Wykaz zmian do wersji 5.2.0 (17.07.2024)

Modernizacja Panelu Administracyjnego — Oferty dedykowane

Kontynuując proces migracji technologicznej Panelu Administracyjnego, udostępniono kolejny moduł w nowej technologii - Oferty dedykowane (Sklep  Oferta). Moduł został gruntownie przebudowany, tak aby udoskonalić proces zarządzania i tworzenia Ofert dedykowanych, czyli specjalnych ofert dla Kupujących.

Nowe funkcjonalności

Wraz z modernizacją modułu udostępniono szereg nowych funkcjonalności, które pozwolą na wygodniejsze i szybsze zarządzanie tymi Ofertami:

  • Grupowe operacje na Ofertach - m.in. zmiana dat obowiązywania, przypisywanie Oddziałów kontrahentów - patrz: Operacje grupowe na Ofercie dedykowanej;

  • Możliwość filtrowania listy Ofert po przypisaniu do Grupy ofert oraz kolumna Grupy ofert na tej liście (domyślnie ukryta);

  • Możliwość importowania Pozycji Oferty z pliku csv - patrz: Import pozycji oferty;

  • Eksport pozycji Oferty do pliku xslx; - patrz: Eksport pozycji oferty;

  • Grupowa edycja Pozycji Oferty - zmiana cen i dostępności - patrz: Pozycje Oferty dedykowanej;

  • Nowe filtry Pozycji Oferty m.in. dostępność na Ofercie;

  • Nowe filtry podczas przypisywania Pozycji Oferty m.in. na indeks handlowy;

  • Możliwość ustawienia kolejności Pozycji Oferty dedykowanej - patrz: Zmiana kolejności pozycji Oferty dedykowanej;

  • (Tylko B2B/Hybrid) Nowy filtr podczas przypisywania Oddziałów kontrahentów, dla których ma być dostępna dana Oferta - filtrowanie po Grupie oddziałów kontrahentów;

  • Nowy mechanizm duplikowania Ofert - patrz: Duplikowanie ofert;

  • Możliwość edycji i zmiany kolejności warunków Oferty - patrz: Warunki i limity Oferty;

  • Przycisk umożliwiający bezpośrednie przejście do Sklepu na kartę danej Oferty dedykowanej - do wyświetlenia Oferty może być konieczne zalogowanie na odpowiedni Oddział kontrahenta/Magazyn;

  • Na karcie Oferty dedykowanej dodano opcje dodania Notatki operatora. Notatka taka jest widoczna jedynie w Panelu Administracyjnym.

Widok listy Ofert dedykowanych w Panelu Administracyjnym

Po wejściu do modułu widoczna jest lista Ofert dedykowanych. Nad listą dostępne są przyciski umożliwiające szybkie wyfiltrowanie Ofert:

  • W sprzedaży - czyli Oferty, które są Dostępne i Aktywne i równocześnie nie są Wyprzedane i Archiwalne - widok domyślny;

  • W przygotowaniu - czyli Oferty, które nie są Aktywne, ale nie zostały Wyprzedane i nie są Archiwalne;

  • Niedostępne - czyli wszystkie Oferty, które nie są widoczne i dostępne do zakupu w Sklepie, powód niedostępności można sprawdzić, w tooltipie w kolumnie Dostępność lub komunikacie na karcie danej Oferty;

  • Wszystkie - czyli lista wszystkich Ofert dedykowanych, bez nałożonych filtrów.

Możliwe jest również nakładanie dodatkowych filtrów na panelu filtrów, należy jednak pamiętać, że przechodzenie pomiędzy przyciskami z predefiniowanymi filtrami czyści inne nałożone filtry.

(Tylko B2B i Hybrid) Dostępność Oferty dedykowanej może być inna w zależności od Magazynu. Dlatego szczegóły Oferty można wyświetlać w kontekście wybranego Magazynu - opcja Dostępność w kontekście nad listą Ofert.

Przy nazwie danej Oferty dedykowanej mogę być widoczne symbole:

  • literka 'N' w szarym kółku - jeśli dana Oferta ma ustawioną Widoczność w sklepie na nie;

  • przekreślone kółko - jeśli dana Oferta jest Nieaktywna;

Klikając w wiersz danej Oferty dedykowanej — wyświetlony zostanie panel boczny z danymi tej Oferty, a nad listą pojawią się przyciski. Przyciski te będą również dostępne po zaznaczeniu wielu Ofert:

  • Operacje grupowe - patrz: Operacje grupowe na Ofercie dedykowanej;

  • Usuń - umożliwia (po potwierdzeniu) usunięcie Oferty dedykowanej/Ofert dedykowanych. Przycisk Usuń może być nieaktywny, gdy danej Oferty/Ofert nie można usunąć. Po najechaniu na niego pojawi się tooltip z nazwą Oferty i powodem zablokowania usuwania np. powiązanie Oferty z Zamówieniem lub Gazetką.

Po kliknięciu w wielokropek przy nazwie Oferty dostępne są akcje dla danej Oferty:

  • Generuj krótki link oraz Generuj link afiliacyjny- patrz: Generowanie linków do Oferty dedykowanej;

  • Duplikuj, (Tylko B2B i Hybrid) Duplikuj dla oddziału oraz Duplikuj dla magazynu - patrz: Duplikowanie ofert;

  • Aktywuj/Dezaktywuj - opcja pozwala na aktywowanie/lub dezaktywowanie danej Oferty;

  • Archiwizuj/Przywróć z archiwum - opcja przywracania z archiwum może być nieaktywna, jeśli przekroczona została Data do dla danej Oferty;

  • Usuń - przycisk usuwania może być nieaktywny, jeśli nie można usunąć Oferty. Po najechaniu na niego pojawi się tooltip z powodem, dla którego nie można usunąć Oferty.

Analogicznie jak w innych modułach widok modułu Oferty dedykowane można modyfikować:

  • zmieniając kolejność kolumn — przeciągając je do wybranego miejsca;

  • zmieniając szerokość kolumn — przesuwając krawędzie;

  • zmieniając Wysokość wiersza — wybierając spośród opcji — Komfortowy, Standardowy, Skondensowany pod przyciskiem konfiguracji w prawym górnym rogu;

  • dostosowując Konfigurację kolumn — (opcja pod przyciskiem konfiguracji) na panelu wybierając kolumny, które mają być widoczne.

Domyślnie niektóre kolumny zostały ukryte, by ułatwić poruszanie się po module. W razie potrzeby można włączyć ich widoczność w Konfiguracji kolumn.

Wartości wyświetlane można filtrować, klikając w symbol 'lejka' na danej kolumnie lub w prawym górnym rogu. Aktualnie zastosowane filtry są widoczne nad listą Ofert dedykowanych. Tak jak w innych modułach istnieje również opcja zapisywania ulubionych filtrów.

Wyświetlane w tabeli wartości można sortować, klikając w nagłówek danej kolumny. Obok nazwy kolumny będzie widoczna strzałka z kierunkiem sortowania.

Aby Przywrócić ustawienia domyślne, należy kliknąć tę opcję pod przyciskiem konfiguracji.

Istnieje również możliwość wyeksportowania listy Ofert dedykowanych do pliku .xlsx. Służy do tego przycisk w prawym górnym rogu — 'owal ze strzałką do góry'. W pliku znajdą się informacje widoczne na liście ofert. Jeśli na listę Ofert dedykowanych zostaną nałożone filtry, wyeksportowane zostaną tylko wyfiltrowane oferty.

image4
Rysunek 1. Widok listy Ofert dedykowanych i akcji dostępnych dla danej Oferty

Operacje grupowe na Ofercie dedykowanej

Na liście Ofert dostępne są Operacje grupowe pozwalające na wprowadzenie zmian dla wielu zaznaczonych Ofert:

  • Dodawanie pozycji - dodawanie Produktów do wybranych Ofert.

  • Zmiana dostępności - zmiana dostępności Pozycji dla wielu Ofert. Jeśli wybrany Produkt jest dodany jako Pozycja do wielu ofert lub kilka razy do tej samej Oferty, dla wszystkich tych Pozycji w wybranych Ofertach zmieniona zostanie dostępność.

  • (Tylko B2B i Hybrid) Przypisywanie oddziałów kontrahentów - grupowe przypisywanie Oddziałów kontrahentów, dla których wybrane Oferty mają być dostępne.

  • Edycja dat obowiązywania - grupowa edycja: Data obowiązywania od - od kiedy Oferta będzie dostępna w Sklepie i Data obowiązywania do - do kiedy Oferta będzie dostępna w Sklepie.

  • Zmiana aktywności - pozwala określić czy wszystkie wybrane oferty mają być aktywne, czy nie.

  • Zmiana statusu archiwalnego - pozwala określić czy wszystkie wybrane mają być archiwalne, czy nie.

Jeśli Oferta jest Archiwalna, ponieważ przekroczona została data jej obowiązywania, do zmiany jej statusu konieczne będzie podanie nowej Daty obowiązywania do.
image5
Rysunek 2. Operacje grupowe na Ofertach dedykowanych w Panelu Administracyjnym

Dodawanie nowej Oferty dedykowanej

Po kliknięciu przycisku Dodaj ofertę wyświetli się okno, w którym należy podać nazwę Oferty dedykowanej.

(Tylko B2B i Hybrid) Jeśli Sklep korzysta z wielu Magazynów, należy również zwrócić uwagę na wybrany Magazyn, ponieważ zostanie on zapisany jako Magazyn źródłowy Oferty. Nie można go edytować po dodaniu Oferty. Nie można również usunąć go z Oferty. Domyślnie wybierany jest Magazyn, na który aktualnie zalogowany jest Operator.

Natomiast strategie ofertowe, można edytować także po zapisaniu. Dostępne są strategie:

  • Strategia podzielności oferty - domyślnie wybrana Oferta podzielna - patrz: Strategie podzielności oferty;

  • Strategia naliczania rabatów ceny bazowej produktu — domyślnie wybrana Rabatowanie wszystkich pozycji;

  • Strategia naliczania rabatów dla produktów — domyślnie wybrana Ignorowanie rabatów;

  • (Dostępne na kontach B2B i Hybrid) Strategia naliczania rabatów dla produktów z cenników — domyślnie wybrana Rabatowanie pozycji bez cen ofertowych;

  • Strategia naliczania rabatów dla zamówień — domyślnie wybrana Ignorowanie rabatów.

Definiując nową Ofertę, można również ustawić Rabat ofertowy, który będzie kaskadowy lub sumowany względem ceny bazowej. Po wybraniu jednej z opcji należy podać Procentową wysokość rabatu.

Dodając Ofertę dedykowaną, można również podać daty jej obowiązywania, czyli zakres, w którym Oferta będzie dostępna w Sklepie oraz włączyć jej Widoczność.

(Dostępne na kontach B2B i Hybrid) W przypadku Sklepów z włączoną kontrolą uprawnień Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Dostęp - Oferta z wyłączona Widocznością może być dostępna w Sklepie dla wybranych Użytkowników, (jeśli spełnione są pozostałe warunki dostępności Oferty). Będą one widoczne dla Użytkowników z rolą: Kupujący z ukrytych ofert dedykowanych (Sklep  Klienci  Użytkownicy  Karta użytkownika  Role). W Sklepie takie oferty mają na banerze oznaczenie Oferta ukryta, dzięki czemu łatwo jest je odróżnić od ofert widocznych.

Ponadto Oferta dedykowana może być:

  • (Dostępne na kontach B2B i Hybrid) Dostępna we wszystkich magazynach - jeśli opcja zostanie włączona, Ofertę będzie można zakupić z każdego Magazynu, o ile spełnione zostaną pozostałe warunki dostępności, m.in. dostępność Produktów z Oferty w danym Magazynie. Jeśli Oferta ma być dostępna tylko na wybranych Magazynach, można zarządzać nimi w zakładce Magazyny na karcie danej Oferty - patrz: Magazyny a Oferta dedykowana (B2B / Hybrid);

  • (Dostępne na kontach B2C i Hybrid) Uwzględniana w historii cen - pozwala określić czy Oferta powinna zostać zapisana w Historii cen zgodnie z dyrektywą Omnibus;

  • (Dostępne na kontach B2B i Hybrid) Dostępna dla wszystkich oddziałów oraz grup oddziałów kontrahentów - jeśli opcja zostanie włączona, Ofertę będzie można zakupić w imieniu każdego Oddziału kontrahenta, o ile spełnione zostaną pozostałe warunki dostępności. Jeśli Oferta ma być dostępna tylko dla wybranych Oddziałów kontrahentów, można zarządzać nimi w zakładkach Oddziały kontrahenta/Grupy oddziałów kontrahentów na karcie danej Oferty;

W przypadku kont typu Hybrid włączenie opcji Dostępna dla wszystkich oddziałów oraz grup oddziałów kontrahentów spowoduje udostępnienie danej Oferty dedykowanej również klientom indywidualnym, oraz Kupującym niezalogowanym.
image6
Rysunek 3. Dodawanie nowej Oferty dedykowanej
image7
Rysunek 4. Widok karty Oferty dedykowanej w Panelu Administracyjnym

Strategie podzielności oferty

W zależności od celu definiowania Oferty dedykowanej można wybrać różne Strategie podzielności oferty.

image3
Rysunek 5. Widok symboli typów Ofert dedykowanych na ich liście

(Dostępne na kontach B2B i Hybrid) Oferta niepodzielna

Oferta niepodzielna służy do komponowania pakietu Produktów, który może zostać wykupiony tylko jeden raz i w takiej ilości Produktów, jaka została określona w Pozycjach ofertowych. Dostępność Pozycji w sprzedaży na Ofercie jest prezentowana wyłącznie w sposób ilościowy. W Ofercie można ustalać nową cenę dla Pozycji ofertowych.

Ze względu na to, że Oferta niepodzielna może być wykupiona tylko jeden raz, niezależnie od tego dla ilu Oddziałów kontrahentów jest ona dostępna, w celu umożliwienia zakupu takiej samej Oferty różnym Oddziałom kontrahenta należy utworzyć osobną Ofertę dla każdego z nich np. poprzez opcję Duplikuj - patrz: Duplikowanie ofert.
Do Oferty niepodzielnej można dodać maksymalnie 300 Pozycji.

Zestaw produktów

Zestaw produktów to pakiet Produktów, który należy wykupić w całości. W przeciwieństwie do Oferty niepodzielnej Ofertę taką można kupić wielokrotnie (zgodnie z ustawieniami Limitu zamówień). Każda z pozycji Oferty musi zostać objęta osobnym Warunkiem produktowym. Ponadto dla Oferty takiej można ustawić Warunki kwotowe, które pozwolą na skorzystanie z danej Oferty. Limitami i warunkami można zarządzać w zakładce Warunki i limity na karcie danej Oferty dedykowanej - patrz: Warunki i limity Oferty

Zestawy przestają być dostępne po wyczerpaniu limitu dostępności dla przynajmniej jednej Pozycji oferty.
Zestaw pozwala na skomponowanie Oferty, w której można uzyskać lepsze warunki cenowe niż dla Produktów kupowanych osobno np. otrzymać jakiś Produkt za 1 gr przy zakupie trzech innych.
Do Zestawu można dodać maksymalnie 300 Pozycji.

Oferta podzielna prosta

Oferta podzielna prosta umożliwia zdefiniowanie Oferty, z której Kupujący mogą wybrać dowolną ilość Pozycji (zależnie od ich dostępności). Oferta taka nie jest obwarowana żadnymi warunkami. Istnieje natomiast możliwość określenia dla niej Limitu zamówień - patrz: Warunki i limity Oferty

Do Oferty podzielnej prostej można dodać maks 1000 Pozycji.

Oferta podzielna

Oferta podzielna również umożliwia zdefiniowanie Oferty, z której Kupujący mogą wybrać dowolną ilość Produktów, zależnie od ich dostępności i zgodnie z ustawieniami Limitu zamówień. Dodatkowo niektóre lub wszystkie Pozycje oferty mogą zostać objęte Warunkami produktowymi. Ponadto dla Oferty takiej można ustawić Warunki kwotowe, które pozwolą na skorzystanie z danej Oferty. Limitami i warunkami można zarządzać w zakładce Warunki i limity na karcie danej Oferty dedykowanej - patrz: Warunki i limity Oferty

Do Oferty podzielnej można dodać maksymalnie 300 Pozycji.

Pozycje Oferty dedykowanej

Produktami dodanymi do Oferty dedykowanej można zarządzać na karcie danej oferty w zakładce Pozycje. Po wybraniu opcji Dodaj pozycję pojawi się okno z listą Produktów, które mogą zostać dodane do Oferty dedykowanej.

Dodawane Produkty można filtrować analogicznie jak przy przypisywaniu Produktów w innych modułach, jednak ze względu na specyfikę Ofert dedykowanych, każdy Produkt może być przypisany do danej Oferty jako Pozycja wielokrotnie.

image8
Rysunek 6. Widok listy Pozycji dodanych do Oferty dedykowanej i akcje dostępne dla danej Pozycji

Pozycje oferty można również importować - patrz: Import pozycji oferty.

Aby usunąć Pozycję z Oferty, można skorzystać z opcji: Usuń, dostępnej pod symbolem wielokropka obok nazwy Pozycji lub zaznaczyć wybrane Pozycje. Nad listą pojawi się przycisk grupowego usuwania.

Przycisk Usuń może być nieaktywny, gdy danej/danych Pozycji nie można usunąć. Po najechaniu na niego pojawi się tooltip z nazwą Pozycji i powodem zablokowania usuwania np. złożenie Zamówienia na Pozycję.

Dla każdej Pozycji dodanej do Oferty dedykowanej można ustawić dostępność i cenę. Opcje są dostępne pod symbolem wielokropka obok nazwy Pozycji. Operacji tych można dokonać również grupowo. Należy zaznaczyć wybrane Pozycje i wybrać odpowiednią opcję pod przyciskiem Operacje grupowe nad listą Pozycji.

image9
Rysunek 7. Operacje grupowe na Pozycjach Oferty dedykowanej

Zmiana dostępności Pozycji Oferty dedykowanej

Po wybraniu opcji Zmień dostępność pojawi się okno z wybranymi Pozycjami i możliwością wyboru Typu dostępności:

  • prostej - Tak/Nie;

  • ilościowej - określanej liczbowo, jako ilość Produktów w jednostce bazowej.

Jeśli Dostępność Pozycji na danej Ofercie dedykowanej ustawiona będzie na 'Nie' (dostępność prosta) lub 0 (dostępność ilościowa) nie będzie możliwości jej zakupu. W przypadku Oferty dedykowanej podzielnej/podzielnej prostej spowoduje to ukrycie danej Pozycji w Ofercie. Natomiast w przypadku Oferty niepodzielnej/zestawu spowoduje to ukrycie całej Oferty.

Jeśli wybrano wiele Pozycji, można ustawić taką samą dostępność dla wszystkich wybranych Pozycji w nagłówku nad listą.

Jeśli do Oferty dedykowanej podzielnej/podzielnej prostej dodane zostaną Pozycje, dla których ustawiono dostępność na Ofercie, ale będą niedostępne na Magazynie, to w przypadku Pozycji:
  • o prostym Typie dostępności ustawionym na Nie, będą one nadal widoczne w Ofercie, ale Pozycji takiej nie będzie można zakupić w ramach tej Oferty;

  • o ilościowym Typie dostępności, a w Sklepie wyłączona zostanie widoczność Produktów niedostępnych, będą one nadal widoczne w Ofercie, ale nie będzie możliwości ich zakupu niezależnie od ustawienia Sprzedaży produktów poniżej stanu;

  • o ilościowym Typie dostępności, a w Sklepie włączona zostanie widoczność Produktów niedostępnych, możliwość ich zakupu będzie zależna od włączenia ustawienia Sprzedaży produktów poniżej stanu;

Jeśli w Ofercie dedykowanej o strategii niepodzielna/zestaw znajdą się Pozycji, których nie można zakupić ramach tej Oferty, Oferta taka nie będzie widoczna w Sklepie.
image10
Rysunek 8. Grupowa zmiana dostępności Pozycji na Ofercie dedykowanej — opcja w Panelu Administracyjnym

Zmiana ceny Pozycji Oferty dedykowanej

Po wybraniu opcji Zmień cenę pojawi się okno z wybranymi Pozycjami i opcją zarządzania cenami. Jeśli wybrano wiele Pozycji, można ustawić taką samą cenę dla wszystkich wybranych Pozycji w nagłówku nad listą. W lewym górnym rogu okna dostępna jest opcja zmiany wyświetlanych cen Pokaż ceny — Netto/Brutto.

Na Pozycję można udzielić rabatu Procentowego lub Kwotowego wybierając odpowiedni przełącznik w kolumnie Rodzaj rabatu.

Wybierając rabat Kwotowy, należy podać Cenę po rabacie. W tym przypadku można również nadpisać Cenę wyjściową, która domyślnie jest pobierana z danych Produktu (wyszarzona wartość w polu Cena wyjściowa). Jeśli cena ta zostanie zmieniona, przy ponownej edycji ceny pojawi się tooltip z informacją, że cena z Produktu została w tym miejscu nadpisana inną ceną.

Wybierając rabat Procentowy, należy podać Wysokość rabatu w procentach. W tym przypadku cena dla Kupującego będzie dynamicznie wyliczana na podstawie ceny z Produktu.

W przypadku rabatów Kwotowych można wybrać Walutę, w której podana zostanie nowa cena. Cena w pozostałych walutach zostanie wyliczona na jej podstawie.

Aby usunąć wprowadzone zmiany cen, należy wybrać opcję Usuń cenę pozycji dostępną pod ikoną wielokropka przy nazwie danej Pozycji.

image11
Rysunek 9. Grupowa edycja ceny Pozycji Oferty dedykowanej

Import pozycji oferty

Pozycje oferty można importować na dwa sposoby:

  • Import po identyfikatorze - po wybraniu opcji z menu: Importuj pozycje, pojawi się okno, w którym można wybrać Typ identyfikatora produktu (indeks katalogowy, identyfikator zewnętrzny) oraz wpisać/wkleić listę tych identyfikatorów rozdzielonych przecinkiem, średnikiem lub znajdujących się w osobnych liniach.

  • Import z pliku csv - po wybraniu tej opcji z menu: Importuj pozycje, pojawi się okno, w którym należy dodać plik csv oraz wybrać jego separator (przecinek lub średnik). Plik csv musi zawierać:

    • kolumnę identyfikującą Produkt, tj. kolumnę o nazwie "Index_catalogue" (indeks katalogowy) LUB "External_ID" (identyfikator zewnętrzny)

    • kolumnę o nazwie "Availability" informującą o dostępności Pozycji. Dla dostępności prostej możliwe wartości to true/false, y/n, tak/nie. Dla dostępności ilościowej należy podawać liczby całkowite lub ułamki w zapisie z kropką, o ile pozwala na to skok Jednostki bazowej Produktu; Plik csv może zawierać także kolumnę o nazwie "Price". Jeśli dla danej pozycji w kolumnie tej podana będzie cena, zostanie ona zapisana jako cena pozycji. Jeśli komórka w tej kolumnie będzie pusta, cena dla danej pozycji będzie wynikała z ustawień Oferty.

image12
Rysunek 10. Opcje importu Pozycji Oferty dedykowanej

Eksport pozycji oferty

Istnieje również możliwość wyeksportowania listy Pozycji Ofert dedykowanych do pliku .xlsx. Służy do tego przycisk w prawym górnym rogu — 'owal ze strzałką do góry'. W pliku znajdą się informacje widoczne na liście Pozycji. Jeśli na listę Pozycji zostaną nałożone filtry, wyeksportowane zostaną tylko wyfiltrowane pozycje.

image18
Rysunek 11. Przycisk Eksporty Pozycji Oferty w Panelu Administracyjnym

Zmiana kolejności pozycji Oferty dedykowanej

Umożliwiono zarządzanie kolejnością Pozycji Ofert dedykowanej. Nad listą Pozycji widoczny jest przycisk Zmień kolejność z aktualnie wybranym sposobem sortowania. Po jego kliknięciu włączony zostanie tryb edycji, w którym można zmienić kolejność Pozycji (w przypadku sposobu Ręcznego) lub zmienić sposób sortowania. Aby zmienić sposób sortowania, należy kliknąć ikonę długopisu i wybrać nowy sposób z listy. Dostępne są sposoby:

  • Ręczny - w którym można dowolnie ustawiać kolejność, przeciągając Pozycje na wybrane miejsce lub przenosząc na początek, na koniec lub pod wybrany numer, (po zaznaczeniu wybranej Pozycji).

  • Alfabetyczny - od A do Z lub od Z do A;

  • Cena - od najtańszych lub od najdroższych;

  • Indeks katalogowy - od A do Z lub od Z do A;

  • Dostępność - rosnąco lub malejąco;

Nanoszone zmiany są automatycznie zapisywane. Po zakończeniu wprowadzania zmian można wyjść z trybu edycji.

Domyślnie Pozycje Oferty dedykowanej posortowane są alfabetycznie.
image51
Rysunek 12. Zmiana kolejności Pozycji Oferty w Panelu Administracyjnym

Warunki i limity Oferty

Limit zamówień

Ograniczyć ilość Zamówień w ramach Oferty dedykowanej można na kilka sposobów:

  1. Określając ilościową dostępność Pozycji w ramach oferty (w zakładce Pozycje) - łącznie wszyscy Kupujący w ramach Oferty nie mogą kupić więcej niż określona dostępność ilościowa danej Pozycji;

  2. Określając Ilościowy limit zamówień (w zakładce Warunki i limity) - jeden Kupujący w imieniu własnym (kupujący indywidualny) lub Oddziału kontrahenta (Kupujący w imieniu Oddziału kontrahenta) może złożyć określoną liczbę Zamówień z danej Oferty. Limit ten może przyjmować strategie:

    • Globalna liczba wykorzystań - gdzie podana liczba jest łączną ilość Zamówień, których może dokonać dany Kupujący w ramach danej Oferty; LUB

    • Liczba wykorzystań w określonym czasie, gdzie podana liczba resetuje się po określonym czasie od złożenia przez danego Kupującego Zamówienia z danej Oferty. W przypadku wykorzystania okresowego należy określić liczbę dni odnowienia ograniczenia od ostatniego zamówienia (licznik godzinowy, np. 1 dzień = od 12:00 w poniedziałek do 12:00 we wtorek). Wykorzystana oferta nie znika z listy ofert w Sklepie. Nie można jej jednak zakupić po raz kolejny w przedziale czasowym, w którym obowiązuje limit.

(Tylko B2B i Hybrid) Wyjątek stanowi Oferta niepodzielna, którą można kupić tylko raz.
  1. Określając Strategie wielokrotnego zamawiania i jej limit - opcja ta jest dostępna dla Ofert typu zestaw lub podzielna, jeśli określony zostanie co najmniej jeden Warunek produktowy. = ** Oferta jednokrotna oznacza, że w ramach jednego Zamówienia każdy z warunków musi być spełniony dokładnie jeden raz. Np. jeśli jeden z warunków Oferty mówi o tym, że dana Pozycja ma być kupiona w ilości dokładnie 3 sztuk, to tylko przy zakupie 3 sztuk warunek zostanie uznany za spełniony, i będzie można zakupić Ofertę.

    • Oferta wielokrotna: oznacza, że w ramach jednego Zamówienia każdy z warunków Oferty musi być spełniony przynajmniej jeden raz, przy czym może też zostać spełniony wielokrotnie. Krotność będzie wyznaczona przez liczbę realizacji pierwszego warunku. Jeśli pierwszy warunek zostanie spełniony trzykrotnie, to każdy kolejny warunek musi być również spełniony trzykrotnie. Dodatkowo istnieje możliwość określania maksymalnej krotności dla danego Kupującego w imieniu własnym (kupujący indywidualny) lub Oddziału kontrahenta (Kupujący w imieniu Oddziału kontrahenta) w ramach wszystkich składanych przez niego/nich Zamówień.

Warunki produktowe

Warunki ofertowe w ofercie podzielnej

Za pomocą przycisku Dodaj warunek, można dodać warunki, jakie musi spełnić Zamówienie, by można było skorzystać z Oferty. Z listy Pozycji dodanych do Oferty należy wybrać te, których warunek ma dotyczyć i kliknąć Dodaj. Następnie należy określić Wartość, Jednostkę, (jeśli Pozycje nie mają wspólnych jednostek, będzie to zawsze Jednostka bazowa) oraz Kontekst i zatwierdzić warunek. Dostępne są Konteksty:

  • Dokładnie ta ilość - aby spełnić warunek, w Zamówieniu musi się znaleźć dokładnie taka ilość Pozycji, jaką określa Wartość;

  • Przynajmniej ta ilość - aby spełnić warunek, w Zamówieniu musi się znaleźć nie mniejsza ilość Pozycji niż ta określona przez Wartość;

  • Maksymalnie ta ilość - aby spełnić warunek, w Zamówieniu musi się znaleźć nie większa ilość Pozycji niż ta określona przez Wartość.

Jeśli w kroku pierwszym wybrane zostanie kilka Pozycji, wszystkich ich będzie dotyczyć ten sam warunek. Będzie on spełniony zarówno gdy do Zamówienia dodane zostanie kilka z tych Pozycji, tak by zgadzała się wymagana ilość, jak i wtedy gdy do Zamówienia dodany zostanie tylko jedna z nich w wymaganej ilości. Można również dodawać kilka warunków, dla różnych Pozycji. Nie można dodać kilku warunków dla tej samej Pozycji.

Warunki można edytować, klikając w ikonę długopisu obok wartości warunku. Jeśli w warunku jest więcej niż jedna Pozycja można ją usunąć, klikając w krzyżyk obok jej nazwy. Nową Pozycję można dodać klikjąc w symbol plusa po prawej stronie warunku.

Można również zmieniać kolejność warunków, klikając w kropkowany prostokąt po prawej stronie warunku i przeciągając na właściwą pozycję.

W przypadku Ofert o wielokrotnej strategii zamawiania kolejność warunków ma znaczenie, ponieważ krotność będzie wyznaczona przez liczbę realizacji pierwszego warunku. Jeśli pierwszy warunek zostanie spełniony trzykrotnie, to każdy kolejny warunek musi być również spełniony trzykrotnie.

Warunki ofertowe dla Zestawu

Warunki ofertowe dla Zestawu działają analogicznie jak te dla Oferty podzielnej z tą różnicą, że należy je ustawić osobno dla każdej Pozycji oraz muszą być ustawione dla wszystkich Pozycji, aby można było aktywować ofertę. W przypadku zestawów jedynym dostępnym kontekstem jest Dokładnie ta ilość.

Warunki kwotowe

Drugim dostępnym rodzajem warunków oferty jest warunek kwotowy, który określa kwotę na jaką należy złożyć zamówienie, aby możliwe było skorzystanie z Oferty. Po kliknięciu przycisku Dodaj warunek pojawi się pole, w którym należy określić Wartość, Walutę oraz określić typ warunku. Dla każdej oferty można dodać maksymalnie dwa warunki kwotowe po jednym każdego typu. Dostępne są typy:

  • Warunek kwotowy dla produktów z danej oferty - aby możliwe było złożenie Zamówienia z daną Ofertą, w Koszyku muszą się znaleźć Produkty z tej Oferty o wartości nie mniejszej niż określona kwota (przy spełnieniu pozostałych warunków);

  • Warunek kwotowy dla produktów spoza danej oferty - aby możliwe było złożenie Zamówienia z daną Ofertą, w Koszyku muszą się znaleźć również Produkty spoza tej Oferty o wartości nie mniejszej niż określona kwota (przy spełnieniu pozostałych warunków).

Jeśli określono Warunek kwotowy dla produktów spoza danej oferty, pojawi się również opcja wyboru Strategii konsumpcji kwoty dla produktów spoza danej oferty:

  • Indywidualna - wartość Produktów spoza danej Oferty dedykowanej obliczana jest dla każdej Oferty indywidualnie, czyli dla danej Oferty brane są pod uwagę wartości dodanych do Koszyka Produktów ze standardowej oferty Sklepu oraz pozostałych Ofert dedykowanych;

  • Współdzielona - wartość dodanych do Koszyka Produktów spoza danej Oferty dedykowanej obliczana jest wspólnie dla wszystkich Ofert dedykowanych, czyli dla danej Oferty brane są pod uwagę tylko wartości Produktów ze standardowej oferty Sklepu;

image13
Rysunek 13. Przykładowe warunki i limity dla Oferty podzielnej
Tylko Zamówienie skonstruowane według warunków ofertowych spełnia wymogi Oferty dedykowanej i Kupujący może zamówić towary po niższych stawkach cenowych. System będzie podpowiadał Kupującemu, czy spełnił warunki oferty, przez wyświetlenie odpowiednich komunikatów podczas składania Zamówienia (kolor zielony oznacza warunek spełniony, kolor czerwony – brak spełnienia warunku). Jeśli Kupujący dodał kilka sztuk Produktu do Koszyka, ale warunek nie został jeszcze spełniony, system będzie informował Kupującego o postępie w spełnianiu warunku.

Duplikowanie ofert

Na karcie danej Oferty dedykowanej dostępne są opcje duplikowania Ofert, które pozwalają na szybkie utworzenie kopii wybranej Oferty. Pod przyciskiem Duplikuj w prawym górnym rogu dostępne są opcje:

  • Duplikuj - duplikacja prosta, w której kopiowane są wszystkie dane Oferty, w oknie duplikacji należy podać nazwę nowej Oferty, można również dodać daty obowiązywania. Jeśli daty nie zostaną wybrane, nowa Oferta będzie bezterminowa.

  • (Tylko B2B i Hybrid)Duplikuj dla magazynu - kopiowane są wszystkie dane Oferty, z wyjątkiem Magazynu głównego Oferty, który należy wybrać w oknie duplikacji. Należy również podać nazwę nowej Oferty. Można także dodać daty obowiązywania. Jeśli daty nie zostaną wybrane, nowa Oferta będzie bezterminowa.

  • (Tylko B2B i Hybrid)Duplikuj dla oddziału - kopiowane są wszystkie dane Oferty, z wyjątkiem przypisanych Oddziałów kontrahenta. W oknie duplikacji należy wybrać Oddział/Oddziały, dla których Oferta ma być dostępna. Należy również podać nazwę nowej Oferty. Można także dodać daty obowiązywania. Jeśli daty nie zostaną wybrane, nowa Oferta będzie bezterminowa. Podczas zapisu duplikowanej Oferty do wyboru są dostępne opcje:

    • Osobna dla każdego - jej wybór spowoduje utworzenie osobnej Oferty dla każdego z wybranych Oddziałów kontrahentów. np. jeśi wybrano trzy różne Oddziały kontrahentów, utworzone zostaną trzy Oferty, każda z przypisanym jednym Oddziałem. Aby rozróżnić utworzone Oferty w nazwie można użyć zmiennych „division-name” i „division-eid” wpisanych w nawiasy klamrowe np. "Oferta dedykowana ${division-name} ${division-eid}". Wówczas w ich miejsce zostaną wpisane odpowiednio nazwa Oddziału i jego identyfikator zewnętrzny.

    • Jedna dla wszystkich - jej wybór spowoduje utworzenie jednej wspólnej Oferty dla wybranych Oddziałów kontrahentów.

Jeśli dla duplikowanej Oferty włączona była opcja Dostępna dla wszystkich oddziałów oraz grup oddziałów kontrahentów utworzenie nowej Oferty/Ofert przez Duplikację dla oddziału wyłączy dla nich tę opcję. Podobnie, jeśli do duplikowanej Oferty przypisane były Grupy oddziałów kontrahentów zostaną one usunięte podczas Duplikacji dla oddziału.
image19
Rysunek 14. Duplikowanie Oferty dedykowanej - Duplikowanie dla oddziału

Generowanie linków do Oferty dedykowanej

Dla Ofert dedykowanych istnieje możliwość wygenerowania linków, które prowadzą bezpośrednio do danej Oferty w Sklepie. Pod przyciskiem Generuj link w prawym górnym rogu dostępne są opcje:

  • Link krótki - generuje link o małej ilości znaków, który można wykorzystać np. do promowania Oferty w newsletterze SMS. Link taki jest automatycznie dopisywany do przekierowań 301.

  • Link afiliacyjny - podczas generowania linku podawana jest wartość, która pozwala identyfikować Zamówienia pochodzące z danego linku. Wejście do Sklepu poprzez taki link spowoduje zapisanie na złożonym Zamówieniu dodatkowej wartości (Wartość linku afiliacyjnego). Wartość ta jest zaszyfrowana w linku. Link jest generowany zdarzeniowo i nie jest zapisywany. Po złożeniu Zamówienia przez Kupującego, po tym, jak przeszedł do Sklepu przez taki link, w danych Zamówienia zapisywana jest informacja z Wartością linku afiliacyjnego. Będzie ona widoczna na karcie danego Zamówienia w Panelu Administracyjnym, w sekcji Dane podstawowe.

Można również ustawić Domyślna wartość linku afiliacyjnego, która będzie się pojawiać się automatycznie w polu Wartość linku afiliacyjnego podczas jego generowania. Wartość domyślną można ustawić w sekcji Inne modułu Preferencje.
image14
Rysunek 15. Generowanie linków do Oferty dedykowanej

Odziały kontrahenta a Oferta dedykowana (B2B / Hybrid)

Aby możliwe było dokonywanie zakupów w Sklepie przez zalogowanego Użytkownika, konieczne jest przypisane Oferty dedykowanej do Oddziału kontrahenta/Grupy oddziałów kontrahentów lub włączenie opcji Dostępna dla wszystkich oddziałów oraz grup oddziałów kontrahentów. Można tego dokonać na karcie wybranej Oferty dedykowanej w zakładce Oddziały kontrahenta (przycisk Przypisz oddziały) i/lub Grupy oddziałów kontrahentów (przycisk Przypisz grupy oddziałów).

image15
Rysunek 16. Przypisywanie Oddziałów kontrahenta do Oferty dedykowanej

Magazyny a Oferta dedykowana (B2B / Hybrid)

Jeśli Sklep korzysta z wielu Magazynów, na karcie Oferty dedykowanej dostępna będzie zakładka Magazyny, w której można zarządzać, w których Magazynach ma być dostępna dana Oferta. Magazyny można zbiorczo przypisywać, (opcja Przypisz magazyny) i usuwać (zaznaczając i klikając Usuń). Wyjątek stanowi Magazyn źródłowy Oferty, którego nie można edytować ani usuwać po dodaniu Oferty. Można również skorzystać z opcji Dostępna we wszystkich magazynach, dzięki której dana Oferta będzie automatycznie dostępna w każdym Magazynie Sklepu, (o ile spełnione będą pozostałe warunki jej dostępności).

image16
Rysunek 17. Magazyny przypisane do Oferty dedykowanej

Zamówienia z Oferty dedykowanej

Na karcie danej Oferty dedykowanej dostępna jest również zakładka Zamówienia, w której można znaleźć listę Zamówień Produktów z danej Oferty dedykowanej.

image17
Rysunek 18. Zakładka Zamówienia na karcie Oferty dedykowanej w Panelu Administracyjnym

Grupy ofert dedykowanych

Oferty dedykowane można łączyć w grupy i prezentować je w ten sposób na stronie Sklepu. Podział Ofert dedykowanych na grupy ułatwia ich przeglądanie w sytuacji, kiedy utworzonych ofert jest dużo. W zakładce Grupy ofert dedykowanych można tworzyć nowe grupy oraz zarządzać już istniejącymi.

image20
Rysunek 19. Zakładka Grupy ofert dedykowanych

Każda Oferta dedykowana musi być przypisana do Grupy ofert dedykowanych. Domyślną grupą dla wszystkich Ofert dedykowanych jest grupa systemowa Oferty dedykowane, do której przypisywane są wszystkie nowo dodane Oferty dedykowane. Przypisaniem do grupy można zarządzać na karcie danej Oferty lub w zakładce Grupy ofert dedykowanych.

W zakładce Grupy ofert dedykowanych możliwe jest dodawanie nowych grup (Dodaj grupę) oraz zarządzanie ich kolejnością (Zmień kolejność). Można również usuwać Grupy ofert. Usunięcie Grupy, w której znajdowały się Oferty, spowoduje ich automatyczne przypisanie do grupy systemowej. Grupy systemowej nie można usunąć.

Na karcie danej grupy można edytować jej nazwę w obsługiwanych językach oraz przypisywać i usuwać z grupy Oferty. Każda Oferta dedykowana może być przypisany do tylko jednej grupy, więc przypisanie jej do nowej grupy jest równoznaczne z odpisaniem od dotychczasowej. Natomiast usunięcie Oferty z grupy spowoduje automatyczne przypisanie go do grupy systemowej Oferty dedykowane.

(Tylko B2B i Hybrid) Jeśli dany Sklep korzysta z wielu Magazynów, dostępność Ofert dedykowanych przypisanych do Grupy ofert wyświetlana jest w kontekście Magazynu źródłowego Oferty.

Na karcie grupy można również zarządzać sposobem wyświetlania danej Grupy w Sklepie:

  • Wyświetlaj informacje o grupie - jeśli włączone, w Sklepie wyświetlana będzie belka z nazwą Grupy;

  • Grupa domyślnie zwinięta - jeśli włączone, w Sklepie domyślnie widoczna będzie belka z nazwą danej Grupy. Po rozwinięciu pojawią się wszystkie przypisane do tej Grupy Oferty. Opcja jest dostępna tylko przy włączonej opcji Wyświetlaj informacje o grupie;

  • Kolor tła informacji o grupie - pozwala na wybranie koloru tła wyświetlanej w Sklepie belki z nazwą Grupy oraz tła znajdujących się w Grupie Ofert. Opcja jest dostępna tylko przy włączonej opcji Wyświetlaj informacje o grupie;

image22
Rysunek 20. Widok karty Grupy ofert
image21
Rysunek 21. Grupa ofert - widok w Sklepie

W ustawieniach grupy można także wprowadzić adresy e-mail, na które będą wysyłane powiadomienia o złożeniu Zamówienia na Pozycje z Oferty należącej do Grupy.

image23
Rysunek 22. Pole Grupa ofert na karcie oferty

Modernizacja Panelu Administracyjnego - widok rozszerzony

W ramach procesu migracji technologicznej, w modułach, które zostały udostępnione w nowej technologii, umożliwiono rozszerzenie widoku. Opcja ta będzie szczególnie przydatna w modułach o dużej ilości kolumn np. Oferty dedykowane. Przycisk Włącz/wyłącz pełną szerokość dostępny jest w prawym górnym rogu, obok nazwy konta. Wybrane ustawienie jest zapamiętywane przy przejściu pomiędzy modułami udostępnionymi w nowej technologii.

image24
Rysunek 23. Włączanie/wyłączanie pełnej szerokości w Panelu Administracyjnym

Umożliwiono również Dopasowanie szerokości kolumn do szerokości okna. W trybie ustawień domyślnych dopasowanie następuje automatycznie. Jeśli natomiast Operator zmieniał ustawienia kolumn, może skorzystać z opcji Dopasowanie szerokości kolumn, która pozwala na ich automatyczne rozciągnięcie na całą dostępną szerokość okna, bez zmiany np. nałożonych filtrów. Opcja ta jest dostępna pod przyciskiem konfiguracji widoku, u góry po prawej stronie.

image25
Rysunek 24. Opcja dopasowania szerokości kolumn w Panelu Administracyjnym

Pomoc w Panelu Administracyjnym

W celu ułatwienia poruszania się po Panelu Administracyjnym rozbudowana została funkcja pomocy. W każdym module, na górnej belce obok nazwy danego modułu dostępny jest przycisk Pomoc. Po jego kliknięciu wyświetlony zostanie panel z fragmentem instrukcji ze szczegółowym opisem danego modułu. Pozwala on na zapoznanie się z możliwościami konfiguracji danego modułu.

Na panelu pomocy, w lewym górnym rogu dostępny jest również przycisk otwierania pełnego widoku instrukcji. Po jego kliknięciu otwarta zostanie nowa karta przeglądarki z opisem modułu i możliwością nawigacji do opisów pozostałych modułów.

Do pełnego widoku instrukcji można również przejść z Panela Administracyjnego, klikając w symbolu znaku zapytania ('?') w prawej części paska Menu. Prowadzi on do aktualnej instrukcji oraz listy wykazów zmian wprowadzanych wraz z kolejnymi wersjami Systemu. Lista wykazów dostępna jest pod przyciskiem w lewym dolnym rogu.
image47
Rysunek 25. Przykładowy panel pomocy w Panelu Administracyjnym i opcja wyświetlania pełnej instrukcji

Prezentacja produktu - widok 360°

Dodana została możliwość prezentacji Produktów w Sklepie w formie prezentacji 360°. Do prezentacji tej wykorzystywana jest seria zdjęć Produktu wykonanych poklatkowo, których połączenie pozwala Kupującym na obejrzenie Produktu z każdej strony. Jeśli zdjęcia zostaną prawidłowo dodane do Systemu, na karcie Produktu w Sklepie, w galerii jego zdjęć pojawi się miniaturka z ikoną 360. Po kliknięciu w nią otworzy się okno z obracającą się prezentacją Produktu w widoku 360. Obrotami przedmiotu można sterować za pomocą myszki. Można również powiększyć poszczególne fragmenty za pomocą 'lupki' lub wyświetlić okno w trybie pełnoekranowym.

Aby dodać prezentację 360 do Produktu należy:

  1. W Zasobach własnych 2.0 utworzyć folder o nazwie "view360", (jeśli taki jeszcze nie istnieje);

  2. W folderze "view360" utworzyć folder o nazwie odpowiadającej identyfikatorowi wewnętrznemu Produktu, dla którego chcemy stworzyć prezentację 360.

  3. W folderze identyfikującym dany Produkt należy umieścić wybrane zdjęcia. Kolejność klatek w serii zdjęć Produktu wyznaczana jest na podstawie nazw plików, należy więc zadbać, by kolejność alfabetyczna nazw plików odpowiadała pożądanej kolejności w prezentacji serii zdjęć.

Powyższe rozwiązanie jest tymczasowym, tak by umożliwić korzystanie z prezentacji 360. W kolejnych wersjach udostępnimy łatwiejszy w obsłudze sposób na zarządzanie prezentacjami 360 dla Produktów.
image34
Rysunek 26. Przykładowa seria zdjęć prezentacji 360 dodana do odpowiedniego folderu w Zasobach własnych 2.0
image35
Rysunek 27. Widok miniaturki prezentacji 360 na karcie Produktu w Sklepie i okno widoku 360 z przykładowym użyciem 'lupki'
Identyfikator wewnętrzny Produktu można sprawdzić np. w adresie URL, po wejściu na jego kartę w Panelu Administracyjnym.
image48
Rysunek 28. Identyfikator wewnętrzny Produktu w adresie URL
Po wrzuceniu zdjęć do odpowiedniego katalogu może minąć do 5 minut, zanim zmiany zostaną wychwycone, a pokaz zdjęć 360 pojawi się na karcie Produktu w Sklepie.

Widoczność Wariantów w Sklepie - nowe sposoby konfiguracji

Zmieniono sposób konfiguracji wyświetlania w Sklepie Wariantów. Udostępniono również szereg nowych opcji, które pozwolą na większą elastyczność i dostosowanie widoków Wariantów w Sklepie do jego potrzeb. Domyślna konfiguracja pozwoli na zachowanie dotychczas ustawionych opcji.

Agregacja i wyświetlanie Produktów z Wariantów na liście Produktów w Sklepie

Uporządkowana została konfiguracja wyświetlania Wariantów na listach w Sklepie. Umożliwiło to dodanie opcji, która pozwala na wyświetlanie na liście Produktów w Sklepie, oprócz informacji o Wariancie, listy należących do niego Produktów. Produkty należące do Wariantu można prezentować w widoku Pełnym oraz Lista.

Jeśli do Wariantu należy więcej niż 30 Produktów, nie będą one prezentowane na liście, zamiast tego wyświetli się informacja o możliwości sprawdzenia pozostałych Wariantów.

Jeśli Wariant jest wyświetlany na liście Produktów należących do danej Kategorii, to przy włączonej prezentacji należących do niego Produktów, będą w niej wyświetlane tylko Produkty, które należą do danej Kategorii.

Podczas wyświetlania zagregowanych Wariantów na liście Produktów prezentowana nazwa, dodatkowa nazwa oraz krótki opis może pochodzić z Wariantu lub Produktu głównego danego Wariantu zależnie od wybranej konfiguracji.

Opcja Pokazuj dane opisowe z produktu głównego wariantu Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Prezentacja oferty  Ustawienia wariantów jest dostępna tylko jeśli włączona jest Agregacja produktów w wariancie na liście produktów. Jeśli opcja jest włączona ('Tak'), na listach Produktów widoczne będą dane (nazwa, krótka nazwa, opis) Produktu głównego danego Wariantu oraz opcja "sprawdź pozostałe warianty". Jeśli opcja zostanie wyłączona ('Nie'), na listach będą wyświetlane dane Wariantu. Jeśli w danych Wariantu nie dodano dodatkowej nazwy/krótkiego opisu, a są one dostępne w danych Produktu głównego, zostaną ona wyświetlone niezależnie od ustawień. I odwrotnie, jeśli dodatkowa nazwa/krótki opis nie są dostępne w danych Produktu głównego, to wyświetlone zostaną te z Wariantu - jeśli dostępne.

Jeśli dla danego Wariantu nie dodano zdjęcia, jest ono pobierane z Produktu głównego danego Wariantu.
(Tylko B2B i Hybrid) W widoku "Tabela" grupowanie Wariantów jest dodatkowo zależne od wybranego Sposobu dodawania do koszyka. Przy sposobie Automatycznym Warianty zawsze są rozgrupowane, niezależnie od ustawień agregacji.
image49
Rysunek 29. Prezentacja Produktów należących do Wariantu na liście Produktów w Sklepie

Opcja Agreguj produkty w wariancie na liście produktów Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Prezentacja oferty  Ustawienia wariantów zastąpiła dotychczasowe ustawienie ignorowania grupowania Wariantów. Jeśli opcja agregowania jest włączona ('Tak'), na listach Produktów widoczny będzie dany Wariant oraz opcja "sprawdź pozostałe warianty". Jeśli opcja zostanie wyłączona ('Nie'), na listach będą wyświetlane pojedyncze Produkty niezależnie od tego, czy należą do Wariantu.

Opcja Prezentuj produkty z wariantu na liście produktów, która pozwala na prezentowanie dodatkowej listy Produktów należących do Wariantu w widoku "Pełnym" oraz "Lista" jest dostępna tylko jeśli włączona jest Agregacja produktów w wariancie na liście produktów.

Opcja: Grupuj produkty według wariantu przy aktywnych filtrach jest teraz dostępna przy włączonej opcji: Agreguj produkty w wariancie na liście produktów, natomiast jej działanie nie uległo zmianie. Jeśli wyłączona będzie opcja: Grupuj produkty według wariantu przy aktywnych filtrach (Nie), podczas filtrowania Warianty zostaną rozgrupowane, czyli Produkty należące do danego Wariantu wyświetlane będą pojedynczo. Natomiast jeśli włączona zostanie opcja Grupuj produkty według wariantu przy aktywnych filtrach, Warianty podczas filtrowania będą zgrupowane.

Konfiguracja agregowania Wariantów na listach Produktów w Sklepie dotyczy również paneli i slajdów z Produktami, które można dodać do Strony głównej oraz sekcji w konfiguracji Paneli CMS  Układ i wygląd. Jeśli agregowanie jest włączone, a pośród prezentowanych w tych slajdach/panelach Produktów znajdują się takie, które należą do Wariantów zostaną one zgrupowane również w tych miejscach.

Jeśli pośród Produktów należących do Wariantu wyświetlanych w panelach/slajdach dodanych do Strony głównej/Paneli nie ma Produktu głównego danego Wariantu, to w przypadku włączonego agregowania mogą one nie być wyświetlane w tych panelach/slajdach.

Agregacja wariantów na liście Produktów a wartości Atrybutów

Udostępniono możliwość wyświetlania przy danym Wariancie na liście Produktów, (przy włączonej agregacji Wariantów na listach), listy wartości Atrybutu przypisanych do Produktów należących do danego Wariantu. Jeśli dla danego Atrybutu Sklep  Asortyment, na podstawie którego utworzono Wariant, włączona zostanie nowa widoczność - Lista produktów - informacja o dostępnych wariantach, to w Sklepie wyświetlona zostanie informacja "Dostępne warianty (X): Y, Z", gdzie za X podstawiona będzie nazwa Atrybutu, a za Y, Z wartości tego Atrybut, które są przypisane do Produktów tego Wariantu.

image52
Rysunek 30. Dostępne warianty - widoczność wartości Atrybutu na liście Produktów w Sklepie

Agregacja i wyświetlanie Wariantów na karcie Produktu

Dotychczas w przypadku Produktów należących do Wariantu, karta takiego Produktu była równocześnie kartą Wariantu. Obecnie udostępniono konfigurację, która pozwala na utworzenie osobnych linków do karty Produktu i karty Wariantu. Ma to znaczenie m.in. z punktu widzenia SEO. Pozwala również na dalsze rozbudowywanie funkcjonalności wyświetlania Wariantów.

Opcja Agreguj produkty wariantowe na karcie produktu dostępna jest w ustawieniach Strony produktu Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu. Jeśli nie będzie zaznaczona ('Nie'), utworzony zostanie adres URL dla karty Wariantu. Jeśli zaznaczona ('Tak'), karta Produktu należącego do Wariantu będzie równocześnie kartą tego Wariantu.

Dla karty Wariantu podobnie jak w innych miejscach istnieje również możliwość dodania własnego adresu URL i/lub wygenerowania przyjaznego adresu URL, jeśli Sklep korzysta z tej opcji.

Umożliwiono również ukrywanie komponentu wyboru Wariantu wyświetlanego na karcie Produktu/Wariantu. Pozwoli to na większą elastyczność w konfiguracji wyglądu karty Produktu/Wariantu. Domyślnie komponent jest widoczny.

Komponent ten pozwala na wybór aktualnie wyświetlanego Produktu Wariantu. Jego ukrycie może spowodować utrudnienie Kupującym odnalezienia innych Produktów, należy więc zwrócić uwagę na prawidłową konfigurację i umożliwić wybór np. na liście Produktów i/lub w sekcji "Inne warianty", którą można dodać do karty Produktu/Wariantu.
Komponent wyboru Wariantów może być wyświetlany z kontrolkami w postaci przycisków, listy wyboru lub miniaturek zdjęć. Typ kontrolek ustawiany jest indywidualnie dla każdego Wariantu na jego karcie Sklep  Asortyment  Warianty.

Opcja Ukryj komponent wyboru wariantów jest dostępna w Ustawieniach sklepu Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Strona produktu  Prezentacja wariantów. Jeśli zostanie włączona ('Tak'), na karcie Produktu nie będzie widoczny komponent np. przycisk czy lista wyboru, który pozwalał na zmianę wyświetlanego Wariantu. Domyślnie ustawione na 'Nie'.

(Tylko B2B i Hybrid) Jeśli komponent wyboru Wariantu jest widoczny na karcie wyboru Produktu/Wariantu, istnieje możliwość zmiany sposobu wyboru Produktów z domyślnych kontrolek na listę wszystkich Produktów Wariantu. Lista ta umożliwi szybszy podgląd dostępnych Produktów Wariantu i ich bezpośrednie dodawanie do Koszyka.

Na kontach typu Hybrid lista taka będzie widoczna tylko dla zalogowanych Użytkowników firmowych. Dla Klientów indywidualnych/ Kupujących niezalogowanych widoczne będą domyślne kontrolki. Natomiast na kontach typu B2B, gdy do wyświetlania zawartości Sklepu nie jest wymagane logowanie (tzw. sklepy otwarte), lista ta będzie widoczna również dla Kupujących niezalogowanych.

(Tylko B2B i Hybrid) Opcja Sposób wyboru produktów jest dostępna w Ustawieniach sklepu Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Strona produktu  Prezentacja wariantów. Do wyboru są sposoby:

  • Za pomocą kontrolek - czyli dotychczasowy sposób wyboru, zgodnie z ustawieniami dla danego Wariantu;

  • Za pomocą listy wszystkich produktów z wariantu - nowy sposób, w którym widoczna jest lista wszystkich dostępnych Produktów należących do Wariantu.

image50
Rysunek 31. Lista wyboru Produktów Wariantu na karcie Produktu/Wariantu

Udostępniono też możliwość ukrycia aktualnie wyświetlonego Produktu w sekcji "Inne warianty" wyświetlanej na karcie Produktu/Wariantu. Domyślnie Produkt ten jest widoczny również w tej sekcji.

Opcja Ukryj aktualnie wybrany wariant w sekcji "Inne Warianty" jest dostępne w Ustawieniach sklepu Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Strona produktu  Prezentacja wariantów. Opcja pozwala określić czy w sekcji "Inne warianty" widocznej na karcie danego Produktu, ma być widoczny również ten Produkt. Domyślnie ustawione na 'Nie'.

Sekcję "Inne warianty" można dodać do dowolnego obszaru karty Produktu/Wariantu w ustawieniach Sklepu Administracja  Konfiguracja  stawienia sklepu  Strona produktu  Ustawienia sekcji.

Agregacja Wariantów a SEO

W ramach zmian w konfiguracji agregowania Wariantów wprowadzono również zmiany w mapie strony. Zależnie od przygotowanej dla Sklepu konfiguracji, jeśli włączona będzie agregacja Wariantów na karcie Produktów, używane będą linki do owych Wariantów, a linki do zawartych w nich Produktów nie będą prezentowane. Dla wyłączonej agregacji linki Wariantów będą prowadzić do strony Produktu głównego danego Wariantu.

Zarządzanie kolejnością Produktów w Wariantach

Umożliwiono zarządzanie kolejnością Produktów w Wariancie. W tym celu po kliknięciu w przycisk Zmień kolejność (zakładka Produkty na karcie danego Wariantu), należy przeciągnąć poszczególne linie i ustalić żądaną kolejność. Można również przesuwać zaznaczone Produkty na: określoną pozycję (podając jej numer), początek lub koniec listy. Nanoszone zmiany zostaną automatycznie zapisane. Aby wyjść z tego trybu, należy kliknąć przycisk Wyjdź z trybu edycji kolejności. Ustawiona kolejność będzie od tego momentu widoczna na liście przypisanych Produktów w postaci numerycznej.

Ustawiona kolejność ma wpływ na kolejność Wariantów w sekcji Inne warianty wyświetlanej, (jeśli skonfigurowana), na karcie Produktu w Sklepie oraz w przypadku list Produktów należących do Wariantu, (jeśli skonfigurowane).

Za wyświetlane opcje wyboru Wariantu w kontrolkach na jego karcie w Sklepie odpowiada kolejność wartości Atrybutu Sklep  Asoryment na podstawie którego stworzono ów Wariant.

Nowe sposoby ustawiania kolejności Produktów w Etykietach

Zmodyfikowano zarządzanie kolejnością Produktów w Etykietach. Nad listą Produktów widoczny jest przycisk Zmień kolejność z aktualnie wybranym sposobem sortowania. Po jego kliknięciu włączony zostanie tryb edycji, w którym można zmienić kolejność Pozycji (w przypadku sposobu Ręcznego) lub zmienić sposób sortowania. Aby zmienić sposób sortowania, należy kliknąć ikonę długopisu i wybrać nowy sposób z listy. Dostępne są sposoby:

  • Ręczny - w którym w przypadku Etykiet własnych można dowolnie ustawiać kolejność, przeciągając Pozycje na wybrane miejsce lub przenosząc na początek, na koniec lub pod wybrany numer, (po zaznaczeniu wybranej Pozycji). Natomiast w przypadku Etykiet systemowych oraz Etykiet dynamicznych jest to kolejność wynikającą z napełniania tych Etykiet i nie może być zmieniana.

  • Alfabetyczny - od A do Z lub od Z do A;

  • Cena - od najtańszych lub od najdroższych;

  • Data - od najnowszych lub od najstarszych;

  • Indeks katalogowy - od A do Z lub od Z do A;

  • Dostępność - rosnąco lub malejąco;

Nanoszone zmiany są automatycznie zapisywane. Po zakończeniu wprowadzania zmian można wyjść z trybu edycji.

Sortowanie po Indeksie katalogowym i/lub Dostępności jest możliwe, tylko jeśli jest ono włączone w konfiguracji Sklepu Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Prezentacja oferty  Wyświetlanie oferty  Ustawienia ogólne.
W celu ujednolicenia Systemu z zakładki Dane etykiety usunięta została opcja Domyślne sortowanie, ponieważ jej funkcje przejęły nowe sposoby sortowania Produktów w Etykietach.

Zarządzanie kolejnością Etykiet

Umożliwiono zarządzenie kolejnością Etykiet Sklep  Asortyment z poziomu Panela Administracyjnego. Opcja ta dotyczy tylko Etykiet widocznych w Sklepie. Ustawiona kolejność będzie miała wpływ na wyświetlanie ich w Sklepie, wszędzie tam, gdzie widoczne są Etykiety np. na karcie Produktu czy w filtrach.

Nad listą Etykiet w Panelu Administracyjnym dostępny jest przycisk Zmień kolejność. Po jego kliknięciu włączony zostanie tryb edycji, z widoczną listą Etykiet z Widocznością ustawioną na Tak. Przeciągając wybrane wiersze, można ustawić oczekiwaną kolejność, która zostanie zapisana automatycznie. Aby zakończyć edycję kolejności, należy kliknąć przycisk Wyjdź z trybu edycji kolejności.

Dobrą praktyką po edycji kolejności jest uruchomienie indeksacji Administracja  Narzędzia  Indeksacja i cache.
image36
Rysunek 32. Tryb edycji kolejności Etykiet widok w Panelu Administracyjnym

Nowe sposoby ustawiania kolejności Produktów w Kategorii

Rozbudowano możliwości zarządzania kolejnością Produktów w Kategorii. Poza dotychczasowym Ręcznym sposobem sortowania umożliwiono również automatyczne ustawienie Produktów w kolejności alfabetycznej lub zgodnie z kolejnością Etykiet. Na listach Produktów w Sklepie będą one wyświetlane zgodnie z ustawioną kolejnością.

Po wejściu w zakładkę Produkty na karcie danej Kategorii podrzędnej widoczny jest przycisk Zmień kolejność i obecnie zastosowany Sposób sortowania. Klikając w przycisk, można wejść w tryb edycji kolejności, w którym klikając w ikonę 'długopisu', można zmienić sposób sortowania.

  • W przypadku sposobu Ręcznego w trybie edycji można również ustawiać nową kolejność Produktów, przeciągając je na wybraną pozycję lub przenosząc na nią za pomocą opcji Przenieś, (po zaznaczeniu wybranego Produktu/Produktów).

  • Po wybraniu sposobu Alfabetycznego - Produkty w Kategorii zostaną ułożone w kolejności alfabetycznie zgodnie z ich Nazwą.

  • Po wybraniu sposobu Według etykiet - Produkty zostaną w Kategorii ułożone zgodnie z ustaloną kolejnością Etykiet:

    • Jeśli dany Produkt ma przypisane kilka Etykiet, pod uwagę brana jest ta spośród przypisanych Etykiet, która jest najwyżej wg kolejności Etykiet;

    • Jeśli do danej Etykiety przypisane jest kilka Produktów, to w Kategorii są one w ramach tej Etykiety sortowane zgodnie z przygotowaną dla Sklepu konfiguracją. Za konfigurację tą odpowiada opcja Dodatkowe sortowanie w przypadku tych samych produktów lub tej samej trafności wyników wyszukiwania Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Prezentacja oferty. Sortowanie to można skonfigurować rosnąco lub malejąco, po nazwie, dacie, indeksie katalogowym, (jeśli zaznaczono Sortowanie po indeksie katalogowym), lub dostępności, (jeśli zaznaczono Sortowanie po dostępnej ilości)'.

Opcja Dodatkowe sortowanie w przypadku tych samych produktów lub tej samej trafności wyników wyszukiwania zastąpiła dotychczasową opcję Sortowanie dodatkowe w przypadku tej samej trafności wyników wyszukiwania, która znajdowała się w ustawieniach wyszukiwarki Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Wyszukiwarka.
  • Jeśli do Produktów nie jest przypisana żadna z Etykiet z włączoną widocznością, znajdą się one na końcu listy, zgodnie z przygotowaną dla Sklepu konfiguracją analogicznie jak w przypadku kilku Produktów przypisanych do tej samej Etykiety.

Nanoszone zmiany zapisywane są automatycznie. Aby zakończyć edycję kolejności, należy kliknąć przycisk Wyjdź z trybu edycji kolejności.

Kolejnością Etykiet można zarządzać w module Etykiety Sklep  Asortyment. Dotyczy ona tylko Etykiet z Widocznością ustawioną na 'Tak'. Zmiana kolejności Etykiet może spowodować również zmianę kolejności Produktów w Kategoriach z ustawionym Sposobem sortowania - Według etykiet.
Dobrą praktyką po edycji kolejności jest uruchomienie indeksacji Administracja  Narzędzia  Indeksacja i cache.
image37
Rysunek 33. Nowy tryb kolejności Produktów w Kategorii

Wyłączona kontrola cen minimalnych dla wybranych Grup oddziałów kontrahentów (B2B / Hybrid)

Dla kont, które korzystają z kontroli minimalnej ceny Produktu, umożliwiono dodatkowo wyłączenie tego ograniczenia dla wybranych Grup oddziałów kontrahentów, tak by Cena minimalna nie ograniczała przyznanych im rabatów.

Ustawienia Grup oddziałów kontrahentów, dla których nie będzie obowiązywać kontrola Ceny minimalnej, można dokonać w ustawieniach sprzedaży Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż. Opcja Wyłączona kontrola ceny minimalnej towaru dla wybranych grup oddziałów kontrahentów jest dostępna tylko przy zaznaczonej opcji Włączona kontrola ceny minimalnej towaru. W opcji Wyłączona kontrola ceny minimalnej towaru dla wybranych grup oddziałów kontrahentów można wybrać te Grupy, dla których kontrola ceny minimalnej nie będzie obowiązywać. Jeśli nie zostanie wybrana żadna Grupa, kontrola będzie obowiązywać dla wszystkich.

Cena minimalna Produktu może być przekazana tylko integracyjnie.

Możliwość filtrowania Produktów w Sklepie na podstawie cennika (B2B / Hybrid)

Udostępniono konfigurację, która pozwala Kupującym na wyfiltrowanie w Sklepie tylko Produktów, dla których mają oni udostępniony Cennik indywidualny. Jeśli opcja zostanie włączona, na górnej belce Sklepu pojawi się przełącznik Tylko produkty z mojego cennika, dzięki któremu kupujący będą mogli decydować czy chcą widzieć tylko Produkty w cenach specjalnych, czy też wszystkie dostępne.

Opcję Aktywuj możliwość filtrowania produktów na podstawie cennika indywidualnego można włączyć w Ustawieniach sklepu Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Prezentacja Oferty  Ustawienia ogólne.

Po włączeniu opcji konieczna jest reindeksacja Sklepu. Można ją uruchomić klikając w opcję: Przeindeksuj w module Indeksacja i cache Administracja  Narzędzia. Gdy indeksacja zostanie ukończona, zostanie to pokazane w polu Status indeksacji.

Cennikami indywidualnymi można zarządzać w module Cenniki Sklep  Oferta.

image38
Rysunek 34. Włącznik filtrowania produktów z cennika w Sklepie

Minimalna wartość zamówienia dla Metody dostawy

Umożliwiono dla każdej Metody dostawy ustawienia: Strategi minimalnej wartości zamówienia. Pozwala ona określić wartość Zamówienia, jaka musi zostać osiągnięta, by można było skorzystać z danej Metody dostawy. Limit ten może obowiązywać w stosunku do każdego Zamówienia lub kilku Zamówień z tą samą datą dostawy. Domyślnie wybrana jest opcja Brak limitu.

Opcją Strategi minimalnej wartości zamówienia można zarządzać na karcie danej Metody dostawy Administracja  Konfiguracja:

  • Jeśli ustawiona zostanie opcja Bieżące zamówienie, ustawiona Minimalna wartość zamówienia musi zostać uzyskana w Koszyku, aby można było złożyć Zamówienie z daną Metodą dostawy.

  • Jeśli ustawiona zostanie opcja Limit na dzień dostawy, ustawiona Minimalna wartość zamówienia musi zostać uzyskana w Koszyku w pierwszym Zamówieniu na daną datę dostawy, aby można było złożyć Zamówienie z daną Metodą dostawy. Dla kolejnych Zamówień na tę samą datę dostawy nie będzie obowiązywała wartość minimalna. Opcja ta działa tylko przy ustawionym Kalendarzu dostaw. Jeśli Kalendarz dostaw nie zostanie ustawiony, opcja będzie działać tak jak opcja Bieżące zamówienie, ponieważ nie będzie możliwe zidentyfikowanie dnia dostawy.

Minimalna wartość zamówienia dotyczy wartości Zamówienia po wszystkich rabatach.
W przypadku kont B2B/Hybrid Limit na dzień dostawy jest ustawiany dla Oddziału kontrahenta, oznacza to, że kolejne Zamówienia w imieniu tego samego Oddziału kontrahenta, będzie traktowane jak spełniające warunki, niezależnie od tego, czy składane jest przez tego samego, czy innego Użytkownika. W przypadku Klientów indywidualnych (B2C/Hybrid) limit naliczany jest dla każdego Klienta osobno.
Jeśli w konfiguracji Sklepu ustawiona jest ogólna Minimalna kwota zamówienia w walucie bazowej, podczas składania Zamówienia z wybraną Metodą dostawy ze Strategią minimalnej wartości zamówienia pod uwagę będzie brana większa z ustawionych kwot. Minimalną kwotę zamówienia w walucie bazowej można zmieniać w ustawieniach sprzedaży Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Sprzedaż.
(Dostępne na kontach B2B i Hybrid) W przypadku Sklepów z włączoną kontrolą uprawnień, Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Dostęp można umożliwić niektórym Użytkownikom składanie Zamówień bez weryfikacji Minimalnej wartości zamówienia, przydzielając im Rolę - Kupujący bez ograniczeń logistycznych Sklep  Klienci  Użytkownicy  karta Użytkownika  zakładka Role.
image40
Rysunek 35. Ustawianie w Panelu Administracyjnym Strategii minimalnej wartości zamówienia dla Metody dostawy
image39
Rysunek 36. Metoda dostawy ze Strategią - Limit na dzień dostawy - widok w Sklepie

Kalendarz zdarzeń - nowy Panel widoczny w Sklepie

Umożliwiono wyświetlania w Sklepie kalendarza, na którym można prezentować dni z możliwą/zaplanowaną dostawą. Kalendarz taki można wyświetlać w Panelu, na Stronie głównej i/lub Strefie klienta. Kalendarz taki może być wyświetlany w widoku miesięcznym lub tygodniowym. Konfiguracja Kalendarza zdarzeń jest wspólna dla wszystkich jego miejsc wyświetlania i jest dostępna w zakładce Konfiguracja paneli CMS  Układ i wygląd  Panele.

Opcje konfiguracji Kalendarza zdarzeń:

  1. Widoczność - dostępne są opcje: Wszystkie widoki, Widok mobilny, Widok desktopowy;

  2. Kalendarz widoczny w strefie klienta - jeśli opcja zaznaczona ('Tak'), kalendarz taki będzie widoczny po wejściu do Strefy klienta, niezależnie od tego, czy jest widoczny w Panelu/na Stronie głównej.

  3. Strategia prezentacji kalendarza - kalendarz może być wyświetlany w widoku Tygodniowy lub Miesięcznym;

  4. Ile tygodni w tył/Ile tygodni w przód - jeśli wybrano tygodniową Strategię prezentacji, istnieje opcja określenia, ile dodatkowych tygodni ma być widoczne w kalendarzu. Maksymalnie może to być po 5 dodatkowych tygodni przed i po bieąącym tygodniu.

  5. Pokazuj dni z możliwą dostawą - jeśli opcja zaznaczona ('Tak'), na kalendarzu w Sklepie pojawią się znaczniki z możliwymi datami dostaw. Daty te określane są na podstawie dostępnych dla danego Kupującego Metod dostawy z ustalonym Kalendarzem dostaw;

  6. Pokazuj dni z zaplanowaną dostawą - - jeśli opcja zaznaczona ('Tak'), na kalendarzu w Sklepie pojawią się znaczniki z planowanymi datami dostaw. Daty te określane dla Zamówień złożonych przez danego Kupującego z użyciem Metod dostawy z ustalonym Kalendarzem dostaw;

Kalendarz zdarzeń jest widoczny tylko dla zalogowanych Kupujących.

Kalendarz zdarzeń do Strony głównej, można dodać w jej konfiguracji CMS  Układ i wygląd  Strona główna, wybierając go z listy dostępnej pod przyciskiem Dodaj pozycje strony głównej. Kalendarz zdarzeń można dodać do Strony głównej tylko raz. Miejscem jego wyświetlania w stosunku do innych elementów Strony głównej można sterować, zmieniając ich kolejność. Ponieważ konfiguracja Kalendarza zdarzeń jest wspólna dla wszystkich miejsc jego występowania, po wybraniu opcji edycji tego elementu Strony głównej wyświetlony zostanie komunikat z możliwością przejścia do Konfiguracji paneli CMS  Układ i wygląd  Panele.

image43
Rysunek 37. Konfiguracja Kalendarza zdarzeń w Panelu Administracyjnym
image44
Rysunek 38. Kalendarz zdarzeń - widok w Panelu i na Stronie głównej w Sklepie
image45
Rysunek 39. Kalendarz zdarzeń widok w Strefie klienta w Sklepie

Import zamówienia - usprawnienie (B2B / Hybrid)

Dodano funkcjonalność importu Zamówień z pliku xlsx/csv w Koszyku, która pozwoli na importowanie Produktów, których podana ilość jest niezgodna z parametrami Jednostki sprzedaży: Skok, Minimalna ilość do sprzedania, Maksymalna ilość do sprzedania. Po zaznaczeniu opcji W przypadku niezgodności z parametrami jednostek sprzedaży importuj w skorygowanych ilościach w ustawieniach Importu zamówienia w Koszyku, jeśli podana w pliku ilość, będzie niezgodna z którymś z parametrów, zostanie ona zaokrąglona do prawidłowej wartości. Po zakończeniu importu pojawi się komunikat z informacją o zaimportowanych ilościach. Natomiast jeśli opcja ta nie będzie zaznaczona, Produkty takie zostaną pominięte podczas importu.

Parametrami Jednostki sprzedaży dla Produktu można zarządzać w Panelu Administracyjnym, na karcie danego Produktu Sklep  Asortyment, w zakładce Jednostki produktu.
image2
Rysunek 40. Opcja importu w przypadku niezgodności z parametrami widok w Koszyku

Opcja W przypadku niezgodności z parametrami jednostek sprzedaży importuj w skorygowanych ilościach została również dodana przy importowaniu pozycji Zamówień z pliku xlsx/csv na karcie Zamówienia w Panelu Administracyjnym Sklep  Sprzedaż  Zamówienia.

Konfiguracja schematu generowania przyjaznych adresów URL dla Produktów

W Sklepach, które korzystają z przyjaznych adresów URL, umożliwiono wybór Schematu generowania przyjaznych adresów URL dla produktów. Adresy takie muszą zawierać nazwę Produktu, ale mogą się w nich pojawiać również: dodatkowa nazwa, indeks katalogowy, producent, kategoria nadrzędna i podrzędna.

Zarządzać opcją przyjaznych adresów URL oraz Schematem generowania przyjaznych adresów URL dla produktów można w Ustawieniach sklepu Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  SEO  Ustawienia SEO. Można tam również wywołać aktualizację przyjaznych adresów URL dla Produktów, tak by wymusić ich zbudowanie w oparciu o wybrany schemat - przycisk Aktualizuj przyjazne adresy URL dla Produktów.

Ponadto w module Adresy URL CMS  Komunikacja z klientem dodano kolumnę z informacją o tym czy dany adres URL jest aktualny.

Wyłączenie sugerowania poprawionej frazy dla parametrów wyszukiwania

W ramach rozwoju Wyszukiwarki w Sklepie dodano opcje konfiguracji, które pozwolą na wyłączenie sugerowania poprawionej frazy, jeśli jest to wskazane ze względu na specyfikę Sklepu. Istnieje możliwość wyłączenia Sugerowania poprawionej frazy osobno dla parametrów wyszukiwania: Indeks katalogowy, Nazwa, Dodatkowa nazwa, Wartość atrybutu, Synonimy. Domyślnie dla wszystkich parametrów sugerowanie jest włączone.

W przypadku wyłączenia Sugerowania poprawionej frazy dla Indeksu katalogowego może on nadal być sugerowany, jeśli nie zostanie wyłączone sugerowanie dla Wartości atrybutu.

Gdy Sugerowanie poprawionej frazy zostanie wyłączone dla jakiejś opcji np. Nazwy, to jeśli podczas wyszukiwania w Sklepie Kupujący wpiszę frazę nieprawidłowo, np. robiąc literówkę, Produkt nie zostanie odnaleziony.

Zarządzanie opcjami Sugerowania poprawionej frazy dostępne jest w ustawieniach Wyszukiwarki Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Wyszukwiarka

image53
Rysunek 41. Opcje Sugerowania poprawionej frazy w Panelu Administracyjnym

Wyskakujące okienka - opóźnienie wyświetlania okienka

W konfiguracji Wyskakujących okienek CMS  Edycja treści dodano opcję Opóźnienie wyświetlania okienka [s] gdzie można wpisać czas (w sekundach), o jaki ma zostać opóźnione wyświetlanie takiego okienka po przejściu na stronę, na której ma być ono wyświetlane. Jeśli wartość nie zostanie wpisana, okienko wyświetli się w momencie załadowania strony.

image41
Rysunek 42. Ustawianie opóźnienia wyskakujących okienek w Panelu Administracyjnym

Widok karty Produktu w widoku mobilnym

Wyświetlane na karcie Produktu sekcje z innymi Produktami np. z Produktami podobnymi, Innymi wariantami itp. w widoku mobilnym będą wyświetlane jako karuzela, niezależnie od ustawionego w widoku desktopowym sposobu wyświetlania oraz tego, w jakim obszarze się one znajdują. Ułatwi to obsługę Sklepu w tym widoku.

Układem sekcji i obszarów na karcie Produktu w Sklepie można zarządzać w Panelu Administracyjnym w Ustawieniach sklepu Administracja  Konfiguracja  Ustawienia sklepu  Strona produktu.
image42
Rysunek 43. Widok sekcji z Produktami podobnymi w widoku desktopowym (lista) i mobilnym (karuzela) w Sklepie

Zmodyfikowane zostały szablony email przypominające o kończącej się usłudze Sklepu. Pojawiła się w nich opcja, umożliwiająca opłacenie za usługi, bezpośrednio po kliknięciu w przycisk znajdujący się w wysłanej wiadomości email, bez konieczności logowania do Panela Administracyjnego.

image1
Rysunek 44. Przycisk do płatności za przedłużenie konta Sklepu w wiadomości e-mail - przykład

Nowa zmienna w Szablonach wiadomości - Zaoszczędzona kwota

Do parametrów Szablonów wiadomości CMS  Edycja treści dodano nową zmienną: ${order_money_saved} - Zaoszczędzona kwota. Umożliwia ona wyświetlenie w wysyłanych wiadomościach dotyczących Zamówień całkowitej zaoszczędzonej kwoty (w odniesieniu do wartości Zamówienia), z uwzględnieniem wszystkich rabatów na pozycjach Zamówienia i Rabatu dla zamówienia. W przypadku, gdy kwota ta jest zerowa, parametr ten nie będzie wyświetlany w wiadomości.

Nazwę parametru "order.money.saved" - można edytować w Tłumaczeniach interfejsu CMS  Edycja treści. Domyślnie jest ustawiona wartość sparametryzowana: "Zaoszczędzona kwota: {0}", gdzie {0} to miejsce w którym podstawiana będzie właściwa wartość.

image46
Rysunek 45. Edycja tłumaczenia parametru w Panelu Administracyjnym

Google Tag Manager - ulepszenia

Poprawiona została obsługa zdarzeń: "add_payment_info" i "add_shipping_info" w zależności od skonfigurowanego dla Sklepu procesu składania Zamówień. Dla koszyka 2-krokowego zdarzenia te będą przekazywane po przejściu do drugiego kroku, przed zdarzeniem "begin_checkout". Dla koszyka 1-krokowego zdarzenia "add_payment_info" i "add_shipping_info" będą przekazywane już po złożeniu zamówienia, przed zdarzeniem "purchase". Zdarzenie "begin_checkout" nie będzie w tym przypadku przekazywane.

Dodano również obsługę zdarzeń "view_item_list", przekazywanych, gdy Kupujący przegląda listę Produktów z Kategorii lub wyniki wyszukiwania.

Systemowa Metoda dostawy - Pocztex

Udostępniono nowe systemowe Metody dostawy (Administracja  Konfiguracja) - Pocztex Punkt oraz Pocztex Automat, które pozwolą na skonfigurowanie dostaw realizowanych przez Pocztę Polską odpowiednio do obsługiwanych przez nich punktów odbioru lub automatów paczkowych.

Test połączeń API dla systemowych Metod płatności

Dla systemowych Metod płatności: Przelewy24, PayPal i PayU (tylko przy konfiguracji RestAPI) udostępniono informację o poprawności połączenia do serwisu płatności na podstawie zapisanej konfiguracji. Informacja ta będzie widoczna na karcie danej Metody płatności Administracja  Konfiguracja.