Atrybuty klienta

Moduł Atrybuty klienta znajduje się w Menu Administracja  Konfiguracja.

image1
Rysunek 1. Sklep – Atrybuty klienta

Moduł pozwala na definiowanie Atrybutów klienta, które można wykorzystać do zarządzania Klientami. W module można tworzyć atrybuty o typie: Logiczny, Liczbowy, Data, Tekstowy lub Tekstowy złożony. Można również określić czy: atrybut taki Przyjmuje zdefiniowane wartości, jest to Wartość wymagana, podać Identyfikator zewnętrzny oraz określić czy ma on być widoczny w Strefie Klienta w Sklepie.

Atrybuty można przypisywać do Klientów na karcie danego Klienta w zakładce Atrybuty (Sklep  Sprzedaż  Klienci).

image2
Rysunek 2. Dodawanie Atrybutu klienta

Atrybuty klienta jako pole wyboru w formularzu kontaktowym

Umożliwiono konfigurację pól formularza kontaktowego jak pól wyboru. Opcja ta dotyczy wszystkich pól formularza, z wyjątkiem pola telefon. Jako źródło wartości pola można wykorzystać dowolny słownikowy Atrybut klienta Administracja  Konfiguracja. Jeśli źródło wartości pola zostanie wybrane, wartości słownikowe danego atrybutu będą dostępne w formularzu kontaktowym jako lista wyboru.

W przypadku wykorzystywania wartości Atrybutów klienta w formularzu kontaktowym nie jest brane pod uwagę czy jest to atrybut wymagany, czy też nie.
Nazwy pól dodatkowych Formularza kontaktowego widoczne w Sklepie można edytować w module Tłumaczenia interfejsu (CMS  Edycja treści).

Konfiguracją pól formularza kontaktowego można zarządzać w ustawieniach Sklepu Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Komunikacja z klientem. Aby dane pole formularza wyświetlane było jako pole wyboru, należy włączyć jego widoczność i określić dla niego "Źródło wartości pola formularza" wybierając nazwę odpowiedniego atrybutu.

image3
Rysunek 3. Przykład wykorzystania pola wyboru w formularzu kontaktowym