala na dodawanie do daty realizacji prezentowanej na podstawie planowanej daty dostawy, dodatkowej liczby dni potrzebnych np. na obsługę planowanej dostawy na magazynie.

image90 b2c
Rysunek 30. Używanie planowanej daty dostawy do wyznaczania czasu realizacji - ustawienia w Panelu Administracyjnym

Data taka może być prezentowana w podsumowaniu w Koszyku i/lub w oknie potwierdzenia zamówienia Produktu w ilości poniżej stanu magazynowego, jeśli pozwala na to konfiguracja Sklepu.

Opcja: Pokaż przewidywaną datę realizacji zamówienia, dostępna jest w ustawieniach Procesu składania zamówień, a opcja: Powiadomienie o braku dostępności produktu - Powiadomienie w oknie modalnym, w ustawieniach Sprzedaży Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu.

image91 b2c
Rysunek 31. Planowana data dostawy w oknie potwierdzenia zamówienia Produktu niedostępnego - przykład w Sklepie

Tłumaczenia

W zakładce Tłumaczenia można podglądać i zarządzać danymi opisowymi Produktu takimi jak: Nazwa, Dodatkowa nazwa, H1, Meta tytuł, Meta opis, Adres URL, Krótki opis, Opis.

Pole Adres URL jest widoczne tylko w przypadku włączonej obsługi Przyjaznych adresów URL. Szczegółowe informacje o adresach URL znajdują się w module Adresy URL (CMS  Komunikacja z klientem).
image80 b2c
Rysunek 32. Widok zakładki Tłumaczenia w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjny

Miniaturka, link, przycisk otwierające film

W zakładce Tłumaczenia, w polu Opis można dodać kod, który sprawi, że na stronie produktu w sklepie pojawi się miniaturka, po kliknięciu której otworzy się galeria z filmem. Inne możliwości to dodanie przycisku lub linku otwierającego wideo.

Przycisk:

<button class="video-indicator" data-video-url="https://www.learningcontainer.com/wp-content/uploads/2020/05/sample-mp4-file.mp4">show html5 video movie</button>

Link:

<a href="#" class="video-indicator" data-youtube-url="https://www.youtube.com/watch?v=2oTVHfFP6uw&ab_channel=AssecoBusinessSolutions">show youtube movie</a>

Miniatura:

<a href="#" class="video-indicator" data-vimeo-url="https://vimeo.com/617198452">show vimeo movie</a>

Media

W zakładce Media zebrane są powiązane z Produktem zdjęcia, filmy i ramki, czyli obiekty iframe. Zakładkę podzielono na podzakładki odpowiadające odpowiednim typom mediów. Na przycisku z nazwą podzakładki widoczna jest również liczba odpowiadająca ilości elementów danego typu przypisanych do tego Produktu.

Zdjęcia

W zakładce można dodawać/usuwać oraz zarządzać kolejnością zdjęć Produktu. W zakładce zdjęcia te prezentowane są w formie kafelków z miniaturą zdjęcia, jego nazwą oraz ikonami informującymi o źródle pochodzenia zdjęcia lub pozwalającymi na wykonywanie odpowiednich akcji.

Źródło zdjęcia Produktu jest prezentowane w postaci ikony w lewym górnym rogu kafelka. Zdjęcie może być:

  1. Przesyłane integracyjnie;

  2. Dodane za pomocą jego adresu URL;

  3. Przekazane z dysku.

Na kafelku ze zdjęciem mogą być również dostępne ikony akcji:

  1. Przycisk wymuszenia odświeżania pamięci podręcznej zdjęcia. Funkcja ta może być przydatna, gdy integracyjnie zmieniono dane zdjęcie na inne, ale bez zmiany jego identyfikatora. W takiej sytuacji nie ulega zmianie URL do danego zdjęcia, przez co zawartość takiego zdjęcia może być przechowywana w mechanizmach cachujących na serwerach CDN oraz w samej przeglądarce Kupującego. Skutkiem tego może być wyświetlanie się zdjęcia poprzedniego, zamiast dodanego. Wywołanie odświeżenia powoduje zmianę identyfikatora zdjęcia, co z kolei wymusza pobranie go na nowo, bez korzystania z cache CDN, czy cache przeglądarki.

  2. Przycisk usuwania zdjęcia. Przy włączonej integracji zdjęć przycisk jest nieaktywny. Jeśli usunięte zostanie zdjęcie główne Produktu, automatycznie jako główne zostanie oznaczone zdjęcie, wyświetlane jako pierwsze na liście.

  3. Przycisk oznaczenia jako zdjęcie główne. Po kliknięciu w symbol dane zdjęcie zostanie oznaczone jako główne i zostanie przesunięte na pierwszą pozycję. Będzie również oznaczone symbolem 'wypełnionej' gwiazdki. Tylko jedno zdjęcie może być zdjęciem głównym, dlatego oznaczenie nowego zdjęcia jako główne, zdejmuje oznaczenie z dotychczasowego zdjęcia głównego. Opcja zmiany zdjęcia głównego jest niedostępna przy włączonej integracji zdjęć.

Zdjęcie główne jest prezentowane na listach Produktów zarówno w Panelu Administracyjnym, jak i w Sklepie. Natomiast na karcie Produktu w Sklepie zdjęcie główne prezentowane jest jako podstawowe, pozostałe media prezentowane są w galerii miniaturek i wyświetlane dopiero po ich wybraniu przez Kupującego.
  1. Przycisk edycji adresu URL zdjęcia. Opcja dostępna tylko dla zdjęć dodanych za pomocą adresu URL.

  2. Przycisk pokazywania Produktów z przypisanym zdjęciem. Opcja dostępna tylko dla zdjęć dodanych za pomocą adresu URL. Po jego wybraniu nastąpi przekierowanie na listę Produktów z nałożonym filtrem na URL zdjęcia. Na liście będą prezentowane wszystkie Produkty, do których dodano zdjęcie z tego samego adresu URL.

image92 b2c
Rysunek 33. Widok zakładki Zdjęcia w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym

W Panelu Administracyjnego można dodawać do Produktu zdjęcia:

  • z adresu ULR - po kliknięciu przycisku Dodaj z URL pojawi się okno, w którym należy podać adres zdjęcia z domeny 'connector-b2b.com' lub 'assecobs.com'. W oknie dodawania można również oznaczyć takie zdjęcie jako zdjęcie główne Produktu.

  • z dysku - po kliknięciu przycisku Dodaj z dysku pojawi się okno dodawania. Po kliknięciu przycisku Wybierz pliki pojawi się okno umożliwiające wybór zdjęć 'z komputera'. Opcja ta pozwala na wybór wielu zdjęć równocześnie. Jednocześnie do Produktu można dodać maksymalnie dziesięć zdjęć, więc nawet jeśli wybranych zostanie więcej zdjęć, to w oknie dodawania wyświetlonych zostanie dziesięć pierwszych. Maksymalny rozmiar jednego pliku to 5 MB. Jeśli wybrane zdjęcie będzie miało większy rozmiar, zamiast jego miniaturki pojawi się komunikat informujący o braku możliwości zapisania takiego pliku i nie zostanie on uwzględniony podczas zapisu. W oknie dodawania, obok miniaturki zdjęcia dostępna jest też ikona 'kosza', pozwalająca na usunięcie danego zdjęcia jeszcze przed jego zapisaniem. Jeśli w oknie dodawania będzie tylko jedno zdjęcie, pojawi się przycisk umożliwiający oznaczenie go jako zdjęcie główne Produktu.

W obu przypadkach, jeśli podczas dodawania wybrana zostanie opcja: 'Oznacz jako zdjęcie główne', po zapisie będzie ono wyświetlane jako pierwsze. Jeśli natomiast nie będzie oznaczone jako główne, pojawi się na ostatniej pozycji.

Dodawanie zdjęć do Produktów w Panelu Administracyjnym jest dostępne niezależnie od włączonej integracji. Jeśli przy wyłączonej integracji zdjęć, do Produktu zostały dodane jakieś zdjęcia, to przy jej ponownym włączeniu pojawi się okno z pytaniem: "Czy chcesz usunąć zdjęcia, które zostały dodane poza integracją?" oraz możliwymi opcjami wyboru Tak/Nie. Jeśli zostanie wybrana opcja 'Tak', zdjęcia, które dodano z dysku/adresu URL zostaną usunięte. Jeśli zostanie wybrana opcja 'Nie', żadne zdjęcie nie zostanie usunięte.

image93 b2c
Rysunek 34. Dodawanie zdjęcia do Produktu z adresu URL
image94
Rysunek 35. Dodawanie zdjęcia do Produktu z dysku

Po wybraniu opcji Zmień kolejność możliwe jest przesuwanie kafelków zdjęć, tak by ustawić je w oczekiwanej kolejności. Wprowadzone zmiany zostaną automatycznie zapisane. Aby zakończyć edycję kolejności, należy kliknąć w przycisk: Wyjdź z trybu edycji kolejności.

Zdjęcie ustawione na pierwszej pozycji automatycznie staje się zdjęciem głównym Produktu.
Edycja kolejności zdjęć Produktu w Panelu Administracyjnym

image::image95-b2c.png[

Atrybut ALT dla zdjęcia Produktu - konfiguracja

W konfiguracji Sklepu udostępniono możliwość ustawienia schematu Atrybut ALT dla zdjęcia produktu. Atrybut taki będzie przypisywany do zdjęcia głównego Produktu na podstawie schematu. Domyślnie atrybut ten będzie przypisywany na podstawie nazwy Produktu.

Video

W zakładce możliwe jest dodawanie do Produktu filmów, które podobnie jak zdjęcia będą prezentowane na jego karcie w Sklepie w postaci miniaturek. Filmy do Produktów można dodawać za pomocą linków do YouTube/Vimeo lub z zasobów własnych.

Aby dodać film z YouTubie/Vimeo należy kliknąć odpowiedni przycisk i podać link do filmu. Aby dodać film z Zasobów własnych 2.0, należy w oknie, które wyświetli się po kliknięciu przycisku zaznaczyć wybrany film, a następnie kliknąć przycisk Wstaw > Oryginał.

Źródło filmu dodanego do Produktu jest prezentowane w postaci ikony w lewym górnym rogu kafelka. Film może pochodzić z:

  1. YouTube;

  2. Zasobów własnych 2.0;

  3. Vimeo.

Na kafelku z filmem mogą być również dostępne ikony akcji:

  1. przycisk pozwalający wyświetlić film w nowym oknie;

  2. przycisk usuwania filmu;

  3. przycisk pozwalający na skopiowanie linku do filmu.

image96 b2c
Rysunek 36. Widok zakładki Video w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym

Ramki

W zakładce możliwe jest dodawanie do Produktu obiektów typu strona HTML wyświetlana w iframe. Opcja ta umożliwia dodanie do galerii zdjęć na karcie Produktu zasobu dostępnego pod wskazanym adresem URL. Aby dodać obiekt, należy kliknąć przycisk Dodaj ramkę (iframe) i podać URL strony. Obiekt taki wyświetli się jako kolejna miniaturka w galerii zdjęć Produktu lub jako zdjęcie główne, jeśli do Produktu nie zostaną dodane inne media.

image97 b2c
Rysunek 37. Widok zakładki Ramki w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym

Załączniki

Zakładka służy do zarządzania plikami przypisanymi do Produktów np. instrukcję użytkowania, etykietę energetyczną itp. Do Produktu załącznik można dodać bezpośrednio z dysku lub poprzez adresy URL. W zakładce załączniki prezentowane są w formie kafelków.

Dodane do Produktu załączniki są widoczne w Sklepie na karcie Produktu w sekcji Załączniki i/lub Wybrane załączniki o ile takie sekcje zostaną dodane w (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia Sklepu  Strona Produktu) w części Ustawienia sekcji.

Źródło Załącznika do Produktu jest prezentowane w postaci ikony w lewym górnym rogu kafelka. Załącznik może być:

  1. Przekazany z dysku.

  2. Dodany za pomocą adresu URL;

Na kafelku z Załącznikiem mogą być również dostępne ikony akcji:

  1. przycisk pozwalający wyświetlić załącznik w nowym oknie. Przycisk dostępny tylko dla załączników dodanych za pomocą adresu URL;

  2. przycisk edycji, pozwalający na zamianę Nazwy i/lub Tagu załącznika;

  3. przycisk pokazywania Produktów z przypisanym załącznikiem. Opcja dostępna tylko dla załączników dodanych za pomocą adresu URL. Po jego wybraniu nastąpi przekierowanie na listę Produktów z nałożonym filtrem na URL załącznika. Na liście będą prezentowane wszystkie Produkty, do których dodano załącznik z tego samego adresu URL.

  4. przycisk usuwania załącznika;

  5. przycisk pozwalający na skopiowanie linku do załącznika, dostępny tylko dla załączników dodanych poprzez URL;

  6. przycisk pobrania załącznika, dostępny tylko dla załączników dodanych z dysku.

image98 b2c
Rysunek 38. Szczegóły Produktu - zakładka Załączniki

Aby załączyć do Produktu pliki z dysku, należy skorzystać z opcji Dodaj z dysku i dodać pliki za pomocą opcji Wybierz pliki. Równocześnie można dodać maksymalnie 5 plików. Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 20 MB.

Dodawany załącznik można oznaczyć jako Etykieta energetyczna. Będzie on wówczas powiązany z Atrybutem systemowy Klasa energetyczna (Sklep  Asortyment  Atrybuty). Jeśli do poszczególnych Produktów zostanie określona wartość Atrybutu Klasa energetyczna (Sklep  Asortyment  Produkty  Karta Produktu  Atrybuty) oraz oznaczona jego widoczność np. Karta produktu-nagłówek (Sklep  Asortyment  Atrybuty  Klasa energetyczna  Widoczność atrybutu), wówczas na stronie Produktu w Sklepie w jego opisie widoczny będzie odpowiedni znacznik z klasą energetyczną. Natomiast dodanie do Produktu załącznika (Sklep  Asortyment  Produkty  Karta Produktu  Załączniki) z etykietą energetyczną oznaczonego jako Etykieta energetyczna pozwoli na jego wyświetlanie zarówno w sekcji załączników, jak i po kliknięciu w wyżej wymieniony znacznik.

image99 b2c
Rysunek 39. Dodawanie do Produktu załącznika z dysku - w zakładce Załączniki w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym

Możliwe jest również dodanie załączników poprzez adresy URL. Po kliknięciu w przycisk Dodaj z URL pojawia się okno, w którym należy wpisać/wkleić adres URL pliku do załączeni. Zostanie sprawdzony rozmiar i rodzaj pliku oraz wstępnie uzupełniona nazwa i tag, które można edytować. Następnie należy zapisać plik.

image100 b2c
Rysunek 40. Dodawanie załącznika do Produktu za pomocą adresu URL - w zakładce Załączniki w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym
Załączniki dodawane integracyjnie są traktowane tak ja te dodane z zasobu/za pomocą adresu URL, zależnie od zastosowanego sposobu integracji.

Ceny

W zakładce zebrano wszystkie informacje dotyczące cen Produktów dostępne dotychczas w osobnych zakładkach. Obecnie zakładki te dostępne są jako dodatkowe zakładki w głównej zakładce Ceny. Są to:

  • Ceny produktu - pozwalająca na podgląd i/lub zarządzanie ceną bazową Produktu, w różnych walutach;

  • Historia cen (Omnibus) - zawierająca dane o historii zmiany cen w kontekście dyrektywy Omnibus;

Ceny produktu

W zakładce prezentowane są ceny bazowe Produktu we wszystkich wspieranych w danym Sklepie walutach oraz stawka podatku VAT, dla Produktu. Dostępna jest również opcja zarządzania nimi (przy wyłączonej integracji).

Prezentowana cena główna może być ceną netto lub brutto. Domyślnie zależy to od przyjętego dla Sklepu sposobu podsumowania cen na zamówieniu. W nawiasie natomiast prezentowana jest odpowiednio cena brutto/netto zgodnie z ustawioną dla Produktu stawką VAT.

W trybie ręcznej edycji cen można dodatkowo ręcznie sterować, czy wyświetlana/edytowana jest cena netto czy brutto, wybierając je odpowiednio z rozwijalnej listy nad listą cen.

Edycja cen jest dostępna przy wyłączonej Integracji ceny bazowej. Po kliknięciu w wybrane pole w linii waluty bazowej można wprowadzić w nie wartość, pozostałe pola uzupełnią się automatycznie.

Ceny w pozostałych wspieranych walutach wyliczane są zgodnie z konfiguracją Sklepu na podstawie kursu NBP lub ustawionego ręcznie kursu.

Konfiguracją wspieranych walut i kursów można zarządzać w ustawieniach sklepu Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Waluta i język.

Istnieje również możliwość ręcznej edycji cen w poszczególnych walutach niezależnie od ustawionej ceny w walucie bazowej. W tym celu należy przełączyć Rodzaj ceny z Wyliczany na Zapisany i wpisać wartość w dowolne pole w tej linii. Pozostałe wartości w tej linii wyliczą się automatycznie.

Po wpisaniu własnej wartości w kolumnę Wartość rabatu % należy zapisać wprowadzone zmiany jako rabat. Po wpisaniu własnej wartości w kolumnę Cena po rabacie należy zapisać wprowadzone zmiany jako cenę. Sposób zapisu wyznacza, która wartości jest wiążąca, co ma szczególne znaczenie przy małych, wymagających zaokrąglenia kwotach.

Aby "usunąć" wcześniej udzielony rabat/zmianę ceny po rabacie należy w kolumnę Cena po rabacie wpisać cenę równą Cenie przed rabatem i zapisać jako cenę.

Aby wycofać wpisane zmiany, należy kliknąć przycisk 'Anuluj'.

W celu ręcznej zmiany stawki VAT należy przy wyłączonej Integracji stawki VAT kliknąć w jej wartość, a następnie wybrać z listy jedną z dostępnych opcji.

image101 b2c
Rysunek 41. Ceny produktu w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym

Historia cen (Omnibus)

W zakładce prezentowana jest historia zmiany ceny Produktu, zgodnie z wymaganiami dyrektywy "Omnibus", według której należy prezentować w Sklepie informację o najniższej cenie obowiązującej w ciągu 30 dni przed wprowadzeniem aktualnej obniżki.

W zakładce Historia cen na karcie danego Produktu w Panelu Administracyjnym widoczna jest informacja o tym, czy cena jest obniżona zgodnie z wymaganiami dyrektywy (Cena OMNIBUS aktywna), Dacie wprowadzenia bieżącej obniżki, Dacie 30 dni przed bieżącą obniżką oraz najniższej cenie Produktu, która obowiązywała pomiędzy tymi datami (Najniższa cena w okresie).

Cena minimalna oznaczona jest symbolem gwiazdki. Jeśli cena produktu będzie zmieniana kilkukrotnie w ciągu danego dnia, w Historii cen zapamiętana będzie najniższa cena.

W zakładce Historia cen można również dodawać ceny, klikając przycisk Dodaj. W oknie Dodawania ceny do historii cen należy podać datę występowania ceny oraz Cenę brutto. Ceny dodane ręcznie oznaczone są ikoną wykrzyknika.

Ceny można również usuwać z historii, korzystając z ikony kosza, obok konkretnej ceny. Usuwać można również ceny wygenerowane, jednak jeśli z Historii cen usunięte zostaną wszystkie ceny wygenerowane w systemie, żadna z cen dodanych ręcznie nie będzie oznaczona jako cena minimalna, a w Sklepie jako Najniższa cena z 30 dni przed aktualną obniżką prezentowana jest cena regularna.

Jeśli w systemie wygenerowana zostanie kolejna cena, która zostanie uwzględniona w Historii cen, Cena minimalna zostanie wyznaczona spośród wszystkich cen, zarówno tych wygenerowanych, jak i dodanych ręcznie.

Usunięcie ceny z Historii cen nie powoduje jej zablokowania przed ponownym wygenerowaniem.

image103 b2c
Rysunek 42. Widok Historii cen w szczegółach Produktu

Cenami wygenerowanymi w systemie są:

  • obniżenie ceny Cena po rabacie - w zakładce Ceny na karcie danego Produktu (Sklep  Asortyment  Produkty);

  • obniżenie ceny na Ofercie dedykowanej (Sklep  Oferta  Oferty dedykowane) - jeśli dana Oferta dedykowana jest uwzględniania w Historii cen;

  • obniżenie ceny w Rabacie dla produktów (Sklep  Oferta  Rabaty i kupony) - jeśli dany Rabat dla produktów jest uwzględniany w Historii cen.

W przypadku obniżenia ceny na Ofercie dedykowanej i w Rabacie dla produktów decyzja, czy ceny z nich wynikające mają być uwzględniane w Historii cen, należy do Operatora. Dzięki temu istnieje możliwość wyłączania z Historii cen tych akcji promocyjnych, które z definicji nie podlegają pod dyrektywę Omnibus (np. rabat indywidualny dla konkretnego konsumenta na podstawie unikalnego kuponu rabatowego, oferta typu "zestaw"). Jeśli obniżka z danej Oferty dedykowanej czy danego Rabatu dla produktów ma być widoczna w Historii cen, należy włączyć opcję "Uwzględniaj w historii cen" na karcie danej oferty lub rabatu. Domyślnie opcja ta jest wyłączona.

W przypadku, gdy cena Produktu jest obniżona, w Sklepie prezentowana jest informacja o Najniższej cenie z 30 dni przed aktualną obniżką. Oprócz najniższej ceny system wyświetla również informację o różnicy procentowej (in plus / in minus) najniższej ceny w stosunku do ceny aktualnej. Jeśli to bieżąca cena jest najniższą, to właśnie ona będzie wyświetlana w tym miejscu z wartością procentową 0. Informacje te są jawnie wyświetlane przy cenie na karcie Produktu, natomiast na stronach z listami Produktów informacja ta jest dostępna po kliknięciu w wartość procentową rabatu wyświetlaną przy cenie Produktu.

image104 b2c
Rysunek 43. Informacja o "Najniższej cenie z 30 dni przed aktualną obniżką" w Sklepie

Oferty

Zakładka pokazuje listę ofert, do których przypisany jest dany Produkt. Przejście do szczegółów oferty jest możliwe poprzez kliknięcie nazwy oferty.

Więcej informacji dotyczących ofert można znaleźć

w rozdziale opisującym moduł Ofert dedykowanych.

image17 b2c
Rysunek 44. Produkty – oferty

Jednostki produktu

W zakładce Jednostki istnieje możliwość podglądu i zarządzania jednostkami, w jakich dany Produkt może być sprzedawany w Sklepie.

Globalne zarządzanie wszystkimi jednostkami dostępne jest w module Jednostki miary (Sklep  Asortyment).

Jednostki przesyłane są integracyjnie.

Dostępne są:

  • Jednostka bazowa — podstawowa jednostka sprzedaży, która odzwierciedla sposób zapakowania Produktu (np. sztuka, butelka, litr). Jednostka wybierana jest spośród jednostek zdefiniowanych w module Jednostki miary. Dodatkowo można zdefiniować minimalną, maksymalną oraz domyślną ilość do sprzedania, a także Skok jednostki dla produktu. Jednostkę taką można ukryć w Sklepie, o ile Produkt posiada inne jednostki sprzedaży;

  • Jednostka referencyjna — jednostka odnosząca się do jednostki bazowej. Pozwala na określenie przelicznika w stosunku do jednostki bazowej, tak by umożliwić m.in. porównywanie Produktów sprzedawanych w różnych jednostkach. Przykładowo w przypadku Produktu, którego Jednostka bazowa to butelka mieszcząca 2 litry, a jednostka referencyjna to litr, to należy ustawić przelicznik równy 1/2, czyli 0,5),

  • Dodatkowe jednostki sprzedaży — czyli inne jednostki, w jakich może być sprzedawany dany Produkt (np. wielopak, paleta itd.). Jednostki te można ukryć w Sklepie, (opcja Ukryj pod ikoną 'wielokropka').

image82 b2c
Rysunek 45. Widok zakładki Jednostki w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym

Kategorie

Zakładka służy do zarządzania Kategoriami przypisanymi do Produktów.

W systemie wyróżnić można:

  • Kategorie główne - są wykorzystywane do wyliczeń rabatów dla Produktów oraz dostępnych dostaw; Produkt może mieć tylko jedną Kategorię główną,

  • Kategorie dodatkowe - służą do alternatywnej prezentacji Produktów w drzewie kategorii w Sklepie; Produkt może mieć przypisanych wiele Kategorii dodatkowych.

image9 b2c
Rysunek 46. Produkty - Kategorie

Edycja przypisania Produktu do Kategorii jest możliwa dopiero po wyłączeniu integracji z systemem WAPRO Mag.

Produkt musi mieć przypisaną Kategorię główną oraz może mieć dowolną liczbę Kategorii dodatkowych. Kategorie dodatkowe nie są wymagane.

Zarówno w przypadku dodawania Kategorii głównej, jak i Kategorii dodatkowych nie można wybrać Kategorii, która jest nadrzędna dla innej Kategorii. Tego typu Kategorie są "wyszarzone" na liście, tak jak jest to pokazane na obrazku poniżej.

image10 b2c
Rysunek 47. Produkty - edycja kategorii

Atrybuty

Zakładka Atrybuty pozwala na przeglądanie i edycję przypisań cech produktu (atrybutów).

Z atrybutami powiązane są dwie oddzielne integracje z systemem WAPRO Mag:

  1. integrowanie nazwy Atrybutu,

  2. integrowanie przypisania: Produkt - Atrybut - Wartość atrybutu.

Aby móc wykonywać modyfikacje Atrybutów (wartości i usuwanie), konieczne jest wyłączenie integracji z systemem WAPRO Mag. Aby to zrobić, należy użyć ikony operacji (ikona koła zębatego). Atrybutu, który jest integrowany z systemem WAPRO Mag, nie można usunąć.

Po wejściu w tryb edycji przypisań Atrybutów można usuwać poszczególne Atrybuty lub edytować ich wartości. Jeżeli integrowane jest przypisanie Produkt - Atrybut - Wartość atrybutu, wartość Atrybutu jest nieaktywna. Usunięcie lub edycja wartości Atrybutu są możliwe po wyłączeniu integracji wartości Atrybutu z Produktem. Integrację wyłącza się poprzez kliknięcie przycisku zarządzania integracją z systemem ERP.

image8 b2c
Rysunek 48. Produkty – Atrybuty

Etykiety

Szczegółowe informacje na temat etykiet oraz ich rodzajów znajdują się w opisie modułu Etykiety (Sklep  Asortyment).

image11 b2c
Rysunek 49. Produkty - Etykiety

Warianty

W zakładce Warianty prezentowana jest lista Produktów składających się na Wariant (prezentowany jest również aktualnie oglądany produkt).

Jeżeli Produkt nie składa się na Wariant, w zakładce zostanie zaprezentowany przycisk przekierowujący do modułu Warianty (Sklep  Asortyment), w którym można zarządzać Wariantami.

Na liście Produkt główny Wariantu oznaczony gwiazdką.

image14 b2c
Rysunek 50. Produkty – Warianty

Produkty powiązane

W zakładce można zarządzać relacjami Produktu z innymi Produktami. Zakładkę podzielono na podzakładki odpowiadające odpowiednim typom Produktów powiązanych. Na przycisku z nazwą podzakładki widoczna jest również liczba odpowiadająca ilości elementów danego typu przypisanych do tego Produktu. W zakładce dostępne są podzakładki:

  • Akcesoria

  • Inne produkty powiązane

  • Produkty podobne

Akcesoria, Inne produkty powiązane, Produkty podobne

W tych sekcjach można zarządzać Produktami powiązanymi, które mogą być wyświetlone w karcie Produktu na stronie Sklepu. W ten sposób Kupującemu przeglądającemu informację o wybranym Produkcie można zaproponować dodatkowe elementy wyposażenia (Akcesoria), Inne produkty powiązane np. zamienniki lub podpowiedzieć Produkty podobne.

Zarządzanie tymi rodzajami Produktów powiązanych dostępne jest tylko przy wyłączonej integracji.

System umożliwia dwa rodzaje relacji pomiędzy Produktami:

  • relacja jednostronna oznacza, że jeżeli do 'Produktu A' przypiszemy 'Produkt B', w karcie 'Produktu A' będzie widoczny powiązany z nim 'Produkt B', ale na karcie 'Produktu B' w Produktach powiązanych nie będzie widoczny 'Produkt A', np. w karcie aparatu fotograficznego będzie widoczny futerał na aparat, ale w karcie futerału nie będzie widać tego aparatu, gdyż np. futerał ten pasuje do wielu innych aparatów.

  • relacja dwustronna oznacza, że jeżeli do 'Produktu A' przypiszemy 'Produkt B', to w kartach 'Produktów A i B' w Produktach powiązanych znajdą się odpowiednio 'Produkty B i A', np. ładowarka do aparatu fotograficznego przeznaczona konkretnie do tego modelu.

Informacja o Typie relacji dostępna jest w kolumnie Posiada relacje odwrotną. Jeśli w kolumnie prezentowana jest wartość: 'Tak', oznacza to, że Produkty posiadają relację dwustronną. Jeśli w kolumnie prezentowana jest wartość: 'Nie' oznacza to, że pomiędzy Produktami występuje relacja jednostronna.

image108 b2c
Rysunek 51. Widok zakładki Produkty powiązane/Produkty podobne w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym - przykład

W każdej z opisywanych zakładek nad listą Produktów po prawej stronie dostępny jest przełącznik Pokaż relację odwrotna. Jego włączenie pozwala wyświetlić listę Produktów, do których aktualnie wyświetlany Produkt został przypisany jako Produkt powiązany danego typu. Na liście tej znajdą się zarówno Produkty, z którymi aktualnie wyświetlany Produkt posiada relację dwustronna, jak i takie, z którymi posiada relację jednostronną, w której to on jest przypisany jako np. akcesorium.

image109 b2c
Rysunek 52. Widok relacji odwrotnej w zakładce Produkty powiązane/Produkty podobne w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym - przykład

Aby dodać powiązania między Produktami, należy po kliknięciu przycisku Dodaj powiązania w odpowiedniej zakładce, zaznaczyć wybrane Produkty, a następnie wybrać Typ relacji - Relacja dwustronna/Relacja jednostronna. Jeśli, któryś z wybranych Produktów ma włączoną integracje danego typu Produktu powiązanego, pojawi się odpowiedni komunikat z informacją o włączonej integracji oraz możliwością jej wyłączenia w celu ręcznego przypisania Produktów powiązanych. Jeśli wybrana zostanie opcja "Dalej" integracja danego typu powiązania dla wymienionych Produktów i powiązanie zostanie utworzone. Jeśli wybrana zostanie opcja: "Anuluj", ponownie wyświetlone zostanie okno wyboru Produktów, tak by można było wybrać tylko te bez aktywnej integracji danego typu lub anulować przypisanie.

image110 b2c
Rysunek 53. Dodawanie powiązania między Produktami w zakładce Produkty podobne/Zamienniki w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym - przykład

Aby usunąć powiązania pomiędzy Produktami, należy zaznaczyć wybrane Produkty, a następnie pod przyciskiem Usuń wybrać jedną z opcji:

  • Relacja dwustronna - usunięte zostaną wszystkie relacje pomiędzy wyświetlonym a zaznaczonymi Produktami. Opcja nie będzie dostępna, jeśli pomiędzy wyświetlonym a zaznaczonymi Produktem występują tylko relacje jednostronne;

  • Relacja jednostronna - jeśli pomiędzy wyświetlonym Produktem a zaznaczonymi Produktami była:

    • relacja jednostronna zostaną one usunięte;

    • relacja dwustronna - zostanie usunięta relacja, z perspektywy, której dokonano usunięcia - patrz: Przykład;

1. Pomiędzy Produktem X i Produktem Y dokonana powiązania jako Produkty podobne relacją dwustronną. Następnie z poziomu szczegółów Produktu X usunięto relację jednostronną pomiędzy tymi Produktami. Oznacza to, że Produkt Y nie będzie już wyświetlany jako Produkt podobny Produktu X, ale Produkt X nadal będzie wyświetlany jako Produkt podobny Produktu Y.
2. Pomiędzy Produktem X i Produktem Z dokonana powiązania jako Produkty podobne relacją dwustronną. Następnie z poziomu szczegółów Produktu X, ale przy włączonym przełączniku Pokaż relację odwrotna, usunięto relację jednostronną pomiędzy tymi Produktami. Oznacza to, że Produkt X nie będzie już wyświetlany jako Produkt podobny Produktu Z, ale Produkt Z nadal będzie wyświetlany jako Produkt podobny Produktu X.
image111 b2c
Rysunek 54. Usuwanie powiązania między Produktami w zakładce Produkty powiązane/Produkty podobne w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym - przykład

Punkty lojalnościowe

W tej zakładce można zobaczyć lub dodać regułę produktową dotyczącą przeliczania punktów zarabianych i wydawanych w Programie lojalnościowym (Sklep  Oferta).

image19 b2c
Rysunek 55. Produkty - punkty lojalnościowe

Koszty dostawy

Zakładka Koszty dostawy daje możliwość sprawdzenia dostępnych sposobów dostawy oraz ich ceny dla danego Produktu. Do szczegółów dostawy można przejść po kliknięciu nazwy Metody dostawy.

image15 b2c
Rysunek 56. Produkty - Koszty dostawy

Rezerwacje

Umożliwiono śledzenie rezerwacji Produktów, na niepotwierdzonych Zamówieniach na karcie Produktu w zakładce Rezerwacje. Będą w niej widoczne wszystkie Zamówienia, na których dany Produkt jest zarezerwowany. Jeśli produkt nie będzie zarezerwowany, w zakładce pojawi się komunikat, Produkt nie jest zarezerwowany. Do zakładki kieruje również link Pokaż rezerwacje, w zakładce Karta produktu, w szczegółach danego Produktu, o ile jest on zarezerwowany.

image53 b2c
Rysunek 57. Przycisk "Pokaż rezerwacje" na kracie danego produktu
image54 b2c
Rysunek 58. Zakładka "Rezerwacje"

Rezerwacje Produktów można również odświeżać ręcznie w module Indeksacja i cache (Administracja  Narzędzia) - opcja Odśwież przy Rezerwacje produktów.

Powiadomienia

Można tu zobaczyć adresy e-mailowe Kupujących, którzy zapisali się na powiadomienie o dostępności danego Produktu.

image20 b2c
Rysunek 59. Produkty - powiadomienia