Oferty dedykowane

Moduł Oferty dedykowane znajduje się w Menu Sklep  Oferta.

image1 b2c
Rysunek 1. Sklep - Oferty

Oferta dedykowana:

  • służy do definiowania specjalnych grup Produktów,

  • ustala cenę dla Produktów wchodzących w skład oferty - cena ta zostaje „nałożona” na cenę na Produkcie importowaną z systemu ERP,

  • ogranicza liczbę Produktów dostępnych po cenach ofertowych,

  • w pozycjach ofertowych możliwe jest też kilkukrotne dodawanie tego samego Produktu, dzięki czemu na pozycjach można ustanowić inne ceny Produktu,

  • ustala przedział czasowy, w którego obrębie oferta jest dostępna,

  • posiada opcję dezaktywacji, blokującą jej sprzedaż, pomimo przedziału czasowego dostępności oferty

  • można ją archiwizować przed upływem terminu ważności,

  • może być promowana w newsletterze SMS przy wykorzystaniu generowania krótkiego linku, który jest automatycznie dopisywany do Przekierowań 301.

Widok listy Ofert dedykowanych w Panelu Administracyjnym

Po wejściu do modułu widoczna jest lista Ofert dedykowanych. Nad listą dostępne są przyciski umożliwiające szybkie wyfiltrowanie Ofert:

  • W sprzedaży - czyli Oferty, które są Dostępne i Aktywne i równocześnie nie są Wyprzedane i Archiwalne - widok domyślny;

  • W przygotowaniu - czyli Oferty, które nie są Aktywne, ale nie zostały Wyprzedane i nie są Archiwalne;

  • Niedostępne - czyli wszystkie Oferty, które nie są widoczne i dostępne do zakupu w Sklepie, powód niedostępności można sprawdzić, w tooltipie w kolumnie Dostępność lub komunikacie na karcie danej Oferty;

  • Wszystkie - czyli lista wszystkich Ofert dedykowanych, bez nałożonych filtrów.

Możliwe jest również nakładanie dodatkowych filtrów na panelu filtrów, należy jednak pamiętać, że przechodzenie pomiędzy przyciskami z predefiniowanymi filtrami czyści inne nałożone filtry.

Przy nazwie danej Oferty dedykowanej mogę być widoczne symbole:

  • literka 'N' w szarym kółku - jeśli dana Oferta ma ustawioną Widoczność w sklepie na nie;

  • przekreślone kółko - jeśli dana Oferta jest Nieaktywna;

Obok nazwy Oferty dedykowanej (w jej karcie, panelu oraz po najechaniu na nią na liście), może być widoczny przycisk z symbolem 'strzałki z kłódką'. Przycisk ten umożliwia bezpośrednie przejście na kartę danej Oferty dedykowanej w Sklepie.

image24 b2c
Rysunek 2. Przycisk przejścia na kartę Oferty w Sklepie bezpośrednio z listy Ofert/panelu z Ofertą

Klikając w wiersz danej Oferty dedykowanej — wyświetlony zostanie panel boczny z danymi tej Oferty, a nad listą pojawi się przyciski. Przyciski te będą również dostępne po zaznaczeniu wielu Ofert:

  • Operacje grupowe - patrz: Operacje grupowe na Ofercie dedykowanej;

  • Usuń - umożliwia (po potwierdzeniu) usunięcie Oferty dedykowanej/Ofert dedykowanych. Przycisk Usuń może być nieaktywny, gdy danej Oferty/Ofert nie można usunąć. Po najechaniu na niego pojawi się tooltip z nazwą Oferty i powodem zablokowania usuwania np. powiązanie Oferty z Zamówieniem lub Gazetką.

Po kliknięciu w wielokropek przy nazwie Oferty dostępne są akcje dla danej Oferty:

  • Generuj krótki link oraz Generuj link afiliacyjny- patrz: [generowanieLinkow];

  • Duplikuj,

  • Aktywuj/Dezaktywuj - opcja pozwala na aktywowanie/lub dezaktywowanie danej Oferty;

  • Archiwizuj/Przywróć z archiwum - opcja przywracania z archiwum może być nieaktywna, jeśli przekroczona została Data do dla danej Oferty;

  • Usuń - przycisk usuwania może być nieaktywny, jeśli nie można usunąć Oferty. Po najechaniu na niego pojawi się tooltip z powodem, dla którego nie można usunąć Oferty.

image4 b2c
Rysunek 3. Widok listy Ofert dedykowanych i akcji dostępnych dla danej Oferty

Operacje grupowe na Ofercie dedykowanej

Na liście Ofert dostępne są Operacje grupowe pozwalające na wprowadzenie zmian dla wielu zaznaczonych Ofert:

  • Dodawanie pozycji - dodawanie Produktów do wybranych Ofert.

  • Zmiana dostępności - zmiana dostępności Pozycji dla wielu Ofert. Jeśli wybrany Produkt jest dodany jako Pozycja do wielu ofert lub kilka razy do tej samej Oferty, dla wszystkich tych Pozycji w wybranych Ofertach zmieniona zostanie dostępność.

  • Edycja dat obowiązywania - grupowa edycja: Data obowiązywania od - od kiedy Oferta będzie dostępna w Sklepie i Data obowiązywania do - do kiedy Oferta będzie dostępna w Sklepie.

  • Zmiana aktywności - pozwala określić czy wszystkie wybrane oferty mają być aktywne, czy nie.

  • Zmiana statusu archiwalnego - pozwala określić czy wszystkie wybrane mają być archiwalne, czy nie.

Jeśli Oferta jest Archiwalna, ponieważ przekroczona została data jej obowiązywania, do zmiany jej statusu konieczne będzie podanie nowej Daty obowiązywania do.
image5 b2c
Rysunek 4. Operacje grupowe na Ofertach dedykowanych w Panelu Administracyjnym

Dodawanie nowej Oferty dedykowanej

Po kliknięciu przycisku Dodaj ofertę wyświetli się okno, w którym należy podać nazwę Oferty dedykowanej.

Natomiast strategie ofertowe, można edytować także po zapisaniu. Dostępne są strategie:

  • Strategia podzielności oferty - domyślnie wybrana Oferta podzielna - patrz: [StrategiePodzielnosciOferty];

  • Strategia naliczania rabatów ceny bazowej produktu — domyślnie wybrana Rabatowanie wszystkich pozycji;

  • Strategia naliczania rabatów dla produktów — domyślnie wybrana Ignorowanie rabatów;

  • Strategia naliczania rabatów dla zamówień — domyślnie wybrana Ignorowanie rabatów.

Definiując nową Ofertę, można również ustawić Rabat ofertowy, który będzie kaskadowy lub sumowany względem ceny bazowej. Po wybraniu jednej z opcji należy podać Procentową wysokość rabatu.

Dodając Ofertę dedykowaną, można również podać daty jej obowiązywania, czyli zakres, w którym Oferta będzie dostępna w Sklepie oraz włączyć jej Widoczność.