Aktualności

Moduł Aktualności znajduje się w Menu CMS  Edycja treści.

image1 b2c
Rysunek 1. CMS – Aktualności

Moduł służy do definiowania i zarządzania aktualnościami, które są prezentowane w Sklepie:

  • Ikonka Aktualności może być prezentowana na górnej belce Sklepu, jeśli włączona jest opcja Pokazuj ikonę aktualności (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Aktualności);

  • Można dodać panel z aktualnościami na Stronę główną wybierając opcję Aktualności pod przyciskiem Dodaj pozycję strony głównej (CMS  Układ i wygląd  Strona główna);

  • Można dodać link do modułu do Menu głównego Sklepu wybierając pozycję Aktualności dostępne w sekcji Strony → Strony systemowe pod przyciskiem Dodaj pozycję menu (CMS  Układ i wygląd  Menu główne);

  • Link do modułu można dodać do Stopki (CMS  Układ i wygląd  Stopka), w trakcie dodawania (przycisk Dodaj panel) lub edycji (ikona 'Długopisu') panelu Odnośniki, wybierając pozycję Aktualności dostępne w sekcji Strony → Strony systemowe pod przyciskiem Dodaj pozycję panelu.

Adresy URL aktywnych w sklepie newsów widoczne są w kolumnie URL oraz w oknie edycji danej Aktualności. Dzięki temu można łatwo podejrzeć opublikowany artykuł.

Przy włączonej obsłudze przyjaznych adresów URL (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  SEO) na dole zakładki Dane podstawowe widoczne jest pole Adres URL, w którym można wpisać własny adres URL lub edytować istniejący. Szczegółowe informacje o adresach URL znajdują się zakładce → PATRZ: Adresy URL

Dane strukturalne dla artykułów (Article) aktualności, są prezentowane w wynikach wyszukiwania, co ułatwia dotarcie do użytkowników szukających informacji na dany temat. Dzięki tym danym robot wyszukiwarki szybciej zrozumie stronę internetową, którą analizuje i zaprezentuje w wynikach wyszukiwania dodatkowe informacje.

Dodawanie/Edycja aktualności

Zakres opcji dostępnych przy edycji/dodawaniu aktualności:

  • ustalanie zakresu czasowego – dzięki możliwości ustawienia daty opublikowania i wygaśnięcia istnieje możliwość sterowania czasem wyświetlania aktualności na stronie sklepu; parametrem wymaganym jest data opublikowania, natomiast datę wygaśnięcia można określić lub zostawić pole puste – wtedy aktualność będzie prezentowana bezterminowo,

  • treść – wymagane jest podanie tytułu i wprowadzenia, które będą prezentowane razem na liście aktualności. Następnie trzeba uzupełnić treść główną aktualności, która będzie wyświetlana z pozostałymi elementami dopiero po przejściu do danej aktualności na stronie sklepu,

  • docelowi odbiorcy – aktualności mogą być skierowane do wszystkich kontrahentów, wybranych oddziałów kontrahentów lub do określonej grupy kontrahentów,

  • H1, meta tytuł i meta opis - możliwość dodania tych elementów na potrzeby wyszukiwarek.

image2 b2c
Rysunek 2. Aktualności – dodawanie/edycja