Koszyk i Zamówienia

Wyszukiwarka adresów

W przypadku gdy dla danego Kupującego dostępne jest więcej niż sześć adresów dostawy, ich lista zostanie ograniczona do 6 pierwszych oraz pojawi się pole wyszukiwarki, umożliwiające wyszukanie wybranego adresu. Można również wyświetlić całą listę, klikając w "Zobacz wszystkie".

image18
Rysunek 1. Wyszukiwarka adresów dostawy w Sklepie

Przewidywana data realizacji zamówienia

Opcji umożliwiająca prezentację w koszyku w Sklepie przewidywanej daty realizacji Zamówienia. Data ta jest wyliczana na podstawie zdefiniowanych Czasów realizacji poszczególnych pozycji Zamówienia oraz (opcjonalnie) wskazanego Kalendarza pracy.

Czasami realizacji dla poszczególnych Produktów można zarządzać w szczegółach danego Produktu w zakładce Karta produktu (Sklep  Asortyment  Produkty). Dostępne są tam opcje Przybliżony czas realizacji i Przybliżony czas realizacji, gdy produkt jest niedostępny. Dla każdej z nich można wybrać odrębny czas realizacji (spośród tych określonych w module Czasy realizacji (Administracja  Konfiguracja) lub tworząc nowy). Można również wybrać opcję Nieokreślony lub Domyślny. Domyślnie dla wszystkich Produktów ustawiona jest opcja Nieokreślony.

  1. Jeśli na danym produkcie ustawiony jest Nieokreślony Przybliżony czas realizacji wówczas w wyliczeniach Przewidywanej daty realizacji zamówienia, bierze udział wartość ustawiona w opcji Domyślna liczba dni przewidywanego czasu dostawy zamówienia. Wartość tą można ustawić w module Czasy realizacji (Administracja  Konfiguracja) lub może wynikać z konfiguracji Sklepu. Opcja Domyślna liczba dni przewidywanego czasu dostawy zamówienia dostępna jest w Ustawieniach sprzedaży (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż). Analogicznie wygląda sytuacja w przypadku produktu niedostępnego i opcji _Przybliżony czas realizacji, gdy produkt jest niedostępny.

  2. Jeśli na danym produkcie ustawiony jest Domyślny Przybliżony czas realizacji wówczas w wyliczeniach Przewidywanej daty realizacji zamówienia, bierze udział wartość oznaczona jako Domyślny dla produktów dostępnych. Wartość tą można ustawić w module Czasy realizacji (Administracja  Konfiguracja). Jeśli w szczegółach Produktu wybrana została opcja Domyślny, ale żaden z czasów realizacji nie jest oznaczony jako Domyślny dla produktów dostępnych, wówczas w wyliczeniach bierze udział wartość z opcji Domyślna liczba dni przewidywanego czasu dostawy zamówienia. Analogicznie wygląda sytuacja w przypadku Produktu niedostępnego i opcji Przybliżony czas realizacji, gdy produkt jest niedostępny - domyślna jest dla niej wartość oznaczona jako Domyślny dla produktów niedostępnych.

  3. Dla danego produktu można również wybrać konkretny Czas realizacji spośród tych dodanych w module Czasy realizacji (Administracja  Konfiguracja). Czasy te można dodawać z poziomu modułu lub wybierając opcję Dodaj z poziomu edycji Przybliżonego czasu realizacji. (Analogicznie dla Przybliżonego czasu realizacji gdy produkt jest niedostępny).

Jeśli w przypadku opcji 2 i 3 wybrane czasy realizacji nie będą miały ustawionej Wartości godzinowej maksymalnego czasu realizacji, wówczas w wyliczeniach Przewidywanej daty realizacji bierze udział wartość z opcji Domyślna liczba dni przewidywanego czasu dostawy zamówienia.

Dodatkowo Czasy realizacji można powiązać z Kalendarzem pracy, tak by w wyliczeniach Przewidywanej daty realizacji uwzględnić np. tylko dni robocze lub inne dni ustawione w wybranym kalendarzu. Powiązania tego można dokonać w module Czasy realizacji (Administracja  Konfiguracja) wybierając z listy Kalendarz pracy. Lista ta zawiera Kalendarze ogólne, którymi można zarządzać w module Kalendarze (Administracja  Konfiguracja). Wybranie Kalendarza pracy jest opcjonalne. Jeśli żaden Kalendarz nie zostanie wybrany, w wyliczeniach Przewidywanej daty realizacji będzie uwzględniane X kolejnych dni, bez żadnych przerw.

Podsumowanie rabatów na zamówienie

W Koszyku, w Podsumowaniu zamówienia prezentowane jest "Podsumowanie rabatów", prezentujące zsumowaną wartość, Rabatu dla zamówienia, wszystkich udzielonych Rabatów dla produktów, wartość Rabatów dla poszczególnych Produktów oraz rabatów na Koszty dostawy. Prezentowana w podsumowaniu rabatów "Wartość zamówienia przed rabatem:" zawiera w sobie również koszt wybranej Metody dostawy/płatności. Szczegóły podsumowania rabatów rozwijają się po kliknięciu w "Sumę rabatów".

Podsumowanie rabatów w podsumowaniu Zamówienia widoczne jest tylko jeśli udzielono Rabatu dla zamówienia.