Produkty
Moduł Produkty znajduje się w Menu

Moduł Produkty daje możliwość podglądu i zarządzania danymi związanymi z Produktami. Część danych jest pobierana z systemu ERP i nie podlega edycji. Niektóre dane są edytowalne po uprzednim wyłączeniu integracji z systemem ERP.
Widoczność Produktu na stronie sklepu
Istnieje kilka podstawowych powodów, dla których Produkt nie jest widoczny w sklepie:
-
nie jest integrowany lub nie wszystkie jego dane zostały zintegrowane,
-
żadna z Kategorii, do których przypisany jest Produkt, nie jest aktywna,
-
Produkt jest oznaczony jako nieaktywny,
-
Produkt nie znajduje się w żadnej Ofercie, do której Kupujący ma dostęp;
-
Produkt jest niedostępny i w Panelu Administracyjnym wyłączona jest opcja Pokazuj produkty niedostępne(
).
Przejście na szczegóły Produktu odbywa się poprzez klikniecie w jego nazwę.
Lista Produktów
Po wejściu do modułu widoczna jest lista Produktów.
Nad listą dostępne są przyciski umożliwiające szybkie wyfiltrowanie Produktów:
-
Wszystkie - czyli lista wszystkich Produktów, bez nałożonych filtrów. Widok domyślny;
-
Magazyn domyślny dostępny na kontach korzystających z wielu Magazynów - wyświetla wszystkie Produkty z dodatkowo nałożonym filtr na bieżący Magazyn, na który zalogowany jest Operator. Jeśli preset ten jest dostępny, przejmuje rolę widoku domyślnego;
-
Aktywne i dostępne - czyli Produkty, które są Dostępne i Aktywne. Za 'Dostępne' uznawane są: Produkty o Dostępności prostej ustawionej na 'Tak' lub Dostępności ilościowej większej od 0; Na kontach korzystających z wielu Magazynów na preset nałożony jest dodatkowo filtr na bieżący Magazyn, na który zalogowany jest Operator.
-
Niedostępne - czyli wszystkie Produkty, które są 'Aktywne', ale 'Niedostępne'. Za 'Niedostępne' uznawane są: Produkty o Dostępności prostej ustawionej na 'Nie' lub Dostępności ilościowej równej 0; Na kontach korzystających z wielu Magazynów na preset nałożony jest dodatkowo filtr na bieżący Magazyn, na który zalogowany jest Operator.
Możliwe jest również nakładanie dodatkowych filtrów na panelu filtrów, należy jednak pamiętać, że przechodzenie pomiędzy przyciskami z predefiniowanymi filtrami czyści inne nałożone filtry. |
Przy nazwie danego Produktu mogę być widoczne symbole:
-
etykietka - jeśli dany Produkt jest powiązany z co najmniej jedną Etykietą - po najechaniu na symbol wyświetli się tooltip z nazwami Etykiet, z którymi dany Produkt jest powiązany;
-
przekreślone kółko - jeśli dany Produkt jest nieaktywny;
-
strzałki - określające możliwość integracji danego Produktu. Jeśli jedna lub więcej opcji integracji jest wyłączona, symbol ten jest oznaczony dodatkowo trójkątem z wykrzyknikiem. Po najechaniu na ten symbol pojawi się lista integracji, wraz z ich statusem oraz przyciskiem Zarządzaj integracją, który wywołuje okienko zarządzania integracją;
Po najechaniu na nazwę Produktu pojawi się symbol strzałki. Po jego kliknięciu zostanie wyświetlona jego karta w Sklepie.
Podgląd w Sklepie niektórych kart Produktów jest możliwy po zalogowaniu na właściwy Oddział kontrahenta/Magazyn. |
Dostępność Produktu może być określana jako Dostępność prosta - Tak/Nie lub dostępność ilościowa - z określoną liczbowo ilością dostępnego Produktu, podawaną w jednostce bazowej.
Ceny Produktów wyświetlane są w walucie bazowej konta. Wartość może być podawana jako cena netto lub brutto zależnie od konfiguracji sposobu wyświetlania cen dla Sklepu.
Na kontach typu Hybrid, podawanie cen jest uzależnione dla konfiguracji sposobu wyświetlania cen dla Użytkowników firmowych.
Jeśli w kolumnie wyświetlone będą przekreślone ceny, oznacza to, że cena bazowa Produktu została obniżona, a przekreślona cena jest ceną przed obniżką.
Listę Produktów można wyświetlać w kontekście: Ofert, Magazynów i/lub Oddziałów kontrahentów - patrz: Widok listy Produktów w kontekście: Ofert, Magazynów i/lub Oddziałów kontrahentów;
Po zaznaczeniu co najmniej jednej jednego Produktu nad listą pojawia się przycisk - Operacje grupowe - patrz: Operacje grupowe na Produkcie;
Podstawowe informacje o zarządzaniu modułem opisano w rozdziale: Funkcjonalności w modułach. |
Można wymusić odświeżenie widocznej w Panelu Administracyjnym listy Produktów za pomocą opcji Odśwież widok listy produktów | .
Informacja o linku do Produktu
Na Liście produktów w Panelu Administracyjnym można włączyć widoczność kolumny URL, w której prezentowane są aktualne linki do Produktów w Sklepie. Linki będę prezentowane również dla Produktów nieaktywnych. W przypadku Sklepów z włączoną obsługą przyjaznych adresów, jeśli dla danego Produktu nie został wygenerowany/dodany przyjazny link w kolumnie prezentowany będzie link domyślny. Kolumna URL jest domyślnie niewidoczna. Możne włączyć jej widoczność po wybraniu opcji Widoczność kolumn w prawym górnym rogu listy Produktów. Jeśli widoczność kolumny na liście Produktów zostanie włączona, kolumna ta będzie również zawarta w pliku eksportu listy Produktów.

Operacje grupowe na Produkcie
Na liście Produktów dostępny jest szereg operacji grupowych:
-
Dodanie atrybutów - grupowe dodawanie Atrybutów i ich wartości do Produktów - patrz: Dodanie atrybutów;
-
Nowa reguła produktowa - grupowe dodawanie reguł punktów wydawanych/zarabianych dla wybranych Produktów w ramach Programu lojalnościowego. Opcja dostępna, jeśli Program lojalnościowy Definicja reguły Programu lojalnościowego;
jest aktywny - patrz: -
Usunięcie wszystkich reguł produktowych - pozwala usunąć wszystkie reguły punktów wydawanych/zarabianych dla wybranych Produktów w ramach Programu lojalnościowego. Opcja dostępna, jeśli Program lojalnościowy
jest aktywny; -
Edycja tłumaczeń - umożliwia edycję tłumaczeń dla wybranych Produktów w ramach wybranego języka - w ramach opcji możliwe jest ustawienie różnych treści dla wybranych Produktów - patrz: Edycja tłumaczeń Produktów
-
Zmiana tłumaczeń - umożliwia zmianę tłumaczeń dla wybranych Produktów w wielu językach - w ramach opcji możliwe jest ustawienie jednakowej treści dla wszystkich wybranych Produktów - patrz: Zmiana tłumaczeń Produktów
-
Edycja integracji - grupowe włączanie/wyłączanie integracji danych Produktów (z wyjątkiem integracji tłumaczeń) - patrz: Edycja integracji Produktów
-
Edycja integracji tłumaczeń - grupowe włączenie/wyłączenie integracji tłumaczeń Produktów - patrz: Edycja integracji tłumaczeń Produktów;
-
Przypisanie zdjęcia - grupowe przypisywanie zdjęć do Produktów - patrz: Przypisanie zdjęć do Produktów
-
Usunięcie przypisanych zdjęć - pozwala na grupowe usuwanie zdjęć Produktów - patrz: Usunięcie przypisania zdjęć do Produktów;
-
Przypisanie załączników - pozwala na grupowe przypisywanie Załączników do Produktów - patrz: Przypisanie Załączników do Produktów;
-
Usuniecie przypisanych załączników - pozwala na grupowe usuwanie Załączników z Produktów - patrz: Usunięcie Załączników z Produktów;
-
Przypisanie kategorii - grupowe przypisanie Kategorii do Produktów - patrz: Przypisanie Kategorii do Produktów
-
Usunięcie przypisanych kategorii - grupowe usuwanie Kategorii z Produktów - pozwala na usunięcie powiązania wybranych Produktów z Kategorią/Kategoriami - po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu opcji wyświetlona zostanie lista, na której można zaznaczyć wybrane Kategorie. Po zapisaniu wybrane Kategorie zostaną usunięte z wybranych Produktów;
Nie można usunąć Kategorii głównej Produktu. |
-
Przypisanie do oferty - grupowe powiązanie Produktów z Ofertami - patrz: Powiązanie Produktów i Ofert
-
Usunięcie przypisania do oferty - grupowe usunięcie powiązania Produktów z Ofertami - patrz: Powiązanie Produktów i Ofert
-
Przypisanie etykiety - grupowe przypisanie Etykiet do Produktów - patrz: Przypisanie Etykiety do Produktu;
-
Usunięcie przypisanych etykiet - grupowe usuwanie przypisania Etykiet do Produktów - po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu opcji wyświetlona zostanie lista, na której można zaznaczyć wybrane Etykiety. Po zapisaniu wybrane Etykiety zostaną usunięte z wybranych Produktów;
-
Zarządzanie produktami powiązanymi - grupowe przypisywanie do wybranych Produktów powiązanych z nimi np. Akcesoriów czy Produktów podobnych oraz ich usuwanie- patrz: Zarządzanie produktami powiązanymi;
-
Przypisanie czasu realizacji - grupowe przypisywanie Przybliżonego czasu realizacji i/lub Przybliżonego czas realizacji, gdy produkt jest niedostępny - patrz: Przypisanie czasu realizacji;
-
Przypisanie sprzedaży poniżej stanu - grupowe określanie sposobu sprzedaży poniżej stanu dla wybranych Produktów - patrz: Przypisanie sprzedaży poniżej stanu;
-
Ukrycie ceny - określenie czy dla wybranych Produktów włączone ma być Ukrywanie ceny na produkcie ('Tak') czy też cena ma być widoczna ('Nie');
-
Zmiana aktywności - określenie czy wybrane Produkty mają być aktywne ('Tak'), czy nieaktywne ('Nie'). Jeśli Produkty mają włączoną integrację aktywności, zostanie ona wyłączona, o czym poinformuje stosowny komunikat;
-
Edycja jednostki bazowej - grupowa edycja parametrów Jednostki bazowej, dla wybranych Produktów - patrz: Edycja jednostki bazowej Produktów;

Dodanie atrybutów
Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Dodanie atrybutów wyświetlone zostanie okno z listą Atrybutów. Następnie po zaznaczeniu Atrybutów i kliknięcia Wybierz, wyświetlone zostanie okno, w którym można wpisać/wybrać wartości, które zostaną przypisane do wszystkich wybranych Produktów. Jeśli jakieś Atrybuty mają włączoną integrację powiązań z Produktami, zostanie ona wyłączona, o czym poinformuje stosowny komunikat.

Definicja reguły Programu lojalnościowego
Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Nowa reguła produktowa wyświetlone zostanie okno, w którym można określić regułę, na podstawie której mają być naliczane punkty wydawane/zarabiana podczas zakupu wybranych Produktów w ramach Programu lojalnościowego. Uzupełnienie wszystkich danych jest konieczne do zapisu reguły. W oknie dodawania reguły znajdują się pola:
-
Nazwa - podstawowa nazwa identyfikująca regułę. Nazwa w języku bazowym jest obowiązkowa. Przechodząc pomiędzy zakładkami, możliwe jest również dodanie nazwy w językach dodatkowych.
-
Aktywne - włączanie/wyłączanie za pomocą suwaka aktywności reguły. Domyślnie reguła jest nieaktywna;
-
Typ reguły:
-
Reguła produktowa punktów wydawanych - określa ilość punktów w ramach Programu lojalnościowego, za które można "kupić dany" Produkt;
-
Reguła produktowa punktów zarabianych - określa ilość punktów w ramach Programu lojalnościowego, które można zyskać za zakup danego Produktu;
-
-
Data rozpoczęcia/Data zakończenia - określenie daty i godziny rozpoczęcia i zakończenia obowiązywania reguły;
-
Kontekst grupy - należy wybrać Grupy oddziałów kontrahentów, dla których dana reguła ma obowiązywać. Tylko Kupujący należący do wybranych grup będą mogli zarabiać/wydawać punkty w ramach danej reguły.
-
Kontekst magazynu - jeśli Sklep korzysta z wielu Magazynów, należy wybrać te, dla których dana reguła ma obowiązywać. W ramach reguły będzie można zyskać/wydać punkty tylko zakup danego Produktu z danego Magazynu.
Regułami w ramach Programu lojalnościowego dla danego Produktu można zarządzać na jego karcie w zakładce Punkty lojalnościowe.
Szczegółowe informacje na temat konfiguracji Programu lojalnościowego zawarto w opisie modułu | .

Edycja tłumaczeń Produktów
Po zaznaczeniu wybranych Produktów i najechaniu w Operacjach grupowych na opcję: Edycja tłumaczeń wyświetlone zostanie lista ze skrótami nazw języków używanych w konfiguracji danego Sklepu. Po wybraniu jednego z nich wyświetli się okno, w którym można zarządzać danymi wybranych Produktów w wybranym języku. Są to: Nazwa w wybranym języku, Dodatkowa nazwa, Krótki opis, H1, Meta tytuł, Meta opis i Adres URL, (jeśli włączona jest konfiguracja przyjaznych adresów URL).
Zmian można dokonać tylko przy wyłączonej integracji tłumaczeń dla danego elementu. Obok nazwy każdego Produktu widoczny jest symbol strzałek. Po jego kliknięciu jest możliwe zarządzanie integracja tłumaczeń dla danego Produktu.
Podanie Nazwy w wybranym języku jest obowiązkowe, aby można było zapisać zmiany.
Adresy URL muszą być unikalne. Jeśli w trakcie edycji wprowadzony zostanie adres, który jest już używany w Sklepie, pojawi się komunikat z informacją o tym, że dany adres jest już zajęty oraz danymi elementu, do którego ten adres jest przypisany. Jeśli mimo to zmiany zostaną zapisane, adres ten zostanie odpisany od dotychczasowego elementu i przypisany do edytowanego Produktu. Do dotychczasowego elementu zostanie przypisany adres systemowy. Jeśli podczas edycji grupowej jakiś adres URL zostanie użyty więcej niż raz, danych takich nie będzie można zapisać, o czym poinformuje odpowiedni komunikat.
Obok nazwy kolumn widoczny jest ikonka przekreślonego 'oka'. Kliknięcie na nią pozwala ukryć kolumny, które nie są aktualnie potrzebne. Widocznymi kolumnami można też zarządzać po kliknięciu symbolu w prawym górnym rogu okna.

Zmiana tłumaczeń Produktów
Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Zmiana tłumaczeń wyświetlone zostanie okno, w którym można ustawić wspólne dane dla wybranych Produktów w różnych językach. Są to: Nazwa, Dodatkowa nazwa, Krótki opis, H1, Opis, Meta tytuł i Meta opis.
Aby wprowadzić zmiany danego elementu, należy najpierw odznaczyć opcję Bez zmian. Jeśli opcja zostanie odznaczona, a pole pozostanie puste, dane z tego pola zostaną wyczyszczone dla wszystkich wybranych Produktów.
Aby wprowadzić zmiany w innych językach, należy kliknąć w zakładkę ze skrótem danego języka. Jeśli jego nazwa jest wyszarzona, oznacza to, że dany język nie jest widoczny w Sklepie. Widoczność języka w Sklepie zależy od jego konfiguracji.
Aby możliwe było zapisanie pozostałych danych Produktu w danym języku, musi on mieć wypełnione pole Nazwa w danym języku. Nazwę można dodać w trakcie edycji grupowej, wówczas wszystkie edytowane Produkty otrzymają taką samą nazwę lub może ona być podana wcześniej. |
Zapisanie zmian, dla elementów podlegających integracji spowoduje jej wyłączenie, o czym przypomina stosowne ostrzeżenie przed zapisem.

Edycja integracji Produktów
Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Edycja integracji wyświetlone zostanie okno z listą integracji. Aby włączyć/wyłączyć daną integrację, należy najpierw odznaczyć przy danym ustawieniu okienko Bez zmian, a następnie ustawić za pomocą suwaka czy ma być ono aktywne, czy też nie. Po zapisaniu dla wszystkich wybranych Produktów ustawione zostaną wszystkie te integracje, przy których odznaczono opcję Bez zmian. Zakres dostępnych ustawień integracyjnych może być różny zależnie od konfiguracji danego Sklepu.

Edycja integracji tłumaczeń Produktów
Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji Edycja integracji tłumaczeń wyświetlone zostanie okno z listą integracji dla języka bazowego. Aby włączyć/wyłączyć daną integrację, należy najpierw odznaczyć przy danym ustawieniu okienko Bez zmian, a następnie ustawić za pomocą suwaka czy ma być ono aktywne, czy też nie. Można również masowo zmienić ustawienie wszystkich parametrów dla integracji tłumaczeń w języku bazowym poprzez przestawienie przełącznika przy odpowiedniej opcji.
Po zapisaniu dla wszystkich wybranych Produktów ustawione zostaną wszystkie te integracje tłumaczeń, przy których odznaczono opcję Bez zmian. Zakres dostępnych ustawień integracyjnych może być różny zależnie od konfiguracji danego Sklepu.

Przypisanie zdjęć do Produktów
Po zaznaczeniu wybranych Produktów i najechaniu w Operacjach grupowych na opcję: Przypisanie zdjęcia wyświetlone zostanie lista z możliwością wyboru:
-
Przypisanie zdjęcia z URL - pozwala na przypisanie do wybranych Produktów, zdjęć bezpośrednio z adresu URL z domen: abstore.pl i assecobs.com.
-
Przypisanie zdjęcia z zasobu - pozwala na przypisanie do wybranych Produktów zdjęć bezpośrednio z dysku. Obsługiwane formaty to jpg, jpeg, png.
Można również oznaczyć dodane zdjęcie jako zdjęcie główne Produktu, za pomocą przełącznika w oknie dodawania.
Zdjęciami przypisanymi do Produktu można zarządzać na jego karcie w zakładce media.
Jeśli Produkt nie posiadał wcześniej zdjęć, nowo dodane zdjęcie zostanie automatycznie zapisane jako jego "zdjęcie główne", nawet jeśli opcja ta nie zostanie zaznaczona. |


Usunięcie przypisania zdjęć do Produktów
Po zaznaczeniu wybranych Produktów, w Operacjach grupowych można wybrać opcję Usunięcie przypisanych zdjęć, a następnie:
-
Usunięcie przypisanych zdjęć z URL - po wybraniu opcji wyświetlone zostanie okno ze wszystkimi zdjęciami dodanymi do wybranych Produktów za pomocą adresu URL. Nawet jeśli dane zdjęcie jest dodane to wielu Produktów, na liście wyświetlone zostanie tylko raz. Jeśli zostanie ono usunięte, zostanie tym samym usunięte ze wszystkich zaznaczonych Produktów. Aby usunąć dane zdjęcie, należy je zaznaczyć, a następnie kliknąć przycisk Usuń.
-
Usunięcie przypisanych zdjęć z zasobów - po wybraniu opcji wyświetlone zostanie okno z możliwością wyboru jednego lub obu rodzajów zdjęć do usunięcia: Zdjęcia dodane ręcznie/Zdjęcia dodane integracyjnie. Po wybraniu opcji i kliknięciu Usuń, usunięte zostaną wszystkie zdjęcia dodane do zaznaczonych Produktów odpowiednio ręcznie/integracyjnie. Jeśli wybrana zostanie opcja usuwania Zdjęć dodanych integracyjnie, a pośród zaznaczonych Produktów będą znajdować się takie z włączoną: Integracją zdjęć, pojawi się ostrzeżenie o tym, że usunięcie zdjęć dodanych integracyjnie spowoduje wyłączenie integracji oraz listą Produktów, których do dotyczy.

Przypisanie Załączników do Produktów
W celu grupowego dodania Załączników należy zaznaczyć wybrane Produkty, a następnie z listy Operacji grupowych wybrać opcję Przypisanie załączników i jeden ze sposobów przypisania:
-
Przypisanie załącznika z URL - jeśli opcja zostanie wybrana, wyświetlone zostanie okno, w którym należy podać adres URL z domen: abstore.pl i assecobs.com. Na jego podstawie uzupełnione zostaną informacje o zdjęciu. Jego Nazwę i Tag można edytować. Po zapisaniu Załącznik zostanie dodany do wszystkich zaznaczonych Produktów.
-
Przypisanie załączników z zasobu - jeśli opcja zostanie wybrana, wyświetlone zostanie okno, w którym można dodać pliki z dysku za pomocą opcji: Wybierz pliki. Równocześnie można dodać maksymalnie 5 plików. Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 20 MB. Po zapisaniu Załącznik/Załączniki zostaną dodane do wszystkich zaznaczonych Produktów.
Dodawane pliki można oznaczyć go jako Etykieta energetyczna. Ze względu na mechanizm pozwalający na wyświetlanie pliku z etykietą po kliknięciu w znacznik klasy energetycznej zalecane jest oznaczanie jako Etykieta energetyczna tylko jednego Załącznika Produktu. |

Usunięcie Załączników z Produktów
W celu grupowego usuwania Załączników, Po zaznaczeniu wybranych Produktów, w Operacjach grupowych można wybrać opcję Usunięcie przypisanych załączników, a następnie:
-
Usunięcie przypisanych załączników z URL - po wybraniu opcji wyświetlone zostanie okno ze wszystkimi załącznikami dodanymi do wybranych Produktów za pomocą adresu URL. Nawet jeśli dany załącznik jest dodany do wielu Produktów, na liście zostanie wyświetlony tylko raz. Jeśli zostanie on usunięty, zostanie tym samym usunięty ze wszystkich zaznaczonych Produktów. Aby usunąć dany załącznik, należy go zaznaczyć, a następnie kliknąć przycisk Usuń.
-
Usunięcie przypisanych załączników z zasobów - po wybraniu opcji wyświetlone zostanie okno z pytaniem: czy na pewno chcesz usunąć wszystkie załączniki przypisane z zasobu. Potwierdzenie spowoduje usunięcie wszystkich załączników dodanych z dysku z zaznaczonych Produktów.

Przypisanie Kategorii do Produktów
Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Przypisanie kategorii wyświetlone zostanie okno z listą Kategorii.
Dla kont, które korzystają z wielu Magazynów, na liście tej zostaną wstępnie wyfiltrowane te Kategorie, które mają co najmniej jeden wspólny Magazyn z Produktami, dla których przeprowadzana jest operacja.
Dostępne jest filtrowanie po nazwie Kategorii, jej dostępności, ilości przypisanych Produktów oraz tym czy do Kategorii przypisane jest zdjęcie.
Po wybraniu Kategorii i zapisaniu zostaną one dodane jako Kategorie dodatkowe zaznaczonych Produktów.
Aby zmienić Kategorię główną, należy po wyświetleniu listy Kategorii włączyć opcję Przypisz jako kategorię główną u góry okna, wybrać jedną Kategorię z listy i zapisać.
Analogiczne okno z listą Kategorii i możliwością filtrowania dostępne jest podczas operacji grupowej usuwania przypisanych Kategorii.

Powiązanie Produktów i Ofert
Po zaznaczeniu wybranych Produktów i najechaniu w Operacjach grupowych na opcję: Przypisanie do oferty wyświetlone zostanie lista z możliwością wyboru akcji przypisywania/usuwania przypisania do:
-
Ofert standardowych;
-
Ofert dedykowanych;
Analogicznie po wybraniu opcji Usunięcie przypisania do oferty, wybraniu typu Oferty i konkretnych Ofert i zapisaniu akcji, powiązanie zaznaczonych Produktów z wybranymi Ofertami zostanie usunięte.

Przypisanie Etykiety do Produktu
Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Przypisanie etykiety wyświetlona zostanie lista, na której można zaznaczyć wybrane Etykiety. Po zapisaniu wybrane Etykiety zostaną przypisane do wybranych Produktów;
Za pomocą Operacji grupowych można przypisać do Produktów tylko Etykiety własne. Napełnianie Etykiet dynamicznych oraz Etykiet systemowych odbywa się automatycznie na podstawie ich konfiguracji. |

Zarządzanie produktami powiązanymi
Po zaznaczeniu wybranych Produktów i najechaniu w Operacjach grupowych na opcję: Zarządzanie produktami powiązanymi w Operacjach grupowych wyświetlone zostanie lista z możliwością wyboru akcji przypisywania/usuwania:
-
Akcesoriów;
-
Innych produktów powiązanych
-
Produktów podobnych;
W przypadku Akcesoriów:
-
po wybraniu opcji ich dodawania wyświetlone zostanie okno, w którym należy wybrać rodzaj relacji, który ma zostać dodana - relacja jednostronna lub dwustronna, a następnie zaznaczyć wybrane Produkty. Jeśli powiązanie z Akcesoriami jest integrowane, najpierw wyświetlony zostanie komunikat ostrzegawczy o wyłączeniu integracji. Po zaznaczeniu wybranych i zapisaniu:
-
jeśli wybrana została relacja jednostronna - zaznaczone w drugim kroku Produkty zostaną zapisane jako Akcesoria Produktów, których dotyczyła dana Operacja grupowa;
-
jeśli wybrana została relacja dwustronna - zaznaczone w drugim kroku Produkty zostaną zapisane jako Akcesoria Produktów, których dotyczyła dana Operacja grupowa a Produkty, których dotyczyła Operacja grupowa, zostaną zapisane jako Akcesoria Produktów wybranych w drugim kroku.
-
-
po wybraniu opcji ich usuwania wyświetlone zostanie okno, w którym należy wybrać rodzaj relacji, który ma zostać usunięta - relacja jednostronna lub dwustronna. Jeśli powiązanie z Akcesoriami jest integrowane, najpierw wyświetlony zostanie komunikat ostrzegawczy o wyłączeniu integracji. Po wybraniu relacji i zapisaniu:
-
jeśli wybrana została relacja jednostronna - usunięte zostaną wszystkie Akcesoria Produktów, których dotyczyła Operacja grupowa;
-
jeśli wybrana została relacja dwustronna - usunięte zostaną wszystkie Akcesoria Produktów, których dotyczyła Operacja grupowa, a one zostaną usunięte z listy Akcesoriów wszystkich Produktów, z którymi łączyła ich relacja dwustronna.
-
Analogicznie wygląda sytuacja dla Innych produktów powiązanych i Produktów podobnych.
Produktami powiązanymi z danym Produktem można również zarządzać w jego szczegółach w zakładce Powiązane.

Przypisanie czasu realizacji
Po zaznaczeniu wybranych Produktów i najechaniu w Operacjach grupowych na opcję: Przypisanie czasu realizacji wyświetlone zostanie lista z możliwością wyboru akcji: Dla produktów dostępnych lub Dla produktów niedostępnych. W obu przypadkach wyświetlone zostanie okno, w którym można wybrać jeden z wcześniej dodanych Czasów realizacji lub dodać nowy.
Aby dodać nowy Czas realizacji, należy po kliknięciu w oknie wyboru w ikonę 'plusa' w oknie wyboru, należy podać jego Nazwę, można również określić jego Wartość godzinową maksymalnego czasu realizacji. Nowy Czas realizacji można również określić jako Domyślny dla produktów dostępnych i/lub Domyślny dla produktów niedostępnych. Będzie on wówczas Czasem realizacji dla wszystkich Produktów odpowiednio dostępnych/niedostępnych, dla których określono Czas realizacji jako Domyślny.
Dostępnymi Czasami realizacji można zarządzać w module
.
Przypisanie sprzedaży poniżej stanu
Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Przypisanie sprzedaży poniżej stanu wyświetlone zostanie okno wyboru z opcjami:
-
Tak - czyli Kupujący będą mogli zamówić Produkty, nawet jeśli nie będą dostępne na stanie;
-
Nie - czyli możliwe będzie zakupienie tylko Produktów z dodatnią dostępnością i maksymalnie w takiej ilości, jaka jest dostępna. Dla Sklepów korzystających z wielu Magazynów brana jest pod uwagę dostępność w ramach bieżącego Magazynu Kupującego.
-
Zgodnie z ustawieniami globalnymi - możliwość sprzedaży poniżej stanu jest zależna od ogólnej konfiguracji Sklepu. Ustawienie globalne Sprzedaż produktów poniżej stanu dostępne jest w ustawieniach sprzedaży
Opcja Sprzedaż poniżej stanu dotyczy tylko Produktów o dostępności ilościowej. |

Edycja jednostki bazowej Produktów
Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Edycja jednostki bazowej wyświetlone zostanie okno, w którym można zarządzać parametrami jednostek bazowych Produktów:
-
Minimalna ilość do sprzedania - minimalna ilość (w jednostce bazowej) Produktu do sprzedania, należy zwrócić uwagę, aby ilość było zgodna z ustawionym Skokiem jednostki dla produktu, błędna konfiguracja może uniemożliwić zakup Produktu;
-
Maksymalna ilość do sprzedania - maksymalna ilość (w jednostce bazowej) Produktu, którą można zakupić jednorazowo. Wartość może być równa lub większa od Minimalnej ilości do sprzedania;
-
Domyślnie sprzedawana ilość - domyślna wartość, która będzie pokazywać się w miejscach dodawania Produktów do koszyka, ale Kupujący będzie mógł ją zwiększać/zmniejszać dowolnie, zgodnie z pozostałymi parametrami. Jeśli wartość Minimalnej ilości do sprzedania, będzie większa, Domyślnie sprzedawana ilość nie będzie wyświetlana;
-
Skok jednostki dla produktu- wartość o ile można zmniejszać/zwiększać ilość Produktu dodanego do Koszyka. Skok jednostki dla produktu musi być zgodny z podstawowym Skokiem Jednostki. Mogą być sobie równe lub też Skok jednostki dla Produktu może być wielokrotnością Skoku Jednostki. Jeśli więc w trakcie grupowej Edycji jednostki bazowej ustawiany będzie wspólny Skok jednostki dla produktu dla Produktów o Jednostkach bazowych o różnych Skokach, należy pamiętać o wybraniu wspólnej wielokrotności wszystkich Skoków jednostek. Jeśli Skok jednostki dla produktu nie zostanie ustawiony, będzie traktowany tak, jakby był on równy Skokowi Jednostki.
Aby wprowadzić zmiany danego elementu, należy najpierw odznaczyć opcję Bez zmian. Jeśli opcja zostanie odznaczona, a pole pozostanie puste, dane z tego pola zostaną wyczyszczone dla wszystkich wybranych Produktów. Natomiast jeśli pole Bez zmian zostanie zaznaczone, w polach zostanie zachowana ich dotychczasowa, indywidualna dla każdego Produktu wartość.

Widok listy Produktów w kontekście: Ofert, Magazynów i/lub Oddziałów kontrahentów
Umożliwiono ograniczenie wyświetlania listy Produktów w kontekście Magazynów, Oddziałów kontrahentów i Ofert. Opcja ta pozwala na ograniczenie listy Produktów oraz wyświetlania ich cen czy dostępności w zależności od wybranego kontekstu.
-
Jeśli nie wybrano żadnego kontekstu, wyświetlana jest pełna lista Produktów, prezentowana dostępność jest zsumowana ze wszystkich Magazynów, a ceny uwzględniają obniżki ceny bazowej.
-
Jeśli wybrano kontekst Magazynu - lista zostanie ograniczona do Produktów dostępnych w danym Magazynie, a pokazana dostępność będzie dotyczyć tylko dostępności na danym Magazynie;
-
Jeśli wybrano kontekst Oddziału - lista Produktów nie jest ograniczona a wyświetlane ceny uwzględniają obniżki cen dla danego Oddziału wynikające z Cenników i/lub Rabatu dla produktu;
-
Jeśli wybrano kontekst Oferty, lista zostanie ograniczona do Produktów powiązanych z daną Ofertą, a ceny będą uwzględniały zmiany z tej Oferty. Jeśli na danej ofercie naliczane są dodatkowo obniżki wynikające z Rabatu dla produktu, zostaną one uwzględnione. Jeśli równocześnie wybrano kontekst Oddziału, a na Ofercie uwzględniane są obniżki wynikające z Cenników, zostaną one również uwzględnione, jeśli istnieje odpowiedni Cennik.
W przypadku Ofert dedykowanych dany Produkt może być przypisany jako pozycja Oferty więcej niż raz. W takiej sytuacji prezentowana jest jedna z cen, a obok nazwy Produktu będzie widoczna ostrzegawcza, czerwona ikonka 'trójkąta z wykrzyknikiem', a w tooltipie pojawi się informacja o tym, że cena może się różnić dla pozostałych pozycji. |
Obniżki wynikające z Rabatu dla produktów wyświetlane są tylko przy wyborze kontekstu Oddziału/Oferty, jeśli nałożone są na konkretne Produkty i jeśli spełnione są pozostałe warunki naliczania. |

Wyświetlanie wartości Atrybutów na liście Produktów
Umożliwiono wyświetlanie na liście Produktów dodatkowych kolumn z wartościami wybranych Atrybutów Produktów. W celu wyświetlania wybranego Atrybutu na liście należy na jego karcie
zaznaczyć widoczność Lista produktów - kolumna (1-5). Następnie na liście Produktów, w opcji Widoczne kolumny należy zaznaczyć widoczność wybranej kolumny Atrybut (1-5). W nawiasie podana będzie nazwa Atrybutu wyświetlanego w danej kolumnie. Na liście Produktów może być widoczne maksymalnie pięć Atrybutów. Oznaczenie widoczności np. Lista produktów - kolumna 1 dla danego Atrybutu spowoduje równoczesne odznaczenie tej widoczności dla Atrybutu, który miał ją włączoną wcześniej.


Szczegóły Produktu
Szczegóły Produktu została podzielona na zakładki:
Dostęp do poszczególnych zakładek jest zależny od uprawnień Operatora. |
W zakładach obok listy zakładek widoczny jest również przycisk zbiorczego zarządzania integracją Produktów - patrz: Integracja Produktu.
Integracja Produktu
W szczegółach Produktu obok listy zakładek dostępny jest przycisk Zarządzaj integracją.
Po jego kliknięciu można zarządzać wszystkimi ustawieniami integracji danego Produktu. Poszczególne opcje można też zarządzać w zakładach, których dotyczą np. integracja cen w zakładce Ceny.

Karta produktu
Udostępniono nową wersję zakładki z podstawowymi danymi Produktu. Dane podzielono na sekcje:
-
Dane podstawowe - zawiera podstawowe informacje o Produkcie, jego Indeks katalogowy, Identyfikator zewnętrzny, Dodatkową nazwę oraz Datę utworzenia.
Nazwę i Dodatkową nazwę można edytować w zakładce Tłumaczenia, jeśli nie są one integrowana. |
-
Statystyki sprzedaży - nowa sekcja prezentująca informacje o wielkości sprzedaży w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. W statystykach uwzględniane są złożone zamówienia, które zostały zweryfikowane i przetworzone (zależnie od konfiguracji Sklepu). Zamówienie uwzględniane jest w miesiącu, w którym zostało złożone. Dostępne są dane:
-
Wartość sprzedaży - zbiorcza wartość sprzedanego Produktu netto (brutto) w walucie bazowej konta;
-
Wielkość sprzedaży - ilość sprzedanego Produktu w jego jednostce bazowej;
-
Liczba zamówień - całkowita liczba zamówień z danym Produktem w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.
-
Wartości te dla poszczególnych miesięcy można sprawdzić w tooltipach widocznych na wykresie po najechaniu na odpowiednie pole zgodnie z legendą.
Dane zbierane są asynchronicznie, dlatego mogą wystąpić niewielkie opóźnienia w ich aktualizacji. |
-
Popularność - nowa sekcja prezentująca informacji o zainteresowaniu danym Produktem:
-
W koszykach - informacja o tym w ilu koszykach aktualnie znajduje się dany Produkt;
-
W ulubionych - informacja o tym w ilu przechowalniach znajduje się aktualnie dany Produkt;
-
-
Ceny - zawiera ogólne informacje o cenie Produktu i opcjach naliczania Cen np. Informację o bazowej cenie, cenie po rabacie, opcję ukrycia ceny na Produkcie itp. - patrz: Ceny w szczegółach Produktu, a także podejrzeć liczbę zapisów na powiadomienie o dostępności Produktu. Listę adresów e-mail zapisanych na to powiadomienie można sprawdzić w zakładce Powiadomienia;
-
Dostępność - zawiera informacje i opcje zarządzania Dostępnością danego Produktu- patrz: Dostępność Produktu oraz informacje o:
-
rezerwacjach - patrz: Rezerwacje
-
ustawieniach Sprzedaży poniżej stanu - patrz: Sprzedaż poniżej stanu
-
Czasie realizacji - patrz: Czas realizacji
-
Najbliższej przewidzianej dostawie - patrz: Informacje o uzupełnieniu stanu magazynowego
-
zapisach na powiadomienie o dostępności - patrz: Powiadomienia
-
-
Aktywność - zawiera status aktywności Produktu oraz daty Automatycznej zmiany aktywności.

Ceny w szczegółach Produktu
W Danych produktu pokazywane są ceny produktu: Cena przed rabatem, Cena po rabacie (jeśli nadano rabat), Cena minimalna, (jeśli przesłana).
Cena przed rabatem
Jest to bazowa cena Produktu. Może być ona przesyłana integracyjnie lub edytowana w zakładce Ceny (przy wyłączonej integracji).
Cena po rabacie
Cena po rabacie wyświetla się tylko, jeśli na Produkt udzielono rabatu. Może to być Rabat ustawiony w zakładce Ceny, obniżenie ceny na Ofercie standardowej i/lub Rabacie na produkcie (
) o ile opcja Rabaty aktywne włączona (Tak).Istnieje opcja globalnego sterowania czy ustawienia w opcji Rabaty aktywne, mają być uwzględniane/ignorowane. Opcja: Aktywna konfiguracja produktu "Rabaty aktywne" dostępna jest w ustawieniach Sprzedaży | .
Cena minimalna
Dla Produktu może być ustawiona Cena minimalna. Wartość Ceny minimalnej przekazywana jest integracyjnie. Jest to najniższa dopuszczalna cena Produktu, po której można go kupić w Sklepie. Funkcja ta zabezpiecza przed udzieleniem upustów poniżej granicy opłacalności. Uwzględnianie jej podczas przeliczeń ceny Produktu, wynikającej np. z rabatów i cenników
zależy od włączenia opcji Włączona kontrola ceny minimalnej towaru (
).Dla kont, które korzystają z kontroli minimalnej ceny Produktu, umożliwiono dodatkowo wyłączenie tego ograniczenia dla wybranych Grup oddziałów kontrahentów, tak by Cena minimalna nie ograniczała przyznanych im rabatów. |
Ustawienia Grup oddziałów kontrahentów, dla których nie będzie obowiązywać kontrola Ceny minimalnej, można dokonać w ustawieniach sprzedaży
. Opcja Wyłączona kontrola ceny minimalnej towaru dla wybranych grup oddziałów kontrahentów jest dostępna tylko przy zaznaczonej opcji Włączona kontrola ceny minimalnej towaru. W opcji Wyłączona kontrola ceny minimalnej towaru dla wybranych grup oddziałów kontrahentów można wybrać te Grupy, dla których kontrola ceny minimalnej nie będzie obowiązywać. Jeśli nie zostanie wybrana żadna Grupa, kontrola będzie obowiązywać dla wszystkich.Ukryj cenę na produkcie Pozwala na ukrycie ceny Produktu w Sklepie. Jeśli opcja zostanie zaznaczona (Tak), na karcie Produktu w Sklepie, zamiast ceny pojawi się przycisk Zapytaj o cenę, przekierowujący do Formularza kontaktowego ze wstępnie wypełnionymi Tematem/Treścią.
Dostępność Produktu
W systemie używane są dwa typy dostępności Produktów:
-
Ilościowa, w której podawana jest liczbowa Ilość dostępna na stanie, w Jednostce bazowej Produktu;
-
Prosta, w której określane jest tylko czy Produkt jest dostępny czy nie. Informacja o dostępności może być pobierana z systemu WAPRO Mag. Można ją również edytować w Panelu Administracyjnym (przy wyłączonej integracji).
Jeśli prezentowana jest dostępność ilościowa, po najechaniu na liczbę wyświetli się tooltip z ilością Produktu w sprzedaży/na stanie/zarezerwowaną.
Rezerwacje
Jeśli dla Produktu istnieją Rezerwacje, obok informacji: Zarezerwowanych wyświetlany będzie przycisk: Pokaż. Po kliknięciu wyświetlone zostanie okno z listą Rezerwacji, na której prezentowane będą numery obecnie niezrealizowanych Zamówień, w których znajduje się dany Produkt.

Sprzedaż produktu poniżej stanu
Opcja Sprzedaż produktu poniżej stany pozwala na indywidualne określenie czy dany Produkt może (Tak) być sprzedany mimo braku na stanie, czy też Nie. Domyślnie wybrana jest opcja Zgodnie z ustawieniami globalnymi.
Globalne zarządzanie Sprzedażą produktów poniżej stanu jest dostępne w Ustawieniach sklepu w zakładce Sprzedaż (
).Czas realizacji zamówienia z Produktem
W tym miejscu można zarządzać Przybliżonym czasem realizacji i Przybliżonym czasem realizacji, gdy produkt jest niedostępny.
Przybliżony czas realizacji określa, po upływie jakiego czasu od zamówienia Produkt powinien zostać wysłany. Wybierając opcję: Zmień, można wybrać Czas realizacji z listy lub dodać nową opcję. Analogicznie można określać Przybliżony czas realizacji, gdy produkt jest niedostępny. Zarządzanie globalne listą Czasów realizacji dostępne jest w module Czasy realizacji (
).Istnieje również możliwość prezentacji w Koszyku w Sklepie przewidywanej daty realizacji Zamówienia. Data ta jest wyliczana na podstawie zdefiniowanych Czasów realizacji poszczególnych pozycji Zamówienia oraz (opcjonalnie) wskazanego kalendarza pracy.
Opcję Pokaż przewidywaną datę realizacji zamówienia można włączyć w zakładce Proces składania zamówienia w module Ustawienia sklepu (
). Domyślnie opcja jest wyłączona.Zapisy na powiadomienie o dostępności
Jeśli dla Produktu istnieją zapisy na powiadomienie o dostępności, obok informacji Zapisy na powiadomienie o dostępności wyświetlany będzie przycisk: Pokaż. Po kliknięciu wyświetlone zostanie okno z listą zapisów.

Informacja o planowanym uzupełnieniu stanu magazynowego
Umożliwiono integracyjne przekazywanie informacji o planowanym uzupełnieniu stanu magazynowego danego Produktu. Informacja taka będzie wyświetlana w Panelu Administracyjnym w szczegółach danego Produktu w zakładce Karta produktu.
Możliwe jest również przekazywanie informacji o kolejnych zaplanowanych dostawach. W Panelu Administracyjnym będą one pokazywane po kliknięciu przycisku obok informacji o najbliższej dacie.

Dla kont, które korzystają z wielu Magazynów, informacja taka będzie prezentowana również w zakładce: Magazyny w szczegółach danego Produktu.

Informacja o planowanych dostawach może być również prezentowana w Sklepie na karcie/listach Produktów. Jeśli dla danego Produktu przekazana jest również informacja o kolejnych planowanych dostawach/ilościach będzie ona wyświetla w wyskakującym okienku po kliknięciu w prezentowaną datę najbliższej dostawy.
Opcja: Pokazuj informacje o planowanych dostawach produktu dostępna jest w ustawieniach Prezentacji dostępności
.
Informacje taką można również wykorzystać do prezentowania przewidywanej daty realizacji zamówienia dla Produktów niedostępnych. Opcję Używaj planowanej daty dostawy do wyznaczania daty realizacji produktu niedostępnego tą można włączyć w ustawieniach Czasów realizacji
. Dodatkowo można również określić Przesunięcie daty realizacji produktu niedostępnego na podstawie planowanej daty dostawy. Opcja ta pozwala na dodawanie do daty realizacji prezentowanej na podstawie planowanej daty dostawy, dodatkowej liczby dni potrzebnych np. na obsługę planowanej dostawy na magazynie.
Data taka może być prezentowana w podsumowaniu w Koszyku i/lub w oknie potwierdzenia zamówienia Produktu w ilości poniżej stanu magazynowego, jeśli pozwala na to konfiguracja Sklepu.
Opcja: Pokaż przewidywaną datę realizacji zamówienia, dostępna jest w ustawieniach Procesu składania zamówień, a opcja: Powiadomienie o braku dostępności produktu - Powiadomienie w oknie modalnym, w ustawieniach Sprzedaży
.
Tłumaczenia
W zakładce Tłumaczenia można podglądać i zarządzać danymi opisowymi Produktu takimi jak: Nazwa, Dodatkowa nazwa, H1, Meta tytuł, Meta opis, Adres URL, Krótki opis, Opis.
Pole Adres URL jest widoczne tylko w przypadku włączonej obsługi Przyjaznych adresów URL. Szczegółowe informacje o adresach URL znajdują się w module Adresy URL ( | ).

W zakładce istnieje możliwość skorzystania z mechanizmu Tłumaczenia AI. Szczegółowe informacje na temat tego mechanizmu opisano w rozdziale Funkcjonalności w modułach | .
Miniaturka, link, przycisk otwierające film
W zakładce Tłumaczenia, w polu Opis można dodać kod, który sprawi, że na stronie produktu w sklepie pojawi się miniaturka, po kliknięciu której otworzy się galeria z filmem. Inne możliwości to dodanie przycisku lub linku otwierającego wideo.
Przycisk:
<button class="video-indicator" data-video-url="https://www.learningcontainer.com/wp-content/uploads/2020/05/sample-mp4-file.mp4">show html5 video movie</button>
Link:
<a href="#" class="video-indicator" data-youtube-url="https://www.youtube.com/watch?v=2oTVHfFP6uw&ab_channel=AssecoBusinessSolutions">show youtube movie</a>
Miniatura:
<a href="#" class="video-indicator" data-vimeo-url="https://vimeo.com/617198452">show vimeo movie</a>
Media
W zakładce Media zebrane są powiązane z Produktem zdjęcia, filmy i ramki, czyli obiekty iframe. Zakładkę podzielono na podzakładki odpowiadające odpowiednim typom mediów. Na przycisku z nazwą podzakładki widoczna jest również liczba odpowiadająca ilości elementów danego typu przypisanych do tego Produktu.
Zdjęcia
W zakładce można dodawać/usuwać oraz zarządzać kolejnością zdjęć Produktu. W zakładce zdjęcia te prezentowane są w formie kafelków z miniaturą zdjęcia, jego nazwą oraz ikonami informującymi o źródle pochodzenia zdjęcia lub pozwalającymi na wykonywanie odpowiednich akcji.
Źródło zdjęcia Produktu jest prezentowane w postaci ikony w lewym górnym rogu kafelka. Zdjęcie może być:
-
Przesyłane integracyjnie;
-
Dodane za pomocą jego adresu URL;
-
Przekazane z dysku.
Na kafelku ze zdjęciem mogą być również dostępne ikony akcji:
-
Przycisk wymuszenia odświeżania pamięci podręcznej zdjęcia. Funkcja ta może być przydatna, gdy integracyjnie zmieniono dane zdjęcie na inne, ale bez zmiany jego identyfikatora. W takiej sytuacji nie ulega zmianie URL do danego zdjęcia, przez co zawartość takiego zdjęcia może być przechowywana w mechanizmach cache na serwerach CDN oraz w samej przeglądarce Kupującego. Skutkiem tego może być wyświetlanie się zdjęcia poprzedniego, zamiast dodanego. Wywołanie odświeżenia powoduje zmianę identyfikatora zdjęcia, co z kolei wymusza pobranie go na nowo, bez korzystania z cache CDN, czy cache przeglądarki.
-
Przycisk usuwania zdjęcia. Przy włączonej integracji zdjęć przycisk jest nieaktywny. Jeśli usunięte zostanie zdjęcie główne Produktu, automatycznie jako główne zostanie oznaczone zdjęcie, wyświetlane jako pierwsze na liście.
-
Przycisk oznaczenia jako zdjęcie główne. Po kliknięciu w symbol dane zdjęcie zostanie oznaczone jako główne i zostanie przesunięte na pierwszą pozycję. Będzie również oznaczone symbolem 'wypełnionej' gwiazdki. Tylko jedno zdjęcie może być zdjęciem głównym, dlatego oznaczenie nowego zdjęcia jako główne, zdejmuje oznaczenie z dotychczasowego zdjęcia głównego. Opcja zmiany zdjęcia głównego jest niedostępna przy włączonej integracji zdjęć.
Zdjęcie główne jest prezentowane na listach Produktów zarówno w Panelu Administracyjnym, jak i w Sklepie. Natomiast na karcie Produktu w Sklepie zdjęcie główne prezentowane jest jako podstawowe, pozostałe media prezentowane są w galerii miniaturek i wyświetlane dopiero po ich wybraniu przez Kupującego. |
-
Przycisk edycji adresu URL zdjęcia. Opcja dostępna tylko dla zdjęć dodanych za pomocą adresu URL.
-
Przycisk pokazywania Produktów z przypisanym zdjęciem. Opcja dostępna tylko dla zdjęć dodanych za pomocą adresu URL. Po jego wybraniu nastąpi przekierowanie na listę Produktów z nałożonym filtrem na URL zdjęcia. Na liście będą prezentowane wszystkie Produkty, do których dodano zdjęcie z tego samego adresu URL.

W Panelu Administracyjnego można dodawać do Produktu zdjęcia:
-
z adresu ULR - po kliknięciu przycisku Dodaj z URL pojawi się okno, w którym należy podać adres zdjęcia z domeny abstore.pl i assecobs.com.
W oknie dodawania można również oznaczyć takie zdjęcie jako zdjęcie główne Produktu.
-
z dysku - po kliknięciu przycisku Dodaj z dysku pojawi się okno dodawania. Po kliknięciu przycisku Wybierz pliki pojawi się okno umożliwiające wybór zdjęć 'z komputera'. Opcja ta pozwala na wybór wielu zdjęć równocześnie. Jednocześnie do Produktu można dodać maksymalnie dziesięć zdjęć, więc nawet jeśli wybranych zostanie więcej zdjęć, to w oknie dodawania wyświetlonych zostanie dziesięć pierwszych. Maksymalny rozmiar jednego pliku to 5 MB. Jeśli wybrane zdjęcie będzie miało większy rozmiar, zamiast jego miniaturki pojawi się komunikat informujący o braku możliwości zapisania takiego pliku i nie zostanie on uwzględniony podczas zapisu. W oknie dodawania, obok miniaturki zdjęcia dostępna jest też ikona 'kosza', pozwalająca na usunięcie danego zdjęcia jeszcze przed jego zapisaniem. Jeśli w oknie dodawania będzie tylko jedno zdjęcie, pojawi się przycisk umożliwiający oznaczenie go jako zdjęcie główne Produktu.
W obu przypadkach, jeśli podczas dodawania wybrana zostanie opcja: 'Oznacz jako zdjęcie główne', po zapisie będzie ono wyświetlane jako pierwsze. Jeśli natomiast nie będzie oznaczone jako główne, pojawi się na ostatniej pozycji.
Dodawanie zdjęć do Produktów w Panelu Administracyjnym jest dostępne niezależnie od włączonej integracji. Jeśli przy wyłączonej integracji zdjęć, do Produktu zostały dodane jakieś zdjęcia, to przy jej ponownym włączeniu pojawi się okno z pytaniem: "Czy chcesz usunąć zdjęcia, które zostały dodane poza integracją?" oraz możliwymi opcjami wyboru Tak/Nie. Jeśli zostanie wybrana opcja 'Tak', zdjęcia, które dodano z dysku/adresu URL zostaną usunięte. Jeśli zostanie wybrana opcja 'Nie', żadne zdjęcie nie zostanie usunięte.


Po wybraniu opcji Zmień kolejność możliwe jest przesuwanie kafelków zdjęć, tak by ustawić je w oczekiwanej kolejności. Wprowadzone zmiany zostaną automatycznie zapisane. Aby zakończyć edycję kolejności, należy kliknąć w przycisk: Wyjdź z trybu edycji kolejności.
Zdjęcie ustawione na pierwszej pozycji automatycznie staje się zdjęciem głównym Produktu. |

Atrybut ALT dla zdjęcia Produktu - konfiguracja
W konfiguracji Sklepu udostępniono możliwość ustawienia schematu Atrybut ALT dla zdjęcia produktu. Atrybut taki będzie przypisywany do zdjęcia głównego Produktu na podstawie schematu. Domyślnie atrybut ten będzie przypisywany na podstawie nazwy Produktu.
Video
W zakładce możliwe jest dodawanie do Produktu filmów, które podobnie jak zdjęcia będą prezentowane na jego karcie w Sklepie w postaci miniaturek. Filmy do Produktów można dodawać za pomocą linków do YouTube/Vimeo lub z zasobów własnych.
Aby dodać film z YouTubie/Vimeo należy kliknąć odpowiedni przycisk i podać link do filmu. Aby dodać film z Zasobów własnych 2.0, należy w oknie, które wyświetli się po kliknięciu przycisku zaznaczyć wybrany film, a następnie kliknąć przycisk Wstaw > Oryginał.
Źródło filmu dodanego do Produktu jest prezentowane w postaci ikony w lewym górnym rogu kafelka. Film może pochodzić z:
-
YouTube;
-
Zasobów własnych 2.0;
-
Vimeo.
Na kafelku z filmem mogą być również dostępne ikony akcji:
-
przycisk pozwalający wyświetlić film w nowym oknie;
-
przycisk usuwania filmu;
-
przycisk pozwalający na skopiowanie linku do filmu.

Ramki
W zakładce możliwe jest dodawanie do Produktu obiektów typu strona HTML wyświetlana w iframe. Opcja ta umożliwia dodanie do galerii zdjęć na karcie Produktu zasobu dostępnego pod wskazanym adresem URL. Aby dodać obiekt, należy kliknąć przycisk Dodaj ramkę (iframe) i podać URL strony. Obiekt taki wyświetli się jako kolejna miniaturka w galerii zdjęć Produktu lub jako zdjęcie główne, jeśli do Produktu nie zostaną dodane inne media.

Załączniki
Zakładka służy do zarządzania plikami przypisanymi do Produktów np. instrukcję użytkowania, etykietę energetyczną itp. Do Produktu załącznik można dodać bezpośrednio z dysku lub poprzez adresy URL. W zakładce załączniki prezentowane są w formie kafelków.
Dodane do Produktu załączniki są widoczne w Sklepie na karcie Produktu w sekcji Załączniki i/lub Wybrane załączniki o ile takie sekcje zostaną dodane w (
) w części Ustawienia sekcji.Źródło Załącznika do Produktu jest prezentowane w postaci ikony w lewym górnym rogu kafelka. Załącznik może być:
-
Przekazany z dysku.
-
Dodany za pomocą adresu URL;
Na kafelku z Załącznikiem mogą być również dostępne ikony akcji:
-
przycisk pozwalający wyświetlić załącznik w nowym oknie. Przycisk dostępny tylko dla załączników dodanych za pomocą adresu URL;
-
przycisk edycji, pozwalający na zamianę Nazwy i/lub Tagu załącznika;
-
przycisk pokazywania Produktów z przypisanym załącznikiem. Opcja dostępna tylko dla załączników dodanych za pomocą adresu URL. Po jego wybraniu nastąpi przekierowanie na listę Produktów z nałożonym filtrem na URL załącznika. Na liście będą prezentowane wszystkie Produkty, do których dodano załącznik z tego samego adresu URL.
-
przycisk usuwania załącznika;
-
przycisk pozwalający na skopiowanie linku do załącznika, dostępny tylko dla załączników dodanych poprzez URL;
-
przycisk pobrania załącznika, dostępny tylko dla załączników dodanych z dysku.

Aby załączyć do Produktu pliki z dysku, należy skorzystać z opcji Dodaj z dysku i dodać pliki za pomocą opcji Wybierz pliki. Równocześnie można dodać maksymalnie 5 plików. Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 20 MB.
Dodawany załącznik można oznaczyć jako Etykieta energetyczna. Będzie on wówczas powiązany z Atrybutem systemowy Klasa energetyczna (
). Jeśli do poszczególnych Produktów zostanie określona wartość Atrybutu Klasa energetyczna ( ) oraz oznaczona jego widoczność np. Karta produktu-nagłówek ( ), wówczas na stronie Produktu w Sklepie w jego opisie widoczny będzie odpowiedni znacznik z klasą energetyczną. Natomiast dodanie do Produktu załącznika ( ) z etykietą energetyczną oznaczonego jako Etykieta energetyczna pozwoli na jego wyświetlanie zarówno w sekcji załączników, jak i po kliknięciu w wyżej wymieniony znacznik.
Możliwe jest również dodanie załączników poprzez adresy URL. Po kliknięciu w przycisk Dodaj z URL pojawia się okno, w którym należy wpisać/wkleić adres URL pliku do załączeni. Zostanie sprawdzony rozmiar i rodzaj pliku oraz wstępnie uzupełniona nazwa i tag, które można edytować. Następnie należy zapisać plik.
Dodawanie załączników z URL jest możliwe bezpośrednio z adresu URL z domen: abstore.pl i assecobs.com. |

Załączniki dodawane integracyjnie są traktowane tak ja te dodane z zasobu/za pomocą adresu URL, zależnie od zastosowanego sposobu integracji. |
Ceny
W zakładce zebrano wszystkie informacje dotyczące cen Produktów dostępne dotychczas w osobnych zakładkach. Obecnie zakładki te dostępne są jako dodatkowe zakładki w głównej zakładce Ceny. Są to:
-
Ceny produktu - pozwalająca na podgląd i/lub zarządzanie ceną bazową Produktu, w różnych walutach;
-
Cenniki - zawierająca informacje o Cennikach, z którymi powiązany jest dany Produkt;
-
Historia cen (Omnibus) (Hybrid) - zawierająca dane o historii zmiany cen w kontekście dyrektywy Omnibus (Hybrid);
Ceny produktu
W zakładce prezentowane są ceny bazowe Produktu we wszystkich wspieranych w danym Sklepie walutach oraz stawka podatku VAT, dla Produktu. Dostępna jest również opcja zarządzania nimi (przy wyłączonej integracji).
Prezentowana cena główna może być ceną netto lub brutto. Domyślnie zależy to od przyjętego dla Sklepu sposobu podsumowania cen na zamówieniu. W nawiasie natomiast prezentowana jest odpowiednio cena brutto/netto zgodnie z ustawioną dla Produktu stawką VAT.
W sklepach typu Hybrid w szczegółach Produktu domyślnie uwzględniany jest sposób prezentacji dla klientów firmowych.
W trybie ręcznej edycji cen można dodatkowo ręcznie sterować, czy wyświetlana/edytowana jest cena netto czy brutto, wybierając je odpowiednio z rozwijalnej listy nad listą cen.
Edycja cen jest dostępna przy wyłączonej Integracji ceny bazowej. Po kliknięciu w wybrane pole w linii waluty bazowej można wprowadzić w nie wartość, pozostałe pola uzupełnią się automatycznie.
Ceny w pozostałych wspieranych walutach wyliczane są zgodnie z konfiguracją Sklepu na podstawie kursu NBP lub ustawionego ręcznie kursu.
Konfiguracją wspieranych walut i kursów można zarządzać w ustawieniach sklepu
.Istnieje również możliwość ręcznej edycji cen w poszczególnych walutach niezależnie od ustawionej ceny w walucie bazowej. W tym celu należy przełączyć Rodzaj ceny z Wyliczany na Zapisany i wpisać wartość w dowolne pole w tej linii. Pozostałe wartości w tej linii wyliczą się automatycznie.
Po wpisaniu własnej wartości w kolumnę Wartość rabatu % należy zapisać wprowadzone zmiany jako rabat. Po wpisaniu własnej wartości w kolumnę Cena po rabacie należy zapisać wprowadzone zmiany jako cenę. Sposób zapisu wyznacza, która wartości jest wiążąca, co ma szczególne znaczenie przy małych, wymagających zaokrąglenia kwotach.
Aby "usunąć" wcześniej udzielony rabat/zmianę ceny po rabacie należy w kolumnę Cena po rabacie wpisać cenę równą Cenie przed rabatem i zapisać jako cenę.
Aby wycofać wpisane zmiany, należy kliknąć przycisk 'Anuluj'.
W celu ręcznej zmiany stawki VAT należy przy wyłączonej Integracji stawki VAT kliknąć w jej wartość, a następnie wybrać z listy jedną z dostępnych opcji.

Cenniki
W zakładce prezentowana jest lista Cenników, do których dodany jest dany Produkt wraz z informacją o cenie lub wysokości rabatu w danym Cenniku. Domyślnie wyświetlana jest lista wszystkich Cenników, a ich typ oznaczony jest odpowiednimi ikonami w kolumnie Typ cennika:
-
Cennik grupowy;
-
Cennik indywidualny.
Dostępne są również przyciski umożliwiające szybkie wyfiltrowanie Cenników indywidualnych lub Cenników grupowych. Kliknięcie w nazwę danego Cennika pozwala na przejście do jego szczegółów w module Cenniki
.
Historia cen (Omnibus) (Hybrid)
W zakładce prezentowana jest historia zmiany ceny Produktu, zgodnie z wymaganiami dyrektywy "Omnibus", według której należy prezentować w Sklepie informację o najniższej cenie obowiązującej w ciągu 30 dni przed wprowadzeniem aktualnej obniżki.
W zakładce Historia cen na karcie danego Produktu w Panelu Administracyjnym widoczna jest informacja o tym, czy cena jest obniżona zgodnie z wymaganiami dyrektywy (Cena OMNIBUS aktywna), Dacie wprowadzenia bieżącej obniżki, Dacie 30 dni przed bieżącą obniżką oraz najniższej cenie Produktu, która obowiązywała pomiędzy tymi datami (Najniższa cena w okresie).
Cena minimalna oznaczona jest symbolem gwiazdki. Jeśli cena produktu będzie zmieniana kilkukrotnie w ciągu danego dnia, w Historii cen zapamiętana będzie najniższa cena.
Dla kont typu Hybrid, dla których wybrano Sposób wyświetlania cen (
) "Netto i Brutto" w Panelu Administracyjnym, w zakładce Historia cen na karcie Produktu widoczna będzie również informacje o cenach netto wyliczonych dynamicznie na podstawie cen OMNIBUS (Brutto).W zakładce Historia cen można również dodawać ceny, klikając przycisk Dodaj. W oknie Dodawania ceny do historii cen należy podać datę występowania ceny oraz Cenę brutto. Ceny dodane ręcznie oznaczone są ikoną wykrzyknika.
Ceny można również usuwać z historii, korzystając z ikony kosza, obok konkretnej ceny. Usuwać można również ceny wygenerowane, jednak jeśli z Historii cen usunięte zostaną wszystkie ceny wygenerowane w systemie, żadna z cen dodanych ręcznie nie będzie oznaczona jako cena minimalna, a w Sklepie jako Najniższa cena z 30 dni przed aktualną obniżką prezentowana jest cena regularna.
Jeśli w systemie wygenerowana zostanie kolejna cena, która zostanie uwzględniona w Historii cen, Cena minimalna zostanie wyznaczona spośród wszystkich cen, zarówno tych wygenerowanych, jak i dodanych ręcznie.
Usunięcie ceny z Historii cen nie powoduje jej zablokowania przed ponownym wygenerowaniem.

Cenami wygenerowanymi w systemie są:
-
obniżenie ceny Cena po rabacie - w zakładce Ceny na karcie danego Produktu (
); -
obniżenie ceny na Ofercie dedykowanej (
) - jeśli dana Oferta dedykowana jest uwzględniania w Historii cen; -
obniżenie ceny w Rabacie dla produktów (
) - jeśli dany Rabat dla produktów jest uwzględniany w Historii cen.
W przypadku obniżenia ceny na Ofercie dedykowanej i w Rabacie dla produktów decyzja, czy ceny z nich wynikające mają być uwzględniane w Historii cen, należy do Operatora. Dzięki temu istnieje możliwość wyłączania z Historii cen tych akcji promocyjnych, które z definicji nie podlegają pod dyrektywę Omnibus (np. rabat indywidualny dla konkretnego konsumenta na podstawie unikalnego kuponu rabatowego, oferta typu "zestaw"). Jeśli obniżka z danej Oferty dedykowanej czy danego Rabatu dla produktów ma być widoczna w Historii cen, należy włączyć opcję "Uwzględniaj w historii cen" na karcie danej oferty lub rabatu. Domyślnie opcja ta jest wyłączona.
W przypadku, gdy cena Produktu jest obniżona, w Sklepie prezentowana jest informacja o Najniższej cenie z 30 dni przed aktualną obniżką. Oprócz najniższej ceny system wyświetla również informację o różnicy procentowej (in plus / in minus) najniższej ceny w stosunku do ceny aktualnej. Jeśli to bieżąca cena jest najniższą, to właśnie ona będzie wyświetlana w tym miejscu z wartością procentową 0. Informacje te są jawnie wyświetlane przy cenie na karcie Produktu, natomiast na stronach z listami Produktów informacja ta jest dostępna po kliknięciu w wartość procentową rabatu wyświetlaną przy cenie Produktu.

Istnieje możliwość generowania Raportów historii cen produktów OMNIBUS. Opcja generowania Raportu/definiowania generowania cyklicznego dostępna jest dla uprawnionych Operatorów w module Raporty | .
Oferty
W zakładce prezentowane są informacje na temat Ofert, do których przypisany jest Produkt.
Nad listą Ofert widoczne są presety Wszystkie, Oferty standardowe, Oferty dedykowane.
Z poziomu zakładki można również przypisać Produkt do Ofert, po kliknięciu przycisku Przypisz oferty. Jeśli Operator ma uprawnienia menadżera różnych typów Ofert, należy najpierw wybrać rodzaj Oferty, do której ma być przypisany Produkt. Jeśli wybrana Oferta będzie miała włączoną integracje powiązań z Produktami, pojawi się komunikat pytający o potwierdzenie wyłączenia integracji. Jeśli zmiany zostaną zapisane, integracja zostanie wyłączona a Produkt przypisany do wybranej Oferty/wybranych Ofert.
Po przypisaniu Produktu do Oferty dedykowanej typu Zestaw należy pamiętać, o dodaniu warunku produktowego dla tego Produktu. |
W przypadku filtrowania ofert po Typie należy zwrócić uwagę, że Oferty standardowe są traktowane jako Oferty podzielne. |
Szczegółowe informacje na temat Ofert opisano w rozdziałach odpowiadających typom Ofert | .

Magazyny
Zakładka Magazyny dostępna jest w sklepach, które korzystają z wielu Magazynów. W zakładce Magazyny prezentowana jest Magazyn, z którym powiązany jest dany Produkt.

W module może być też prezentowana informacja o planowanych dostawach Produktu na Magazyn. W kolumnie prezentowane są najbliższe dostawy na dany Magazyn, a po kliknięciu w przycisk wyświetli się lista z kolejnymi datami/ilościami dostaw. Szczegółowe informacje - patrz: Informacje o uzupełnieniu stanu magazynowego.
Jednostki produktu
W zakładce Jednostki istnieje możliwość podglądu i zarządzania jednostkami, w jakich dany Produkt może być sprzedawany w Sklepie.
Globalne zarządzanie wszystkimi jednostkami dostępne jest w module Jednostki miary (
).Jednostki przesyłane są integracyjnie.
Dostępne są:
-
Jednostka bazowa — podstawowa jednostka sprzedaży, która odzwierciedla sposób zapakowania Produktu (np. sztuka, butelka, litr). Jednostka wybierana jest spośród jednostek zdefiniowanych w module Jednostki miary. Dodatkowo można zdefiniować minimalną, maksymalną oraz domyślną ilość do sprzedania, a także Skok jednostki dla produktu. Jednostkę taką można ukryć w Sklepie, o ile Produkt posiada inne jednostki sprzedaży;
-
Jednostka referencyjna — jednostka odnosząca się do jednostki bazowej. Pozwala na określenie przelicznika w stosunku do jednostki bazowej, tak by umożliwić m.in. porównywanie Produktów sprzedawanych w różnych jednostkach. Przykładowo w przypadku Produktu, którego Jednostka bazowa to butelka mieszcząca 2 litry, a jednostka referencyjna to litr, to należy ustawić przelicznik równy 1/2, czyli 0,5),
-
Dodatkowe jednostki sprzedaży — czyli inne jednostki, w jakich może być sprzedawany dany Produkt (np. wielopak, paleta itd.). Jednostki te można ukryć w Sklepie, (opcja Ukryj pod ikoną 'wielokropka').

Kategorie
Zakładka służy do zarządzania Kategoriami przypisanymi do Produktów.
W systemie wyróżnić można:
-
Kategorie główne - są wykorzystywane do wyliczeń rabatów dla Produktów oraz dostępnych dostaw; Produkt może mieć tylko jedną Kategorię główną,
-
Kategorie dodatkowe - służą do alternatywnej prezentacji Produktów w drzewie kategorii w Sklepie; Produkt może mieć przypisanych wiele Kategorii dodatkowych.
Przy wyłączonej Integracji powiązań z kategoriami można przypisywać Produkt do kolejnych Kategorii. W tym celu po kliknięciu przycisku Dodaj kategorię należy wybrać z listy Kategorie, do których ma zostać przypisany Produkt i zapisać zmiany. Produkty można przypisać tylko do Kategorii, które nie posiadają podkategorii.
Na kontach, które korzystają z wielu Magazynów, na okno wyboru Kategorii domyślnie nałożony jest filtr na Magazyny wspólne dla Produktu i Kategorii. Jeśli Produkt i Kategoria nie mają wspólnego Magazynu, obok nazwy Kategorii pojawi się symbol 'trójkąta z wykrzyknikiem'. |
Podczas przypisywania Produktu do nowej Kategorii można również zapisać ją jako Kategorię główną. W tym celu w oknie wyboru Kategorii należy włączyć opcję "Przypisz jako kategorię główną" i wybrać jedną z Kategorii. Po zapisie dotychczasowa Kategoria główna zostanie Kategorią dodatkową danego Produktu.
Na liście Kategorii w zakładce, Kategoria główna oznaczona jest symbolem 'gwiazdki' (wypełnionym). Aby wybrać nową Kategorię główną spośród Kategorii, do których Produkt jest obecnie przypisany, należy kliknąć w kontur 'gwiazdki' obok nazwy Kategorii. Pojawi się informacja o zmianie Kategorii głównej, a symbol przy dotychczasowej Kategorii głównej zmieni się w kontur, co będzie równoznaczne ze zmianą na Kategorię dodatkową. Akcja jest dostępna przy wyłączonej Integracji powiązań z kategoriami.
W celu usunięcia powiązania Produktu i Kategorii należy zaznaczyć wybrane Kategorie i kliknąć przycisk Usuń.
Nie można usunąć powiązania Produktu z jego Kategorią główną. W celu usunięcia powiązania należy najpierw oznaczyć inną Kategorię główną dla Produktu. |

Atrybuty
W zakładce prezentowane są informacje na temat wartości Atrybutów przypisanych do danego Produktu.
Lista powiązanych Atrybutów podzielona jest zgodnie z przynależnością danego Atrybutu do Grupy atrybutów.

Z poziomu zakładki można przypisać do Produktu nowy Atrybut za pomocą opcji: Dodaj atrybut. Wyświetlone zostanie okno dodawania z listą wszystkich Atrybutów, które można przypisać do Produktu. Po wybraniu Atrybutów do przypisania w kolejnym kroku należy wpisać/wybrać wartości tych Atrybutów oraz zapisać je.
Jeśli dla danego Atrybutu włączona jest Integracja wartości atrybutu i/lub Integracja powiązań z produktami przed przejściem do drugiego kroku pojawi się ostrzegawczy komunikat z pytaniem, czy wyłączyć tę integrację. W przypadku Atrybutów tekstowych tłumaczonych dotyczy to również Integracji tłumaczeń w języku bazowym. |
Należy pamiętać, że wyłączenie Integracji wartości atrybutów i/lub Integracji powiązania z produktami dla danego Atrybutu spowoduje brak integracji wartości i powiązań dla wszystkich wartości tego Atrybutu ze wszystkimi Produktami. |
Jeśli dla danego Produktu istnieją nieprzypisane Atrybuty sugerowane, nad listą pojawi się informujący o tym komunikat wraz z przyciskiem Dodaj. W tym przypadku okno dodawania podzielone będzie na dwie zakładki: Sugerowane z listą Atrybutów sugerowanych oraz Wszystkie ze wszystkimi Atrybutami, które można przypisać do Produktu.
Atrybuty sugerowane to Atrybuty powiązane z Kategoriami, do których przypisany jest dany Produkt. Dotyczy to zarówno Kategorii głównej, jak i Kategorii dodatkowych. |
Można edytować wszystkie wartości z danej Grupy, klikając w przycisk "długopisu" obok nazwy grupy. Po jego kliknięciu wyświetli się okno edycji, w którym można zarządzać wartościami poszczególnych Atrybutów dla Produktu. Jeśli dla danego Atrybutu włączona jest Integracja wartości atrybutów, nie można ich edytować. Przełącznik integracji dostępny jest obok nazwy Atrybutu.
Można również usunąć wszystkie wartości z Grupy, klikając w ikonę kosza obok nazwy Grupy. Jeśli w Grupie znajdują się Atrybuty z włączoną integracją wartości, pojawi się informujący o tym komunikat.
Można również edytować/usuwać wartości pojedynczych Atrybutów. Opcje te są dostępne pod ikoną 'wielokropka' obok nazwy atrybutu. Akcje te są dostępne, jeśli dla danego Atrybutu wyłączona jest Integracja wartości atrybutów. Integracją tą można zarządzać również za pomocą opcji: Włącz/Wyłącz integrację wartości atrybutu dostępną pod ikoną 'wielokropka'.

Etykiety
W zakładce prezentowane są informacje na temat Etykiet, do których przypisany jest dany Produkt.
Lista Etykiet zawiera informacje:
-
Typ etykiety - Systemowa, Własna, Dynamiczna (jeśli dostępna);
-
podgląd wyglądu Etykiety w Sklepie w kolumnie Wyświetlenie. Jeśli dana Etykieta jest widoczna w Sklepie, kliknięcie w podgląd spowoduje otworzenie w nowej karcie przeglądarki strony Etykiety w Sklepie;
-
Nazwa Etykiety - kliknięcie w nazwę Etykiety spowoduje otworzenie w nowej karcie przeglądarki szczegółów Etykiety w Panelu Administracyjnym. Jeśli dana Etykieta jest niewidoczna w Sklepie, obok nazwy wyświetlone będzie szare lub szaropomarańczowe kółko z literką 'N' analogicznie jak w module Etykiet;
-
Liczba przypisanych produktów - kliknięcie w liczbę spowoduje otworzenie w nowej karcie przeglądarki listy Produktów powiązanych z daną Etykietą w jej szczegółach w Panelu Administracyjnym;
-
Identyfikator zewnętrzny danej Etykiety - jeśli nadano;
-
daty wyświetlania danej Etykiety - jeśli ustawiono;
Z poziomu zakładki można również przypisać Produkt do Etykiety własnej, po kliknięciu przycisku Przypisz etykiety. Jeśli wybrana Etykieta będzie miała włączoną integracje powiązań z Produktami, pojawi się komunikat pytający o potwierdzenie wyłączenia integracji. Jeśli zmiany zostaną zapisane, integracja zostanie wyłączona a Produkt przypisany do wybranej Etykiety/wybranych Etykiet.
image::image118-b2b.png[
Warianty
W zakładce prezentowane są informacje na temat Wariantu, do którego przypisany jest dany Produkt.
Jeśli Produkt nie należy do Wariantu, informacja o tym pojawi się w zakładce. Dla uprawnionych Operatorów dostępny będzie również przycisk, który pozwoli na przejście do modułu Warianty
, gdzie można zarządzać istniejącymi oraz tworzyć nowe Warianty.Jeśli Produkt jest przypisany do Wariantu, w zakładce wyświetlona zostanie nazwa Wariantu oraz nazwy Atrybutów, na podstawie których stworzony został Wariant. Kliknięcie w nazwę pozwala uprawnionym Operatorom na przejście odpowiednio do szczegółów Wariantu/Atrybutu.
Widoczna będzie również lista wszystkich Produktów należących do tego samego Wariantu oraz opcja zarządzania nimi analogicznie jak w module Warianty:
-
dodawanie kolejnych Produktów do Wariantu - przycisk Przypisz produkty;
-
zmiana kolejności Produktów w Wariancie - przycisk Zmień kolejność;
-
usuwanie Produktów z Wariantu - przycisk Usuń dostępny po zaznaczeniu Produktów do usunięcia;
Szczegółowe informacje na temat zarządzania Wariantami opisano w rozdziale dotyczącym tego modułu | . Moduł i zakładka są dostępne dla uprawnionych Operatorów.

Powiązane
W zakładce można zarządzać relacjami Produktu z innymi Produktami. Zakładkę podzielono na podzakładki odpowiadające odpowiednim typom Produktów powiązanych. Na przycisku z nazwą podzakładki widoczna jest również liczba odpowiadająca ilości elementów danego typu przypisanych do tego Produktu. W zakładce dostępne są podzakładki:
-
Akcesoria
-
Inne produkty powiązane
-
Produkty podobne
-
Dodatkowe na zamówieniu
Akcesoria, Inne produkty powiązane, Produkty podobne
W tych sekcjach można zarządzać Produktami powiązanymi, które mogą być wyświetlone w karcie Produktu na stronie Sklepu. W ten sposób Kupującemu przeglądającemu informację o wybranym Produkcie można zaproponować dodatkowe elementy wyposażenia (Akcesoria), Inne produkty powiązane np. zamienniki lub podpowiedzieć Produkty podobne.
Zarządzanie tymi rodzajami Produktów powiązanych dostępne jest tylko przy wyłączonej integracji.
System umożliwia dwa rodzaje relacji pomiędzy Produktami:
-
relacja jednostronna oznacza, że jeżeli do 'Produktu A' przypiszemy 'Produkt B', w karcie 'Produktu A' będzie widoczny powiązany z nim 'Produkt B', ale na karcie 'Produktu B' w Produktach powiązanych nie będzie widoczny 'Produkt A', np. w karcie aparatu fotograficznego będzie widoczny futerał na aparat, ale w karcie futerału nie będzie widać tego aparatu, gdyż np. futerał ten pasuje do wielu innych aparatów.
-
relacja dwustronna oznacza, że jeżeli do 'Produktu A' przypiszemy 'Produkt B', to w kartach 'Produktów A i B' w Produktach powiązanych znajdą się odpowiednio 'Produkty B i A', np. ładowarka do aparatu fotograficznego przeznaczona konkretnie do tego modelu.
Informacja o Typie relacji dostępna jest w kolumnie Posiada relacje odwrotną. Jeśli w kolumnie prezentowana jest wartość: 'Tak', oznacza to, że Produkty posiadają relację dwustronną. Jeśli w kolumnie prezentowana jest wartość: 'Nie' oznacza to, że pomiędzy Produktami występuje relacja jednostronna.

W każdej z opisywanych zakładek nad listą Produktów po prawej stronie dostępny jest przełącznik Pokaż relację odwrotna. Jego włączenie pozwala wyświetlić listę Produktów, do których aktualnie wyświetlany Produkt został przypisany jako Produkt powiązany danego typu. Na liście tej znajdą się zarówno Produkty, z którymi aktualnie wyświetlany Produkt posiada relację dwustronna, jak i takie, z którymi posiada relację jednostronną, w której to on jest przypisany jako np. akcesorium.

Aby dodać powiązania między Produktami, należy po kliknięciu przycisku Dodaj powiązania w odpowiedniej zakładce, zaznaczyć wybrane Produkty, a następnie wybrać Typ relacji - Relacja dwustronna/Relacja jednostronna. Jeśli, któryś z wybranych Produktów ma włączoną integracje danego typu Produktu powiązanego, pojawi się odpowiedni komunikat z informacją o włączonej integracji oraz możliwością jej wyłączenia w celu ręcznego przypisania Produktów powiązanych. Jeśli wybrana zostanie opcja "Dalej" integracja danego typu powiązania dla wymienionych Produktów i powiązanie zostanie utworzone. Jeśli wybrana zostanie opcja: "Anuluj", ponownie wyświetlone zostanie okno wyboru Produktów, tak by można było wybrać tylko te bez aktywnej integracji danego typu lub anulować przypisanie.

Aby usunąć powiązania pomiędzy Produktami, należy zaznaczyć wybrane Produkty, a następnie pod przyciskiem Usuń wybrać jedną z opcji:
-
Relacja dwustronna - usunięte zostaną wszystkie relacje pomiędzy wyświetlonym a zaznaczonymi Produktami. Opcja nie będzie dostępna, jeśli pomiędzy wyświetlonym a zaznaczonymi Produktem występują tylko relacje jednostronne;
-
Relacja jednostronna - jeśli pomiędzy wyświetlonym Produktem a zaznaczonymi Produktami była:
-
relacja jednostronna zostaną one usunięte;
-
relacja dwustronna - zostanie usunięta relacja, z perspektywy, której dokonano usunięcia - patrz: Przykład;
-
1. Pomiędzy Produktem X i Produktem Y dokonana powiązania jako Produkty podobne relacją dwustronną. Następnie z poziomu szczegółów Produktu X usunięto relację jednostronną pomiędzy tymi Produktami. Oznacza to, że Produkt Y nie będzie już wyświetlany jako Produkt podobny Produktu X, ale Produkt X nadal będzie wyświetlany jako Produkt podobny Produktu Y. |
2. Pomiędzy Produktem X i Produktem Z dokonana powiązania jako Produkty podobne relacją dwustronną. Następnie z poziomu szczegółów Produktu X, ale przy włączonym przełączniku Pokaż relację odwrotna, usunięto relację jednostronną pomiędzy tymi Produktami. Oznacza to, że Produkt X nie będzie już wyświetlany jako Produkt podobny Produktu Z, ale Produkt Z nadal będzie wyświetlany jako Produkt podobny Produktu X. |

Produkty dodatkowe na zamówieniu
W zakładce zebrane są mechanizmy pozwalające na powiązanie z Produktem dodatkowych Produktów, które będą automatycznie dodawane wraz z nim do Koszyka np. palet, gratisowych akcesoriów itp.
Aby skorzystać z opcji, należy kliknąć przycisk Dodaj powiązanie i wybrać Produkt/Produkty dodatkowe. W następnym kroku można zmodyfikować wartości określające Produkt dodatkowy:
-
Przelicznik - ilość Produktów dodatkowych (w jednostce bazowej) dodawana do zamówienia automatycznie przy dodawaniu Produktu podstawowego. Domyślnie ustawiono wartość 1. Oznacza to, że jeśli pozostałe warunki nie zostaną zmodyfikowane, do zamówienia zostanie dodany jeden Produkt dodatkowy.
-
Minimalna wartość inicjalna - określa, przy jakiej minimalnej ilości Produktu podstawowego dodanego do zamówienia ma zostać dodany Produkt dodatkowy. Domyślnie pole zostaje puste, co oznacza, że Produkt dodatkowy zostanie dodany już przy pierwszym Produkcie podstawowym.
-
Pełna wartość - jest to wartość określająca, przy jakiej ilości Produktu podstawowego ma być dodany kolejny Produkt dodatkowy. Domyślnie pole pozostaje puste, co oznacza, że do zamówienia zostanie dodanych tylko tyle Produktów dodatkowych, ile podano w Przeliczniku, niezależnie od tego ile Produktów podstawowych zostanie zamówionych.
-
Margines dla kolejnej pełnej wartości - umożliwia określenie wartości granicznej. Jeśli nie zostanie ona przekroczona, to do Zamówienia nie zostanie dodany kolejny Produkt dodatkowy, mimo że osiągnięta zostanie pełna wartość (lub jej wielokrotność). Opcja szczególnie przydatna przy wykorzystaniu Produktu dodatkowego na zamówieniu do dodawania palet lub innych opakowań do zamówienia, gdy np. standardowo na jednej palecie mieści się 100 sztuk Produktów (pełna wartość), ale istnieje możliwość dołożenia maksymalnie 5 sztuk do tej samej palety, tak aby nie generować dodatkowych kosztów. Marginesy nie sumują się, dodanie do zamówienia dwukrotności pełnej wartości nie spowoduje pomnożenia wartości marginesu przez 2.
Aby edytować wartości określające Produkt dodatkowy, należy zaznaczyć wybrane Produkty i kliknąć przycisk: Ustaw przelicznik, a następnie podać wartość i zapisać. W oknie edycji wartości wyświetlone zostaną wartości domyślne. Jeśli pola: Minimalna wartość inicjalna, Pełna wartość, Margines dla kolejnej pełnej wartości pozostaną puste, zapisana zostanie dla nich wartość '0'.
Aby usunąć powiązanie, należy zaznaczyć wybrane Produkty, a następnie kliknąć przycisk Usuń.
Do każdego Produktu podstawowego można dodać wiele Produktów dodatkowych.
Istnieje również możliwość integracyjnego przesyłanie Produktów dodatkowych na zamówieniu. |

Produktem dodatkowym może być każdy Produkt dostępny w Sklepie. Należy zwrócić uwagę, że jeśli nie będzie on dostępny w odpowiedniej ilości (i/lub jeśli nie będzie ustawiona zgoda na sprzedaż poniżej stanu), będzie blokował możliwość złożenia zamówienia, ponieważ Produktów dodatkowych nie można usunąć z Koszyka ręcznie. |
W Sklepie Produkty dodatkowe widoczne są na karcie Ostatnio dodane oraz w koszyku w sekcji Produkty dodatkowe, o ile spełnione zostały warunki ich dodania. Wyróżnia je brak linku kierującego do podstrony Produktu oraz brak możliwości ich usunięcia.
Opłaty wynikające z dyrektywy SUP - możliwość automatycznego doliczania w Sklepie
Dostępny jest mechanizmy pozwalające na konfigurację opłaty za jednorazowe opakowania z tworzyw sztucznych (SUP). Jeśli funkcjonalność zostanie prawidłowo skonfigurowana, Kupujący będzie mógł w trakcie składania Zamówienia określić czy opłata SUP powinna zostać doliczona.
W celu konfiguracji mechanizmu należy:
-
Utworzyć Produkt/Produkty odpowiadające opłacie za jednorazowe opakowania z tworzyw sztucznych (SUP).
-
Utworzyć Atrybut produktowy logiczny, pozwalający określić czy dla danego Produktu powinna być widoczna w Sklepie opcja deklaracji opłaty SUP. Jeśli opcja deklaracji ma być widoczna zawsze, punkt można pominąć.
-
Utworzyć Atrybut pozycji zamówienia pozwalający na zarządzanie w Sklepie naliczaniem opłat dodatkowych.
Atrybuty pozycji zamówienia mogą obecnie być utworzone tylko wdrożeniowo, w celu jego konfiguracji należy skontaktować się z Działem Wsparcia. Jeśli wykonany został punkt 2, należy zgłosić również konieczność powiązania ze sobą logicznego Atrybutu produktowego i Atrybutu pozycji zamówienia. |
Podczas konfiguracji Atrybutu pozycji zamówienia należy również określić, w jaki sposób ma być wyświetlana opcja deklaracji opłaty SUP. Może ona być wyświetlana w jednym lub kilku miejscach:
-
w wyskakującym oknie po dodaniu Produktu do Koszyka, jeśli okno takie uruchomione jest w konfiguracji Sklepu; W celu wyświetlenia deklaracji SUP po dodaniu do Koszyka Produktu, dla którego jest ona skonfigurowana, należy w ustawieniach sprzedaży ustawić Akcja po dodaniu produktu do koszyka - Wyskakujące okienko oraz Atrybuty pozycji zamówienia w okienku po dodaniu produktu do koszyka na "Tak"
. -
w Koszyku, przy każdej pozycji dodanej do Koszyka osobno (lub tylko przy tych oznaczonych na tak logicznym Atrybutem produktowym powiązanym z Atrybutem pozycji zamówienia);
-
w Koszyku, jako opcja zbiorczego włączania/wyłączania deklaracji dla wszystkich dodanych pozycji, których opłata dotyczy;

-
Dla Produktów, do których ma być dodawana opłata, należy przypisać Produkt założony w kroku 1, jako Produkt dodatkowy na zamówieniu i wybrać dla niego utworzony w kroku 3 Atrybut pozycji zamówienia. Można tego dokonać integracyjnie lub w Panelu Administracyjnym: w szczegółach danego Produktu zakładce Powiązane lub za pomocą operacji grupowych na liście Produktów. Szczegółowe informacje na temat zarządzania Produktami dodatkowymi na zamówieniu opisano w instrukcji
.

-
Jeśli w kroku 2 utworzono logiczny Atrybut produktowy, należy przypisać jego odpowiednie wartości do Produktów dostępnych w Sklepie. Można tego dokonać na karcie Atrybutu, w szczegółach lub na liście Produktów
lub integracyjnie.

Punkty lojalnościowe
Zakładka Punkty lojalnościowe pozwala zarządzać specjalnymi regułami dla danego Produktu w ramach Programu lojalnościowego
.W zakładce widoczna jest lista Reguł z podziałem na Reguły punktów wydawanych i Reguły punktów wydawanych.
Po kliknięciu przycisku Nowa reguła produktowa pojawi się okno dodawania Reguły, w którym należy:
-
podać nazwę Reguły;
-
określić typ reguły wybierając jedną z opcji:
-
Reguła punktów zarabianych;
-
Reguła punktów wydawanych;
-
-
podać liczbę wydawanych/zarabianych punktów
-
określić Datę rozpoczęcia i Datę zakończenia działania Reguły;
-
wybrać Kontekst grupy, dla której utworzona jest dana Reguła. Na kontach B2B/Hybrid są to: Grupy oddziałów kontrahentów, a na kontach B2C są to: Grupy klientów.
-
na kontach B2B/Hybrid korzystających z wielu Magazynów określić Kontekst magazyny;
W oknie tym można również aktywować Regułę.

Opcje Edycji i Usuwania danej Reguły dostępne są pod przyciskiem 'wielokropka' obok nazwy danej Reguły.
Umożliwiono również zarządzanie kolejnością Reguł danego typu. W tym celu należy przeciągnąć wiersz z wybraną Regułą na oczekiwaną pozycję na liście Reguł.
Szczegółowe informacje na temat Programu lojalnościowego opisano w instrukcji w rozdziale Program lojalnościowy | ]
Program lojalnościowy jest usługą dodatkowo płatną. W przypadku chęci korzystania z usługi konieczne jest jej dodatkowe wykupienie w Moich rozrachunkach ( | ).

Koszty dostawy
Zakładka Koszty dostawy daje możliwość sprawdzenia dostępnych sposobów dostawy oraz ich kosztów dla danego Produktu.
Po wejściu w zakładkę widoczna jest tabela z Metodami dostaw i Metodami płatności. Domyślnie widoczne są tylko aktywne powiązania. Przycisk: Pokaż nieaktywne, dostępny jest nad tabelą po prawej stronie.
W przypadku Sklepów korzystających z wielu Magazynów przedstawiane w tabeli koszty dotyczą przesyłki z Magazynu, na który obecnie zalogowany jest Operator, o ile Produkt jest z nim powiązany. Jeśli nie jest dostępny, cena wyświetlana jest dla pierwszego Magazynu, z którym Produkt jest powiązany. |
