Atrybuty zamówienia

Moduł Atrybuty zamówienia znajduje się w Menu Administracja  Konfiguracja.

image1 b2c
Rysunek 1. Sklep – Atrybuty zamówienia

Moduł pozwala na przeglądanie, zarządzanie i definiowanie Atrybutów zamówienia. W Systemie można zdefiniować dowolną liczbę dodatkowych Atrybutów zamówienia. Pola do uzupełnienia parametrów zostaną zaprezentowane Klientowi podczas procesu składania Zamówienia.

image2
Rysunek 2. Atrybuty zamówienia – dodaj Atrybut zamówienia

Atrybuty zamówienia spełniają różne funkcje, np.:

  • Numer zamówienia klienta – Klient może wprowadzić do zamówienia numer, który został nadany w zewnętrznym systemie,

  • Przedział czasowy – Klient może ustalić zakres godzinowy dostarczenia zamówionych produktów tak, aby dostawa nie kolidowała z inną dostawą do hurtowni,

  • Ilość miejsc paletowychOperator może wprowadzić ilość palet mieszczących się w wybranym rodzaju dostawy (np. 14-paletowa), Klient nie będzie mógł wtedy zamówić więcej palet, niż pozwalają na to możliwości pojazdu.

Atrybuty nieaktywne oznaczone są odpowiednią ikoną.

Typy atrybutów

Można zdefiniować pięć różnych typów atrybutów:

  • liczbowy – przyjmuje wartości numeryczne,

  • logiczny – przyjmuje wartości TAK/NIE; wyświetlany w postaci checkboxa,

  • tekstowy – Klient może wprowadzić informację znakową,

  • data – Klient ma możliwość wprowadzenia danej datowej przy użyciu kalendarza,

  • tekstowy tłumaczony – może przyjmować tylko zdefiniowane wartości i można do niego dodawać tłumaczenia w innych językach obsługiwanych w Sklepie.

Dla wszystkich typów atrybutów można określić ich wymagalność i aktywność. Ponadto, definiując atrybut, można określić, czy ma być widoczny na liście Zamówień w sklepie i w Panelu Administratora, a także na szczegółach Zamówienia i w Koszyku. Atrybuty zamówienia można również edytować - klikając w nazwę danego atrybutu oraz usunąć – opcja dostępna w Operacjach (ikona 'koła zębatego').

Przesyłanie Atrybutu zamówienia w wiadomości mailowej

Umożliwiono przesyłanie Atrybutu zamówienia w wiadomościach e-mail za pomocą Szablonu wiadomości (CMS  Edycja treści). W tym celu należy w Szablonie wiadomości umieścić parametr \${attribute_order:id} — Atrybut zamówienia o danym id np. \${attribute_order:10}

Integracja atrybutów zamówienia z WAPRO Mag

Możliwe jest integrowanie Atrybutów zamówienia z Wapro MAG, dzięki czemu do WAPRO Mag przekazywane będą dodatkowe informacje o złożonym w Sklepie zamówieniu.

Aby aktywny i widoczny w sklepie Atrybut został zintegrowany, w WAPRO Mag (Administrator  Pola dodatkowe  Grupy pól  Zamówienia) musi zostać utworzony Atrybut o nazwie identycznej z tą pokazana w polu Identyfikator zewnętrzny. Jeśli w trakcie składania zamówienia zostanie podana/wybrana wartość Atrybutu - będzie ona również widoczna w WAPRO Mag w sekcji Pola dodatkowe.

image36
Rysunek 3. Tworzenie Atrybutu zamówienia w Panelu Administracyjnym
image37
Rysunek 4. Tworzenia Atrybutu w WAPRO Mag
image38
Rysunek 5. Wybór wartości Atrybutu w trakcie składania zamówienia w Sklepie
image39
Rysunek 6. Widok Atrybutu zamówienia w WAPRO Mag