Indeksacja i cache

Moduł Indeksacja i cache znajduje się w Menu Administracja  Narzędzia.

image1 b2c
Rysunek 1. Administracja – Indeksacja i cache

Ważnym elementem każdego sklepu internetowego (i każdej strony internetowej) jest łatwość jego obsługi i sprawność jego działania. Jedną z ważniejszych cech mających wpływ na odbiór sklepu u kupujących jest czas ładowania się poszczególnych stron i oczekiwania na operacje. W celu zwiększenia wydajności sklepu internetowego system WAPRO B2C/B2B/Hybrid wykorzystuje mechanizmy cache’owania (przechowywanie w pamięci w celu zapewnienia natychmiastowego dostępu), a niektóre elementy związane z indeksacją wyszukiwarki czy budowaniem mapy strony wykonywane są raz na jakiś czas. Takie działania mają wpływ na pozytywny odbiór sklepu przez kupujących. Minusem jest to, że aktualizowanie danych cyklicznie w określonych odstępach czasu powoduje, że dane nie są aktualne przy każdym załadowaniu strony sklepu.

Za pomocą opcji w module Indeksacja i cache operator ma możliwość uruchomienia mechanizmów aktualizujących sklep w momencie, w którym jest to potrzebne. Mechanizmy te mogą być wykorzystane w przypadku dużych zmian w danych sklepu.

image2
Rysunek 2. Indeksacja i cache – szczegóły

Indeksacja

W celu dostarczenia wydajnego i elastycznego wyszukiwania mechanizm przygotowuje tak zwany indeks, który jest budowany na podstawie danych produktu. Domyślnie indeks jest budowany po każdej zmianie produktu, a raz na dobę następuje pełne budowanie.

Jeżeli wyniki wyszukiwania nie są prawidłowe, należy przeindeksować konto, klikając przycisk Przeindeksuj.

Mapa strony

Przycisk Odśwież w tej sekcji odświeży sitemapę, czyli adresy URL związane z witryną.

Opcja Odśwież umożliwia Wymuszenie wyświetlanie banera „Polityka plików cookie”, tak by Kupujący w Sklepie musiał ponownie udzielić (lub nie) zgodę na pliki cookie. Funkcjonalność można wykorzystać po zmianach w treści banera lub w Słowniku zgód (CMS  Komunikacja z klientem). W sekcji wyświetlana jest również Data ostatniego wymuszenia wyświetlenia.

Integracje zewnętrzne

Opcja Odśwież koszty dostaw produktów pozwala na ich odświeżenie na potrzeby integracji zewnętrznych np. Eksportu.

Rezerwacje produktu

Opcja Odśwież w tej sekcji pozwala na ręczne odświeżenie rezerwacji produktów.

Cache

Niektóre elementy strony sklepu internetowego są zapamiętywane w całości. Elementy strony sklepu internetowego odświeżane są cyklicznie w odstępach czasu nieprzekraczających jednej godziny.

Cache dotyczy takich elementów jak:

  • drzewo kategorii,

  • panele etykiet,

  • atrybuty kategorii,

  • wstawki,

  • metody i koszty dostawy,

  • tłumaczenia interfejsu.

Jeżeli zostały dokonane zmiany wśród wyżej wymienionych elementów (np. zostały dodane lub usunięte nowe kategorie lub wstawki), należy odświeżyć te elementy. Odświeżyć możemy każdy z elementów sklepu osobno, klikając przycisk Odśwież przy wybranym elemencie lub wszystkie naraz, klikając przycisk Odśwież przy Odśwież wszystko.