Wykaz zmian do wersji 5.7.0 (15.10.2025)

Modernizacja Panelu Administracyjnego - Cenniki (B2B / Hybrid)

Kontynuując proces migracji technologicznej Panelu Administracyjnego, udostępniono kolejny moduł w nowej technologii - Cenniki (Sklep  Oferta). Moduł został przebudowany, tak aby ułatwić proces zarządzania Cennikami.

Moduł podzielony jest na zakładki:

  • Indywidualne, w której można zarządzać Cennikami przygotowanymi indywidualnie dla poszczególnych Oddziałów kontrahentów;

  • Grupowe, w której można zarządzać Cennikami przygotowanymi dla Grup oddziałów kontrahentów.

Cenniki indywidualne mają wyższy priorytet niż Cenniki grupowe. Oznacza to, że jeśli dany Produkt znajdzie się zarówno w Cenniku indywidualnym przypisanym do danego Oddziału kontrahenta, jak i w Cenniku grupowym przypisanym do grupy, do której dany Oddział należy, pod uwagę będzie brana cena Produktu z Cennika indywidualnego.
W Panelu Administracyjnym można zarządzać tylko utworzonymi w nim Cennikami. Jeśli Cennik został przesłany integracyjnie, w Panelu Administracyjnym dostępny jest jedynie jego podgląd. Na liście Cenników, przy Cennikach przesłanych integracyjnie widoczny jest symbol "strzałek".
Cenniki utworzone w Panelu Administracyjnym można usunąć, zaznaczając wybrane Cenniki na ich liście i klikając przycisk Usuń nad listą.

Cenniki indywidualne

Aby dodać nowy Cennik indywidualny, należy po kliknięciu przycisku Dodaj cennik podać nazwę Cennika oraz Oddział kontrahenta, dla którego tworzony jest Cennik. Dla danego Oddziału kontrahenta może istnieć tylko jeden Cennik indywidualny, dlatego nie można utworzyć Cennika dla Oddziału, dla którego już istnieje Cennik.

Po zapisaniu wyświetlone zostaną szczegóły Cennika.

Szczegóły Cennika zostaną wyświetlone również po kliknięciu w nazwę Cennika na ich liście.

W zakładce Dane podstawowe prezentowana jest nazwa Cennika oraz przypisany Oddział, oraz ich Identyfikatory zewnętrzne. Te same dane prezentowane są również na liście Cenników indywidualnych.

Jeśli Oddział kontrahenta, dla którego był stworzony Cennik, został usunięty, link do jego szczegółów zostanie dezaktywowany. Pojawi się również tooltip z informacją o usunięciu Kontrahenta/Oddziału.

W zakładce Produkty można zarządzać Produktami oraz ich cenami - patrz: Produkty w Cenniku.

image7
Rysunek 1. Lista Cenników indywidualnych - przykład w Panelu Administracyjnym
image5
Rysunek 2. Dodawanie nowego Cennika indywidualnego - przykład w Panelu Administracyjnym
image6
Rysunek 3. Szczegóły Cennika indywidualnego - przykład w Panelu Administracyjnym

Cenniki grupowe

Aby dodać nowy Cennik grupowy, należy po kliknięciu przycisku Dodaj cennik podać nazwę Cennika oraz określić Priorytet grupy.

Priorytet grupy może przyjmować wartości od 0 do 1000, gdzie 0 oznacza najwyższy priorytet. Można również określić grupę, dla której tworzony jest Cennik. Cennik może być przypisany tylko do jednej Grupy oddziałów kontrahentów.

Natomiast do jednej Grupy oddziałów kontrahentów może być przypisane wiele Cenników grupowych. Jeśli znajdzie się w nich ten sam Produkt, a Cenniki te mają różne Priorytety grupy, pod uwagę będzie brany ten o najwyższym priorytecie, czyli o wartości Priorytetu grupy najbliższej zeru. Jeśli ta sama Grupa będzie przypisana do np. dwóch Cenników grupowych o tym samym Priorytecie grupy, pod uwagę będzie brany jeden z nich.

Po zapisaniu wyświetlone zostaną szczegóły Cennika.

Szczegóły Cennika zostaną wyświetlone również po kliknięciu w nazwę Cennika na ich liście:

W zakładce Dane podstawowe prezentowana jest nazwa Cennika i jego Identyfikator zewnętrzny, przypisana Grupa kontrahentów/Grupa oddziałów kontrahentów oraz informacja o Priorytecie. Te same dane prezentowane są również na liście Cenników indywidualnych.

W zakładce Produkty można zarządzać Produktami oraz ich cenami - patrz: Produkty w Cenniku.

W zakładce Oddziały kontrahenta można zarządzać powiązaniem lub Oddziału z Cennikiem. Dany Oddział może być przypisany bezpośrednio tylko do jednego Cennika grupowego. Jeśli więc Oddział, który wcześniej był przypisany do jakiegoś Cennika grupowego, zostanie przypisany do jakiegoś innego Cennika grupowego, będzie to równoczesne z jego odpisaniem od dotychczasowego Cennika grupowego.

Jeśli dany Oddział jest przypisany do kilku Cenników grupowych zarówno bezpośrednio, jak i za pośrednictwem Grup, a w Cennikach tych znajdzie się ten sam Produkt, pod uwagę będzie brany ten o najwyższym priorytecie, czyli o wartości Priorytetu grupy najbliższej zeru.
image8
Rysunek 4. Lista Cenników grupowych - przykład w Panelu Administracyjnym
image10
Rysunek 5. Dodawanie nowego Cennika grupowego - przykład w Panelu Administracyjnym
image9
Rysunek 6. Szczegóły Cennika grupowego - przykład w Panelu Administracyjnym
image11
Rysunek 7. Zakładka Oddziały kontrahenta w szczegółach Cennika grupowego - przykład w Panelu Administracyjnym

Produkty w Cenniku

W zakładce Produkty można zarządzać powiązaniem Produktów z Cennikami.

Po kliknięciu Dodaj produkt, można wybrać z listy Produkty, do przypisania do Cennika. W kolejnym kroku można ustalić ceny/rabaty dla tych Produktów.

W kolumnie Rodzaj rabatu istnieje możliwość wyboru czy ustalany jest rabat kwotowy, czy też procentowy. Domyślnie wybrany jest rabat kwotowy.

Ceny można wprowadzać jako wartości brutto lub netto. Przełącznik dostępny jest w lewym górnym rogu okna edycji cen.

W przypadku rabatu kwotowego można edytować Cenę z cennika, która jest równoznaczna z Cenę po rabacie, czyli ceną dla Kupującego.

W przypadku rabatu procentowego można edytować Wysokość rabatu w %, na podstawie którego wyliczana będzie Cena po rabacie. Istnieje również opcja edycji Ceny wyjściowej, czyli początkowej ceny pozycji w Cenniku. W tym celu należy włączyć przełącznik "Nadpisz cenę". Odblokuje się opcja edycji pola, a po wprowadzeniu nowej wartości to od niej naliczany będzie rabat procentowy.

Ceną wyjściową pozycji w Cenniku jest cena bazowa Produktu. Obniżka ceny bazowej widoczna jako Cena po rabacie w zakładce Ceny produktu w szczegółach Produktu Sklep  Asortyment  Produkty  szczegóły Produktu  Ceny może być brana pod uwagę jako Cena wyjściowa, jeśli w konfiguracji Sklepu wyłączona jest opcja: Naliczaj rabaty z cennika na podstawie ceny bazowej (przed upustem) - "NIE" Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż  Ustawienia sprzedaży.

Podczas dodawania Produktów do Cennika istnieje również możliwość określenia czy dana cena ma obowiązywać przy zakupie minimalnej ilości Produktu w danej jednostce sprzedaży. Opcja pozwala na zastosowanie różnych cen zależnie od zakupionej ilości Produktu.

Jeśli podczas dodawania Minimalnej ilości nie zostanie wybrana żadna jednostka, pod uwagę brana będzie jednostka bazowa Produktu.

Dla Produktu X z ceną bazową 31 złotych ustalono w Cenniku cenę po rabacie:
  • 30 złotych przy ilości minimalnej 50 sztuk;

  • 29 złotych przy ilości minimalnej 100 sztuk;

  • 25 złotych przy ilości 500 sztuk.

Oznacza to, że jeśli w zamówieniu znajdzie się:

  • mniej niż 50 sztuk, cena zakupu wyniesie 31 złotych za sztukę;

  • od 50 do 99 sztuk, cena zakupu wyniesie 30 złotych za sztukę;

  • od 100 do 499 sztuk, cena zakupu wyniesie 29 złotych za sztukę;

  • co najmniej 500 sztuk, cena zakupu wyniesie 25 złotych za sztukę.

Ustawienie Minimalnej ilości i/lub Jednostki jest możliwe jedynie podczas dodawania Produktu do Cennika, natomiast nie jest możliwa ich zmiana w trybie edycji pozycji.
Podczas wprowadzania/edycji wartości, można również wpisać taką samą wartość dla wszystkich edytowalnych pól w danej kolumnie, wpisując ją w pierwszym wierszu.

Wartości te można również edytować, zaznaczając wybrane Produkty i klikając przycisk Edytuj.

Aby usunąć Produkty z Cennika, należy zaznaczyć wybrane Produkty i kliknąć przycisk Usuń.

Nie można edytować powiązania Cennika z Produktami dla Cenników przesyłanych integracyjnie.
image12
Rysunek 8. Dodawanie Produktów do Cennika - przykład w Panelu Administracyjnym
image13
Rysunek 9. Edycja cen Produktów w Cenniku - przykład w Panelu Administracyjnym
image36
Rysunek 10. Konfiguracja różnych cen w Cenniku w zależności od Minimalnej ilości sprzedawanego produktu - przykład w Panelu Administracyjnym

Webhooks - nowa funkcjonalność

Udostępniono nową funkcjonalność - Webhooks. Funkcjonalność pozwala na automatyczne przekazywanie innym aplikacjom informacji o zdarzeniach w momencie ich wystąpienia.

Usługa Webhooks jest usługą dodatkową. W celu skorzystania z niej należy wykupić ją w module Moje rozrachunki Adminsitracja  Konfiguracja.

Obecnie udostępniono Typy zdarzenia:

  • PRODUCT_CHANGED - w ramach zdarzenia przesyłane będą informacje o utworzeniu nowego Produktu oraz zmianie danych Produktu istniejącego;

  • PRODUCT_DELETED - w ramach zdarzenia przesyłane będą informacje o usunięciu Produktu;

  • ORDER_CHANGED - w ramach zdarzenia przesyłane będą informacje o utworzeniu nowego Zamówienia oraz zmianie danych Zamówienia istniejącego.

Planowany jest dalszy rozwój dostępnych opcji.

Moduł Webhooks dostępny jest w Panelu Administracyjnym dla uprawnionych Operatorów Administracja  Integracje zewnętrzne.

Aby dodać nowy Webhook, należy po kliknięciu przycisku Dodaj webhooka, podać jego Nazwę, wybrać co najmniej jeden Typ zdarzenia, podać Adres URL oraz wybrać jedną z Metod HTTP (GET, POST, PUT, PATCH, DELETE). Można również dodać maksymalnie 10 Nagłówków, zawierających pary: Klucz oraz Wartość.

Wszystkie te informacje dostępne są na liście Webhooków. Jeśli dodano Nagłówki, informacja o nich podana jest w tooltipie po najechaniu na Metodę HTTP danego Webhooka.

Aby edytować dodany Webhook, należy wybrać opcję Edytuj pod przyciskiem wielokropka. Pod przyciskiem tym dostępna jest również opcja usuwania pojedynczego Webhooka. Możliwe jest również grupowe usuwanie Webhooków poprzez zaznaczenie ich na liście i wybranie opcji Usuń dostępnej nad listą.

image18
Rysunek 11. Widok modułu Webhooks Panelu Administracyjnym
image17
Rysunek 12. Dodawanie nowego Webhooka - przykład w Panelu Administracyjnym

Dodatkowo w celu śledzenia poprawności działania połączenia z Webhookami w module Audyt Administracja  Narzędzia udostępniono zakładkę Audyt komunikacji przez webhooki z informacjami o statusach poszczególnych zapytań. Audyt ten jest dostępny, tylko jeśli dostępny jest moduł Webhooks.

image30
Rysunek 13. Moduł audytu komunikacji przez webhooki w Panelu Administracyjnym - przykład

Prezentacja Produktów niedostępnych na stanie - nowe możliwości konfiguracji

Umożliwiono określenie indywidualnie dla każdego Produktu czy ma być on prezentowany w Sklepie w przypadku jego braku na stanie magazynowym.

Opcja Prezentacja poniżej stanu jest dostępna w szczegółach danego Produktu w Panelu Administracyjnym w zakładce Karta produktu. Dla każdego z Produktów można również ustawić prezentację tą jako:

  • Tak - wówczas dany Produkt będzie widoczny w Sklepie również w przypadku jego braku na stanie magazynowym, niezależnie od ustawień globalnych;

  • Nie - wówczas dany Produkt nie będzie widoczny w Sklepie również w przypadku jego braku na stanie magazynowym, niezależnie od ustawień globalnych;

  • Zgodnie z ustawieniem globalnym - wówczas dany Produkt będzie/ nie będzie widoczny w Sklepie zgodnie z jednym ustawieniem globalnym dla całego Sklepu;

Domyślnie wszystkie Produkty, w przypadku braku na stanie są prezentowane w Sklepie lub nie, zgodnie z ustawieniem globalnym.

Jeśli Produkty niedostępne nie są prezentowane w Sklepie, nie można ich znaleźć z poziomu wyszukiwarki ani Drzewa kategorii. Dodatkowo w konfiguracji Sklepu dostępna jest również opcja określająca czy możliwe jest wyświetlenie w Sklepie karty Produktu niedostępnego za pomocą bezpośredniego linku. Włączenie/wyłączenie opcji działa zarówno w kontekście wyłączenia widoczności pojedynczego Produktu niedostępnego, jak i w przypadku ustawień globalnych.

Opcja globalnego ustawienia Pokazywania produktów niedostępnych jest dostępne w Ustawieniach sklepu w zakładce Prezentacja dostępności (Administracja  Konfiguracja). Dostępna jest tu również opcja określająca czy możliwe jest wyświetlenie w Sklepie karty Produktu niedostępnego za pomocą bezpośredniego linku - opcja Ukryj produkt przy bezpośrednim wejściu na adres URL karty niedostępnego produktu.
Ustawienia prezentacji Produktów niedostępnych są również uwzględniane w plikach eksportowych np. do porównywarek zewnętrznych, zgodnie z ich konfiguracją.
image14
Rysunek 14. Ustawienie Prezentacji poniżej stanu w szczegółach Produktu - przykład w Panelu Administracyjnym

Gniazda rozszerzeń - obsługa JavaScript

Udostępniono nową możliwość korzystania z Gniazd rozszerzeń do wyliczania Kosztów dostawy i/lub Dodatkowych kosztów dostawy poprzez dodanie algorytmu wyliczającego koszty w postaci kodu JavaScript.

W konfiguracji Gniazd rozszerzeń Administracja  Konfiguracja udostępniono nową opcję: Logika gniazd, w którym należy określić czy wykorzystywana jest dotychczas dostępna logika: Rest API, czy nowo udostępniona logika JavaScript.

W celu skonfigurowania należy dodać Gniazdo rozszerzeń, podając jego Nazwę, wybierając Typ gniazda i Logikę gniazda.

image28
Rysunek 15. Dodawania Gniazda rozszerzeń o logice JavaScript - przykład w Panelu Administracyjnym

Jeśli wybrana zostanie logika JavScript, należy podać Kod JavaScript. Funkcja powinna nazywać się "calculate", przyjmować jako parametr obiekt "order" oraz zwracać wynik jako obiekt z wymaganymi polami: currency, gross, net, vat.

Przykładowy Kod JavaScript:

 function calculate(order) {
  let netVal = 11;
  let vatVal = 23;
  let grossVal = netVal * (1 + vatVal / 100);
  return {
    currency: order.orderCurrency,
    gross: grossVal,
    net: netVal,
    vat: vatVal,
    metadata: {
        comment: 'Opłata dodatkowa'
    }
  };
}

Przykładowy wynik:

{ "net": 17.8, "vat": 23, "gross": 21.89, "currency": "PLN" }

W przypadkach np. błędnej walidacji danych lub niezgodności parametrów z założeniami należy zwrócić obiekt z wartościami null:

{ net: null, gross: null, currency: null, vat: null }

Do wyliczenia za pomocą Gniazda o typie JavaScript przekazywane są analogiczne dane jak do Gniazd o typie REST API.
Dobrą praktykę po wprowadzeniu zmian jest odświeżenie cache "Metod dostawy" Administracja  Narzędzia  Indeksacja i cache.

W celu śledzenia poprawności działania połączenia z Gniazdem rozszerzeń w module Audyt Administracja  Narzędzia udostępniono zakładkę Audyt komunikacji przez gniazda rozszerzeń z informacjami o statusach poszczególnych zapytań.

Usługa Gniazd rozszerzeń jest dostępna w katalogu usług dodatkowych (płatnych). W celu jej uruchomienia należy wykupić ją w Moich rozrachunkach Administracja  Konfiguracja.

Gniazda rozszerzeń można wykorzystać do dynamicznego wyliczania Kosztów dostawy/Dodatkowych kosztów dostawy. Szczegółowe informacje na temat konfiguracji Metod dostawy z wykorzystaniem Gniazd rozszerzeń opisano w dokumentacji w rozdziale Gniazda rozszerzeń Administracja  Integracje zewnętrzne.

Tłumaczenia AI - rozwój funkcjonalności

Udostępniono możliwość Tłumaczenia AI w kolejnych modułach:

  • Warianty;

  • Oferty standardowe (B2B/Hybrid);

  • Oferty dedykowane;

W modułach tych w celu wygenerowania tłumaczenia, po przejściu do odpowiedniej zakładki, np. Dane oferty w szczegółach Oferty dedykowanej, należy wybrać jeden z dodatkowych języków i kliknąć przycisk Tłumacz z AI. Wygenerowane zostanie automatyczne tłumaczenie, dla wszystkich treści, które były uzupełnione w języku bazowym. Jeśli jakieś pole było wcześniej uzupełnione również w aktualnie tłumaczonym języku, pojawi się informujący o tym komunikat. Można w nim zaznaczyć, czy pole to ma zostać przetłumaczone automatycznie. Jeśli pole nie zostanie zaznaczone, zachowana zostanie dotychczasowa treść, natomiast pozostałe pola zostaną przetłumaczone.

Gdyby ze względu na różnice językowe, przetłumaczony tekst nie spełniał kryteriów limitów znaków na danym polu, zostanie on skrócony do tego limitu znaków.

Przy zakładkach ze skrótami języków widoczne są kropki z oznaczeniem, czy w danym języku dokonano tłumaczenia. Jeśli kropka jest zielona, oznacza to, że wszystkie pola uzupełnione w języku bazowym zostały przetłumaczone również w języku dodatkowym. Jeśli kropka jest czerwona, oznacza to, że nie przetłumaczono danych lub tłumaczenie jest niekompletne.

Dostępne języki dodatkowe zależne są od konfiguracji Sklepu.

Wspieranymi językami dodatkowymi można zarządzać w ustawieniach języków Administracja  Konfiguracja  Waluta i język.
W celu zapoznania się z usługą została ona udostępniona z podstawowym limitem użycia, pozwalających na korzystanie z usług AI. Po przekroczeniu limitu usługa zostanie zablokowana. Limit odnawiany jest co miesiąc. Dostępna jest również opcja wykupienia zwiększonego limitu użycia. Opcja wykupienia zwiększonego limitu użycia usług AI dostępne jest w Moich rozrachunkach Administracja  Konfiguracja.

Informacja o zużytych punktach AI dostępna jest w danych konta.

Podgląd i edycja Koszyków stworzonych przez innych Użytkowników w Sklepie (B2B / Hybrid)

Dla kont B2B/Hybrid, które korzystają z opcji Wielu koszyków, udostępniono możliwość przejmowania do podglądu i edycji Koszyków stworzonych przez innych Użytkowników tego samego Oddziału kontrahenta.

Opcja ta jest dostępna tylko w Sklepach z włączoną kontrolą uprawnień dla Użytkowników z włączoną Rolą: Menadżer koszyków użytkowników oddziału kontrahenta - Może przeglądać koszyki wszystkich użytkowników wybranego oddziału kontrahenta oraz przejmować je do edycji.

Dla uprawnionych zalogowanych Użytkowników w Sklepie w Strefie klienta w zakładce: Moje koszyki dostępna będzie lista "Inne koszyki w oddziale", z listą Koszyków innych Użytkowników aktualnie wybranego Oddziału kontrahenta. Zawiera ona informacje o: nazwie, właścicielu koszyka, dacie jego utworzenia, ilości Produktów w danym Koszyku oraz ich wartości. Jeśli istnieje możliwość przejęcia takiego Koszyka, na kafelku pojawi się symbol 'strzałek'.

image24
Rysunek 16. Lista Innych koszyków w oddziale widok w zakładce Moje koszyki w Strefie klienta - przykładowy widok w Sklepie
Lista "Inne koszyki w oddziale" prezentowana jest dla uprawnionych Użytkowników również na widgecie "Moje koszyki", jeśli jest on dodany do strony "Koszyka". Nie jest natomiast prezentowana na tym widgecie na innych stronach Sklepu. Widgetami można zarządzać w ustawieniach Rozkładu paneli CMS  Układ i wygląd  Panele.

Opcja przejęcia Koszyków, dostępna jest dla uprawnionych Użytkowników na stronie własnego Koszyka, pod przyciskiem: Zmień koszyk w prawym górnym rogu.

Opcja ta dostępna jest również pod przyciskiem Zmień koszyk (symbol 'poziomych kresek'), dostępnym w tooltipie informacji o Koszyku. Tooltip ten jest dostępny na dowolnej stronie Sklepu po najechaniu na ikonę Koszyka dostępną w prawym górnym rogu.

W oknie, które pojawi się po kliknięciu przycisku, należy wybrać opcję: Przejmij koszyk, następnie wybrać z rozwijalnej listy Koszyk/Koszyki do przejęcia. Na liście tej obok nazwy Koszyka w nawiasie podane jest imię i nazwisko właściciela Koszyka. Po potwierdzeniu przyciskiem: Przejmij koszyk, wyświetlony zostanie komunikat o pomyślnym przejęciu wybranych Koszyków.

Aby kontynuować pracę w jednym z przejętych Koszyków, należy wybrać go z listy w oknie zmiany Koszyka i potwierdzić przyciskiem: Zmień koszyk. Przejęte koszyki mają dodane do nazwy, podane w nawiasie, imię i nazwisko dotychczasowego właściciela.

Możliwe jest przejęcie Koszyka, w którym nie dokonano zmian od co najmniej 15 minut.
image23
Rysunek 17. Przejmowanie Koszyków - przykład w Sklepie

Jeśli zostanie przejęty aktualnie włączony Koszyk aktualnie zalogowanego Użytkownika, zostanie on poinformowany o tym odpowiednim komunikatem. Zostanie również przełączony na Koszyk główny. Jeśli przejęty Koszyk był Koszykiem głównym, utworzony zostanie nowy, pusty Koszyk główny.

Opcja Wiele koszyków dostępna jest w Ustawieniach procesu składania zamówienia Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Proces składania zamówienia. Natomiast możliwość włączenia kontroli uprawnień dostępna jest w ustawieniach uprawnień i dostępu Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż.

Licznik czasu zamówienia na karcie Produktu w Sklepie

Udostępniono konfigurację pozwalającą na wyświetlanie na karcie Produktu w Sklepie komunikatu o możliwości wysyłki tego samego dnia, o ile zamówienie zostanie złożone do określonej godziny oraz licznika odliczającego czas na złożenie zamówienia.

Opcję: Wyświetl zegar odliczający czas do wysłania produktu można włączyć w konfiguracji Czasu realizacji Administracja  Konfiguracja. Aby licznik został wyświetlony na karcie Produktu w Sklepie, należy podać:

  • Godzinę, do której wysyłka nastąpi tego samego dnia - to jest godzinę, do której należy złożyć Zamówienie, aby zostało wysłane tego samego dnia. Do tej godziny, będzie odliczany czas w liczniku.

  • Co najmniej jeden Zakres stanów magazynowych, dla którego licznik ma zostać wyświetlony. Jeśli żadne status nie zostanie zaznaczony, licznik nie będzie wyświetlany. Zakresami stanów magazynowych można zarządzać w ustawieniach Prezentacji dostępności Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu.

Dla kont typu Hybrid uwzględniany jest Zakres stanów magazynowych ustalony dla Użytkowników firmowych.
  • Co najmniej jeden z wybranych Czasów realizacji, dla których ma być wyświetlany licznik. Jeśli żaden Czas realizacji nie zostanie wybrany, licznik nie zostanie wyświetlony. Poza Czasami realizacji ustalonymi w zakładce, na liście można również wybrać "Domyślny czas realizacji" i/lub "Nieokreślony czas realizacji".

image27
Rysunek 18. Zarządzanie wyświetlaniem licznika czasu na zamówienie w ustawieniach Czasu realizacji - przykład w Panelu Administracyjnym
image26
Rysunek 19. Licznik czasu zamówienie do wysyłki Produktu w tym samym dniu - przykład w Sklepie

Dezaktywacja nieużywanych Oddziałów kontrahentów (B2B / Hybrid)

Udostępniono możliwość automatycznej dezaktywacji Oddziałów kontrahentów, w imieniu których Użytkownicy nie logowali się przez określony czas. Dostępne są wartości:

  • 6 miesięcy,

  • rok,

  • 18 miesięcy,

  • 2 lata.

Domyślnie wybrana wartość to rok.

Jeśli w tym czasie nie nastąpi logowanie żadnego Użytkownika w imieniu danego Oddziału kontrahenta, zostanie on automatycznie dezaktywowany. Zostanie również przesłany komunikat integracyjny o dezaktywacji.

Jeśli dla danego Oddziału włączona jest integracja, Oddział taki może zostać ponownie aktywowany odpowiednim komunikatem.

Dane takiego Oddziału nie będą synchronizowane, co pozwoli na optymalizację przesyłania komunikatów integracyjnych.

Data ostatniej zmiany statusu aktywności jest wyświetlana w szczegółach Oddziału kontrahenta w zakładce Dane oddziału kontrahenta, obok statusu aktywności. Jeśli była to dezaktywacja automatyczna, wyświetlana będzie również informacja, że Oddział został: "Dezaktywowany jako nieużywany".

Jeśli dla danego Oddziału nie jest włączona "Integracja aktywności", w tym miejscu dostępna jest również możliwość ręcznej jego aktywacji/dezaktywacji.

Opcja: Dezaktywacja nieużywanych oddziałów kontrahentów dostępna jest w Ustawieniach dostępu B2b Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Dostęp.

Jeśli Użytkownik, który miał dostęp tylko jednego Oddziału kontrahenta i Oddział ten został dezaktywowany, będzie próbował zalogować się do Sklepu, zostanie poinformowany, że nie jest powiązany z aktywnym Oddziałem i konieczny jest kontakt z właścicielem Sklepu.

image25
Rysunek 20. Informacja o dezaktywacji nieużywanego Oddziału kontrahenta w jego szczegółach w Panelu Administracyjnym - przykład

Raport wykorzystania kodów rabatowych - udostępnienie dla kont B2C (B2C)

Dla kont B2C udostępniono możliwość generowania Raportu wykorzystania kodów rabatowych. Opcja ta jest dostępna dla uprawnionych Operatorów w module Raporty Administracja  Narzędzia.

Po wybraniu z listy Raportu wykorzystania kodów rabatowych widoczna będzie lista dotychczas wygenerowanych Raportów oraz opcje ręcznej generacji i konfiguracji wywołania cyklicznego.

Po kliknięciu przycisku Generuj raport pojawi się okno, w którym należy określić zakres dat dla Promocji aktywne w danym okresie. Można również określić również zakres dat złożenia Zamówień, które mają być uwzględnione w Raporcie oraz podać Nazwę promocji, która ma być uwzględniona w Raporcie.

Raport można wygenerować w formacie PDF (maksymalnie 1000 pozycji) lub w formacie XLSX. Po wygenerowaniu plik Raportu będzie można pobrać z listy.

W celu skonfigurowania cyklicznego generowania Raportu, po kliknięciu przycisku Definiuj wywołania cykliczne, można określić Nazwę promocji, której ma być uwzględniona w Raporcie.

Po kliknięciu Dalej, w drugim kroku, należy:

  • podać Nazwę Raportu;

  • określić częstotliwość generowania Raportu - dostępne są opcje "Co miesiąc" lub "Inna". Wybierając opcję "Inna", należy podać, co ile dni ma być generowany Raport;

  • wybrać Godzinę generowania - dowolna pełna godzina, domyślnie 00:00;

  • wybrać datę pierwszego generowania Raportu - domyślnie jest to data bieżąca;

  • wybrać format pliku - PDF lub XLSX. Należy pamiętać, że pdf może zawierać maksymalnie 1000 pozycji;

  • podać listę adresów e-mail Odbiorców. Adresy można oddzielać średnikiem. Domyślnie raport nie jest wysyłany. Wygenerowany Raport jest zawsze dostępny na liście w zakładce Historia;

  • aktywować wywołanie cykliczne.

Konfiguracją cyklicznego generowania danego Raportu można zarządzać w zakładce Wywołania cykliczne, po kliknięciu w przycisk 'koła zębatego' i wybraniu opcji Edytuj.

image20
Rysunek 21. Generowanie Raportu wykorzystania kodów rabatowych - widok w Panelu Administracyjnym

W wygenerowanym Raporcie zawarte będą informacje takie jak:

  • Nazwa promocji - czyli jednego z Rabatów zdefiniowanych w module Rabaty i kupony;

  • Kod rabatowy, który może zostać wykorzystany w ramach danej promocji;

  • Data wygaśnięcia, ważności danego kodu rabatowego;

  • Informacja o tym, czy dany kod rabatowy został wykorzystany;

  • Liczba użyć danego kodu rabatowego;

  • Informacja o tym, czy dana promocja jest aktualnie oznaczona jako aktywny;

  • Data rozpoczęcia i data zakończenia promocji oraz informacja czy w związku z tym promocja jest wciąż dostępna;

  • Informacja o tym, czy Rabat jest naliczany od kwoty netto czy brutto;

  • Dane Zamówienia, w którym wykorzystano dany kod rabatowy - numer, status, wartość netto zamówienia przed rabatem, wartość brutto zamówienia przed rabatem, wartość zamówienia netto, wartość zamówienia brutto, waluta, wysokość rabatu, data złożenia;

  • Użyta wartość rabatu netto i brutto;

Atrybuty pozycji zamówienia - możliwość przypisywania w Panelu Administracyjnym

Umożliwiono przypisywanie Atrybutów pozycji zamówienia do pozycji w Zamówieniach w Panelu Administracyjnym. Opcja Edytuj atrybuty pozycji zamówienia, jest dostępna pod ikoną Operacji (koło zębate), w szczegółach danego Zamówienia obok każdej jego pozycji.

Opcja jest aktywna tylko dla wybranych statusów Zamówienia, dla których umożliwiono edytowanie przez uprawnionych Operatorów. Domyślnie jest to status "Weryfikacja zamówienia".

Po kliknięciu opcji: Edytuj atrybuty pozycji zamówienia, można dodawać/edytować wartości niesystemowych, jednowartościowych Atrybutów pozycji zamówienia skonfigurowanych dla konta. Mogą to być atrybuty typu: data, logiczny, liczbowy, tekstowy.

Atrybuty pozycji zamówienia mogą obecnie być utworzone tylko wdrożeniowo, w celu ich konfiguracji należy skontaktować się z Serwisem WAPRO.

Zależnie od konfiguracji danego Atrybutu pozycji zamówienia można umożliwić ustawianie ich również przez Kupujących w Sklepie. Mogą one również być widoczne W Sklepie, na karcie Zamówienia w Strefie klienta.

image21
Rysunek 22. Edycja Atrybutów pozycji zamówienia w szczegółach Zamówienia w Panelu Administracyjnym - przykład
image22
Rysunek 23. Widok Atrybutów pozycji zamówienia w szczegółach Zamówienia w Strefie Klienta - przykład

Grupowe usuwanie Kategorii w Panelu Administracyjnym

Udostępniono możliwość grupowego usuwania Kategorii w Panelu Administracyjnym. Opcja dostępna jest w module Kategorie Sklep  Asortyment nad ich listą po zaznaczeniu wybranych Kategorii.

Opcja pozwala na jednoczesne usunięcie maksymalnie dziesięciu Kategorii. Nie można usunąć np. Kategorii, które są Kategoriami nadrzędnymi dla innych Kategorii lub Kategorii, które są Kategorią główną dla co najmniej jednego Produktu. Jeśli usuwanie będzie niemożliwe dla co najmniej jednej z zaznaczonych Kategorii, przycisk usuwania dostępny nad listą Kategorii zostanie zablokowany i wyszarzony, a po najechaniu wyświetlony zostanie komunikat z powodem blokady.

image3
Rysunek 24. Grupowe usuwanie Kategorii - przykład w Panelu Administracyjnym

Grupowe zarządzanie przypisaniem Oddziałów kontrahentów do Ofert dedykowanych (B2B / Hybrid)

Udostępniono nowe opcje grupowego zarządzania przypisaniem Oddziałów kontrahentów do Ofert dedykowanych. Opcje są dostępne w module Oferty dedykowane Sklep  Oferta pod przyciskiem Operacje grupowe po zaznaczeniu wybranych Ofert. Udostępniono opcje:

  • Usunięcie przypisania oddziałów kontrahentów - po zaznaczeniu wybranych Ofert i wybraniu opcji wyświetlona zostanie lista Oddziałów, przypisanych do wybranych Ofert. Nawet jeśli dany Oddział jest przypisany do kilku z wybranych Ofert, na liście możliwych do usunięcia Oddziałów znajdzie się tylko raz i zostanie usunięty ze wszystkich zaznaczonych Ofert dedykowanych.

  • Przypisywanie grup oddziałów kontrahentów - opcja pozwala na przypisywanie wielu Grup oddziałów kontrahentów do wielu Ofert dedykowanych jednocześnie.

  • Usunięcie przypisania grup oddziałów kontrahentów - po zaznaczeniu wybranych Ofert i wybraniu opcji wyświetlona zostanie lista Grup oddziałów kontrahentów. Wybrane do usunięcia Grupy, zostaną usunięte ze wszystkich zaznaczonych Ofert, jeśli były do nich przypisane.

image4
Rysunek 25. Nowe Operacje grupowe dla Ofert dedykowanych - przykład w Panelu Administracyjnym

Moje rozrachunki - możliwość anulowania niepotwierdzonych transakcji

W celu usprawnienia procesu płatności za konto i usługi udostępniono opcję ręcznego anulowania, rozpoczętych, ale nie potwierdzonych transakcji. Opcja ta dostępna jest w module Moje rozrachunku Administracja  Konfiguracja, w zakładce: Historia transakcji dla uprawnionych Operatorów, dla płatności w statusie Niepotwierdzona. Opcja ta jest dostępna obok ID transakcji pod przyciskiem edycji - wielokropek.

image37
Rysunek 26. Opcja anulacji niepotwierdzonej transakcji w Historii transakcji w Moich rozrachunkach w Panelu Administracyjnym - przykład

Metoda płatności eService – eService Global Payment

Udostępniono najnowszą wersję integracji z bramką płatności eService - eService Global Payment.

W związku z zaprzestaniem obsługi przez eService dotychczasowych rozwiązań w dniu 01.12.2025 konieczne jest migracja Sklepów korzystających z płatności eService na rozwiązanie eService Global Payment.

Aby korzystać z eService Global Payment, należy w szczegółach Metody eService w Panelu Administracyjnym Administracja  Konfiguracja  Metody dostawy wybrać w polu Rodzaj punktu płatności opcję Global Payment API. Następnie podać wartości pól App ID, App Key oraz App Account Name.

image34
Rysunek 27. Zmiana Rodzaju punktu płatności w Metodzie płatności eService w Panelu Administracyjnym - przykład

Metoda płatności PayPal - obsługa płatności w walucie Zamówienia

Dla Metody płatności - PayPal dodano opcję: Waluta rozliczeniowa pozwalająca na określenie czy płatności mają być przyjmowane w walucie bazowej konta czy też w takiej walucie, w jakiej zostało złożone Zamówienie. Domyślnie płatności przyjmowane są w walucie bazowej konta.

Opcja: Waluta rozliczeniowa dostępna jest w Panelu Administracyjnym w konfiguracji Danych podstawowych Metody PayPal Administracja  konfiguracja  Metody płatności.

image35
Rysunek 28. Konfiguracja Waluty rozliczeniowej w szczegółach Metody płatności PayPal w Panelu Administracyjnym - przykład

Paczkomaty - paczka międzynarodowa

Udostępniono nową systemową Metodę dostawy - "Paczkomaty - paczka międzynarodowa". Obecnie ta Metoda dostawy umożliwia dostawę do: Belgii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Luksemburga, Portugalii, Włoch.

Metodą dostawy "Paczkomaty - paczka międzynarodowa", w tym dostępnymi dla niej Metodami płatności oraz Kosztami dostaw można zarządzać w szczegółach Metody Administracja  Konfiguracja  Metody dostawy.

W celu uruchomienia Metody dostawy - "Paczkomaty - paczka międzynarodowa" należy podać token v5 Geowidget, który można wygenerować w "Menadżerze paczek InPost".
image32
Rysunek 29. Paczkomaty - paczka międzynarodowa - aktywacja w Panelu Administracyjnym - przykład

Prezentacje Rabatów na Podsumowaniu zamówienia w Koszyku - modyfikacja

Dokonano dalszych zmian w mechanizmie prezentacji zestawienia Rabatów, w Podsumowaniu zamówienia w Koszyku. Dotychczas Rabaty te były prezentowane, tylko jeśli naliczony został Rabat dla zamówienia. W tej wersji wprowadzono prezentację w podsumowaniu Rabatów dla produktów i/lub rabatów na koszty dostawy niezależnie od tego, czy naliczony został Rabat dla zamówienia.

Ponadto umożliwiono konfiguracyjne określenie czy w podsumowaniu Rabatów dla produktów prezentowana ma być wartość Rabatów dla poszczególnych Produktów, czy tylko zsumowana wartość wszystkich naliczonych Rabatów dla Produktów.

Opcja Pokazuj listę z podsumowaniem wartości rabatu dla każdego produktu dostępna jest w Ustawienia procesu składania zamówienia Administracja  Konfiguracja  Ustawienie sklepu  Proces składania zamówienia. Jeśli opcja zostanie włączona, pod podsumowaniem Rabatu dla produktów prezentowana będzie lista zamówionych Produktów z wyszczególnioną sumą rabatów dla danego Produktu. Jeśli natomiast opcja zostanie wyłączona, prezentowane będzie tylko łączna suma wszystkich udzielonych w danym Zamówieniu Rabatów dla produktów.

image31
Rysunek 30. Prezentacja całościowego Rabatu dla produktów w podsumowaniu Zamówienia w Koszyku w Sklepie - przykład

Prezentacja przycisku filtrowania Produktów na podstawie Cennika indywidualnego w widoku mobilnym w Sklepie (B2B / Hybrid)

Umożliwiono określenie czy w widokach mobilnych przycisk pozwalający Kupującym na wyfiltrowanie w Sklepie tylko Produktów, dla których mają oni udostępniony Cennik indywidualny, ma być widoczny pośród przycisków na ekranie głównym, czy też standardowo po rozwinięciu listy przycisków. Opcja dotyczy tylko menu mobilnego w trybie App (dolne) oraz App(dolne + przyciski na górze).

Opcja Wyświetlaj przycisk filtrowania produktów na podstawie cennika indywidualnego dostępna jest w konfiguracji menu mobilnego CMS  Układ i wygląd  Menu główne.

Opcję można uruchomić tylko, jeśli w ogólnej konfiguracji Sklepu włączone jest filtrowanie Produktów na podstawie Cennika indywidualnego.

Opcję Aktywuj możliwość filtrowania produktów na podstawie cennika indywidualnego można włączyć w Ustawieniach sklepu Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Prezentacja Oferty  Ustawienia ogólne.

Po włączeniu opcji konieczna jest reindeksacja Sklepu. Można ją uruchomić klikając w opcję: Przeindeksuj w module Indeksacja i cache Administracja  Narzędzia. Gdy indeksacja zostanie ukończona, zostanie to pokazane w polu Status indeksacji.
image19
Rysunek 31. Przycisk "Tylko produkty z mojego cennika" na ekranie głównym w widoku mobilnym - przykładowy widok w Sklepie

Opcja powrotu do wyników wyszukiwania w widoku mobilnym w Sklepie

Umożliwiono konfigurację, która pozwala na powrót do listy podpowiedzi wyszukiwarki w widokach mobilnych Sklepu, po wybraniu z niej jednej z opcji. Domyślnie, jeśli Kupujący przejdzie na kartę jednego z podpowiadanych Produktów, po wybraniu opcji powrotu zostanie skierowany na poprzednio wyświetlaną stronę, a dane wyszukiwania zostaną wyczyszczone. Nowa konfiguracja pozwala na ponowne wyświetlenie listy podpowiedzi wyszukiwarki po kliknięciu przycisku powrotu do poprzedniej strony, bez konieczności ponownego wpisywania szukanej frazy.

Możliwość włączenia opcji Wyświetlaj przycisk powrotu na stronę główną dostępna jest w konfiguracji widoku mobilnego Menu głównego CMS  Układ i wygląd.

Opcja: Przycisk powrotu w wersji mobilnej wraca do wyników wyszukiwania dostępna jest w ustawieniach Wyszukiwarki Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu.

Numer własny zamówienia - widok na liście zamówień w Sklepie (B2B / Hybrid)

W Sklepach, w których udostępniono możliwość wprowadzania własnego numeru zamówienia przez Kupujących, będzie on prezentowany również na liście zamówień w Strefie klienta. Udostępniono także możliwość filtrowania i sortowania po tych numerach.

Opcja Umożliwiaj klientom wprowadzanie własnego numeru zamówienia dostępna jest w Ustawieniach procesu składania zamówienia Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Proces składania zamówienia.
image33
Rysunek 32. Kolumna z numerem własnym Zamówienia w Historii zamówień w Strefie klienta - przykład w Sklepie

Eksport - udostępnienie nowych danych w plikach eksportowych

Domyślny eksport do XML i CSV został rozszerzony o załączniki, filmy i iframe’y Produktów. Eksportami można zarządzać w module Eksport Administracja  Integracje zewnętrzne.

Elementy te będą widoczne tylko w nowo utworzonych Eksportach.

Wyszukiwarka ustawień w Panelu Administracyjnym

Udostępniono ulepszoną wersję wyszukiwarki ustawień w module Ustawienia Sklepu Administracja  Konfiguracja.

Wyszukiwarka dostępna jest nad listą zakładek, pozwala na wyszukiwanie opcji, po ich nazwie po wpisaniu minimum trzech znaków.

image16
Rysunek 33. Wyszukiwarka Ustawień sklepu - przykład w Panelu Administracyjnym