Atrybuty zamówienia
Moduł Atrybuty zamówienia znajduje się w Menu
.Moduł pozwala na przeglądanie, zarządzanie i definiowanie Atrybutów zamówienia. W Systemie można zdefiniować dowolną liczbę dodatkowych Atrybutów zamówienia. Pola do uzupełnienia parametrów zostaną zaprezentowane Klientowi podczas procesu składania Zamówienia.
Atrybuty zamówienia spełniają różne funkcje, np.:
-
Numer zamówienia klienta – Klient może wprowadzić do zamówienia numer, który został nadany w zewnętrznym systemie,
-
Przedział czasowy – Klient może ustalić zakres godzinowy dostarczenia zamówionych produktów tak, aby dostawa nie kolidowała z inną dostawą do hurtowni,
-
Ilość miejsc paletowych – Operator może wprowadzić ilość palet mieszczących się w wybranym rodzaju dostawy (np. 14-paletowa), Klient nie będzie mógł wtedy zamówić więcej palet, niż pozwalają na to możliwości pojazdu.
Atrybuty nieaktywne oznaczone są odpowiednią ikoną.
Typy atrybutów
Można zdefiniować pięć różnych typów atrybutów:
-
liczbowy – przyjmuje wartości numeryczne,
-
logiczny – przyjmuje wartości TAK/NIE; wyświetlany w postaci checkboxa,
-
tekstowy – Klient może wprowadzić informację znakową,
-
data – Klient ma możliwość wprowadzenia danej datowej przy użyciu kalendarza,
-
tekstowy tłumaczony – może przyjmować tylko zdefiniowane wartości i można do niego dodawać tłumaczenia w innych językach obsługiwanych w Sklepie.
Dla wszystkich typów atrybutów można określić ich wymagalność i aktywność. Ponadto, definiując atrybut, można określić, czy ma być widoczny na liście Zamówień w sklepie i w Panelu Administratora, a także na szczegółach Zamówienia i w Koszyku. Atrybuty zamówienia można również edytować - klikając w nazwę danego atrybutu oraz usunąć – opcja dostępna w Operacjach (ikona 'koła zębatego').
Przesyłanie Atrybutu zamówienia w wiadomości mailowej
Umożliwiono przesyłanie Atrybutu zamówienia w wiadomościach e-mail za pomocą Szablonu wiadomości (
). W tym celu należy w Szablonie wiadomości umieścić parametr \${attribute_order:id} — Atrybut zamówienia o danym id np. \${attribute_order:10}Integracja atrybutów zamówienia z WAPRO Mag
Możliwe jest integrowanie Atrybutów zamówienia z Wapro MAG, dzięki czemu do WAPRO Mag przekazywane będą dodatkowe informacje o złożonym w Sklepie zamówieniu.
Aby aktywny i widoczny w sklepie Atrybut został zintegrowany, w WAPRO Mag (
) musi zostać utworzony Atrybut o nazwie identycznej z tą pokazana w polu Identyfikator zewnętrzny. Jeśli w trakcie składania zamówienia zostanie podana/wybrana wartość Atrybutu - będzie ona również widoczna w WAPRO Mag w sekcji Pola dodatkowe.