Produkty

Moduł Produkty znajduje się w Menu Sklep  Asortyment

image1 b2b
Rysunek 1. Sklep – Produkty

Moduł Produkty daje możliwość podglądu i zarządzania danymi związanymi z Produktami. Część danych jest pobierana z systemu ERP i nie podlega edycji. Niektóre dane są edytowalne po uprzednim wyłączeniu integracji z systemem ERP - będą to: powiązania Produktów z Kategoriami, aktywność, tłumaczenia, relacje z Produktami powiązanymi, parametry Jednostek produktu, media.

Połączenia z Atrybutami są edytowalne i integrowane z systemem ERP. Elementami nieintegrowanymi są: data utworzenia w WAPRO B2C/B2B/Hybrid, przybliżony czas realizacji.

Widoczność Produktu na stronie sklepu

Istnieje kilka podstawowych powodów, dla których Produkt nie jest widoczny w sklepie:

  • nie jest integrowany lub nie wszystkie jego dane zostały zintegrowane,

  • żadna z Kategorii, do których przypisany jest Produkt, nie jest aktywna,

  • Produkt jest oznaczony jako nieaktywny,

  • Produkt jest niedostępny i w Panelu Administracyjnym wyłączona jest opcja Pokazuj produkty niedostępne(Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Prezentacja dostępności).

Ze względu na rozbudowaną strukturę modułu zmiany związane z migracją technologiczną będą wprowadzane stopniowo. Obecnie przebudowana została lista Produktów, ich dodawanie oraz związane z nimi operacje grupowe.

Przejście na szczegóły Produktu nadal odbywa się poprzez klikniecie w jego nazwę.

Lista Produktów

Po wejściu do modułu widoczna jest lista Produktów.

Nad listą dostępne są przyciski umożliwiające szybkie wyfiltrowanie Produktów:

  • Wszystkie - czyli lista wszystkich Produktów, bez nałożonych filtrów. Widok domyślny;

  • Magazyn domyślny dostępny na kontach korzystających z wielu Magazynów - wyświetla wszystkie Produkty z dodatkowo nałożonym filtr na bieżący Magazyn, na który zalogowany jest Operator. Jeśli preset ten jest dostępny, przejmuje rolę widoku domyślnego;

  • Aktywne i dostępne - czyli Produkty, które są Dostępne i Aktywne. Za 'Dostępne' uznawane są: Produkty o Dostępności prostej ustawionej na 'Tak' lub Dostępności ilościowej większej od 0; Na kontach korzystających z wielu Magazynów na preset nałożony jest dodatkowo filtr na bieżący Magazyn, na który zalogowany jest Operator.

  • Niedostępne - czyli wszystkie Produkty, które są 'Aktywne', ale 'Niedostępne'. Za 'Niedostępne' uznawane są: Produkty o Dostępności prostej ustawionej na 'Nie' lub Dostępności ilościowej równej 0; Na kontach korzystających z wielu Magazynów na preset nałożony jest dodatkowo filtr na bieżący Magazyn, na który zalogowany jest Operator.

Możliwe jest również nakładanie dodatkowych filtrów na panelu filtrów, należy jednak pamiętać, że przechodzenie pomiędzy przyciskami z predefiniowanymi filtrami czyści inne nałożone filtry.

Przy nazwie danego Produktu mogę być widoczne symbole:

  • etykietka - jeśli dany Produkt jest powiązany z co najmniej jedną Etykietą - po najechaniu na symbol wyświetli się tooltip z nazwami Etykiet, z którymi dany Produkt jest powiązany;

  • przekreślone kółko - jeśli dany Produkt jest nieaktywny;

  • strzałki - określające możliwość integracji danego Produktu. Jeśli jedna lub więcej opcji integracji jest wyłączona, symbol ten jest oznaczony dodatkowo trójkątem z wykrzyknikiem. Po najechaniu na ten symbol pojawi się lista integracji, wraz z ich statusem oraz przyciskiem Zarządzaj integracją, który wywołuje okienko zarządzania integracją;

Po najechaniu na nazwę Produktu pojawi się symbol strzałki. Po jego kliknięciu zostanie wyświetlona jego karta w Sklepie.

Podgląd w Sklepie niektórych kart Produktów jest możliwy po zalogowaniu na właściwy Oddział kontrahenta/Magazyn.

Dostępność Produktu może być określana, jako Dostępność prosta - Tak/Nie lub dostępność ilościowa - z określoną liczbowo ilością dostępnego Produktu, podawaną w jednostce bazowej.

Ceny Produktów wyświetlane są w walucie bazowej konta. Wartość może być podawana jako cena netto lub brutto zależnie od konfiguracji sposobu wyświetlania cen dla Sklepu.

Na kontach typu Hybrid, podawanie cen jest uzależnione dla konfiguracji sposobu wyświetlania cen dla Użytkowników firmowych.

Jeśli w kolumnie wyświetlone będą przekreślone ceny, oznacza to, że cena bazowa Produktu została obniżona, a przekreślona cena jest ceną przed obniżką.

Ceny Produktów można również przeglądać w kontekście Oddziału kontrahenta. W tym celu w widocznym nad listą polu Ceny w kontekście magazynu należy wprowadzić co najmniej trzy litery, aby wyszukać listę Oddziałów, a następnie wybrać jeden z nich. Wyświetlone ceny będą uwzględniały obniżki cen Produktów w Ofercie standardowej przypisanej do Oddziału kontrahenta.

Po zaznaczeniu co najmniej jednej jednego Produktu nad listą pojawia się przycisk - Operacje grupowe - patrz: Operacje grupowe na Produkcie;

Analogicznie jak w innych modułach widok modułu Produktu można modyfikować:

  • zmieniając kolejność kolumn — przeciągając je do wybranego miejsca;

  • zmieniając szerokość kolumn — przesuwając krawędzie lub za pomocą opcji dopasuj;

  • zmieniając Wysokość wiersza — wybierając spośród opcji — Komfortowy, Standardowy, Skondensowany pod przyciskiem konfiguracji w prawym górnym rogu;

  • dostosowując Konfigurację kolumn — (opcja pod przyciskiem konfiguracji) na panelu wybierając kolumny, które mają być widoczne.

Domyślnie niektóre kolumny zostały ukryte, by ułatwić poruszanie się po module. W razie potrzeby można włączyć ich widoczność w Konfiguracji kolumn.

Wartości wyświetlane można filtrować, klikając w symbol 'lejka' na danej kolumnie lub w prawym górnym rogu. Aktualnie zastosowane filtry są widoczne nad listą Produktów. Tak jak w innych modułach istnieje również opcja zapisywania ulubionych filtrów.

Wyświetlane w tabeli wartości można sortować, klikając w nagłówek danej kolumny. Obok nazwy kolumny będzie widoczna strzałka z kierunkiem sortowania.

Aby Przywrócić ustawienia domyślne, należy kliknąć tę opcję pod przyciskiem konfiguracji.

Istnieje również możliwość wyeksportowania listy Produktów do pliku .xlsx. Służy do tego przycisk w prawym górnym rogu — 'owal ze strzałką do góry'. W pliku znajdą się informacje widoczne na liście Produktów. Jeśli na listę zostaną nałożone filtry, wyeksportowane zostaną tylko wyfiltrowane Produkty.

Można wymusić odświeżenie widocznej w Panelu Administracyjnym listy Produktów za pomocą opcji Odśwież widok listy produktów Administracja  Konfiguracja  Narzędzia  Indeksacja i cache.
image55 b2b
Rysunek 2. Widok listy Produktów

Operacje grupowe na Produkcie

Na liście Produktów dostępny jest szereg operacji grupowych:

  • Dodanie atrybutów - grupowe dodawanie Atrybutów i ich wartości do Produktów - patrz: Dodanie atrybutów;

  • Nowa reguła produktowa - grupowe dodawanie reguł punktów wydawanych/zarabianych dla wybranych Produktów w ramach Programu lojalnościowego. Opcja dostępna, jeśli Program lojalnościowy Sklep  Ofertajest aktywny - patrz: Definicja reguły Programu lojalnościowego;

  • Usunięcie wszystkich reguł produktowych - pozwala usunąć wszystkie reguły punktów wydawanych/zarabianych dla wybranych Produktów w ramach Programu lojalnościowego. Opcja dostępna, jeśli Program lojalnościowy Sklep  Ofertajest aktywny;

  • Edycja tłumaczeń - umożliwia edycję tłumaczeń dla wybranych Produktów w ramach wybranego języka - w ramach opcji możliwe jest ustawienie różnych treści dla wybranych Produktów - patrz: Edycja tłumaczeń Produktów

  • Zmiana tłumaczeń - umożliwia zmianę tłumaczeń dla wybranych Produktów w wielu językach - w ramach opcji możliwe jest ustawienie jednakowej treści dla wszystkich wybranych Produktów - patrz: Zmiana tłumaczeń Produktów

  • Edycja integracji - grupowe włączanie/wyłączanie integracji danych Produktów (z wyjątkiem integracji tłumaczeń) - patrz: Edycja integracji Produktów

  • Edycja integracji tłumaczeń - grupowe włączenie/wyłączenie integracji tłumaczeń Produktów - patrz: Edycja integracji tłumaczeń Produktów;

  • Przypisanie zdjęcia - grupowe przypisywanie zdjęć do Produktów - patrz: Przypisanie zdjęć do Produktów

  • Usunięcie przypisanych zdjęć - pozwala na grupowe usuwanie wszystkich przypisanych do wybranych Produktów zdjęć. Jeśli włączona jest integracja zdjęć, pojawi się komunikat z pytaniem o wyłączenie tej integracji przed usunięciem zdjęć.

  • Przypisanie kategorii - grupowe przypisanie Kategorii do Produktów - patrz: Przypisanie Kategorii do Produktów

  • Usunięcie przypisanych kategorii - grupowe usuwanie Kategorii z Produktów - pozwala na usunięcie powiązania wybranych Produktów z Kategorią/Kategoriami - po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu opcji wyświetlona zostanie lista, na której można zaznaczyć wybrane Kategorie. Po zapisaniu wybrane Kategorie zostaną usunięte z wybranych Produktów;

Nie można usunąć Kategorii głównej Produktu.
  • Przypisanie etykiety - grupowe przypisanie Etykiet do Produktów - patrz: Przypisanie Etykiety do Produktu;

  • Usunięcie przypisanych etykiet - grupowe usuwanie przypisania Etykiet do Produktów - po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu opcji wyświetlona zostanie lista, na której można zaznaczyć wybrane Etykiety. Po zapisaniu wybrane Etykiety zostaną usunięte z wybranych Produktów;

  • Zarządzanie produktami powiązanymi - grupowe przypisywanie do wybranych Produktów powiązanych z nimi np. Akcesoriów czy Produktów podobnych oraz ich usuwanie- patrz: Zarządzanie produktami powiązanymi;

  • Przypisanie czasu realizacji - grupowe przypisywanie Przybliżonego czasu realizacji i/lub Przybliżonego czas realizacji, gdy produkt jest niedostępny - patrz: Przypisanie czasu realizacji;

  • Przypisanie sprzedaży poniżej stanu - grupowe określanie sposobu sprzedaży poniżej stanu dla wybranych Produktów - patrz: Przypisanie sprzedaży poniżej stanu;

  • Ukrycie ceny - określenie czy dla wybranych Produktów włączone ma być Ukrywanie ceny na produkcie ('Tak') czy też cena ma być widoczna ('Nie');

  • Zmiana aktywności - określenie czy wybrane Produkty mają być aktywne ('Tak'), czy nieaktywne ('Nie'). Jeśli Produkty mają włączoną integrację aktywności, zostanie ona wyłączona, o czym poinformuje stosowny komunikat;

  • Edycja jednostki bazowej - grupowa edycja parametrów Jednostki bazowej, dla wybranych Produktów - patrz: Edycja jednostki bazowej Produktów;

image56 b2b
Rysunek 3. Operacje grupowe na Produktach

Dodanie atrybutów

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Dodanie atrybutów wyświetlone zostanie okno z listą Atrybutów. Następnie po zaznaczeniu Atrybutów i kliknięcia Wybierz, wyświetlone zostanie okno, w którym można wpisać/wybrać wartości, które zostaną przypisane do wszystkich wybranych Produktów. Jeśli jakieś Atrybuty mają włączoną integrację powiązań z Produktami, zostanie ona wyłączona, o czym poinformuje stosowny komunikat.

image57 b2b
Rysunek 4. Grupowe przypisywanie wartości Atrybutów do Produktów

Definicja reguły Programu lojalnościowego

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Nowa reguła produktowa wyświetlone zostanie okno, w którym można określić regułę, na podstawie której mają być naliczane punkty wydawane/zarabiana podczas zakupu wybranych Produktów w ramach Programu lojalnościowego. Uzupełnienie wszystkich danych jest konieczne do zapisu reguły. W oknie dodawania reguły znajdują się pola:

  • Nazwa - podstawowa nazwa identyfikująca regułę. Nazwa w języku bazowym jest obowiązkowa. Przechodząc pomiędzy zakładkami, możliwe jest również dodanie nazwy w językach dodatkowych.

  • Aktywne - włączanie/wyłączanie za pomocą suwaka aktywności reguły. Domyślnie reguła jest nieaktywna;

  • Typ reguły:

    • Reguła produktowa punktów wydawanych - określa ilość punktów w ramach Programu lojalnościowego, za które można "kupić dany" Produkt;

    • Reguła produktowa punktów zarabianych - określa ilość punktów w ramach Programu lojalnościowego, które można zyskać za zakup danego Produktu;

  • Data rozpoczęcia/Data zakończenia - określenie daty i godziny rozpoczęcia i zakończenia obowiązywania reguły;

  • Kontekst grupy - należy wybrać Grupy oddziałów kontrahentów, dla których dana reguła ma obowiązywać. Tylko Kupujący należący do wybranych grup będą mogli zarabiać/wydawać punkty w ramach danej reguły.

  • Kontekst magazynu - jeśli Sklep korzysta z wielu Magazynów, należy wybrać te, dla których dana reguła ma obowiązywać. W ramach reguły będzie można zyskać/wydać punkty tylko zakup danego Produktu z danego Magazynu.

Regułami w ramach Programu lojalnościowego dla danego Produktu można zarządzać na jego karcie w zakładce Punkty lojalnościowe.

Szczegółowe informacje na temat konfiguracji Programu lojalnościowego zawarto w opisie modułu Sklep  Oferta  Program lojalnościowy.
image58 b2b
Rysunek 5. Definicja nowej reguły programu lojalnościowego

Edycja tłumaczeń Produktów

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i najechaniu w Operacjach grupowych na opcję: Edycja tłumaczeń wyświetlone zostanie lista ze skrótami używanych w konfiguracji danego Sklepu języków. Po wybraniu jednego z nich wyświetli się okno, w którym można zarządzać danymi wybranych Produktów w wybranym języku. Są to: Nazwa w wybranym języku, Dodatkowa nazwa, Krótki opis, H1, Meta tytuł, Meta opis i Adres URL, (jeśli włączona jest konfiguracja przyjaznych adresów URL).

Zmian można dokonać tylko przy wyłączonej integracji tłumaczeń dla danego elementu. Obok nazwy każdego Produktu widoczny jest symbol strzałek. Po jego kliknięciu jest możliwe zarządzanie integracja tłumaczeń dla danego Produktu.

Podanie Nazwy w wybranym języku jest obowiązkowe, aby można było zapisać zmiany.

Adresy URL muszą być unikalne. Jeśli w trakcie edycji wprowadzony zostanie adres, który jest już używany w Sklepie, pojawi się komunikat z informacją o tym, że dany adres jest już zajęty oraz danymi elementu, do którego ten adres jest przypisany. Jeśli mimo to zmiany zostaną zapisane, adres ten zostanie odpisany od dotychczasowego elementu i przypisany do edytowanego Produktu. Do dotychczasowego elementu zostanie przypisany adres systemowy. Jeśli podczas edycji grupowej jakiś adres URL zostanie użyty więcej niż raz, danych takich nie będzie można zapisać, o czym poinformuje odpowiedni komunikat.

Obok nazwy kolumn widoczny jest ikonka przekreślonego 'oka'. Kliknięcie na nią pozwala ukryć kolumny, które nie są aktualnie potrzebne. Widocznymi kolumnami można też zarządzać po kliknięciu symbolu w prawym górnym rogu okna.

image59 b2b
Rysunek 6. Grupowa edycja tłumaczeń Produktów

Zmiana tłumaczeń Produktów

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Zmiana tłumaczeń wyświetlone zostanie okno, w którym można ustawić wspólne dane dla wybranych Produktów w różnych językach. Są to: Nazwa, Dodatkowa nazwa, Krótki opis, H1, Opis, Meta tytuł i Meta opis.

Aby wprowadzić zmiany danego elementu, należy najpierw odznaczyć opcję Bez zmian. Jeśli opcja zostanie odznaczona, a pole pozostanie puste, dane z tego pola zostaną wyczyszczone dla wszystkich wybranych Produktów.

Aby wprowadzić zmiany w innych językach, należy kliknąć w zakładkę ze skrótem danego języka. Jeśli jego nazwa jest wyszarzona, oznacza to, że dany język nie jest widoczny w Sklepie. Widoczność języka w Sklepie zależy od jego konfiguracji.

Aby możliwe było zapisanie pozostałych danych Produktu w danym języku, musi on mieć wypełnione pole Nazwa w danym języku. Nazwę można dodać w trakcie edycji grupowej, wówczas wszystkie edytowane Produkty otrzymają taką samą nazwę lub może ona być podana wcześniej.

Zapisanie zmian, dla elementów podlegających integracji spowoduje jej wyłączenie, o czym przypomina stosowne ostrzeżenie przed zapisem.

image60 b2b
Rysunek 7. Grupowa zmiana tłumaczeń

Edycja integracji Produktów

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Edycja integracji wyświetlone zostanie okno z listą integracji. Aby włączyć/wyłączyć daną integrację, należy najpierw odznaczyć przy danym ustawieniu okienko Bez zmian, a następnie ustawić za pomocą suwaka czy ma być ono aktywne, czy też nie. Po zapisaniu dla wszystkich wybranych Produktów ustawione zostaną wszystkie te integracje, przy których odznaczono opcję Bez zmian. Zakres dostępnych ustawień integracyjnych może być różny zależnie od konfiguracji danego Sklepu.

image61 b2b
Rysunek 8. Grupowa edycja integracji

Edycja integracji tłumaczeń Produktów

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji Edycja integracji tłumaczeń wyświetlone zostanie okno z listą integracji dla języka bazowego. Aby włączyć/wyłączyć daną integrację, należy najpierw odznaczyć przy danym ustawieniu okienko Bez zmian, a następnie ustawić za pomocą suwaka czy ma być ono aktywne, czy też nie. Można również masowo zmienić ustawienie wszystkich parametrów dla integracji tłumaczeń w języku bazowym poprzez przestawienie przełącznika przy odpowiedniej opcji.

Po zapisaniu dla wszystkich wybranych Produktów ustawione zostaną wszystkie te integracje tłumaczeń, przy których odznaczono opcję Bez zmian. Zakres dostępnych ustawień integracyjnych może być różny zależnie od konfiguracji danego Sklepu.

image62 b2b
Rysunek 9. Grupowa edycja integracji tłumaczeń

Przypisanie zdjęć do Produktów

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i najechaniu w Operacjach grupowych na opcję: Przypisanie zdjęcia wyświetlone zostanie lista z możliwością wyboru:

  • Przypisanie zdjęcia z URL - pozwala na przypisanie do wybranych Produktów, zdjęć bezpośrednio z adresu URL z domen: abstore.pl i assecobs.com.

  • Przypisanie zdjęcia z zasobu - pozwala na przypisanie do wybranych Produktów zdjęć bezpośrednio z dysku. Obsługiwane formaty to jpg, jpeg, png.

Można również oznaczyć dodane zdjęcie, jako zdjęcie główne Produktu, za pomocą przełącznika w oknie dodawania.

Zdjęciami przypisanymi do Produktu można zarządzać na jego karcie w zakładce media.

Jeśli Produkt nie posiadał wcześniej zdjęć, nowo dodane zdjęcie zostanie automatycznie zapisane jako jego "zdjęcie główne", nawet jeśli opcja ta nie zostanie zaznaczona.
image63 b2b
Rysunek 10. Przypisanie zdjęcia do Produktów - z URL
image64 b2b
Rysunek 11. Przypisanie zdjęcia do Produktu - z zasobu

Przypisanie Kategorii do Produktów

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Przypisanie kategorii wyświetlone zostanie okno z listą Kategorii.

  • Jeśli opcja Przypisz jako kategorię główną nie zostanie zaznaczona, z listy można wybrać dowolną ilość Kategorii, które zostaną zapisane jako Kategorie dodatkowe wybranych Produktów;

  • Jeśli włączona zostanie opcja Przypisz jako kategorię główną, z listy można wybrać jedną z Kategorii, która zostanie Kategorią główną dla wybranych Produktów. Ponieważ Produkt może mieć tylko jedna Kategorię główną, dotychczasowe Kategorie główne zostaną zapisane jako Kategorie dodatkowe.

Nie można przypisać do Produktów Kategorii nadrzędnych, czyli takich, które posiadają podkategorie.
image66 b2b
Rysunek 12. Przypisanie Kategorii do Produktów

Przypisanie Etykiety do Produktu

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Przypisanie etykiety wyświetlona zostanie lista, na której można zaznaczyć wybrane Etykiety. Po zapisaniu wybrane Etykiety zostaną przypisane do wybranych Produktów;

Za pomocą Operacji grupowych można przypisać do Produktów tylko Etykiety własne. Napełnianie Etykiet dynamicznych oraz Etykiet systemowych odbywa się automatycznie na podstawie ich konfiguracji.
image67 b2b
Rysunek 13. Przypisane Etykiet do Produktów

Zarządzanie produktami powiązanymi

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i najechaniu w Operacjach grupowych na opcję: Zarządzanie produktami powiązanymi w Operacjach grupowych wyświetlone zostanie lista z możliwością wyboru akcji przypisywania/usuwania:

  • Akcesoriów;

  • Innych produktów powiązanych

  • Produktów podobnych;

W przypadku Akcesoriów:

  • po wybraniu opcji ich dodawania wyświetlone zostanie okno, w którym należy wybrać rodzaj relacji, który ma zostać dodana - relacja jednostronna lub dwustronna, a następnie zaznaczyć wybrane Produkty. Jeśli powiązanie z Akcesoriami jest integrowane, najpierw wyświetlony zostanie komunikat ostrzegawczy o wyłączeniu integracji. Po zaznaczeniu wybranych i zapisaniu:

    • jeśli wybrana została relacja jednostronna - zaznaczone w drugim kroku Produkty zostaną zapisane jako Akcesoria Produktów, których dotyczyła dana Operacja grupowa;

    • jeśli wybrana została relacja dwustronna - zaznaczone w drugim kroku Produkty zostaną zapisane jako Akcesoria Produktów, których dotyczyła dana Operacja grupowa a Produkty, których dotyczyła Operacja grupowa, zostaną zapisane jako Akcesoria Produktów wybranych w drugim kroku.

  • po wybraniu opcji ich usuwania wyświetlone zostanie okno, w którym należy wybrać rodzaj relacji, który ma zostać usunięta - relacja jednostronna lub dwustronna. Jeśli powiązanie z Akcesoriami jest integrowane, najpierw wyświetlony zostanie komunikat ostrzegawczy o wyłączeniu integracji. Po wybraniu relacji i zapisaniu:

    • jeśli wybrana została relacja jednostronna - usunięte zostaną wszystkie Akcesoria Produktów, których dotyczyła Operacja grupowa;

    • jeśli wybrana została relacja dwustronna - usunięte zostaną wszystkie Akcesoria Produktów, których dotyczyła Operacja grupowa, a one zostaną usunięte z listy Akcesoriów wszystkich Produktów, z którymi łączyła ich relacja dwustronna.

Analogicznie wygląda sytuacja dla Innych produktów powiązanych i Produktów podobnych.

Produktami powiązanymi z danym Produktem można również zarządzać na jego karcie w zakładce Produkty powiązane.

image68 b2b
Rysunek 14. Zarządzanie produktami powiązanymi

Przypisanie czasu realizacji

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i najechaniu w Operacjach grupowych na opcję: Przypisanie czasu realizacji wyświetlone zostanie lista z możliwością wyboru akcji: Dla produktów dostępnych lub Dla produktów niedostępnych. W obu przypadkach wyświetlone zostanie okno, w którym można wybrać jeden z wcześniej dodanych Czasów realizacji lub dodać nowy.

Aby dodać nowy Czas realizacji, należy po kliknięciu w oknie wyboru w ikonę 'plusa' w oknie wyboru, należy podać jego Nazwę, można również określić jego Wartość godzinową maksymalnego czasu realizacji. Nowy Czas realizacji można również określić jako Domyślny dla produktów dostępnych i/lub Domyślny dla produktów niedostępnych. Będzie on wówczas Czasem realizacji dla wszystkich Produktów odpowiednio dostępnych/niedostępnych, dla których określono Czas realizacji jako Domyślny.

Dostępnymi Czasami realizacji można zarządzać w module Administracja  Konfiguracja  Czasy realizacji.

image69 b2b
Rysunek 15. Przypisanie czasu realizacji

Przypisanie sprzedaży poniżej stanu

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Przypisanie sprzedaży poniżej stanu wyświetlone zostanie okno wyboru z opcjami:

  • Tak - czyli Kupujący będą mogli zamówić Produkty, nawet jeśli nie będą dostępne na stanie;

  • Nie - czyli możliwe będzie zakupienie tylko Produktów z dodatnią dostępnością i maksymalnie w takiej ilości, jaka jest dostępna. Dla Sklepów korzystających z wielu Magazynów brana jest pod uwagę dostepność w ramach bieżącego Magazynu Kupującego.

  • Zgodnie z ustawieniami globalnymi - możliwość sprzedaży poniżej stanu jest zależna od ogólnej konfiguracji Sklepu. Ustawienie globalne Sprzedaż produktów poniżej stanu dostępne jest w ustawieniach sprzedaży Admnistracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż

Opcja Sprzedaż poniżej stanu dotyczy tylko Produktów o dostępności ilościowej.
image70 b2b
Rysunek 16. Przypisanie sprzedaży poniżej stanu

Edycja jednostki bazowej Produktów

Po zaznaczeniu wybranych Produktów i wybraniu w Operacjach grupowych opcji: Edycja jednostki bazowej wyświetlone zostanie okno, w którym można zarządzać parametrami jednostek bazowych Produktów:

  • Minimalna ilość do sprzedania - minimalna ilość (w jednostce bazowej) Produktu do sprzedania, należy zwrócić uwagę, aby ilość było zgodna z ustawionym Skokiem jednostki dla produktu, błędna konfiguracja może uniemożliwić zakup Produktu;

  • Maksymalna ilość do sprzedania - maksymalna ilość (w jednostce bazowej) Produktu, którą można zakupić jednorazowo. Wartość może być równa lub większa od Minimalnej ilości do sprzedania;

  • Domyślnie sprzedawana ilość - domyślna wartość, która będzie pokazywać się w miejscach dodawania Produktów do koszyka, ale Kupujący będzie mógł ją zwiększać/zmniejszać dowolnie, zgodnie z pozostałymi parametrami. Jeśli wartość Minimalnej ilości do sprzedania, będzie większa, Domyślnie sprzedawana ilość nie będzie wyświetlana;

  • Skok jednostki dla produktu- wartość o ile można zmniejszać/zwiększać ilość Produktu dodanego do Koszyka. Skok jednostki dla produktu musi być zgodny z podstawowym Skokiem Jednostki. Mogą być sobie równe lub też Skok jednostki dla Produktu może być wielokrotnością Skoku Jednostki. Jeśli więc w trakcie grupowej Edycji jednostki bazowej ustawiany będzie wspólny Skok jednostki dla produktu dla Produktów o Jednostkach bazowych o różnych Skokach, należy pamiętać o wybraniu wspólnej wielokrotności wszystkich Skoków jednostek. Jeśli Skok jednostki dla produktu nie zostanie ustawiony, będzie traktowany tak, jakby był on równy Skokowi Jednostki.

Aby wprowadzić zmiany danego elementu, należy najpierw odznaczyć opcję Bez zmian. Jeśli opcja zostanie odznaczona, a pole pozostanie puste, dane z tego pola zostaną wyczyszczone dla wszystkich wybranych Produktów. Natomiast jeśli pole Bez zmian zostanie zaznaczone, w polach zostanie zachowana ich dotychczasowa, indywidualna dla każdego Produktu wartość.

image71 b2b
Rysunek 17. Edycja parametrów jednostki bazowej - operacja grupowa

Szczegóły Produktu

Szczegóły Produktu zostały podzielone na zakładki:

Dane Produktu

Nazwy i opisy

Każdy Produkt musi mieć swoją Nazwę. Dodatkowo Produkt może mieć Dodatkową nazwę, Krótki opis oraz Opis. Informacje te mogą być integrowane. Można je również edytować w zakładce Tłumaczenia (przy wyłączonej integracji).

Ceny

W Danych produktu pokazywane są ceny produktu: Cena przed rabatem, Cena po rabacie (jeśli nadano rabat), Cena minimalna (jeśli przesłana).

Cena przed rabatem

Jest to bazowa cena Produktu. Może być ona przesyłana integracyjnie lub edytowana w zakładce Ceny (przy wyłączonej integracji).

Cena po rabacie

Cena po rabacie wyświetla się tylko, jeśli na produkt udzielono rabatu. Może to być Rabat ustawiony w zakładce Ceny, obniżenie ceny na Ofercie standardowej i/lub Rabacie na produkcie (Sklep  Oferta  Rabaty i kupony) o ile opcja Rabaty aktywne włączona (Tak).

Cena minimalna

Dla Produktu może być ustawiona Cena minimalna. Wartość Ceny minimalnej przekazywana jest integracyjnie. Jest to najniższa dopuszczalna cena Produktu, po której można go kupić w Sklepie. Funkcja ta zabezpiecza przed udzieleniem upustów poniżej granicy opłacalności. Uwzględnianie jej podczas przeliczeń ceny Produktu, wynikającej np. z rabatów i cenników zależy od włączenia opcji Włączona kontrola ceny minimalnej towaru (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż).

Dla kont, które korzystają z kontroli minimalnej ceny Produktu, umożliwiono dodatkowo wyłączenie tego ograniczenia dla wybranych Grup oddziałów kontrahentów, tak by Cena minimalna nie ograniczała przyznanych im rabatów.

Ustawienia Grup oddziałów kontrahentów, dla których nie będzie obowiązywać kontrola Ceny minimalnej, można dokonać w ustawieniach sprzedaży Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż. Opcja Wyłączona kontrola ceny minimalnej towaru dla wybranych grup oddziałów kontrahentów jest dostępna tylko przy zaznaczonej opcji Włączona kontrola ceny minimalnej towaru. W opcji Wyłączona kontrola ceny minimalnej towaru dla wybranych grup oddziałów kontrahentów można wybrać te Grupy, dla których kontrola ceny minilanej nie będzie obowiązywać. Jeśli nie zostanie wybrana żadna Grupa, kontrola będzie obowiązywać dla wszystkich.

Edycja dostępności

Informacja o dostępności może być pobierana z systemu WAPRO Mag. Można ją również edytować w Panelu Administracyjnym (przy wyłączonej integracji).

W systemie używane są dwa typy dostępności:

  • Ilościowa, w której podawana jest liczbowa Ilość dostępna na stanie, w Jednostce bazowej Produktu;

  • Prosta, w której określane jest tylko czy Produkt jest dostępny czy nie.

Zarządzanie zakresem integracji z systemem ERP:

Zakres integracji z systemem WAPRO Mag obejmuje integracje:

  • aktywności,

  • ceny bazowej,

  • stawki VAT,

  • powiązań z kategoriami,

  • zdjęć,

  • powiązań z akcesoriami,

  • powiązań z produktami podobnymi,

  • parametrów jednostek produktu,

  • tłumaczeń w języku bazowym.

Ręczna edycja cech powiązanych z poszczególnymi integracjami jest możliwa dopiero po wyłączeniu integracji z systemem WAPRO Mag. Można to zrobić w zakładce Dane produktu lub bezpośrednio na konkretnych zakładkach np. Kategorie w przypadku integracji Kategorii.

Data utworzenia

Jest to data pojawienia się Produktu w WAPRO B2C/B2B/Hybrid. Parametru tego nie można edytować.

image3 1 b2b
Rysunek 18. Produkty - widok karty produktu 2

Przybliżony czas realizacji

Przybliżony czas realizacji określa, po upływie jakiego czasu od zamówienia Produkt powinien zostać wysłany. Wybierając opcję Zmień można wybrać Czas realizacji z listy lub dodać nową opcję. Analogicznie można określać Przybliżony czas realizacji, gdy produkt jest niedostępny. Zarządzanie globalne listą Czasów realizacji dostępne jest w module Czasu realizacji (Administracja  Konfiguracja).

Istnieje również możliwość prezentacji w Koszyku w Sklepie przewidywanej daty realizacji Zamówienia. Data ta jest wyliczana na podstawie zdefiniowanych Czasów realizacji poszczególnych pozycji Zamówienia oraz (opcjonalnie) wskazanego kalendarza pracy. Opcję Pokaż przewidywaną datę realizacji zamówienia można włączyć w zakładce Proces składania zamówienia w module Ustawienia sklepu (Administracja  Konfiguracja). Domyślnie opcja jest wyłączona.

Sprzedaż produktu poniżej stanu

Opcja Sprzedaż produktu poniżej stany pozwala na indywidualne określenie czy dany Produkt może (Tak) być sprzedany mimo braku na stanie, czy też Nie. Domyślnie wybrana jest opcja Zgodnie z ustawieniami globalnymi. Globalne zarządzanie Sprzedażą produktów poniżej stanu jest dostępne w Ustawieniach sklepu w zakładce Sprzedaż (Administracja  Konfiguracja).

Ukrywanie ceny na Produkcie

Pozwala na ukrycie ceny Produktu w Sklepie. Jeśli opcja zostanie zaznaczona (Tak), na karcie Produktu w Sklepie, zamiast ceny pojawi się przycisk Zapytaj o cenę, przekierowujący do Formularza kontaktowego ze wstępnie wypełnionymi Tematem/Treścią.

Automatyczna zmiana aktywności

W polu Automatyczna zmiana aktywności można zdefiniować datę aktywacji i dezaktywacji Produktu. Aktywność zostanie zmieniona na początku dnia zdefiniowanego na stronie produktu w odpowiedniej dla konta strefie czasowej. W ten sposób można z wyprzedzeniem zaplanować sezonową sprzedaż wybranych Produktów.

Tłumaczenia

Zakładka umożliwia wprowadzenie wariantów nazw i opisów produktów dla różnych języków.

Modyfikacja tłumaczeń jest możliwa dopiero po wyłączeniu integracji z systemem WAPRO Mag. W przypadku tego modułu istnieje możliwość częściowego wyłączenia integracji, np. tylko dla opisu krótkiego.

W zakładce tej można też dodać nagłówek H1, meta tytuł i meta opis dla danego produktu.

image5 b2b
Rysunek 19. Produkty – tłumaczenia

Adres URL

Przy włączonej obsłudze przyjaznych adresów URL (Administracja  Ustawienia sklepu  SEO) na dole zakładki widoczne jest pole Adres URL, w którym można wpisać własny adres URL lub edytować istniejący, jeśli użyta została opcja automatycznego generowania adresów URL. Szczegółowe informacje o adresach URL znajdują się w module Adresy URL (CMS  Komunikacja z klientem).

W Sklepach, które korzystają z przyjaznych adresów URL, umożliwiono również wybór Schematu generowania przyjaznych adresów URL dla produktów. Adresy takie muszą zawierać nazwę Produktu, ale mogą się w nich pojawiać również: dodatkowa nazwa, indeks katalogowy, producent, kategoria nadrzędna i podrzędna.

Zarządzać opcją przyjaznych adresów URL oraz Schematem generowania przyjaznych adresów URL dla produktów można zarządzać w Ustawieniach sklepu Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  SEO  ustawienia SEO

Można tam również wywołać aktualizację przyjaznych adresów URL dla Produktów, tak by wymusić ich zbudowanie w oparciu o wybrany schemat - przycisk Aktualizuj przyjazne adresy URL dla Produktów.

Kopiowanie wartości z języka bazowego

W zakładce Tłumaczenia istnieje również możliwość skopiowania wartości z języka bazowego. Operacja ta jest niezależna od statusu aktywności integracji i dostępna po zainicjowaniu edycji.

W zakładce Tłumaczenia, w polu Opis można dodać kod, który sprawi, że na stronie produktu w sklepie pojawi się miniaturka, po kliknięciu której otworzy się galeria z filmem. Inne możliwości to dodanie przycisku lub linku otwierającego wideo.

Przycisk:

<button class="video-indicator" data-video-url="https://www.learningcontainer.com/wp-content/uploads/2020/05/sample-mp4-file.mp4">show html5 video movie</button>

Link:

<a href="#" class="video-indicator" data-youtube-url="https://www.youtube.com/watch?v=2oTVHfFP6uw&ab_channel=AssecoBusinessSolutions">show youtube movie</a>

Miniatura:

<a href="#" class="video-indicator" data-vimeo-url="https://vimeo.com/617198452">show vimeo movie</a>

Jednostki produktu

W zakładce Jednostki produktu istnieje możliwość podglądu i zarządzania jednostkami, w jakich dany Produkt może być sprzedawany w Sklepie.

Globalne zarządzanie wszystkimi jednostkami dostępne jest w module Jednostki miary (Sklep  Asortyment).

Jednostki przesyłane są integracyjnie.

Dostępne są:

  • Jednostka bazowa — podstawowa jednostka sprzedaży, która odzwierciedla sposób zapakowania Produktu (np. sztuka, butelka, litr). Jednostka wybierana jest spośród jednostek zdefiniowanych w module Jednostki miary. Dodatkowo można zdefiniować minimalną, maksymalną oraz domyślną ilość do sprzedania, a także Skok jednostki dla produktu;

  • Jednostka referencyjna — jednostka odnosząca się do jednostki bazowej. Pozwala na określenie przelicznika w stosunku do jednostki bazowej, tak by umożliwić np. porównywanie Produktów sprzedawanych w różnych jednostkach. Np. w przypadku Produktu, którego Jednostka bazowa to butelka mieszcząca 2 litry, a jednostka referencyjna to litr, to należy ustawić przelicznik równy 1/2, czyli 0,5),

  • Dodatkowe jednostki sprzedaży — czyli inne w jednostki, w jakich może być sprzedawany dany Produkt (np. wielopak, paleta itd.). Jednostki te można ukryć w Sklepie, (opcja Ukryj pod ikoną 'koła zębatego').

image6 b2b
Rysunek 20. Produkty – jednostki produktu

Ceny

Zakładka Ceny pozwala na wyłączenie integracji w zakresie ceny bazowej produktu/stawki VAT i wprowadzenie własnej ceny/stawki VAT. Podczas edycji można skonfigurować wartość ceny również w innych walutach - cena ta może być wyliczona z ceny w walucie bazowej lub zapisana ręcznie. Możliwe jest także określenie rabatu procentowego/ceny po rabacie i dat jego/jej obowiązywania.

image7 b2b
Rysunek 21. Produkty - ceny

Historia cen (Hybrid)

W zakładce prezentowana jest historia zmiany ceny Produktu, zgodnie z wymaganiami dyrektywy "Omnibus", według której należy prezentować w Sklepie informację o najniższej cenie obowiązującej w ciągu 30 dni przed wprowadzeniem aktualnej obniżki.

W zakładce Historia cen na karcie danego Produktu w Panelu Administracyjnym widoczna jest informacja o tym, czy cena jest obniżona zgodnie z wymaganiami dyrektywy (Cena OMNIBUS aktywna:), Dacie wprowadzenia bieżącej obniżki, Dacie 30 dni przed bieżącą obniżką oraz najniższej cenie Produktu, która obowiązywała pomiędzy tymi datami (Najniższa cena w okresie).

Cena minimalna oznaczona jest symbolem gwiazdki. Jeśli cena produktu będzie zmieniana kilkukrotnie w ciągu danego dnia, w Historii cen zapamiętana będzie najniższa cena.

Dla kont typu Hybrid, dla których wybrano Sposób wyświetlania cen (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż) "Netto i Brutto" w Panelu Administracyjnym, w zakładce Historia cen na karcie Produktu widoczna będzie również informacje o cenach netto wyliczonych dynamicznie na podstawie cen OMNIBUS (Brutto).

W zakładce Historia cen można również dodawać ceny, klikając przycisk Dodaj. W oknie Dodawania ceny do historii cen należy podać datę występowania ceny oraz Cenę brutto. Ceny dodane ręcznie oznaczone są ikoną wykrzyknika.

Ceny można również usuwać z historii, korzystając z ikony kosza, obok konkretnej ceny. Usuwać można również ceny wygenerowane, jednak jeśli z Historii cen usunięte zostaną wszystkie ceny wygenerowane w systemie, żadna z cen dodanych ręcznie nie będzie oznaczona jako cena minimalna, a w Sklepie jako Najniższa cena z 30 dni przed aktualną obniżką prezentowana jest cena regularna.

Jeśli w systemie wygenerowana zostanie kolejna cena, która zostanie uwzględniona w Historii cen, Cena minimalna zostanie wyznaczona spośród wszystkich cen, zarówno tych wygenerowanych, jak i dodanych ręcznie.

Usunięcie ceny z Historii cen nie powoduje jej zablokowania przed ponownym wygenerowaniem.

image52
Rysunek 22. Widok Historii cen

Cenami wygenerowanymi w systemie są:

  • obniżenie ceny Cena po rabacie - w zakładce Ceny na karcie danego Produktu (Sklep  Asortyment  Produkty);

  • obniżenie ceny na Ofercie dedykowanej (Sklep  Oferta  Oferty dedykowane) - jeśli dana Oferta dedykowana jest uwzględniania w Historii cen;

  • obniżenie ceny w Rabacie dla produktów (Sklep  Oferta  Rabaty i kupony) - jeśli dany Rabat dla produktów jest uwzględniany w Historii cen.

W przypadku obniżenia ceny na Ofercie dedykowanej i w Rabacie dla produktów decyzja, czy ceny z nich wynikające mają być uwzględniane w Historii cen, należy do Operatora. Dzięki temu istnieje możliwość wyłączania z Historii cen tych akcji promocyjnych, które z definicji nie podlegają pod dyrektywę Omnibus (np. rabat indywidualny dla konkretnego konsumenta na podstawie unikalnego kuponu rabatowego, oferta typu "zestaw", etc). Jeśli obniżka z danej Oferty dedykowanej czy danego Rabatu dla produktów ma być widoczna w Historii cen, należy włączyć opcję "Uwzględniaj w historii cen" na karcie danej oferty lub rabatu. Domyślnie opcja ta jest wyłączona.

W przypadku, gdy cena Produktu jest obniżona, w Sklepie prezentowana jest informacja o Najniższej cenie z 30 dni przed aktualną obniżką. Oprócz najniższej ceny system wyświetla również informację o różnicy procentowej (in plus / in minus) najniższej ceny w stosunku do ceny aktualnej. Jeśli to bieżąca cena jest najniższą, to właśnie ona będzie wyświetlana w tym miejscu z wartością procentową 0. Informacje te są jawnie wyświetlane przy cenie na karcie Produktu, natomiast na stronach z listami Produktów informacja ta jest dostępna po kliknięciu w wartość procentową rabatu wyświetlaną przy cenie Produktu.

image51
Rysunek 23. Informacja o "Najniższej cenie z 30 dni przed aktualną obniżką" w Sklepie

Cenniki

Zakładka Cenniki informuje o zdefiniowanych Cennikach grupowych lub indywidualnych, w których dany Produkt został ujęty. W zakładce widoczna jest cena Produktu z Cennika. Więcej informacji na temat Cenników patrz: Sklep  Oferta  Cenniki.

image18
Rysunek 24. Produkty - cenniki

Atrybuty

Zakładka Atrybuty pozwala na przeglądanie i edycję przypisań cech produktu (atrybutów).

Z atrybutami powiązane są dwie oddzielne integracje z systemem WAPRO Mag:

  1. integrowanie nazwy Atrybutu,

  2. integrowanie przypisania: Produkt - Atrybut - Wartość atrybutu.

Aby móc wykonywać modyfikacje Atrybutów (wartości i usuwanie), konieczne jest wyłączenie integracji z systemem WAPRO Mag. Aby to zrobić, należy użyć ikony operacji (ikona koła zębatego). Atrybutu, który jest integrowany z systemem WAPRO Mag, nie można usunąć.

Po wejściu w tryb edycji przypisań Atrybutów można usuwać poszczególne Atrybuty lub edytować ich wartości. Jeżeli integrowane jest przypisanie Produkt - Atrybut - Wartość atrybutu, wartość Atrybutu jest nieaktywna. Usunięcie lub edycja wartości Atrybutu są możliwe po wyłączeniu integracji wartości Atrybutu z Produktem. Integrację wyłącza się poprzez kliknięcie przycisku zarządzania integracją z systemem ERP.

image8 b2b
Rysunek 25. Produkty – Atrybuty

Kategorie

Zakładka służy do zarządzania Kategoriami przypisanymi do Produktów.

W systemie wyróżnić można:

  • Kategorie główne - są wykorzystywane do wyliczeń rabatów dla Produktów oraz dostępnych dostaw; Produkt może mieć tylko jedną Kategorię główną,

  • Kategorie dodatkowe - służą do alternatywnej prezentacji Produktów w drzewie kategorii w Sklepie; Produkt może mieć przypisanych wiele Kategorii dodatkowych.

image9 b2b
Rysunek 26. Produkty - Kategorie

Edycja przypisania Produktu do Kategorii jest możliwa dopiero po wyłączeniu integracji z systemem WAPRO Mag.

Produkt musi mieć przypisaną Kategorię główną oraz może mieć dowolną liczbę Kategorii dodatkowych. Kategorie dodatkowe nie są wymagane.

Zarówno w przypadku dodawania Kategorii głównej, jak i Kategorii dodatkowych nie można wybrać Kategorii, która jest nadrzędna dla innej Kategorii. Tego typu Kategorie są "wyszarzone" na liście, tak jak jest to pokazane na obrazku poniżej.

image10 b2b
Rysunek 27. Produkty - edycja kategorii

Etykiety

Szczegółowe informacje na temat etykiet oraz ich rodzajów znajdują się w opisie modułu Etykiety (Sklep  Asortyment).

image11 b2b
Rysunek 28. Produkty - Etykiety

Media

Aby móc dodawać zdjęcia i filmy do Produktu, należy wcześniej wyłączyć integrację z systemem WAPRO Mag.

Po ponownym włączeniu integracji system zapyta Operatora, czy media dodane ręcznie powinny zostać zachowane czy usunięte.

image12 b2b
Rysunek 29. Produkty – media

Jeżeli Produkt ma dodane jedno zdjęcie, jest ono oznaczane jako zdjęcie główne. Jeżeli zdjęć Produktu jest więcej, można decydować o tym, które zdjęcie będzie głównym.

Do Produktu można także dodać film: z zasobów własnych albo z portali Vimeo lub Youtube.

Możliwe jest również dodawanie obiektów typu strona HTML wyświetlana w iframe. Opcja ta umożliwia dodanie do galerii zdjęć na karcie Produktu zasobu dostępnego pod wskazanym adresem URL. Aby dodać obiekt, należy kliknąć przycisk Dodaj obiekt w ramce (iframe) i podać URL strony. Obiekt taki wyświetli się jako kolejna miniaturka w galerii zdjęć Produktu lub jako zdjęcie główne, jeśli do Produktu nie zostaną dodane inne media.

image44
Rysunek 30. Dodawanie obiektu iframe do Produktu
image43
Rysunek 31. Widok obiektu iframe na karcie Produktu w Sklepie
Istnieje również możliwość wyświetlania na kracie Produktu w Sklepie jego prezentacji w widoku 360. W tym celu należy dodać odpowiednią serię zdjęć do Zasobów własnych 2.0. Sposób dodawania prezentacji Produktu w widoku 360 opisano w rozdziale Zasoby własne 2.0 CMS  Edycja treści.

Możliwe jest tutaj również wymuszenie odświeżenia zdjęcia Produktu w sklepie. Funkcja ta może być przydatna, gdy integracyjnie zmieniono dane zdjęcie na inne, ale bez zmiany jego identyfikatora. W takiej sytuacji nie ulega zmianie URL do danego zdjęcia, przez co zawartość takiego zdjęcia może być przechowywana w mechanizmach cachujących na serwerach CDN oraz w samej przeglądarce Kupującego. Skutkiem tego może być wyświetlanie się zdjęcia poprzedniego, zamiast dodanego. Wywołanie odświeżenia powoduje zmianę identyfikatora zdjęcia, co z kolei wymusza pobranie go na nowo, bez korzystania z cache CDN, czy cache przeglądarki. Przycisk odświeżenia widoczny jest w prawym górnym rogu danego zdjęcia Produktu.

image31
Rysunek 32. Przycisk odświeżenia zdjęcia Produktu w Panelu Administracyjnym.

Atrybut ALT dla zdjęcia Produktu - konfiguracja

W konfiguracji Sklepu udostępniono możliwość ustawienia schematu Atrybut ALT dla zdjęcia produktu. Atrybut taki będzie przypisywany do zdjęcia głównego Produktu na podstawie schematu. Domyślnie atrybut ten będzie przypisywany na podstawie nazwy Produktu.

Schemat Atrybutu ALT dla zdjęcia produktu można ustawić w ustawieniach SEO Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  SEO.

Można grupowo usunąć powiązania wybranych na liście Produktów z Produktami podobnymi oraz Akcesoriami. W tym celu, po zaznaczeniu Produktów do edycji, należy rozwinąć Operacje i wybrać z listy odpowiednią akcję.

Akcesoria, Produkty Podobne, Zamienniki

W tych sekcjach można zarządzać prezentacją Produktów powiązanych, które zostaną wyświetlone w karcie Produktu na stronie sklepu. W ten sposób Kupującemu przeglądającemu informację o wybranym Produkcie można zaproponować Zmienniki, dodatkowe elementy wyposażenia (Akcesoria) lub podpowiedzieć Produkty podobne, o innych parametrach lub cenach.

Włączona integracja z systemem WAPRO Mag uniemożliwia wprowadzanie zmian z poziomu WAPRO B2C/B2B/Hybrid.

image13 b2b
Rysunek 33. Produkty - Produkty powiązane - Akcesoria, Produkty Podobne i Zamienniki

System umożliwia dwa rodzaje relacji pomiędzy Produktami:

  • relacja jednostronna oznacza, że jeżeli do 'Produktu A' przypiszemy 'Produkt B', w karcie 'Produktu A' będzie widoczny powiązany z nim 'Produkt B', ale na karcie 'Produktu B' w Produktach powiązanych nie będzie widoczny 'Produkt A', np. w karcie aparatu fotograficznego będzie widoczny futerał na aparat, ale w karcie futerału nie będzie widać tego aparatu, gdyż np. futerał ten pasuje do wielu innych aparatów.

  • relacja dwustronna oznacza, że jeżeli do 'Produktu A' przypiszemy 'Produkt B', to w kartach 'Produktów A i B' w Produktach powiązanych znajdą się odpowiednio 'Produkty B i A', np. ładowarka do aparatu fotograficznego przeznaczona konkretnie do tego modelu.

Warianty

W zakładce Warianty prezentowana jest lista Produktów składających się na Wariant (prezentowany jest również aktualnie oglądany produkt).

Jeżeli Produkt nie składa się na Wariant, w zakładce zostanie zaprezentowany przycisk przekierowujący do modułu Warianty (Sklep  Asortyment), w którym można zarządzać Wariantami.

Na liście Produkt główny Wariantu oznaczony gwiazdką.

image14 b2b
Rysunek 34. Produkty – Warianty

Koszty dostawy

Zakładka Koszty dostawy daje możliwość sprawdzenia dostępnych sposobów dostawy oraz ich ceny dla danego Produktu. Do szczegółów dostawy można przejść po kliknięciu nazwy Metody dostawy.

image15 b2b
Rysunek 35. Produkty - Koszty dostawy

Magazyny

Jeśli Sklep korzysta z wielu Magazynów, w zakładce tej można określić, w których Magazynach Produkt jest dostępny (dostępność prosta), i w jakiej ilości (dostępność ilościowa).

image16
Rysunek 36. Produkty – Magazyny

Rezerwacje produktów

Umożliwiono śledzenie rezerwacji Produktów, na niepotwierdzonych Zamówieniach na karcie Produktu w zakładce Rezerwacje. Będą w niej widoczne wszystkie Zamówienia, na których dany Produkt jest zarezerwowany. Jeśli produkt nie będzie zarezerwowany, w zakładce pojawi się komunikat, Produkt nie jest zarezerwowany. Do zakładki kieruje również link Pokaż rezerwacje, w zakładce Dane produktu, na karcie danego Produktu, o ile jest on zarezerwowany.

image53 b2b
Rysunek 37. Przycisk "Pokaż rezerwacje" na kracie danego produktu
image54 b2b
Rysunek 38. Zakładka "Rezerwacje"

Rezerwacje Produktów można również odświeżać ręcznie w module Indeksacja i cache (Administracja  Narzędzia) - opcja Odśwież przy Rezerwacje produktów.

Oferty

Zakładka pokazuje listę ofert, do których przypisany jest dany Produkt. Przejście do szczegółów oferty jest możliwe poprzez kliknięcie nazwy oferty.

Więcej informacji dotyczących ofert można znaleźć w rozdziałach opisujących moduły: Ofert standardowych i Ofert dedykowanyc.

image17 b2b
Rysunek 39. Produkty – oferty

Załączniki

Zakładka służy do zarządzania plikami przypisanymi do Produktów. Do Produktu można dołączyć np. instrukcję użytkowania w postaci pliku lub poprzez adresy URL.

Aby załączyć do Produktu pliki posiadane np. na dysku należy skorzystać z opcji Dodaj załącznik i dodać pliki za pomocą opcji Wybierz lub przeciągając je na odpowiednie pole, a następnie zapisać. Możliwe jest również dodanie załączników poprzez adresy URL. Po kliknięciu w przycisk Dodaj URL pojawia się okno, w którym należy wpisać/wkleić adres URL pliku do załączenia i kliknąć przycisk Pobierz. Zostanie sprawdzony rozmiar i rodzaj pliku oraz uzupełniona nazwa i tag. Następnie plik należy zapisać. Nazwę i tag można edytować zarówno podczas dodawania załącznika, jak i później wybierając opcję Edytuj pod danym załącznikiem.

image18 b2b
Rysunek 40. Produkty - załączniki

Dodane do Produktu załączniki są widoczne w Sklepie na karcie Produktu w sekcji Załączniki i/lub Wybrane załączniki o ile takie sekcje zostaną dodane w (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia Sklepu  Strona Produktu) w części Ustawienia sekcji.

Dodawany załącznik można oznaczyć jako Etykieta energetyczna. Będzie on wówczas powiązany z Atrybutem systemowy Klasa energetyczna (Sklep  Asortyment  Atrybuty). Jeśli do poszczególnych Produktów zostanie określona wartość Atrybutu Klasa energetyczna (Sklep  Asortyment  Produkty  Karta Produktu  Atrybuty) oraz oznaczona jego widoczność np. Karta produktu-opis (Sklep  Asortyment  Atrybuty  Klasa energetyczna  Widoczność atrybutu), wówczas na stronie Produktu w Sklepie w jego opisie widoczny będzie odpowiedni znacznik z klasą energetyczną. Natomiast dodanie do Produktu załącznika (Sklep  Asortyment  Produkty  Karta Produktu  Załączniki) z etykietą energetyczną oznaczonego jako Etykieta energetyczna pozwoli na jego wyświetlanie zarówno w sekcji załączników, jak i po kliknięciu w wyżej wymieniony znacznik.

image009
Rysunek 41. Dodawanie etykiety energetycznej Produktu jako załącznika
image010
Rysunek 42. Dodawanie do Produktu Atrybutu Klasa energetyczna
image011
Rysunek 43. Widok znacznika Klasy energetycznej na karcie Produktu w Sklepie
image012
Rysunek 44. Widok etykiety energetycznej wyświetlanej po kliknięciu w znacznik klasy energetycznej

Punkty lojalnościowe

W tej zakładce można zobaczyć lub dodać regułę produktową dotyczącą przeliczania punktów zarabianych i wydawanych w Programie lojalnościowym (Sklep  Oferta).

image19 b2b
Rysunek 45. Produkty - punkty lojalnościowe

Powiadomienia

Można tu zobaczyć adresy e-mailowe Kupujących, którzy zapisali się na powiadomienie o dostępności danego Produktu.

image20 b2b
Rysunek 46. Produkty - powiadomienia