Oferty dedykowane
Moduł Oferty dedykowane znajduje się w Menu .
Oferta dedykowana:
-
służy do definiowania specjalnych grup Produktów,
-
ustala cenę dla Produktów wchodzących w skład oferty - cena ta zostaje „nałożona” na cenę na Produkcie importowaną z systemu ERP,
-
ogranicza liczbę Produktów dostępnych po cenach ofertowych,
-
w pozycjach ofertowych możliwe jest też kilkukrotne dodawanie tego samego Produktu, dzięki czemu na pozycjach można ustanowić inne ceny Produktu,
-
ustala przedział czasowy, w którego obrębie oferta jest dostępna,
-
posiada opcję dezaktywacji, blokującą jej sprzedaż, pomimo przedziału czasowego dostępności oferty
-
można ją archiwizować przed upływem terminu ważności,
-
może być promowana w newsletterze SMS przy wykorzystaniu generowania krótkiego linku, który jest automatycznie dopisywany do Przekierowań 301.
Widok listy Ofert dedykowanych w Panelu Administracyjnym
Po wejściu do modułu widoczna jest lista Ofert dedykowanych. Nad listą dostępne są przyciski umożliwiające szybkie wyfiltrowanie Ofert:
-
W sprzedaży - czyli Oferty, które są Dostępne i Aktywne i równocześnie nie są Wyprzedane i Archiwalne - widok domyślny;
-
W przygotowaniu - czyli Oferty, które nie są Aktywne, ale nie zostały Wyprzedane i nie są Archiwalne;
-
Niedostępne - czyli wszystkie Oferty, które nie są widoczne i dostępne do zakupu w Sklepie, powód niedostępności można sprawdzić, w tooltipie w kolumnie Dostępność lub komunikacie na karcie danej Oferty;
-
Wszystkie - czyli lista wszystkich Ofert dedykowanych, bez nałożonych filtrów.
| Możliwe jest również nakładanie dodatkowych filtrów na panelu filtrów, należy jednak pamiętać, że przechodzenie pomiędzy przyciskami z predefiniowanymi filtrami czyści inne nałożone filtry. |
Przy nazwie danej Oferty dedykowanej mogę być widoczne symbole:
-
literka 'N' w szarym kółku - jeśli dana Oferta ma ustawioną Widoczność w sklepie na nie;
-
przekreślone kółko - jeśli dana Oferta jest Nieaktywna;
Obok nazwy Oferty dedykowanej (w jej karcie, panelu oraz po najechaniu na nią na liście), może być widoczny przycisk z symbolem 'strzałki z kłódką'. Przycisk ten umożliwia bezpośrednie przejście na kartę danej Oferty dedykowanej w Sklepie.
Klikając w wiersz danej Oferty dedykowanej — wyświetlony zostanie panel boczny z danymi tej Oferty, a nad listą pojawi się przyciski. Przyciski te będą również dostępne po zaznaczeniu wielu Ofert:
-
Operacje grupowe - patrz: Operacje grupowe na Ofercie dedykowanej;
-
Usuń - umożliwia (po potwierdzeniu) usunięcie Oferty dedykowanej/Ofert dedykowanych. Przycisk Usuń może być nieaktywny, gdy danej Oferty/Ofert nie można usunąć. Po najechaniu na niego pojawi się tooltip z nazwą Oferty i powodem zablokowania usuwania np. powiązanie Oferty z Zamówieniem lub Gazetką.
Po kliknięciu w wielokropek przy nazwie Oferty dostępne są akcje dla danej Oferty:
-
Generuj krótki link oraz Generuj link afiliacyjny- patrz: [generowanieLinkow];
-
Duplikuj,
-
patrz: [duplikowanieOfert];
-
-
Aktywuj/Dezaktywuj - opcja pozwala na aktywowanie/lub dezaktywowanie danej Oferty;
-
Archiwizuj/Przywróć z archiwum - opcja przywracania z archiwum może być nieaktywna, jeśli przekroczona została Data do dla danej Oferty;
-
Usuń - przycisk usuwania może być nieaktywny, jeśli nie można usunąć Oferty. Po najechaniu na niego pojawi się tooltip z powodem, dla którego nie można usunąć Oferty.
Operacje grupowe na Ofercie dedykowanej
Na liście Ofert dostępne są Operacje grupowe pozwalające na wprowadzenie zmian dla wielu zaznaczonych Ofert:
-
Dodawanie pozycji - dodawanie Produktów do wybranych Ofert.
-
Zmiana dostępności - zmiana dostępności Pozycji dla wielu Ofert. Jeśli wybrany Produkt jest dodany jako Pozycja do wielu ofert lub kilka razy do tej samej Oferty, dla wszystkich tych Pozycji w wybranych Ofertach zmieniona zostanie dostępność.
-
Edycja dat obowiązywania - grupowa edycja: Data obowiązywania od - od kiedy Oferta będzie dostępna w Sklepie i Data obowiązywania do - do kiedy Oferta będzie dostępna w Sklepie.
-
Zmiana aktywności - pozwala określić czy wszystkie wybrane oferty mają być aktywne, czy nie.
-
Zmiana statusu archiwalnego - pozwala określić czy wszystkie wybrane mają być archiwalne, czy nie.
| Jeśli Oferta jest Archiwalna, ponieważ przekroczona została data jej obowiązywania, do zmiany jej statusu konieczne będzie podanie nowej Daty obowiązywania do. |
Dodawanie nowej Oferty dedykowanej
Po kliknięciu przycisku Dodaj ofertę wyświetli się okno, w którym należy podać nazwę Oferty dedykowanej.
Natomiast strategie ofertowe, można edytować także po zapisaniu. Dostępne są strategie:
-
Strategia podzielności oferty - domyślnie wybrana Oferta podzielna - patrz: [StrategiePodzielnosciOferty];
-
Strategia naliczania rabatów ceny bazowej produktu — domyślnie wybrana Rabatowanie wszystkich pozycji;
-
Strategia naliczania rabatów dla produktów — domyślnie wybrana Ignorowanie rabatów;
-
Strategia naliczania rabatów dla zamówień — domyślnie wybrana Ignorowanie rabatów.
Definiując nową Ofertę, można również ustawić Rabat ofertowy, który będzie kaskadowy lub sumowany względem ceny bazowej. Po wybraniu jednej z opcji należy podać Procentową wysokość rabatu.
Dodając Ofertę dedykowaną, można również podać daty jej obowiązywania, czyli zakres, w którym Oferta będzie dostępna w Sklepie oraz włączyć jej Widoczność.