Wykaz zmian do wersji 5.6.0 (25.06.2025)

Modernizacja Panelu Administracyjnego — Produkty — kontynuacja

Kontynuując proces migracji technologicznej udostępniono dalsze zmiany w module Produkty (Sklep  Asortyment). W tej wersji udostępniono kolejne zakładki szczegółów Produktu - patrz:

Oferty

W zakładce prezentowane są informacje na temat Ofert, do których przypisany jest Produkt.

Na kontach B2B i Hybrid nad listą Ofert widoczne są presety Wszystkie, Oferty standardowe i Oferty dedykowane.

Z poziomu zakładki można również przypisać Produkt do Ofert, po kliknięciu przycisku Przypisz oferty. Na kontach B2B i Hybrid należy najpierw wybrać rodzaj Oferty, do której ma być przypisany Produkt. Jeśli wybrana Oferta będzie miała włączoną integracje powiązań z Produktami, pojawi się komunikat pytający o potwierdzenie wyłączenia integracji. Jeśli zmiany zostaną zapisane, integracja zostanie wyłączona a Produkt przypisany do wybranej Oferty/wybranych Ofert.

Po przypisaniu Produktu do Oferty dedykowanej typu Zestaw należy pamiętać, o dodaniu warunku produktowego dla tego Produktu.
(B2B/Hybrid) W przypadku filtrowania ofert po Typie należy zwrócić uwagę, że Oferty standardowe są traktowane jako Oferty podzielne.
image1
Rysunek 1. Widok zakładki Oferty w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym

Kategorie

W zakładce prezentowane są informacje na temat Kategorii, do których przypisany jest Produkt.

Przy wyłączonej Integracji powiązań z kategoriami można przypisywać Produkt do kolejnych Kategorii. W tym celu po kliknięciu przycisku Dodaj kategorię należy wybrać z listy Kategorie, do których ma zostać przypisany Produkt i zapisać zmiany. Produkty można przypisać tylko do Kategorii, które nie posiadają podkategorii.

Na kontach typu B2B i Hybrid, które korzystają z wielu Magazynów, na okno wyboru Kategorii domyślnie nałożony jest filtr na Magazyny wspólne dla Produktu i Kategorii. Jeśli Produkt i Kategoria nie mają wspólnego Magazynu, obok nazwy Kategorii pojawi się symbol 'trójkąta z wykrzyknikiem'.

Podczas przypisywania Produktu do nowej Kategorii można również zapisać ją jako Kategorię główną. W tym celu w oknie wyboru Kategorii należy włączyć opcję "Przypisz jako kategorię główną" i wybrać jedną z Kategorii. Po zapisie dotychczasowa Kategoria główna zostanie Kategorią dodatkową danego Produktu.

Na liście Kategorii w zakładce, Kategoria główna oznaczona jest symbolem 'gwiazdki' (wypełnionym). Aby wybrać nową Kategorię główną spośród Kategorii, do których Produkt jest obecnie przypisany, należy kliknąć w kontur 'gwiazdki' obok nazwy Kategorii. Pojawi się informacja o zmianie Kategorii głównej, a symbol przy dotychczasowej Kategorii głównej zmieni się w kontur, co będzie równoznaczne ze zmianą na Kategorię dodatkową. Akcja jest dostępna przy wyłączonej Integracji powiązań z kategoriami.

W celu usunięcia powiązania Produktu i Kategorii należy zaznaczyć wybrane Kategorie i kliknąć przycisk Usuń.

Nie można usunąć powiązania Produktu z jego Kategorią główną. W celu usunięcia powiązania należy najpierw oznaczyć inną Kategorię główną dla Produktu.
image2
Rysunek 2. Widok zakładki Kategorie w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym

Atrybuty

W zakładce prezentowane są informacje na temat wartości Atrybutów przypisanych do danego Produktu.

Lista powiązanych Atrybutów podzielona jest zgodnie z przynależnością danego Atrybutu do Grupy atrybutów.

image3
Rysunek 3. Widok zakładki Atrybuty w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym

Z poziomu zakładki można przypisać do Produktu nowy Atrybut za pomocą opcji: Dodaj atrybut. Wyświetlone zostanie okno dodawania z listą wszystkich Atrybutów, które można przypisać do Produktu. Po wybraniu Atrybutów do przypisania w kolejnym kroku należy wpisać/wybrać wartości tych Atrybutów oraz zapisać je.

Jeśli dla danego Atrybutu włączona jest Integracja wartości atrybutu i/lub Integracja powiązań z produktami przed przejściem do drugiego kroku pojawi się ostrzegawczy komunikat z pytaniem, czy wyłączyć tę integrację. W przypadku Atrybutów tekstowych tłumaczonych dotyczy to również Integracji tłumaczeń w języku bazowym.
Należy pamiętać, że wyłączenie Integracji wartości atrybutów i/lub Integracji powiązania z produktami dla danego Atrybutu spowoduje brak integracji wartości i powiązań dla wszystkich wartości tego Atrybutu ze wszystkimi Produktami.

Jeśli dla danego Produktu istnieją nieprzypisane Atrybuty sugerowane, nad listą pojawi się informujący o tym komunikat wraz z przyciskiem Dodaj. W tym przypadku okno dodawania podzielone będzie na dwie zakładki: Sugerowane z listą Atrybutów sugerowanych oraz Wszystkie ze wszystkimi Atrybutami, które można przypisać do Produktu.

Atrybuty sugerowane to Atrybuty powiązane z Kategoriami, do których przypisany jest dany Produkt. Dotyczy to zarówno Kategorii głównej, jak i Kategorii dodatkowych.

Można edytować wszystkie wartości z danej Grupy, klikając w przycisk "długopisu" obok nazwy grupy. Po jego kliknięciu wyświetli się okno edycji, w którym można zarządzać wartościami poszczególnych Atrybutów dla Produktu. Jeśli dla danego Atrybutu włączona jest Integracja wartości atrybutów, nie można ich edytować. Przełącznik integracji dostępny jest obok nazwy Atrybutu.

Można również usunąć wszystkie wartości z Grupy, klikając w ikonę kosza obok nazwy Grupy. Jeśli w Grupie znajdują się Atrybuty z włączoną integracją wartości, pojawi się informujący o tym komunikat.

Można również edytować/usuwać wartości pojedynczych Atrybutów. Opcje te są dostępne pod ikoną 'wielokropka' obok nazwy atrybutu. Akcje te są dostępne, jeśli dla danego Atrybutu wyłączona jest Integracja wartości atrybutów. Integracją tą można zarządzać również za pomocą opcji: Włącz/Wyłącz integrację wartości atrybutu dostępną pod ikoną 'wielokropka'.

image4
Rysunek 4. Opcje edycji wartości pojedynczego Atrybutu przypisanego do Produktu w zakładce Atrybuty w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym

Etykiety

W zakładce prezentowane są informacje na temat Etykiet, do których przypisany jest dany Produkt.

Lista Etykiet zawiera informacje:

  • Typ etykiety - Systemowa, Własna, Dynamiczna (jeśli dostępna);

  • podgląd wyglądu Etykiety w Sklepie w kolumnie Wyświetlenie. Jeśli dana Etykieta jest widoczna w Sklepie, kliknięcie w podgląd spowoduje otworzenie w nowej karcie przeglądarki strony Etykiety w Sklepie;

  • Nazwa Etykiety - kliknięcie w nazwę Etykiety spowoduje otworzenie w nowej karcie przeglądarki szczegółów Etykiety w Panelu Administracyjnym. Jeśli dana Etykieta jest niewidoczna w Sklepie, obok nazwy wyświetlone będzie szare lub szaropomarańczowe kółko z literką 'N' analogicznie jak w module Etykiet;

  • Liczba przypisanych produktów - kliknięcie w liczbę spowoduje otworzenie w nowej karcie przeglądarki listy Produktów powiązanych z daną Etykietą w jej szczegółach w Panelu Administracyjnym;

  • Identyfikator zewnętrzny danej Etykiety - jeśli nadano;

  • daty wyświetlania danej Etykiety - jeśli ustawiono;

Z poziomu zakładki można również przypisać Produkt do Etykiety własnej, po kliknięciu przycisku Przypisz etykiety. Jeśli wybrana Etykieta będzie miała włączoną integracje powiązań z Produktami, pojawi się komunikat pytający o potwierdzenie wyłączenia integracji. Jeśli zmiany zostaną zapisane, integracja zostanie wyłączona a Produkt przypisany do wybranej Etykiety/wybranych Etykiet.

image5
Rysunek 5. Zakładka Etykiety w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym

Warianty

W zakładce prezentowane są informacje na temat Wariantu, do którego przypisany jest dany Produkt.

Jeśli Produkt nie należy do Wariantu, informacja o tym pojawi się w zakładce. Dla uprawnionych Operatorów dostępny będzie również przycisk, który pozwoli na przejście do modułu Warianty Sklep  Asortyment, gdzie można zarządzać istniejącymi oraz tworzyć nowe Warianty.

Jeśli Produkt jest przypisany do Wariantu, w zakładce wyświetlona zostanie nazwa Wariantu oraz nazwy Atrybutów, na podstawie których stworzony został Wariant. Kliknięcie w nazwę pozwala uprawnionym Operatorom na przejście odpowiednio do szczegółów Wariantu/Atrybutu.

Widoczna będzie również lista wszystkich Produktów należących do tego samego Wariantu oraz opcja zarządzania nimi analogicznie jak w module Warianty:

  • dodawanie kolejnych Produktów do Wariantu - przycisk Przypisz produkty;

  • zmiana kolejności Produktów w Wariancie - przycisk Zmień kolejność;

  • usuwanie Produktów z Wariantu - przycisk Usuń dostępny po zaznaczeniu Produktów do usunięcia;

Szczegółowe informacje na temat zarządzania Wariantami opisano w rozdziale dotyczącym tego modułu Sklep  Asortyment  Warianty. Moduł i zakładka są dostępne dla uprawnionych Operatorów.
image6
Rysunek 6. Zakładka Warianty w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym

Punkty lojalnościowe

Zakładka Punkty lojalnościowe pozwala zarządzać specjalnymi regułami dla danego Produktu w ramach Programu lojalnościowego Sklep  Oferta.

W zakładce widoczna jest lista Reguł z podziałem na Reguły punktów wydawanych i Reguły punktów wydawanych.

Po kliknięciu przycisku Nowa reguła produktowa pojawi się okno dodawania Reguły, w którym należy:

  • podać nazwę Reguły;

  • określić typ reguły wybierając jedną z opcji:

    • Reguła punktów zarabianych;

    • Reguła punktów wydawanych;

  • podać liczbę wydawanych/zarabianych punktów

  • określić Datę rozpoczęcia i Datę zakończenia działania Reguły;

  • wybrać Kontekst grupy, dla której utworzona jest dana Reguła. Na kontach B2B/Hybrid są to: Grupy oddziałów kontrahentów, a na kontach B2C są to: Grupy klientów.

  • na kontach B2B/Hybrid korzystających z wielu Magazynów określić Kontekst magazyny;

W oknie tym można również aktywować Regułę.

image7
Rysunek 7. Dodawanie nowej Reguły w zakładce Punkty lojalnościowe w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym

Opcje Edycji i Usuwania danej Reguły dostępne są pod przyciskiem 'wielokropka' obok nazwy danej Reguły.

Umożliwiono również zarządzanie kolejnością Reguł danego typu. W tym celu należy przeciągnąć wiersz z wybraną Regułą na oczekiwaną pozycję na liście Reguł.

Szczegółowe informacje na temat Programu lojalnościowego opisano w instrukcji w rozdziale Program lojalnościowy Sklep  Oferta]
Program lojalnościowy jest usługą dodatkowo płatną. W przypadku chęci korzystania z usługi konieczne jest jej dodatkowe wykupienie w Moich rozrachunkach (Administracja  Konfiguracja).
image8
Rysunek 8. Widok zakładki Punkty lojalnościowe i opcje edycji i usuwania Reguł w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym

Koszty dostawy

Zakładka Koszty dostawy daje możliwość sprawdzenia dostępnych sposobów dostawy oraz ich kosztów dla danego Produktu.

Po wejściu w zakładkę widoczna jest tabela z Metodami dostaw i Metodami płatności. Domyślnie widoczne są tylko aktywne powiązania. Przycisk: Pokaż nieaktywne, dostępny jest nad tabelą po prawej stronie.

W przypadku Sklepów korzystających z wielu Magazynów przedstawiane w tabeli koszty dotyczą przesyłki z Magazynu, na który obecnie zalogowany jest Operator, o ile Produkt jest z nim powiązany. Jeśli nie jest dostępny, cena wyświetlana jest dla pierwszego Magazynu, z którym Produkt jest powiązany.
image9
Rysunek 9. Zakładka Koszty dostawy w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym

Rezerwacje

Informacja z zakładki Rezerwacji zostały przeniesione do zakładki Karta produktu. Jeśli dla Produktu istnieją Rezerwacje, obok informacji: Zarezerwowanych wyświetlany będzie przycisk: Pokaż. Po kliknięciu wyświetlone zostanie okno z listą Rezerwacji, na której prezentowane będą numery obecnie niezrealizowanych Zamówień, w których znajduje się dany Produkt.

image10
Rysunek 10. Informacja o rezerwacjach na Karcie produktu w Panelu Administracyjnym

Powiadomienia

Informacje z zakładki Powiadomienia zostały przeniesione do zakładki Karta produktu. Jeśli dla Produktu istnieją zapisy na powiadomienie o dostępności, obok informacji Zapisy na powiadomienie o dostępności wyświetlany będzie przycisk: Pokaż. Po kliknięciu wyświetlone zostanie okno z listą zapisów.

Możliwość zapisu na powiadomienia o dostępności Produktów przez Kupujących jest zależna od konfiguracji i może być: niedostępna, dostępna zawsze lub tylko dla produktów niedostępnych na stanie. Opcja: Włącz powiadamianie o dostępności produktu dostępna jest w Ustawieniach sprzedaży Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż.
image11
Rysunek 11. Informacje o zapisach na powiadomienie na Karcie produktu w Panelu Administracyjnym

Modernizacja Panelu Administracyjnego — Moje rozrachunki

Kontynuując proces migracji technologicznej Panelu Administracyjnego, udostępniono kolejny moduł w nowej technologii - Moje rozrachunki (Administracja  Konfiguracja). Moduł został przebudowany, tak aby ułatwić zarządzanie płatnościami za konto i usługi. Udostępniono również historię transakcji, która pozwoli na śledzenie dokonywanych płatności.

Modułu Moje rozrachunki podzielony jest na zakładki:

  • Płatności - pozwalający na zarządzanie płatnościami za konta i dostępne na nich usługi;

  • Historia transakcji - zawierający informacje o dokonywanych płatnościach;

  • Identyfikacja w Wapro - z danymi identyfikującymi właściciela konta, jego licencję oraz danymi Partnera wspomagającego.

Płatności

W zakładce Płatności prezentowane są informacje dotyczące rodzaju, stanu i daty ważności konta. Możliwe również wykupienie usługi na kolejny okres oraz dokupienie usług dodatkowych.

Moduł Moje rozrachunki umożliwia dokonywanie płatności za usługi ze wszystkich posiadanych kont Sklepów, bez potrzeby przelogowywania się między nimi. W celu zmiany zarządzanego konta należy wybrać jego nazwę z listy Konto. Następnie można przedłużyć jego ważność/wykupić usługi dodatkowe.

W celu przedłużenia ważności konta należy kliknąć przycisk Dodaj w ramce z danymi konta, a następnie Kup z obowiązkiem zapłaty w ramce z podsumowaniem.

Opcja przedłużenia ważności konta nie jest dostępna wcześniej niż 30 dni przed upływem aktualnego terminu ważności konta. W tym przypadku przycisk Dodaj jest nieaktywny.

Możliwe jest również wykupienie usług dodatkowych. Można je wykupić razem z przedłużeniem ważności konta lub osobno. Aby wykupić daną usługę, należy dodać ją do podsumowania za pomocą przycisku Dodaj w polu danej usługi. W polu tym widoczny jest koszt takiego przedłużenia oraz na ile dni ono nastąpi. Dane te są wyliczane dynamicznie na podstawie ważności konta. Jeśli usługa wykupowana jest bez przedłużania ważności konta, można ją wykupić do końca okresu ważności konta. Jeśli natomiast równocześnie wykupione zostanie przedłużenie ważności konta, również wykupienie usługi będzie następowało do końca tego przedłużonego okresu.

Równocześnie można wykupić wiele usług.

Usunąć daną usługę z podsumowania zamówienia można za pomocą symbolu 'x' w podsumowaniu lub przycisku Anuluj w polu danej usługi.

image41
Rysunek 12. Wykupowanie usług w module Moje rozrachunki - przykład w Panelu Administracyjnym

W zakładce właściciele Sklepów mają też możliwość tworzenia kolejnych kont Sklepów.

W celu utworzenia nowego konta Sklepu (przez zalogowanego właściciela) należy kliknąć znajdujący się w prawym górnym rogu przycisk Dodaj nowe konto Sklepu i w oknie dialogowym podać jego nazwę oraz wybrać typ - B2C, B2B lub HYBRID. Nazwa Sklepu musi być unikalna. Po utworzeniu Sklepu będzie on dostępny do wyboru z rozwijalnej listy kont. Po jego wybraniu będzie można zarządzać płatnościami za konto sklepu oraz usługi dodatkowe.

Historia transakcji

W zakładce prezentowana jest lista transakcji, które zostały utworzone dla danego konta. Jeśli dany Operator ma dostęp do wielu Sklepów, nad listą po prawej stronie dostępna będzie opcja wyboru Sklepu, którego lista transakcji ma zostać wyświetlona.

Lista zawiera dane takie jak:

  • Data transakcji;

  • Użytkownik - dane Operatora, który rozpoczął transakcję;

  • Kwota transakcji;

  • Liczba pozycji - liczba usług, które zostały dodane w ramach tej transakcji;

  • ID transakcji - unikalny numer identyfikujący transakcję, kliknięcie w niego wyświetla kartę ze szczegółami transakcji;

  • Status - informacja o aktualnym statusie transakcji.

image42
Rysunek 13. Widok Listy transakcji w Moich rozrachunkach w Panelu Administracyjnym
image43
Rysunek 14. Szczegóły transakcji - przykład w Panelu Administracyjnym

Identyfikacja w Wapro

W zakładce zawarte są Dane identyfikacyjne, takie jak numer NIP oraz numer licencji WAPRO Mag oraz dane Partnera wspomagającego.

Płatność cykliczna za usługę - usprawnienie

Usprawniono system automatycznego pobierania płatności cyklicznych za przedłużenie ważności konta. Przy skonfigurowanej aktywnej płatności cyklicznej, płatność zostanie wyzwolona automatycznie dzień przed upływem terminu ważności konta. Jeśli ta płatność się nie zostanie potwierdzona, 3 dni po terminie ważności konta zostanie wysłany e-mail z przypomnieniem, aby upewnić się, że karta jest aktywna i są na niej dostępne środki. Następnie 4 dnia zostanie ponowiona próba pobrania płatności. Jeśli i ta płatność nie zostanie potwierdzona, 6 dnia po upływie terminu wysłany zostanie kolejna wiadomość e-mail z przypomnieniem a 7 dnia podjęta kolejna próba obciążenia konta. Po kolejnym niepowodzeniu konto w systemie zostanie zablokowane i kolejne próby pobrania płatności cyklicznej nie będą podejmowane.

Modernizacja Panelu Administracyjnego — Audyt

Kontynuując proces migracji technologicznej Panelu Administracyjnego, udostępniono kolejny moduł w nowej technologii - Audyt (Administracja  Narzędzia). Moduł został przebudowany, tak aby ułatwić zapoznawanie się ze zbieranymi w ramach Audytów danymi.

Modułu Audyt podzielony jest na zakładki:

  • Audyt zmiany danych;

  • Audyt aktywności operatorów;

  • Audyt komunikacji przez gniazda rozszerzeń.

Analogicznie jak w innych modułach udostępnionych w nowej technologii, dostępne są opcje zarządzania widokiem oraz możliwość filtrowania danych i zapisywania ulubionych filtrów. Ze względu na specyfikę prezentowanych danych nie jest możliwe natomiast zmiany sortowanie zgromadzonych danych. Są one zawsze posortowane od najnowszych. Dodatkowo ze względu na dynamiczne gromadzenie dużej ilości danych, są one stronicowane po 50 wpisów, a na dole po lewej dostępna jest nawigacja pozwalająca przejść na następną lub poprzednią stronę oraz powrót na pierwszą stronę.

Audyt zmian danych

Audyt ten pozwala na zbieranie danych na temat zmian wprowadzanych w danych zgromadzonych w Systemie, np. zmiany opisów, powiązań, uprawnień itd. oraz ich autorów i dat dokonania.

Usługa Audytu zmian danych jest usługą dodatkową. W celu aktywacji usługi należy ją opłacić w module Moje rozrachunki (Administracja  Konfiguracja  Moje rozrachunki)

W zakładce widoczna jest lista zmian zawierająca:

  • Typ akcji np. dodawanie, usuwanie, aktualizacja;

  • Obiekt, którego dotyczy zmiana;

  • Klucz;

  • Operator, który dokonał zmiany. Jeśli zmiana została wygenerowana automatycznie, pojawi się informacja 'data-generator';

  • Data zmiany;

  • Obiekt referencyjny;

  • Klucz referencyjny.

Szczegóły zmiany dostępne są pod ikoną 'lupki' obok Typu akcji. W szczegółach prezentowane są informacje o zmienionych polach i/lub zmienionym obiekcie.

image12
Rysunek 15. Widok zakładki Audyt zmian danych w module Audyt w Panelu Administracyjnym - przykład
image14
Rysunek 16. Widok szczegółów zmiany w Audycie zmian danych w Panelu Administracyjnym - przykład

Audyt aktywności operatorów

W module zbierane są podstawowe dane na temat aktywności Operatorów, takie jak ich logowanie do systemu, logowanie w imieniu Klienta, eksport danych, anonimizacja danych.

W zakładce widoczna jest lista zdarzeń zawierająca informacje:

  • Typ aktywności;

  • Operator;

  • Data zmiany;

Szczegóły zdarzeń dostępne są pod ikoną 'lupki' obok Typu aktywności.

image13
Rysunek 17. Widok zakładki Audyt aktywności operatorów w module Audyt w Panelu Administracyjnym - przykład

Audyt komunikacji przez gniazda rozszerzeń

Zakładka umożliwia śledzenie poprawności działania połączenia z Gniazdem rozszerzeń.

Usługa Audytu komunikacji przez gniazda rozszerzeń jest dostępna, jeśli dostępna jest usługa Gniazd rozszerzeń. Gniazda rozszerzeń są usługą dodatkową. W celu ich aktywacji należy je opłacić w module Moje rozrachunki (Administracja  Konfiguracja  Moje rozrachunki)

W zakładce widoczna jest lista zdarzeń zawierająca informacje:

  • Id - identyfikator komunikacji;

  • Nazwa - nazwa Gniazda rozszerzeń, którego dotyczy zdarzenie;

  • Typ - typ Gniazda rozszerzeń;

  • Id zapytania;

  • Data;

  • Adres URL, z którym połączone jest Gniazdo;

  • Kod HTTP;

  • Czas wykonania (ms).

Szczegóły zdarzeń dostępne są pod ikoną 'lupki' obok Id.

image15
Rysunek 18. Widok zakładki Audyt komunikacji przez gniazda rozszerzeń w module Audyt w Panelu Administracyjnym - przykład

Tłumaczenia AI

Wprowadzona została funkcjonalność pozwalającą na automatyczne tłumaczenie zawartości wprowadzonej w języku bazowym konta, na inne języki z wykorzystaniem możliwości sztucznej inteligencji. Funkcjonalność ta będzie sukcesywnie rozwijana w kolejnych wersjach.

Usługa jest obecnie dostępna w modułach:

  • Aktualności;

  • Strony systemowe;

  • Strony własne;

  • Wstawki systemowe;

  • Wstawki własne;

  • Szablony wiadomości;

  • Biuletyn informacyjny.

W modułach tych opcja jest dostępna w szczegółach np. Aktualności. Po wybraniu zakładki z językiem innym niż bazowy i wejściu w tryb edycji po prawej stronie dostępny jest nowy przycisk "Przetłumacz automatycznie". Po jego kliknięciu wykonane zostanie tłumaczenie z wykorzystaniem AI, treści umieszczonych w odpowiednich polach w języku bazowym.

image38
Rysunek 19. Opcja Tłumaczenia automatycznego w szczegółach Aktualności - przykład w Panelu Administracyjnym

Usługa jest również dostępna w modułach:

  • Produkty,

  • Kategorie,

  • Etykiety.

W modułach tych w celu wygenerowania tłumaczenia, po przejściu do odpowiedniej zakładki, np. Tłumaczenia w szczegółach Produktu lub Dane kategorii w szczegółach Kategorii, należy wybrać jeden z dodatkowych języków i kliknąć przycisk Tłumacz z AI. Wygenerowane zostanie automatyczne tłumaczenie, dla wszystkich treści, które były uzupełnione w języku bazowym. Jeśli jakieś pole było wcześniej uzupełnione również w aktualnie tłumaczonym języku, pojawi się informujący o tym komunikat. Można w nim zaznaczyć, czy pole to ma zostać przetłumaczone automatycznie. Jeśli pole nie zostanie zaznaczone, zachowana zostanie dotychczasowa treść, natomiast pozostałe pola zostaną przetłumaczone.

Przy zakładkach ze skrótami języków widoczne są kropki z oznaczeniem, czy w danym języku dokonano tłumaczenia. Jeśli kropka jest zielona, oznacza to, że wszystkie pola uzupełnione w języku bazowym zostały przetłumaczone również w języku dodatkowym. Jeśli kropka jest czerwona, oznacza to, że nie przetłumaczono danych lub tłumaczenie jest niekompletne.

image30
Rysunek 20. Przykładowe Tłumaczenie AI w zakładce Tłumaczenia w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym

Dostępne języki dodatkowe zależne są od konfiguracji Sklepu.

Wspieranymi językami dodatkowymi można zarządzać w ustawieniach języków Administracja  Konfiguracja  Waluta i język.
W celu zapoznania się z usługą została ona udostępniona z podstawowym limitem użycia, pozwalających na korzystanie z usług AI. Po przekroczeniu limitu usługa zostanie zablokowana. Limit odnawiany jest co miesiąc. Dostępna jest również opcja wykupienia zwiększonego limitu użycia. Opcja wykupienia zwiększonego limitu użycia usług AI dostępne jest w Moich rozrachunkach Administracja  Konfiguracja.

Informacja o zużytych punktach AI dostępna jest w danych konta.

image40
Rysunek 21. Informacja o zużytych punktach AI w Panelu Administracyjnym

Opłaty wynikające z dyrektywy SUP - możliwość automatycznego doliczania w Sklepie

Wprowadzono mechanizmy pozwalające na konfigurację opłaty za jednorazowe opakowania z tworzyw sztucznych (SUP). Jeśli funkcjonalność zostanie prawidłowo skonfigurowana, Kupujący będzie mógł w trakcie składania Zamówienia określić czy opłata SUP powinna zostać doliczona.

W celu konfiguracji mechanizmu należy:

  1. Utworzyć Produkt/Produkty odpowiadające opłacie za jednorazowe opakowania z tworzyw sztucznych (SUP).

  2. Utworzyć Atrybut produktowy logiczny, pozwalający określić czy dla danego Produktu powinna być widoczna w Sklepie opcja deklaracji opłaty SUP. Jeśli opcja deklaracji ma być widoczna zawsze, punkt można pominąć.

  3. Utworzyć Atrybut pozycji zamówienia pozwalający na zarządzanie w Sklepie naliczaniem opłat dodatkowych.

Atrybuty pozycji zamówienia mogą obecnie być utworzone tylko wdrożeniowo, w celu jego konfiguracji należy skontaktować się z Serwisem WAPRO. Jeśli wykonany został punkt 2, należy zgłosić również konieczność powiązania ze sobą logicznego Atrybutu produktowego i Atrybutu pozycji zamówienia.

Podczas konfiguracji Atrybutu pozycji zamówienia należy również określić, w jaki sposób ma być wyświetlana opcja deklaracji opłaty SUP. Może ona być wyświetlana w jednym lub kilku miejscach:

  • w wyskakującym oknie po dodaniu Produktu do Koszyka, jeśli okno takie uruchomione jest w konfiguracji Sklepu; W celu wyświetlenia deklaracji SUP po dodaniu do Koszyka Produktu, dla którego jest ona skonfigurowana, należy w ustawieniach sprzedaży ustawić Akcja po dodaniu produktu do koszyka - Wyskakujące okienko oraz Atrybuty pozycji zamówienia w okienku po dodaniu produktu do koszyka na "Tak" Administracja  Konfiguracja  Ustawienia Sklepu  Sprzedaż.

  • w Koszyku, przy każdej pozycji dodanej do Koszyka osobno (lub tylko przy tych oznaczonych na tak logicznym Atrybutem produktowym powiązanym z Atrybutem pozycji zamówienia);

  • w Koszyku, jako opcja zbiorczego włączania/wyłączania deklaracji dla wszystkich dodanych pozycji, których opłata dotyczy;

image24
Rysunek 22. Opcje zarządzania deklaracją opłaty SUP w Koszyku dla pojedynczej pozycji i dla wszystkich pozycji w Koszyku
  1. Dla Produktów, do których ma być dodawana opłata, należy przypisać Produkt założony w kroku 1, jako Produkt dodatkowy na zamówieniu i wybrać dla niego utworzony w kroku 3 Atrybut pozycji zamówienia. Można tego dokonać w szczegółach danego Produktu zakładce Powiązane lub za pomocą operacji grupowych na liście Produktów. Szczegółowe informacje na temat zarządzania Produktami dodatkowymi na zamówieniu opisano w instrukcji Sklep  Asortyment  Produkty  Szczegóły Produktu  Powiązane.

image23
Rysunek 23. Przypisywanie Produktu dodatkowego na zamówieniu z Atrybutem pozycji - przykład w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym
  1. Jeśli w kroku 2 utworzono logiczny Atrybut produktowy, należy przypisać jego odpowiednie wartości do Produktów dostępnych w Sklepie. Można tego dokonać na karcie Atrybutu, w szczegółach lub na liście Produktów Sklep  Asortyment lub integracyjnie.

image22
Rysunek 24. Przykładowy Atrybut logiczny określający czy dla danego Produktu ma być widoczna deklaracja SUP - widok w szczegółach Produktu w Panelu Administracyjnym

Wytyczne WCAG - dostosowanie funkcjonalności w Sklepie

Wprowadzono zmiany zgodne z wytycznymi WCAG (Web Content Accessibility Guidelines), czyli wytycznymi dotyczącymi dostępności treści internetowych. Na stronach Sklepu wprowadzono zmiany zwiększające ich dostępność:

  • możliwość włączenia trybu "Zwiększona dostępność";

  • wprowadzenie informacji o przejściu na inną stronę;

  • zmiana odcieni, w niektórych skórkach systemowych, tak by zwiększyć kontrast;

  • możliwość poruszania się po Sklepie za pomocą klawiatury;

Przełącznik "Zwiększona dostępność" dostępny jest w Sklepie w prawym górnym rogu. Po jego włączeniu:

  • ustawiona zostanie większa, czytelna czcionka;

  • odnośniki do innych stron zostaną podkreślone, a linki prowadzące to stron zewnętrznych oznaczone dodatkowym symbolem;

  • dodane zostaną przyciski pozwalające na zatrzymanie pokazów slajdów;

image29
Rysunek 25. Zmiany wprowadzone zgodnie z wytycznymi WCAG - widok w Sklepie

Gniazda rozszerzeń - rozwój funkcjonalności

Dodano nowy typ Gniazd rozszerzeń - Dodatkowe koszty dostawy. Jego zastosowanie pozwala na dodawanie do dowolnej Metody dostawy dodatkowych opłat, które można wyliczyć zewnętrznie na podstawie przekazywanych danych.

Dodatkowo umożliwiono przetwarzanie komunikatów zwrotnych z metadanymi z komentarzem do naliczanej opłaty/opłaty dodatkowej. Komentarz taki prezentowany będzie w Podsumowaniu zamówienia w Koszyku w Sklepie.

Przykładowy fragment komunikatu zwrotnego, przy korzystaniu z Gniazda rozszerzeń typu Dodatkowe koszty dostawy:

{
  "currency": "PLN",
  "gross": 4.10,
  "metadata": {
    "comment": "Opłata dodatkowa"
  },
  "net": 4.10,
  "vat": 0
}

Gniazdo rozszerzeń można skonfigurować w Panelu Administracyjnym Administracja  Integracje  Gniazda rozszerzeń. W tym celu należy dodać Gniazdo rozszerzeń, podając jego Nazwę, wybierając Typ gniazda, podając Adres URL serwisu zewnętrznego oraz Metodę HTTP (GET lub POST). Można również dodać maksymalnie dziesięć Nagłówków składających się z Klucza i Wartości.

Po skonfigurowaniu Gniazda rozszerzeń o typie Dodatkowe koszty dostawy należy połączyć je z wybraną Metodą dostawy Administracja  Konfiguracja. W tym celu dla wybranej własnej Metody dostawy należy w zakładce Koszty dostawy dodać w opcji: Dodatkowe koszty dostawy (zewnętrzne) skonfigurowane Gniazdo rozszerzeń.

image26
Rysunek 26. Połączenie Metody dostawy z Gniazdem rozszerzeń - konfiguracja w Panelu Administracyjnym
image27
Rysunek 27. Przykładowy komentarz do kosztów dostawy przekazany przy pomocy Gniazda rozszerzeń o typie Dodatkowe koszty dostawy - widok w Koszyku w Sklepie

Dodatkowo rozszerzony został zestaw danych przekazywanych w komunikacji z Gniazdem rozszerzeń o dane takie jak:

  • język przypisany do Kupującego/ w jakim składane jest Zamówienie,

  • Kategoria główna zamawianego Produktu oraz jego Kategorie dodatkowe,

  • Atrybuty powiązane z zamawianym Produktem o ile mają włączoną co najmniej jedną z widoczności związanych z eksportem:

    • Indeksacja i mapa strony;

    • Porównywarki zewnętrzne;

  • Etykieta, z którą powiązany jest zamawiany Produkt.

Przykładowy komunikat z danymi Zamówienia, jaki będzie wysyłany:

 {
  "additionalData": {},
  "clientExternalId": "XSmart",
  "contractorExternalId": "XSmart",
  "createDate": "2024-10-15T12:35:36.373Z",
  "currencyRate": 1,
  "deliveryAddress": null,
  "deliveryCost": {
    "currency": "PLN",
    "gross": 12.00,
    "metadata": null,
    "net": 12.00,
    "vat": 0.00
  },

  "deliveryDate": "2024-10-21T10:42:23.227Z",
  "deliveryType": "ADDRESS_DELIVERY",
  "id": 63,
  "invoiceAddress": null,
  "number": null,
  "orderCurrency": "PLN",
  "orderPositions": [
    {
        "additionalData": {
        "attributes": [
          {
            "attribute": {
              "attributeExternalId": null,
              "attributeId": 3,
              "attributeName": "Waga opakowania [kg]",
              "type": "NUMBER"
            },
            "values": [
              "2"
            ]
          },
          {
            "attribute": {
              "attributeExternalId": null,
              "attributeId": 5,
              "attributeName": "Wysokość opakowania [cm]",
              "type": "NUMBER"
            },
            "values": [
              "15"
            ]
          },
          {
            "attribute": {
              "attributeExternalId": null,
              "attributeId": 6,
              "attributeName": "Głębokość opakowania [cm]",
              "type": "NUMBER"
            },
            "values": [
              "25"
            ]
          },

          {
            "attribute": {
              "attributeExternalId": null,
              "attributeId": 4,
              "attributeName": "Szerokość opakowania [cm]",
              "type": "NUMBER"
            },
            "values": [
              "21"
            ]
          }
        ],
        "labels": [
          {
            "id": 1008,
            "name": "WODA",
            "type": "CUSTOM"
          }
        ],
        "mainCategory": {
          "id": 5,
          "name": "WODA"
        },
        "otherCategories": []
      },

      "id": 559,
      "offerPositionId": 21010,
      "ordinalNo": 1,
      "positionHash": "1",
      "product": {
        "externalId": "XYZ12345/G",
        "productId": null
      },
      "quantity": 5,
      "saleUnitPrice": {
        "currency": "PLN",
        "gross": 2.56,
        "net": 2.08,
        "vat": 23
      },
      "saleUnitsInfo": [
        {
          "baseUnit": true,
          "baseUnitRate": 1,
          "clientUnit": true,
          "externalId": "szt",
          "qty": 5,
          "shortcut": "szt",
          "unitId": 1061
        }
      ]
    }
  ],
  "pickupAddress": null,
  "storeDTO": {
    "externalId": "T1H",
    "id": 1002,
    "name": "T1H"
  },
  "voucherCode": ""
}
Daty przekazywane są w formacie: yyyy-MM-dd’T’HH:mm:ss.SSSXXX
Usługa Gniazd rozszerzeń jest usługą dodatkową. By możliwe było korzystanie z funkcjonalności konieczne jest jej wykupienie w Moich rozrachunkach Administracja  Konfiguracja.

Targety - rozwój funkcjonalności (B2B / Hybrid)

Rozbudowano możliwości konfigurowania Targetów kontrahentów Sklep  Klienci o możliwość definiowania Targetów limitujących oraz tworzenie Targetów dla Użytkowników. Rozbudowano również konfiguracje wyświetlania realizacji targetów w Sklepie.

Moduł Targety kontrahentów jest dostępny tylko dla uprawnionych Operatorów.

Umożliwiono definiowanie Targetów zamówieniowych również dla Użytkowników. W trakcie definicji Targetu, po wybraniu w polu Strategia targetu - Zamówieniowa możliwe jest wybranie w polu Typ kontrahenta opcji: Użytkownik. W tym przypadku również w polu: Atrybuty kontrahenta dostępne będą atrybuty zdefiniowane dla Użytkowników, a w polu Grupy kontrahentów można będzie wybrać odpowiednią Grupę użytkowników.

image31
Rysunek 28. Przykład definiowania Targetu dla Użytkowników - widok w Panelu Administracyjnym

Dodatkowo w zakładce Realizacje umożliwiono filtrowanie po Typie kontrahenta.

Rozbudowana i uporządkowana została również prezentacja realizacji targetów w Sklepie. Na stronie głównej Strefy Klienta wyświetlane będą tylko targety zalogowanego Użytkownika oraz aktualnie wybranego Oddziału i Kontrahenta.

Natomiast w zakładce Targety mogą być wyświetlane wszystkie Targety.

Zakładka Targety widoczna jest, jeśli jest dostępna, w menu w Strefie klienta. Istnieje również możliwość dodania bezpośredniego linka do niej do Menu głównego CMS  Układ i wygląd  Menu główne  Dodaj pozycję menu  Strona  Targety lub Stopki CMS  Układ i wygląd  Menu główne  Dodaj panel  Odnośniki  Dodaj pozycję panelu  Strona  Targety.
image39
Rysunek 29. Przykładowy widok Targetów w zakładce w Sklepie

Dla Sklepów z włączoną kontrolą uprawnień dodano nowe role Użytkowników pozwalające na sterowanie zakresem widoczności poszczególnych Targetów w Sklepie:

  • Inspektor targetów użytkownika - Może przeglądać targety indywidualne użytkownika - Użytkownik będzie widział w Sklepie realizacje swoich własnych Targetów;

  • Inspektor targetów oddziału oraz kontrahenta - Może przeglądać targety wybranego oddziału oraz kontrahenta - Użytkownik będzie widział w Sklepie realizacje Targetów Oddziału/Kontrahenta w imieniu, którego jest aktualnie zalogowany;

  • Inspektor targetów użytkowników oddziału kontrahenta - Może przeglądać targety indywidualne wszystkich użytkowników wybranego oddziału kontrahenta - Użytkownik będzie widział w Sklepie realizacje Targetów wszystkich Użytkowników, którzy mają przypisany dany Oddział;

  • Inspektor targetów przypisanych oddziałów kontrahentów - Może przeglądać targety wszystkich oddziałów kontrahentów, do których przypisany jest użytkownik - Użytkownik będzie widział w Sklepie realizacje Targetów wszystkich Oddziałów, do których jest przypisany, niezależnie od tego w imieniu, którego jest aktualnie zalogowany;

  • Inspektor targetów oddziałów kontrahenta - Może przeglądać targety wszystkich oddziałów wybranego kontrahenta - Użytkownik będzie widział w Sklepie realizacje Targetów wszystkich Oddziałów danego Kontrahenta, w imieniu, którego jest aktualnie zalogowany, niezależnie od tego, czy jest do tych Oddziałów kontrahentów przypisany, czy też nie;

  • Inspektor targetów grupy użytkowników - Może przeglądać targety indywidualne wszystkich użytkowników przypisanych do grupy zarządzanej - Użytkownik będzie widział w Sklepie realizacje Targetów wszystkich Użytkowników należących do swoich Grup zarządzanych - patrz: Grupy zarządzane (B2B / Hybrid).

Dla Sklepów bez włączonej kontroli uprawnień domyślnie Użytkownicy będą widzieli w Sklepie realizacje swoich własnych Targetów oraz realizacje Targetów Oddziału/Kontrahenta w imieniu, którego jest aktualnie zalogowany.

Role Użytkowników są dostępne, jeśli w Ustawieniach sklepu (Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Dostęp  Uprawnienia i dostęp) włączona jest opcja Włączona kontrolę uprawnień.
image32
Rysunek 30. Nowe Role Użytkowników dotyczące Targetów - widok w Panelu Administracyjnym

Wprowadzono nową możliwość wykorzystywania Targetów kontrahentów Sklep  Klienci do określenia kwot po wydaniu, których możliwość składania Zamówień zostanie zablokowana.

W konfiguracji Targetu dodano opcję Rola targetu, w której do wyboru są role:

  • Target - podstawowy, dotychczas dostępny sposób działania Targetu pozwalająca na śledzenie spełnienia jego warunków, wynikających np. z określonych umów.

  • Limit - nowa rola Targetu, pozwalająca na blokowanie możliwości składania Zamówień po przekroczeniu limitu.

W Sklepach z włączoną kontrolą uprawnień Użytkowników, które korzystają z Targetów kontrahentów, udostępniono nową rolę: - "Inspektor targetów blokujących - Może przeglądać targety blokujące". Aby wyświetlić w Sklepie Targety limitujące - należy rolę "Inspektor targetów limitujących" włączyć równocześnie z inną wybraną rolą dotyczącą Targetów, pozwalającą na podgląd Targetów Użytkowników/Oddziałów/Kontrahentów.
W Sklepach z wyłączoną kontrolą uprawnień Kupujący będzie widział w Sklepie również swoje własne Targety limitujące oraz Targety limitujące Oddziału/Kontrahenta w imieniu, których jest zalogowany.
image33
Rysunek 31. Tworzenie Targetu limitującego - przykład w Panelu Administracyjnym

Grupy użytkowników (B2B / Hybrid)

Udostępniono nowy moduł pozwalający na tworzenie Grup użytkowników oraz zarządzanie nimi. Moduł dostępny jest w Sklep  Klienci  Grupy użytkowników.

Moduł jest dostępny tylko dla uprawnionych Operatorów.

Statyczne Grupy użytkowników (B2B / Hybrid)

W module można utworzyć Grupę użytkowników, (przycisk Dodaj grupę), nadając jej indywidualną nazwę oraz dodając opis Grupy (pole nieobowiązkowe). Następnie do Grupy należy przypisać Użytkowników i kliknąć Zapisz, aby utworzyć Grupę.

image16
Rysunek 32. Grupy użytkowników - dodawanie nowej Grupy

Kliknięcie w nazwę zdefiniowanej Grupy powoduje przejście na kartę danej Grupy.

image17
Rysunek 33. Grupy użytkowników – szczegóły Grupy

Po wejściu na kartę Grupy można wykonać kilka operacji:

  1. dodać do Grupy nowych Użytkowników – przycisk Wybierz użytkowników,

  2. usunąć z Grupy wybranych Użytkowników - w pierwszej kolumnie tabeli należy zaznaczyć checkboxy przy Użytkownikach, którzy mają zostać usunięci z Grupy, a następnie kliknąć przycisk Usuń użytkowników,

  3. zmienić nazwę i opis Grupy, używając funkcji Edytuj.

Dynamiczne Grupy użytkowników (B2B / Hybrid)

Możliwe jest stworzenie Grupy użytkowników, która będzie napełniała się automatycznie na podstawie zadanych parametrów, np. miasta, kodu pocztowego, liczby Zamówień, atrybutu itd., czyli Grupy dynamicznej. Grupę taką można utworzyć w module Grupy użytkowników, po wybraniu przycisku Dodaj dynamiczną grupę.

Tworząc nową Grypę dynamiczną, należy podać jej nazwę oraz Kryteria przypisania użytkowników do grupy. Obok pola do wpisania kryteriów przypisania dostępna jest Lista parametrów oraz przykłady użycia. Są to wszystkie parametry, których można użyć do tworzenia dynamicznej Grupy użytkowników.

Listę wszystkich Użytkowników wraz z ich parametrami, można sprawdzić w zakładce Dziedzina dynamicznych grup użytkowników. Nad listą widoczna jest też Data ostatniego odświeżenia dziedziny wraz z przyciskiem ręcznego odświeżania. Dziedzina odświeża się automatycznie raz na dobę oraz każdorazowo przy dodawaniu nowej Grupy dynamicznej. Aby wymusić odświeżenie dziedziny, należy przejść do zakładki Dziedzina dynamicznych grupy użytkowników i nacisnąć przycisk Odśwież dziedzinę grup dynamicznych.

Podczas dodawania/edytowania grupy dynamicznej można określić, czy litery zawierające znaki diakrytyczne, np. nazwiskach, nazwach miast, atrybutach itd., mają zostać znormalizowane i zastąpione prostymi odpowiednikami, np. ó - o, ż - z. Po włączeniu normalizacji do Grupy automatycznie dodane zostaną oddziały np. z miasta Kraków, zarówno wtedy, kiedy nazwa została zapisana jako "Kraków", jak i wtedy, kiedy pominięte zostały znaki diakrytyczne: "Krakow".

Należy pamiętać, że włączenie/wyłączenie opcji Normalizacja znaków diakrytycznych jest globalne. Oznacza to, że zaznaczenie/odznaczenie tej opcji na karcie jednej z Grup dynamicznych włączy/wyłączy opcję dla wszystkich Grup.
image18
Rysunek 34. Dodawanie dynamicznej Grupy użytkowników

Grupy zarządzane (B2B / Hybrid)

Umożliwiono przypisywanie Użytkownikowi, Grup użytkowników, jako Grup zarządzanych. Opcję tą można wykorzystać np. do umożliwienia Użytkownikowi śledzenia realizacji Targetów innych Użytkowników - patrz: Targety - rozwój funkcjonalności (B2B / Hybrid).

Opcja przypisania Grup zarządzanych dostępna jest w szczegółach danego Użytkownika Sklep  Klienci  Użytkownicy  szczegóły Użytkownika  Grupy zarządzane. Po kliknięciu opcji Przypisz grupy należy z dostępnej listy Grup użytkowników wybrać te, które mają zostać przypisane jako zarządzane i zapisać konfigurację.

image34
Rysunek 35. Przypisywanie Użytkownikowi Grup zarządzanych - przykład w Panelu Administracyjnym

REST API - rozszerzenie zakresu

Rozszerzony został zakres zarządzania Produktami za pomocą usługi REST API. Umożliwiono zarządzanie takimi obszarami jak:

  • Tłumaczenia;

  • Media, w tym zdjęcia Produktów;

  • Załączniki;

  • Etykiety.

Szczegółowe informacje na temat usługi, jej zakresu oraz możliwości dostępne są w jej dokumentacji - patrz: Dokumentacja REST API.

Raport historii cen produktów OMNIBUS (B2C/Hybrid)

Udostępniono możliwość generowania Raportu historii cen produktów OMNIBUS. Opcja ta jest dostępna dla uprawnionych Operatorów na kontach typu B2C i Hybrid, w module Raporty Administracja  Narzędzia.

Po wybraniu z listy Raportu historii cen produktów OMNIBUS widoczna będzie lista dotychczas wygenerowanych Raportów oraz opcje ręcznej generacji i konfiguracji wywołania cyklicznego.

Po kliknięciu przycisku Generuj raport pojawi się okno, w którym można określić czy w Raporcie mają się znaleźć wszystkie Produkty, czy tylko te z Aktywną ceną OMNIBUS. Dodatkowo na kontach typu Hybrid, korzystających z wielu Magazynów dostępna będzie opcja wyboru Magazynu, którego ma dotyczyć ten Raport. Raport można wygenerować w formacie PDF (maksymalnie 1000 pozycji) lub w formacie XLSX. Po wygenerowaniu plik Raportu będzie można pobrać z listy.

W celu skonfigurowania cyklicznego generowania Raportu, po kliknięciu przycisku Definiuj wywołania cykliczne, można określić czy w Raporcie mają się znaleźć wszystkie Produkty, czy tylko te z Aktywną ceną OMNIBUS. Dodatkowo na kontach typu Hybrid, korzystających z wielu Magazynów dostępna będzie opcja wyboru Magazynu, którego ma dotyczyć ten Raport.

Po kliknięciu Dalej, w drugim kroku, należy:

  • podać Nazwę Raportu;

  • określić częstotliwość generowania Raportu - dostępne są opcje "Co miesiąc" lub "Inna". Wybierając opcję "Inna", należy podać, co ile dni ma być generowany Raport;

  • wybrać Godzinę generowania - dowolna pełna godzina, domyślnie 00:00;

  • wybrać datę pierwszego generowania Raportu - domyślnie jest to data bieżąca;

  • wybrać format pliku - PDF lub XLSX. Należy pamiętać, że pdf może zawierać maksymalnie 1000 pozycji;

  • podać listę adresów e-mail Odbiorców. Adresy można oddzielać średnikiem. Domyślnie raport nie jest wysyłany. Wygenerowany Raport jest zawsze dostępny na liście w zakładce Historia;

  • aktywować wywołanie cykliczne.

Konfiguracją cyklicznego generowania danego Raportu można zarządzać w zakładce Wywołania cykliczne, po kliknięciu w przycisk 'koła zębatego' i wybraniu opcji Edytuj.

image19
Rysunek 36. Generowanie Raportu historii cen produktów OMNIBUS - widok w Panelu Administracyjnym

Kalendarz dostaw - nowa możliwość konfigurowania dni wykluczonych

Udostępniono nową opcję konfigurowania Dni wykluczonych w Kalendarzu ogólnym Administracja  Konfiguracja  Kalendarze. Podczas konfigurowania Dat wykluczonych lub Dat wykluczonych ogólnych można wybrać czy wykluczenie to:

  • Dotyczy dostaw i dni pracujących - domyślny, dostępny dotychczas sposób traktowania dni wykluczonych, powoduje zarówno wykluczenie w tym dniu dostaw, jak i pomijanie go w wyliczaniu daty dostawy - patrz: Przykład 1;

  • Dotyczy dostaw - nowy sposób, pozwalający na wykluczenie w danym dniu dostawy, ale bez uwzględniania go w wyliczaniu daty dostawy - patrz: Przykład 2.

Opcje te są dostępne podczas dodawania (przycisk Dodaj kalendarz) lub edycji (przycisk Edytuj po kliknięciu 'koła zębatego' obok nazwy Kalendarza) Kalendarzy ogólnych Administracja  Konfiguracja  Kalendarze.

1. W konfiguracji jako Dni dostaw zaplanowano dostawy od poniedziałku do piątku. W konfiguracji Dni zamawiania dla wtorku ustawiono Końcową godzinę dnia na 11:00 oraz wartość Końcowa godzina dnia dotyczy na Pierwszego dnia po bieżącym. W takim przypadku zamówienia złożone we wtorek przed godziną 11 mogą zostać zaplanowane na dostawę w środę, a te złożone po godzinie 11 na dostawę w czwartek. Gdyby jednak w daną środę wypadał jeden z dni wykluczonych (np. dzień świąteczny ustawowo wolny od pracy), oznaczony, jako Dotyczy dostaw i dni pracujących, zamówienia złożone przed godziną 11 mogą zostać zaplanowane na dostawę w czwartek, a te złożone po godzinie 11 na piątek.
2. W konfiguracji jako Dni dostaw zaplanowano dostawy od poniedziałku do piątku. W konfiguracji Dni zamawiania dla wtorku ustawiono Końcową godzinę dnia na 11:00 oraz wartość Końcowa godzina dnia dotyczy na Pierwszego dnia po bieżącym. W takim przypadku zamówienia złożone we wtorek przed godziną 11 mogą zostać zaplanowane na dostawę w środę, a te złożone po godzinie 11 na dostawę w czwartek. Gdyby jednak w daną środę wypadał jeden z dni wykluczonych (np. dzień świąteczny ustawowo wolny od pracy), oznaczony, jako Dotyczy dostaw, zarówno zamówienia złożone przed godziną 11, jak i te złożone po godzinie 11 mogą zostać zaplanowane na dostawę w czwartek.
image20
Rysunek 37. Opcja dodawania dat wykluczonych w Kalendarzu ogólnym w Panelu Administracyjnym

Strategia sprzedaży w konfiguracji Etykiet - modyfikacja mechanizmu

W przypadku mechanizmów Strategii sprzedaży, które pozwalają na zablokowanie sprzedaży/ograniczenie ich sprzedaży do wybranych Grup, dotychczas do ich prawidłowego działania konieczne było włączenie ich widoczności w Sklepie. Obecnie usprawniono mechanizm tak, aby ograniczenie działo również na Etykiety z opcją Widoczność w sklepie ustawioną na 'Nie'.

W przypadku Etykiet własnych o Widoczności ograniczonej za pomocą dat od/do ich mechanizm blokowania/ograniczenia sprzedaży działa tylko w zakresie tych dat. Na przykład: jeśli dla Etykiety X ustawiono Sprzedaż zablokowana oraz jeśli w Widoczności Datę od ustawiono na 1 maja, a Datę do ustawiono na 31 maja, to w okresie od 1 do 31 maja sprzedaż Produktów będzie zablokowana. Natomiast przed 1 maja i po 31 maja sprzedaż będzie możliwa.

Wymuszanie wyboru Oddziału kontrahenta przy logowaniu w Sklepie (B2B / Hybrid)

Wprowadzono mechanizm pozwalający na wymuszanie na logującym się w Sklepie Użytkowniku wybór Oddziału kontrahenta w imieniu, którego chce poruszać się po Sklepie.

Przy włączonej konfiguracji, po zalogowaniu w Sklepie przez Użytkownika, który ma dostęp do więcej niż jednego Oddziału kontrahenta, wyświetlone zostanie okno wyboru Oddziału. Jeśli Sklep korzysta z wielu Magazynów, w oknie tym widoczna będzie również opcja wyboru Magazynu. Okno to będzie również widoczne przy logowaniu w imieniu Użytkownika przez uprawnionego Operatora.

Opcja: Wymuszaj wybór oddziału po zalogowaniu dostępna jest w ustawieniach sprzedaży Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż.
image28
Rysunek 38. Okno wyboru Oddziału kontrahenta po zalogowaniu do Sklepu - przykład

Prezentacja Rabatów na podsumowaniu Zamówienia - modyfikacja

Zmieniono sposób prezentacji Rabatów na podsumowaniu zamówienia w Koszyku. Dotychczas w podsumowaniu prezentowana była tylko kwota Rabatu dla zamówienia. Obecnie prezentowana będzie również zsumowana wartość, wszystkich udzielonych Rabatów dla produktów, wartość Rabatów dla poszczególnych Produktów oraz rabatów na Koszty dostawy. Prezentowana w podsumowaniu rabatów "Wartość zamówienia przed rabatem:" zawiera w sobie również koszt wybranej Metody dostawy/płatności. Szczegóły podsumowania rabatów rozwijają się po kliknięciu w "Sumę rabatów".

Podsumowanie rabatów w podsumowaniu Zamówienia widoczne jest tylko jeśli udzielono Rabatu dla zamówienia.
image36
Rysunek 39. Prezentacja Rabatów na podsumowaniu Zamówienia w Koszyku - przykładowy widok w Sklepie

Prezentacja ceny podstawowej Produktu

Udostępniono nową opcję konfiguracji wyświetlania cen Produktów. Pozwala ona na prezentowanie pod ceną sprzedaży informacji o cenie bazowej netto i brutto Produktu. Opcja może być przydatna np. przy prezentacji cen z Cennika/Oferty bez prezentacji upustów.

Opcja Pokaż cenę podstawową produktu dostępna jest w ustawieniach Sprzedaży Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż.

Dodawanie i usuwanie załączników do Zamówień w Panelu Administracyjnym

Umożliwiono dodawanie i usuwanie załączników do Zamówień z poziomu Panelu Administracyjnego. Opcja jest dostępna dla uprawnionych Operatorów na karcie danego Zamówienia w sekcji Załączniki Sklep  Sprzedaż.

Dodane załączniki będą również widoczne dla Kupujących, w zakładce Pliki na karcie danego Zamówienia w Strefie klienta.

image25
Rysunek 40. Dodawanie załącznika do Zamówienia w Panelu Administracyjnym

Ograniczenie liczby znaków w komentarzu do Zamówienia i/lub pozycji Zamówienia

Udostępniono opcję pozwalającą na ograniczenie liczby znaków w komentarzu do Zamówienia i/lub pozycji Zamówienia, jeśli dodawanie takich komentarzy jest skonfigurowane dla Sklepu. Maksymalna liczba znaków to 10000. NOTE: Dodawanie komentarzy do Zamówienia dostępne jest, jeśli włączona jest opcja Umożliwiaj dodawanie komentarza Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Proces składania zamówienia  Ustawienia procesu składania zamówienia (B2B/Hybrid). Natomiast dodawanie komentarza do pozycji Zamówienia dostępne jest, jeśli włączona jest opcja: Umożliwiaj dodawanie komentarza do pozycji zamówienia Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Proces składania zamówienia  Ustawienia wyświetlania pozycji koszyka.

Informacja o linku do Produktu

Do listy Produktów w Panelu Administracyjnym dodano kolumnę URL, w której prezentowane są aktualne linki do Produktów w Sklepie. Linki będę prezentowane również dla Produktów nieaktywnych. W przypadku Sklepów z włączoną obsługą przyjaznych adresów, jeśli dla danego Produktu nie został wygenerowany/dodany przyjazny link w kolumnie prezentowany będzie link domyślny.

Kolumna URL jest domyślnie niewidoczna. Możne włączyć jej widoczność po wybraniu opcji Widoczność kolumn w prawym górnym rogu listy Produktów.

Jeśli widoczność kolumny na liście Produktów zostanie włączona, kolumna ta będzie również zawarta w pliku eksportu listy Produktów.

image35
Rysunek 41. Włączanie widoczności kolumny URL na liście Produktów w Panelu Administracyjnym

IndexNow - wprowadzenie funkcjonalności

Udostępniona została możliwość korzystania z funkcjonalności IndexNow. Jest to funkcjonalność, która umożliwia przesyłanie powiadomień do niektórych wyszukiwarek o nowych, zaktualizowanych lub usuniętych treściach. Dzięki temu wyszukiwarki mogą szybciej indeksować te zmiany, co wpływa na widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

W celu skonfigurowania połączenia Sklepu z IndexNow należy podać w ustawieniach Mapy strony Klucz API IndexNow Administracja  Konfiguracja  Ustawienia Sklepu  SEO.

Kontrola uprawnień - Inspektor zamówień innych użytkowników (B2B / Hybrid)

Dla kont typu B2B/Hybrid z włączona Kontrolą uprawnień udostępniono nową Rolę, pozwalającą na rozszerzenie przydzielonych Użytkownikowi uprawnień: "Inspektor zamówień innych użytkowników - Ma dostęp do zamówień innych użytkowników w ramach przypisanych oddziałów kontrahenta".

W Sklepach z włączoną Kontrolą uprawnień dla Użytkowników, którzy mieli dotychczas przypisaną Rolę "Menadżer" i/lub "Inspektor zamówień" nowa Rola jest włączona.

Domyślnie dla nowych Użytkowników rola jest wyłączona.

Uprawnieniami Użytkownika można zarządzać w szczegółach danego Użytkownika Sklep  Klienci w zakładce Role, jeśli dla danego Sklepu skonfigurowano Kontrolę uprawnień.
Kontrolę uprawnień można włączyć w ustawieniach Uprawnień i dostępu Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Dostęp.

Automatyczne wylogowanie Kupujących w Sklepie - ostrzeżenie

Ze względów bezpieczeństwa Kupujący zalogowani w Sklepie zostają wylogowani po 30 minutach od ostatniej akcji np. wyświetlenia karty/listy Produktów, dodania Produktu do Koszyka/Przechowalni itp. Dwie minuty przed końcem sesji w Sklepie wyświetlona zostanie ostrzegawcza belka z licznikiem informującym o nadchodzącym wylogowaniu oraz przyciskiem umożliwiającym przedłużenie sesji o kolejne 30 minut.

Wykonanie akcji w Sklepie jest równoznaczne z przedłużeniem sesji.
image21
Rysunek 42. Belka z informacją o nadchodzącym wylogowaniu ze Sklepu

Akcja po dodaniu produktu do Koszyka - nowe możliwości konfiguracji

Umożliwiono uzależnienie prezentowania wyskakującego okienka po dodaniu Produktu do Koszyka od Atrybutu produktu o typie Logiczny. Dzięki temu okienko będzie wyświetlane tylko przy dodaniu do Koszyka wybranych Produktów, do których zostanie przypisana wartość 'Tak' wybranego Atrybutu.

Opcję tą można wykorzystać np. jeśli tylko niektóre ze sprzedawanych Produktów wymagają podawania dodatkowych informacji/załączników.

Opcja: Atrybut logiczny produktu decydujący o wyświetleniu okna modalnego po dodaniu produktu do koszyka dostępna jest w Ustawieniach sprzedaży - Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż

Informacja o ilości Produktów z innej Oferty w Koszyku

W przypadku konfiguracji, w której dostępność Produktów w innych Ofertach prezentowana jest w postaci listy Ofert, dodano informację o ilości Produktu w Koszyku w ramach danej Oferty. Liczba ta będzie prezentowana w 'etykietce' z nazwą danej Oferty.

Możliwość konfiguracji Strategii wyświetlania dostępności produktu w innych ofertach jako Lista ofert dostępna jest w ustawieniach Prezentacji oferty Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu.
image37
Rysunek 43. Informacja o ilości Produktu z innej Oferty w Koszyku - przykładowy widok w Sklepie

Dodatkowa weryfikacja przy wyświetlaniu podglądu Zamówienia dla Kupujących niezalogowanych

Ze względów bezpieczeństwa, aby niezalogowany Kupujący mógł wyświetlić podgląd Zamówienia, np. po kliknięciu w link, musi podać w celu weryfikacji adres e-mail oraz numer Zamówienia.