Klienci

Moduł Klienci znajduje się w Menu Sklep  Sprzedaż.

image1
Rysunek 1. Sklep - Klienci

Moduł Klienci daje możliwość podglądu i zarządzania danymi Klientów. Zarządzać danymi Klientów można przez opcje dostępne pod przyciskiem Operacje.

image2
Rysunek 2. Klienci - Operacje

W systemie WAPRO B2C/B2B/Hybrid elementem, który wyróżnia Klienta, jest adres e-mail, dlatego można zarejestrować tylko jednego Klienta o danym adresie e-mail.

image3
Rysunek 3. Klienci – dodawanie nowego Klienta

Aby zobaczyć szczegółowe informacje o danym Kliencie, należy kliknąć adres e-mail. Akcja ta spowoduje przeniesienie do widoku karty Klienta, w której widoczne są zakładki:

  • Dane klienta

  • Zamówienia,

  • Atrybuty

  • Grupy klientów,

  • Zgody,

  • Faktury - jeśli dostępne,

  • Program lojalnościowy.

image4
Rysunek 4. Klienci - karta Klienta

Dane klienta

W zakładce Dane klienta dostępne są podstawowe informacje o Kliencie, jego Adresy dostawy oraz Adresy faktur. Dane klienta mogą być integrowane.

Dostępne są tu również opcje:

  • Resetuj hasło klienta – zostanie wysłana wiadomość e-mail umożliwiająca Klientowi zresetowanie dotychczasowego hasła.

  • Eksport danych klienta – funkcja pozwala na pobranie danych osobowych Klienta jako pliku json.

  • Anonimizuj dane i usuń klientaKlient jest usuwany z listy Klientów, a jego dane na złożonych przez niego Zamówieniach są w sposób nieodwracalny zastępowane innymi znakami.

  • Zablokuj klienta - przycisk pozwala na zablokowanie Klientowi możliwości zalogowania w Sklepie. Przy próbie logowania wyświetlony zostanie komunikat z informacją, że logowanie się nie powiodło i prośbą o kontakt z właścicielem Sklepu. Akcja odwracalna - Odblokuj klienta.

  • Zaloguj jako - akcja dostępna tylko dla uprawnionych Operatorów. Pozwala na zalogowanie do Sklepu w imieniu Klienta i wykonywania w nim wszystkich akcji, które dla danego Klienta są dostępne. Jeśli podczas takiego logowania Operator złoży np. Zamówienie, zarówno w Panelu Administracyjnym, jak i w Strefie klienta widoczna będzie informacja, że zostało ono złożone przez tego Operatora w imieniu Klienta. Należy zwrócić uwagę, że na dane konto Klienta można być zalogowanym tylko w jednym miejscu, więc użycie opcji Zaloguj jako może spowodować wylogowanie Klienta.

Atrybuty

W zakładce tej można przypisywać danemu Klientowi atrybuty i ich wartości. Atrybutami klienta można zarządzać w module Administracja  Konfiguracja  Atrybuty klienta.

Zamówienia

Zakładka pozwala na podgląd Zamówień złożonych przez Klienta. Tabela pokazuje numer Zamówienia, którego kliknięcie spowoduje przeniesienie do karty wybranego Zamówienia. Widok pokazuje również identyfikator Klienta (adres e-mail), telefon do Klienta oraz status transakcji.

Grupy klientów

Zakładka pozwala na przypisanie Klienta do Grupy klientów. Funkcja ta jest przydatna m.in w przypadku przydzielania Rabatów (rabat można dodać w module Menu Sklep  Oferta  Rabaty i kupony) dla określonych Grup klientów. Grupami klientów można zarządzać w module Sklep  Sprzedaż  Grupy klientów.

Zgody

Zakładka zawiera informacje na temat Zgód udzielonych przez Klienta, statusu tych Zgód oraz podgląd historii zmian w zakresie danej Zgody.

Uprawniony Operator może również aktywować/dezaktywować Zgody Klienta, co zostanie uwzględnione w historii danej Zgody.

image5
Rysunek 5. Klienci - zgody

Klient ma wgląd w udzielone przez siebie Zgody na stronie Sklepu w zakładce Moje konto → Moje zgody. W tym miejscu może również dokonać zmiany w zakresie udzielonych Zgód przez zaznaczenie lub odznaczenie checkboxa w kolumnie Status.

image6
Rysunek 6. Klienci - zgody - konto klienta

Program lojalnościowy

Jeśli w Sklepie uruchomiono Program lojalnościowy Sklep  Oferta w zakładce tej będzie możliwość podglądu Salda punktów danego Klienta, wraz z informacją o punktach oczekujących i dacie ostatniej aktualizacji. Widoczna jest również lista transakcji, w których dodawano/wydawano punkty.

Uprawnieni Operatorzy mogą w tej zakładce również w sposób ręczny dodawać/odejmować punkty Programu lojalnościowego.