Wykaz zmian do wersji 5.1.1 (27.05.2024)
Nowa Wyszukiwarka Produktów w Sklepie
W związku z obowiązującymi trendami w e-commerce oraz aktualnymi kierunkami rozwoju algorytmów wyszukiwarek dokonaliśmy gruntownej przebudowany mechanizmu wyszukiwania Produktów w Sklepach WAPRO B2C/B2B/Hybrid, czego celem była poprawa jakości przedstawianych wyników i dostarczenia Kupującym jeszcze bardziej efektywnego sposobu na dotarcie do interesujących ich Produktów.
Zdiagnozowane problemy w dotychczasowej wyszukiwarce
-
W przypadku nieodnalezienia ścisłego dopasowania produktów do wyszukiwanej frazy wyniki wyszukiwania mogły nie odpowiadać intencjom Kupującego. Wyszukiwarka nie dostarczała sposobu na doprecyzowanie tych intencji, lecz w sposób uniwersalny interpretowała wpisaną frazę i wyświetlała wyniki. Powodowało to jednak, że w przypadku niepełnych lub błędnie wpisanych fraz (składniowo, stylistycznie, ortograficznie, formalnie), prezentowane wyniki mogły być mało adekwatne, a czasem wręcz mogły wydawać się losowe.
-
Mechanizm wykluczania nisko dopasowanych trafień często eliminował z wyników wyszukiwania produkty, które w danym kontekście jednak powinny zostać zaprezentowane, a jego konfiguracja była dość trudna do optymalizacji dla różnych przypadków.
-
Wyszukiwanie bezpośrednie w opisach produktów często prowadziło do wyświetlania nieoczekiwanych z punktu widzenia Kupujących rezultatów.
-
Wyszukiwanie z rozmyciem dla dużych baz produktowych było operacją bardzo złożoną, co przekładało się na wydłużony czas oczekiwania na rezultat wyszukiwania, co z kolei wpływa negatywnie na komfort użytkowników.
Co zmieniliśmy?
Nowa wersja wyszukiwarki eliminuje wyżej wymienione problemy dzięki poniższym zmianom:
-
Zrezygnowaliśmy z prezentowania wyników, które nie są adekwatne do wpisanej frazy, zastępując je sugestiami fraz, dla których wyszukiwanie będzie skuteczne.
-
W przypadku błędnie wpisanej frazy proponujemy sugestie fraz oparte na danych produktowych oraz kierujemy użytkownika do najbardziej trafnej frazy.
-
Wyszukiwanie w opisach produktów będzie realizowane jedynie na żądanie użytkownika.
-
Usunęliśmy konfigurację rozmycia i eliminacji mniej pasujących wyników.
-
Zwiększyliśmy wydajność autopodpowiadania i procesu wyszukiwania.
W celu poprawy precyzji wyszukiwanie w opisach Produktów będzie wykonywane dopiero po wybraniu tej opcji przez Kupującego.
Z ustawień Wyszukiwarki
usunięta została również niepotrzebna obecnie konfiguracja rozmycia wyszukiwania.Zwracamy uwagę na możliwość użycia synonimów, czyli fraz niewidocznych dla użytkownika, ale biorących udział w wyszukiwaniu. |
W konfiguracji Systemu dostępna jest opcja dodawania do Produktów ich Synonimów, tak by miały one wpływ na wyniki wyszukiwania, ale nie były widoczne w Sklepie. Służy do tego Atrybut systemowy Synonimy
. Pozwala to na dodanie do Produktu np. jego nazwy zwyczajowej, po której może być on wyszukiwany w Sklepie.Aby opcja wyszukiwania po dodanych Synonimach działała w Sklepie konieczne jest ustawienie dla nich Wpływu na wyniki wyszukiwania | . Domyślnie wybrana jest opcja "Brak wpływu".