Proces zakupowy
Moduł Proces zakupowy znajduje się w Menu
.Moduł Proces zakupowy pozwala na określenie ścieżki dla Zamówienia (przechodzenie zamówienia pomiędzy statusami) oraz zdefiniowanie odpowiednich treści wiadomości e-mail dla przejść między statusami. Wiadomości te można definiować w module Szablony wiadomości (
).Moduł dostarcza również informacji dotyczących szczegółów przejść pomiędzy statusami – przy każdym statusie znajduje się notatka uszczegóławiająca dany status.
Scenariusz procesu zakupowego
Na Proces zakupowy składają się kroki, które są wykonywane przez Operatora i Kupującego, aby doprowadzić zamówienie do końca. Proces zakupowy to kolejne zmiany statusów Zamówienia z towarzyszącymi tym zmianom operacjami.
Jest wiele statusów, które może przyjmować Zamówienie, więc bardzo ważnym elementem jest kontrolowanie przejść pomiędzy statusami.
W systemie WAPRO B2C/B2B/Hybrid zdefiniowano cztery możliwe scenariusze Procesu zakupowego. Scenariusz definiuje przejścia pomiędzy statusami. Dla każdego przejścia możemy wybrać Szablon wiadomości e-mail , która zostanie wysłana.
Dostępne scenariusze:
-
płatność natychmiastowa – kupujący dokonuje płatności od razu po złożeniu Zamówienia,
-
płatność kontrolowana – kupujący dokonuje płatności po zatwierdzeniu zamówienia przez Operatora w Panelu Administracyjnym,
-
płatność natychmiastowa z wymuszeniem manualnego eksportu do systemu ERP – kupujący dokonuje płatności od razu po złożeniu Zamówienia. Eksport Zamówień następuje tylko manualnie, poprzez zmianę statusu przez Operatora,
-
płatność kontrolowana z wymuszeniem manualnego eksportu do systemu ERP – kupujący dokonuje płatności po zatwierdzeniu Zamówienia przez Operatora w Panelu Administracyjnym. Eksport zamówień następuje tylko manualnie, poprzez zmianę statusu przez Operatora.
Zmiany scenariusza Procesu zakupowego można dokonać poprzez kliknięcie na przycisk: Edytuj znajdującego się po prawej stronie aktualnego scenariusza.
Zapytania o wycenę
Aktywowanie Zapytania o wycenę umożliwia składanie zapytań ofertowych przez Kupujących podczas standardowego składania Zamówienia (w ostatnim kroku składania Zamówienia zamiast Złóż zamówienie, Kupujący powinien kliknąć Złóż zapytanie o wycenę).
Po złożeniu takiego zapytania Operator będzie mógł dostosować ofertę do wymagań Kupującego.
Zapytania ofertowe złożone przez Kupujących prezentowane są w module Zamówienia (
).Po zmianach w zapytaniu i kliknięciu przez Operatora przycisku Poinformuj o zmianach, do Kupującego zostanie wysłany e-mail z informacjami o zmianach w Zapytaniu. Jeżeli warunki zostaną zaakceptowane, Kupujący potwierdzi zamówienie w karcie zapytania. W przeciwnym przypadku Kupujący będzie mógł anulować zapytanie lub cofnąć je do ponownego rozpatrzenia.
E-mail „Zmiana statusu – nieoczekiwana zmiana”
W przypadku przejścia zamówienia pomiędzy statusami niezgodnymi z zasadami przebiegu procesu zakupowego istnieje możliwość wysłania specjalnej wiadomości. Opcja ta pozwala na włączenie lub wyłączenie tego typu powiadomienia. Wspomniane przejścia mogą być zainicjowane przez system zewnętrzny.